De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:35

Aan bah, sterkte

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:36

Heel veel sterkte, wat verdrietig.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:37

Wat verdrietig, veel sterkte!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:50

Sterkte :knuffel:

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:21

ow nee! sterkte...

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:28

@ Gigixponys: Wat verdrietig, heel veel sterkte!

Wij hebben 3 konijnen. Een Vlaamse reus Stoffer, de zwarte is Blik en voor 2 weken geleden is Nozem bij ons komen wonen. Overdag lopen ze, samen met onze kippen, in de ren. 's Avonds halen we ze binnen om te voorkomen dat ze gepakt worden door wilde dieren.

Afbeelding

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:07

Oh nee, heel sterkte gewenst gigixponys :(

@xelle, wauw wat een ruimte voor ze zeg!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:14

Gigixponys, veel sterkte Y;(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:19

@Gigiponys, sterkte :knuffel: !

Hé, ik zie nog een stoffer en Blik! Ik heb ook 2 paar Stoffer en Blik. De schoonmakende en de versie die rommel maakt :')

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:50

Ik dacht even dat het jouw Stoffer en Blik waren…

Maar wat een heerlijke ruimte voor ze zeg zo xelle. Krijg je ze wel makkelijk te pakken dan? Dat zou hier echt een ramp worden vermoed ik…

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:05

@Es_ther: leuk! Wij vonden het erg origineel namen die je niet vaak hoort haha.

@NAIWHL: Dat gaat heel goed hoor. Vanaf begin af aan gelijk naar binnen "gejaagd". Ook meteen aangeleerd dat ze 's avonds brokjes krijgen dus bij het naar binnen doen ook schudden met bakje brokjes. Nu weten ze niet anders. Hoef nu alleen maar te roepen en dan komen ze er al aan gerend.

Stoffer en Blik houden me al in de gaten als ik buiten loop. Nozem heeft soms nog wel wat moeite met komen dus die moeten we soms nog wel "opjagen". Hij nog maar 2 weken bij ons maar ook hij gaat steeds makkelijker naar binnen.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:52

Gigiponys Y;( Y;( heel veel sterkte

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:37

Bij ons weten ze ook heel duidelijk de term "naar bed". Dat werkt zo goed dat toen Jerry overkapt was, ml alleen de poortdeur open deed en naar bed riep... Hups hups, daar kwam Jerry aan. Buurman stond er echt verbaast om te kijken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:56

@ gigipony’s sterkte

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:01

Dankjewel allemaal. We hebben haar gisterenavond een plekje in de tuin gegeven. Ze is net geen 7 jaar oud mogen worden. Y;(

Hier kennen ze ook wel wat commando's. Al willen ze niet altijd luisteren.. Blijven konijnen natuurlijk..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:15

Aan intelligentie ontbreekt het konijnen niet, maar die eigenzinnigheid erbij is soms zo vreselijk. Als ik ze los in de tuin laat, dan heeft die bende van ellende vaak echt geen zin om weer naar binnen te gaan. Vooral als ze hun buik vol gegeten hebben. :')

Ik had gister de cavia’s in een ren in de tuin, maar met het overplaatsen met de bench zat ook Zari er direct tussen…
Zari heeft onze Jack Russel behoorlijk op de proef gesteld door telkens voor zijn neus te gaan zitten… :Y)

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:57

Wat zouden jullie doen met deze koppeling?

Hazeltje hebben we bij de groep van Gonnie, Crispy en jonkies gezet (op neutraal terrein in de tuin). Hazeltje is heel erg onzeker geworden en op wat rennen na in het begin laten ze hem nu heel goed met rust. Soms komt er 1 voorzichtig bij hem snuffelen en dan bromt hij een beetje en dan laten ze hem direct met rust. Vooral met Zari lijkt het wel te gaan klikken. Die zoekt hem telkens weer op, maar respecteert zijn grenzen. De rest zit ook bij elkaar op een kluwen en gaan ook hun eigen gang. Komen af en toe snuffelen en laten hem weer.

1 op 1 met hazeltje de koppeling geloof ik sowieso wel in, maar heb het liefste de groep bij elkaar omdat onze kippen toch ook wel heksen kunnen zijn.

