Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:27

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:30

Ik heb die van de action. Super tevreden van.
Mooi lampje erin zodat je goed kan kijken wat je doet. Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:51

Jarvis werd met 7 weken aan mij toegewezen. Ik had ook mijn voorkeur voor hem uitgesproken, en het karakter bleek ook een match :j
Parker heb ik uitgekozen op 6 weken leeftijd. Ik heb gekeken naar wat ik zocht (even denkende aan evt. showhond) en waarbij ik het gevoel had dat het karakter een goeie match zou zijn met wat de fokker wist te vertellen.

Miepmiept schreef:
Wat voor dremel hebben jullie dan? Een hondenversie of een bouwmarkt versie?

Action versie :)) Ferm multitool :j
Zelfde als Nynkster :D

Hier vandaag de dag begonnen met een rondje spartelvijver. Parker mocht even met de bungee lijn in een tuig voor me uit lopen. We maken baby(puppy :)) ) stapjes met het oog op dat we binnenkort voorzichtig aan van start mogen gaan met meer aan het werk gaan.
Afbeelding

Gisteren hebben we een dagje doorgebracht op de parachute club, zo relaxed als ze beide waren <3 Parker z'n eerste keer daar. En met alle drukte, gezelligheid en herrie van dien was hij zo rustig. Totaal niet onder de indruk :D Toppers <3
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 17:31

Wat leuk te lezen hoe pups bij de baasjes terecht komen.
Hier met 3 weken wezen kijken en al een hele sterkte voorkeur voor een van de 2 reutjes. Dit ook meteen aangegeven maar ook gezegd, het is een moment opname dus als andere karakter beter past ga ik daar voor. Met 6 weken weer wezen kijken en weer een hele sterke voorkeur voor mijn favoriet. Toevallig had de andere reu-koper een voorkeur voor de andere reu. Toch bekeek de fokker de karakters maar die lagen dicht bij elkaar en kreeg toen te horen op 7 weken dat mijn voorkeur pup naar mij kwam. Met ophalen wist ik het ook weer zeker, Bonne hoorde bij mij. Dat gevoel was overigens zo sterk dat mocht de fokker van mening zijn dat de andere beter zou passen ik misschien van koop afgezien zou hebben. Voor mij was het eigenlijk Bonne of niets na het 6 weken bezoek.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:43

Ik heb ook een Ferm multitool, wel met stekker helaas :+ draadloos zou wel makkelijker zijn maarja.

Otje heeft vandaag bij de show de open klasse gewonnen! :) was opzich geen kunst hoor, alleen Ziggy van m’n moeder deed verder nog mee en Otje heeft wel echt een veel betere bouw :+
Daarna moest ze tegen de kampioensklasse teef, die bewoog wat beter (Otje was een beetje aan t trekken naar m’n vriend en Appa toe die langs de rand stonden want ze was t zat, daardoor liep ze niet helemaal netjes), dus helaas niet meegedaan voor Best of Breed maar ben alsnog supertrots! Echt een mooi jury rapport ook en daar gaat het uiteindelijk toch om :D

Afbeelding

M’n super dog <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Voor degene die net zo goed (ahum) zijn in Duits als ik :')
Afbeelding

We hadden lekker een nachtje gelogeerd op Papendal bij de show :P

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 20:55

Gefeliciteerd!!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:27

Ik kan het even niet zo snel terug vinden. Maar ik kom ervan terug dat ik biothane een fijne lijn vind _O-

Nu ben ik dus op zoek naar iets anders met meer grip ook als het nat word. En niet te zwaar.

Tips?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:30

CupCakes_ schreef:
Ik kan het even niet zo snel terug vinden. Maar ik kom ervan terug dat ik biothane een fijne lijn vind _O-

Nu ben ik dus op zoek naar iets anders met meer grip ook als het nat word. En niet te zwaar.

Tips?

Mag ik vragen waarom? Ik wil er juist een kopen omdat ik er veel goede dingen over las

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:49

Ja ik zou dan toch gewoon echt voor een nylon met grip gaan hoor.

Ik vind die echt niet perse veel zwaarder worden als biothane wanneer ze nat zijn. Ze blijven wel wat langer nat, dat wel maar dat merk je tijdens het wandelen verder echt niet imo. En die leg je gewoon aan de kant na de wandeling en dat is zo weer bijgetrokken. Wat het vooral zwaarder maakt is hetgeen wat er qua musketon/karabijn aan de halsband/tuig aan komt en de breedte van een lijn; karabijn of musketon en welke musketons etc. en of je de 20mm hebt of 15mm breedte etc. Daar moet je imo meer naar kijken. Kleine musketon, grotere en zwaardere musketon, welke karabijn haak etc. Dat maakt imo vooral het verschil. De lijn zelf zal het minst verschil maken. Een 10m lijn biothane of een 10m nylon met grip zit zo gek veel verschil niet in als je ze in eenzelfde breedte vergelijkt ook. Maar vergelijk je een biothane 10m smalle variant met een nylon 10m bredere variant, en ander 'hardware' eraan, dan zal die laatste uiteraard zwaarder zijn ja.

