Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:De meeste mensen in dit topic zijn exoten gewend, die zijn vaak aan de prijs. En daar kan je vaak nog minder mee/ze zijn veel kleinerPrijs is maar relatief, ik vind het voor een varkentje iig wel meevallen! Zeker voor een soort die je wss minder ziet.
Varkens zijn trouwens wel veel slimmer dus dat je er minder mee zou kunnen vind ik niet helemaal waar, die dieren kunnen zoveel leren! Je kunt ook clickeren met een varken bijv
Kun je niet gaan sparen?
RedPassion schreef:Ik snap je redenen uit menselijk oogpunt best, maar zoals het vaak gaat is er dus weer eentje de dupe in zo'n verhaal en dat is het diertje.Varkens kunnen niet alleen leven, heel hard gezegd heeft het beestje er gewoon geen boodschap aan dat er geen zin/tijd/geld is om gezelschap te regelen. Waarom bedenken mensen zulke dingen toch niet voordat ze dieren aanschaffen?
bigbrown schreef:Als je een varkentje aanschaft wat een 20 jaar kan worden ga je er niet echt vanuit dat het dier op zijn 2de ernstig ziek wordt en hieraan overlijdt. Lijkt me logisch
bigbrown schreef:Een 20 hoeven ze ook niet te worden, 10 is ook al prima maar 2 had ik nooit verwacht in ieder geval. Misschien foute instelling dan?.
RedPassion schreef:Niet fout, ik denk hooguit wat naief.Of ik ben zelf een beetje 'verpest' doordat ik altijd veel dieren in huis heb (opvang) en daardoor de ervaring heb dat niks ooit loopt zoals je zou verwachten. Daardoor calculeer ik misschien altijd allerlei 'risico's' in.
Maar goed, ik snap het van jullie dus zeker wel en heb zelf ook de ervaring dat het met minder bekende diersoorten gewoon lastig is om genoeg informatie en zeker om goede adressen te vinden.Ik hoop dat er voor het varkentje toch op korte termijn een oplossing komt!
Adamootje schreef:pfff... Net drie kwartier gereden voor een warmtelamp met uv... Ik dacht, dan ga ik voor Solar Raptor want daar hoor ik zulke goede verhalen over. Kom ik thuis, doet de lamp het niet. Het schijnt dat er een ballast bij gekocht moet worden om hem überhaupt te laten werken. Heb ik nog steeds geen nieuwe (nu werkende) warmtelamp, wat een gezeik...
Tinkerloos schreef:Adamootje schreef:pfff... Net drie kwartier gereden voor een warmtelamp met uv... Ik dacht, dan ga ik voor Solar Raptor want daar hoor ik zulke goede verhalen over. Kom ik thuis, doet de lamp het niet. Het schijnt dat er een ballast bij gekocht moet worden om hem überhaupt te laten werken. Heb ik nog steeds geen nieuwe (nu werkende) warmtelamp, wat een gezeik...
Deze kan zonder ballast: http://www.terramania.nl/terramania/ind ... 59&lang=NL
Misschien kan je hem nog ruilen voor deze? Als ze die hebben tenminste.
Moet wel in een keramische fitting. (maar dat moeten ze allemaal )
Michelle_96 schreef:Dan kan je de lamp nu toch al wel kopen en deze dan overplaatsen?