Mijn idee is nu om van ren te wisselen. Deze groep naar de middelste ren en de middelste in hun ren. Dan is het neutrale grond en kan er ook niet uitgebroken worden…

Afbeelding
Vader en zoon…

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:04

Ik duim… het lijkt te lukken…
Zoek hazeltje

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:49

Redt iedereen het weer met de warmte?

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:44

@NAIWHL: Hier lagen ze vanmiddag veel in het hok. Ze schuiven het vlas aan de kant en liggen dan op de betonnen vloer. Of ze lagen buiten onder de bomen of in het gegraven hol. Tot nu toe lijken ze het goed vol te houden!

Nozem had vanavond een uitweg gevonden en zat buiten de ren. >;) Waarschijnlijk tussen het paaltje en toegangshekje door gegaan. Kan nergens gaten vinden namelijk. Hekje lijkt wat te zijn uitgezet door de warmte. Gelijk maar even opgelost.

Afbeelding

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:56

Een vraagje aan jullie: hebben jullie het ook wel eens meegemaakt dat een konijn ineens heel veel geluid maakt tijdens het eten van brokjes? Het lijkt wel alsof ze heel hard aan het kauwen is. En ze lijkt ook haar hoofdje ietsiepietsie schuin te houden. Nou staat er morgen sowieso een entingbezoek aan de dierenarts op de planning, dus wilde dit daar dan ook even benoemen. Maar misschien hebben jullie ervaring, die ik kan voorleggen morgen?

Mijn Sol en Luna liggen hier lekker buiten, op de stenen die altijd in de schaduw zijn. En koeler dan hier in huis. (Ben een beetje jaloers op ze zelfs ;))

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:50

Nou, dat was een vervelende uitkomst bij de dierenarts. Luna had in de reismand al duidelijk haar koppie meer gekanteld. En de dierenarts benoemde het ook al en sprak direct zorgen uit. Oren gecontroleerd en ze zit nu aan de e.cuniculi behandeling. We hopen maar dat we er inderdaad vroeg bij zij. Thuis was haar koppie in ieder geval meteen weer minder scheef, maar duidelijk nog gekanteld. Ze eet verder goed, drinkt uit de drinkfles en gaat makkelijk op de wc. Nu elke dag 30ml pasta geven, en dan hopen dat ze deze week er goed doorheen komt.
Gaat nog wat worden die medicijnen geven, want Luna is ontzettend schuw en wordt niet graag geaaid, laat staan vastgehouden.
Duimen jullie mee?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:07

Xelle: Nozem klinkt als een typisch konijn zo :')

En heel veel succes Gonniee… valt niet mee ec. Ik hoop dat ze er goed doorheen komt.

Hier is de koppeling met Hazeltje goed gelukt. Kan hij meteen helpen in de opvoeding van zijn eigen kinderen _O-
Het was/is een super tolerante groep die hem eigenlijk instantie gewoon met rust gelaten hebben en hem daarmee weer vertrouwen en zelfvertrouwen gegeven hebben.

Hazeltje is de bovenste in het rijtje en het rijtje naast hem zijn zijn kinderen. Crispy zit er tegenover.
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:26

Gonniee, dan toch EC... -O- Hoe doet ze het nu?

NAIWHL, wat goed dat je Hazeltje toch hebt kunnen koppelen!

Ik heb nieuws, maak kennis met Loesje :D
Afbeelding

Na veel gedoe en geregel (lees: opvang en ik die steeds afwisselend niet konden) vandaag een nieuw vriendinnetje opgehaald voor Lilly! Had echt verwacht dat Lilly bang zou zijn maar we hebben een konijntje uitgekozen die nog onderdaniger is dan zij en de koppeling kon niet vlotter gaan. Ze zitten nog even op neutraal terrein voor de zekerheid maar dat zal niet lang nodig zijn denk ik.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:34

Oeh wat is Loesje knap! En wat fijn dat Lilly een vriendinnetje heeft en de koppeling zo soepel verloopt.

Hoe gaat het bij jou gigi zonder Flou?

En hoe gaat het met de EC gonniee?

Hier zijn Vettel en Albon vandaag gecastreerd. Ze hebben het goed doorstaan. En dan hebben we nu iedereen gehad en als het goed is niet weer een konijnen explosie :') :Y)

Maar we worden wel heel gelukkig van ze. Zo zat mijn dochter de groep van de reuzen van de week brokjes te voeren…

Afbeelding