- Dierenoppas amersfoort heeft er in verschillende lengtes en breedtes ook.
- Non-Stop heeft een fijne 10M met karabijn haak (die zou ik dan wel niet met een pup ofzo doen, daar vind ik 'm wel te zwaar voor maar voor bv Jip is die perfect)
- Merken als Trixie en Flamingo hebben ook prima opties hierin

Ik heb zelf de Non-Stop lijn van 10m met Karabijn haak welke ook iets breder is (die vind ik dan wel meer geschikt voor grotere honden maar dat is vooral door de karabijn haak ook die t dan zwaarder maakt)

En ik heb deze - welke ook zeker voor jonge honden en kleinere honden geschikt is bv. omdat ie en iets smaller is en een minder zware musketon heeft:

https://www.bol.com/nl/nl/p/flamingo-tr ... NVEALw_wcB

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:59

moonsparkle schreef:
CupCakes_ schreef:

Tips?

Mag ik vragen waarom? Ik wil er juist een kopen omdat ik er veel goede dingen over las

Als de biothane nat wordt dan heb ik er in ieder geval geen grip meer op. Met blote handen niet. Met handschoenen nog enigszins. Er zit geen antislip op of iets dergelijks. Dus de biothane is een prima lijn als die droog blijft.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:00

Bedankt voor jullie tips vd week! Ik heb een Ferm multitool bij de Action gehaald en ga er rustig mee beginnen te oefenen!

Gefeliciteerd Warboel! Knappe hond <3
En zo gezellig in het tentje!

Wij gaan in september kamperen hebben we besloten! Ben zooo benieuwd hoe Evi het gaat vinden :))

Cupcakes; wij hebben ook lijnen met grip. Cursebreaker benoemt ze al, maar wij hebben die van Trixie. Wij hebben een 5 en 10m variant.
https://www.zoomalia.nl/dierenwinkel/ro ... cB#l207021

Die zijn in ieder geval heel fijn, gewoon een simpele lijn die z'n werk doet :P
Hij droogt nog best snel vind ik, even ophangen en voor de volgende wandeling is hij droog.

Die van dierenoppas Amersfoort zijn ook mooi vind ik, die zijn er ook in 2 breedtes (en verschillende lengtes).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:13

Ik vind die nylon grip ook perfect! Heb op mn 10 meter lijn gewoon zelf een nieuwe karabijn haak gemaakt. De lijn hangen we als hij nat is onder het afdak en is dan zo weer droog. Zwaar wordt ie niet echt.

Enige nadeel heb ik laatst ondervonden in een ongelukje toen Fitz aan het stoeien was met mijn vriend en om mijn benen rende met de lijn er aan vast en volgas door rende waardoor mijn benen onder me vandaan werden getrokken en ik op beide enkels een mooie brandplek had van het antislip :') Dus voortaan houd ík de lijn weer vast. :+

Heerlijk Sanne, kamperen met hond! Wij gaan ook nog even in september. Fitz vindt kamperen fantastisch! Waar gaat de reis naartoe?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:25

Wij hebben ook weleens gekampeerd met de tent met de hond, was zo leuk. Moet alleen niet te heet zijn.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:47

Wat leuk kamperen met de hond, dat hoop ik volgend jaar te gaan doen. :D Waar gaan jullie heen?

Ik heb ook biothane lijnen en vind ze erg fijn, maar inderdaad niet als ze nat zijn. Ik ben met Melle begonnen met speuren, dus moet nog even een fijne(re) 10 meter lijn gaan zoeken. Ik ga de tips die hier gegeven zijn ook even goed bekijken.

Hier is Elvis echt aan het puberen geslagen. Hij is erg veel aan het markeren en vindt geurtjes (met name van teefjes) enorm interessant. :+ Gelukkig luistert hij nog goed en blijft het bij een obsessie met snuffelen.

