yvetjes schreef:Tot slot vond ik de discussie over pubers ook bijzonder. Ik ben er echt van overtuigd dat het verschil van hormonen veel impact heeft op gedrag. Dat is bij mensen niet anders (kijk maar naar jonge jongens). Dus ook mijn jonge reu is ineens van gedrag aan het veranderen en gedrag aan het testen. Niks mis mee, en heel normaal. Wel iets om rekening mee te houden. En zeker niet iets wat niet voorkomt wanneer je je hond de eerste 12 maanden (ik heb grote honden) netjes hebt opgevoed.
Dus Nicky91: je doet het wat mij betreft fantastisch met je hondje! Fouten maken mag, maar dan zit daar ook wel een consequentie aan vast (bijvoorbeeld van vrij naar aan de lijn). En wanneer het even niet kan, dan kan het niet en voorkom je een vervelende situatie voor jullie beiden. Het is echt een fase, en het wordt beter (is mij beloofd haha), maar kost gewoon tijd. Ik heb een forse reu die nu ineens minder leuk doet naar andere honden, ik voorkom dat we de verkeerde tegen komen, en los lopen kan even niet met (vreemde) andere honden.
Ben benieuwd hoe de anderen dat aanpakken.
Thanks, ik deel jou mening en ik merk dat ook aan Mezzy.
Zij is heel lang heel stabiel geweest qua karakter en luisteren en nu ineens... heel extreem voor haar doen in het niet luisteren...