Die zijn schattig!!! Maar na een regenbui zien ze er behoorlijk sip uit...
Mijn hennies zitten op dag 6! Helaas is mijn schouwlampje kapot en is mijn zelf uitgevonden hoofdlamp/pleerol-LEDschouwlamp niet sterk genoeg om door het ei heen te kijken. Ik zie wel veel krasjes op de buitenkant van de eieren van de nagels van de kippen + de datum die ik er met potlood op heb gekalkt, maar nog geen spinnenweb aan de binnenkant.
Happinez
Geplaatst: 26-07-15 21:16
ik kom even onder m'n meeleessteen vandaan.
Riverdell, ze lijken wel dood op de foto
Antheman, Die kop van die hen haha ze neemt het je niet in dank af dat je d'r stoort zo te zien.
Iemand nog interesse in jonge cochin ( krul) haantjes ? Mogen gratis naar een ander stekje
Imker
Geplaatst: 26-07-15 21:18
Update: 1 ei kapot en in de andere zie ik nog geen ene malle moer. Kon niets zien met mijn lampje, maar met het licht van mijn iPhone eronder, zag ik nog veel minder...
Fack fack fack fack fackerdefack.... 8 eieren onder de hennetjes. 1 zeker raak, de andere 7 dacht ik niet raak. zijn er idd 5!!! onbevrucht (opengemaakt) en 1 was wel raak. Dus is er nu een minikiepje overleden. Eéntje daar twijfelde ik over en die heb ik teruggelegd. Damn daar baal ik van!!
Ik heb nu 7 nieuwe eieren genomen, opnieuw gedateerd en stug als ze zijn, zullen de dames doorbroeden. Dan maar 2 kuikens eerder die het met 1 mama gaan doen en 1 hen die blijft zitten. We zullen wel zien. Tel ik nu 3 weken verder dan zit ik op 17 augustus voor de tweede broed en 10 augustus voor de eerste twee eitjes.
Waar zien jullie dat aan? Heb geen ervaring met eieren dus nieuwsgierig.
Mijn kuikens zijn al groot aan het worden, een vliegt steeds op het randje van de bak dus ik moet gaan afsluiten.
Laptopmuis
Geplaatst: 27-07-15 10:08
Verkeerd gelezen, laat maar .
Nu is het wel erg laat om nog te gaan broeden. Kuikens moeten volwassen zijn voordat het kouder gaat worden. Het is nu dadelijk al augustus. Dat is nog vier maanden tot het nieuwe jaar. Dus ze kunnen nooit volwassen zijn voordat de winter begint.
Heb daar nooit problemen mee ondervonden hoor laptopmuis , hier zijn 2 dagen geleden ook nog kuikens geboren. heb ze wel bij de hen lopen dus natuurbroed.
Urielle , als je d'r een lampje onder houd zie je een heel licht ei. als ze wel bevrucht zijn zie je adertjes lopen en als ze echt verder zijn en er grotere kuikens in zitten kan je d'r iet meer doorheen schijnen.
Misschien een beetje off-topic, maar omdat er hier toch pluimvee houders zitten vraag ik het toch even. Weet iemand van jullie hoe een duivenhok er uit ziet qua inrichting/ huisvesting ? hetzelfde als een kippenhok of ?
Het valt wel mee hoor, met het laat in het seizoen zijn. Ik heb ze wel eens later gehad (natuurbroed) en die hebben het prima overleefd. Het overgebleven eitje zit op dag twaalf, de nieuwe op 5 dagen. In totaal liggen er nu 9 eitjes onder. Ik loop het risico dat de late eitjes niet verder uitgebroed worden als het eerste kuiken uitkomt, maar dat zullen we wel zien.
Dan hoop ik dat die van mij ook die instelling heeft!
tuttifrutti
Geplaatst: 01-08-15 13:08
Bij ons zijn er nu ook kuikens geboren, 3 zijdehoenders! zelfs een met een roze snavel/huid. Ben benieuwd welke kleur ze krijgen De rechtse op de eerste foto heeft een iets donker hoofdje en kontje
Ik ben het nieuwe hok aan het schilderen, hopelijk morgen in elkaar,dan kunnen ze met het mooie weer voor het eerst buiten. De kuikens beginnen goed in de veren te zitten dus het zonnetje lokt (mij, zij weten van niks)
Ik Ben inmiddels benaderd door een zijdehoenderfokker die wat Wil minderen. Daar gaan we binnenkort kijken of er wat mooie dames tussenzitten die half september bij ons mogen gaan wonen! Kijk er heel erg naar uit. Het is nu zo stil in de kippenwei zonder kippen...
Maar wel netjes bijhouden uiteraard!
Ons hok, inmiddels al verder af en staan er al boompjes en struikjes in de ren en hebben we een zandbak onder het hok.
Ach mijn oude dame wordt steeds ouder in gedrag, slaapt veel (en gaat er dan ook echt voor liggen) maar scharrelt en eet nog goed. Zal mij niets verbazen als zij een keer 's ochtends stijf in het hok ligt. Ze zit ook minder op stok: slaapt liever in het nestkastje.
Hoe oud kan een kip eigenlijk worden?? Wij hebben eindelijk weer eens een kipje gekocht, een gewone spaanse witte leghen. Ze heet Coca en vanmorgen vonden we al een ei. Ze haden op het moment niet meer kipjes maar aan het einde van de maand komen er een sussex, een bruine spaanse leghen en een frans kipje erbij Ik vind het gezellig de kipjes
Happinez
Geplaatst: 01-08-15 19:43
vuurneon schreef:
Dame is minimaal 10 jaar dus wel bejaard
Zeker een mooie leeftijd. Heb hier ook een haan lopen van een jaar of 7 is , presteert niet meer maar schuifelt nog lekker rond.
Wat een donkere snaveltjes hebben die kuikentjes trouwens.