Vanavond heb ik een workshop dogdance met Melle. Vorig jaar heb ik dat al eens gedaan en dat vond hij super leuk, dus ik ben benieuwd hoe het hem vanavond gaat bevallen. :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:01

Wij zijn ivm de hitte eerder naar huis gegaan uit Zwitserland. Daar was het 39 graden en qua gevoel 50 graden. Mega benauwd dus. Dat was in de vouwwagen met 2 honden niet leuk! Nu gaan we nog een paar dagen naar de waddeneilanden.

Lekker wandelen enzo

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:06

We gaan naar Frankrijk, daar is het nu nog erg warm :P Maar als het goed is niet meer als wij gaan haha.
Dus ik verwacht zo 20/22 graden, dat is lekker (ook voor Evi)
Ben vooral benieuwd of ze ook goed d'r rust gaat pakken. Buiten is altijd alles zooooo leuk :))

Balen dat het zo warm was Bo_Y. Dan maar beter naar huis inderdaad...
Wadden zijn ook fantastisch <3
Daar wil ik het voorjaar nog wel lekker naartoe ofzo!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:11

20/22 graden is heerlijk met honden! Kun je nog iets doen enzo.

Maar Senna (16 weken nu) deed het super goed! Was heel relaxt en ze kan nu zwemmen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:28

Leuk kamperen sanne, in een tent of caravan?

Ik heb een 5 meter nylon lijn, heel dun en prima vast te houden. Was ook naar een paar euro en zo droog.

In september gaan we naar het strand een weekje. In een huisje maar heel benieuwd hoe Bonne het strand gaat vinden.
Inmiddels bij de trimster, half 10 gebracht maar meneer is nog niet terug haha. Hopelijk gaat alles goed.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:37

Afbeelding
Met zijn allen wandelen in de bergen

Afbeelding
Samen in Thun

Afbeelding
Op de burg bij de Aare

Ik heb net een lange antisliplijn gehaald voor op het strand

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:51

Ik vind die nylon met grip juist verschrikkelijk haha. Ik heb de littekens nog op m’n enkels staan van net zo’n ongelukje als Leo. En dan was het niet eens van m’n eigen hond :')

Wat een prachtige foto’s zeg Bo_Y <3 maar wat een bizarre temperaturen zeg!

Volgende week gaan wij naar Schotland, ben benieuwd! Ben wel een beetje zenuwachtig _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:59

Maar zo’n ongeluk kan met elke lange lijn gebeuren die op de grond ligt wel, met biothane net zo goed als het om de benen komt en de hond gaat rennen.

Maar ik heb de lange lijn sowieso meestal wel ook niet in gebruik met andere mensen om me heen, alleen eigen gezin af en toe, en probeer actief op te letten wanneer zo’n lijn aant slepen is, maar ongelukjes zitten in kleine hoekjes soms helaas :')

Ben zelf wel eens per ongeluk erop gaan staan onder het lopen en lag toen ook bijna neer, maar kan de lijn en t materiaal niks aan doen verder haha. Was m’n eigen onoplettendheid- liep gelukkig nog goed af, lol. Maar ik heb 'm ook niet vaak aan't slepen op de grond moet ik zeggen. Heb 'm eigenlijk gewoon altijd in m'n handen en rol 'm op tijdens het lopen als de afstand tussen hond-mij kleiner word ook bv of heb dan iig het laatste stuk in handen als de rest op de grond sleept. Ik heb haar op plekken waar ze in principe los kan lopen - en waar je zo'n lijn zou laten slepen - gewoon los van de lijn in de regel ook dus bij mij sleept niet snel zo'n lang touw op de grond en dat het dan ook nog echt snel in een situatie komt waarin het om de benen terecht zou kunnen komen bv.

M’n man heeft een keer grote laag vel van z’n hand gehad dankzij een touw lijn weer bv. Elk soort materiaal kan wel fout gaan wat dat betreft.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 25-08-23 12:05, in het totaal 4 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:02

Bo_Y schreef:
[ [url=m/K6b6SX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met zijn allen wandelen in de bergen

[ [url=m/sXuKia.jpg]Afbeelding[/url] ]
Samen in Thun

[ [url=m/Fpy1cY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op de burg bij de Aare

Ik heb net een lange antisliplijn gehaald voor op het strand

Prachtige foto's <3

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:13

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:36

Mijn moeder had letterlijk happen uit haar handen gebrand nadat ze automatisch de lijn vd flex vastgreep toen de toenmalige AmStaff de zoomies kreeg met uitlaten.
En dankzij diezelfde hond en wederom zoomies aan de flex ben ik eens onderuit geklapt met mijn hoofd op de grond toen hij met een grote boog om me heen rende. %)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:38

Get a dog they said, should be fun they said...
8)7 _O-

#OpEigenRisico