Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:24

NorwayFjord schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve reacties <3 Het is inderdaad enorm snel gegaan maar verder lijden is hem gelukkig bespaard gebleven. Zitten nu alleen met de uitvaart en Corona, waarschijnlijk mogen er maar 100 mensen komen terwijl we er zo'n 250 verwachtten... Super poedersuiker -O-

Mulan is een engeltje, ze is zo lief voor me <3 We hebben vanmiddag heerlijk samen op de bank geslapen en geknuffeld.

[ [url=m/FuNjWq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat geeft hopelijk een beetje een troostend gevoel; weten dat verder lijden bespaard is gebleven. Maar pfoe ja, zo snel gegaan :( En dat is inderdaad ook nog klote, dat je met de maatregelen rondom het virus nu rekening moet houden ja.

Heerlijk dat Mulan je zo goed weet aan te voelen, lekker knuffelen en bij elkaar zijn <3

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:28

CB ja precies he... en ik zie mezelf alles fout doen en het lukt niet om te stoppen ofzo ;( bwah! Ik had het ook echt niet verwacht het gaat al zolang zo goed! Het voelde als een terugval van máánden hoe ze zich gedroeg.. het kwam echt onverwacht.

Ik hoop dat de meiden met onze wandeling zo op elkaar gefocust zijn dat ze geen sjieke dames kinderen en paarden door hebben :+ waar we gaan wandelen komen iig geen paarden of sjieke dames dat scheelt al :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:29

Ach Norwayfjord wat fijn dat ze je zo troost kan bieden en wat verdrietig dat het virus nu de uitvaart beïnvloed...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:30

suze_ Wat een verhaal :Y) Best wel herkenbaar ook, denk dat we allemaal wel eens zo'n wandeling gehad hebben dat je wel door de grond kan zakken :evaw: Snel weer vergeten en de positieve dingen benadrukken, er is niks ernstigs gebeurd en die mensen zijn jou ook alweer vergeten joh :)

NorwayFjord Oh jeetje dat is heel vervelend zeg. Kunnen ze iets doen met schermen ofzo? Dat mensen er op afstand 'bij' kunnen zijn?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:55

Afbeelding

Hier zijn 5 knappe pupsels geboren <3
3 dametjes en 2 heren :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:08

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/mqjBh0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zijn 5 knappe pupsels geboren <3
3 dametjes en 2 heren :)

Gefeliciteerd! <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:30

Heel veel sterkte NorwayFjord. Het is al moeilijk genoeg maar dan met zo'n hele pandemie crisis erbij wordt het je allemaal wel erg moeilijk gemaakt. :(

Gefeliciteerd met de pups Jeanine! Dat wordt foto's spammen de komende tijd!

@Suze Oh wat erg, ik snap wel hoe je je voelt. Komt wel weer goed :P

In ander puppennieuws, de moeder van Popo is vandaag op de echo geweest en is drachtig! Hij krijgt dus volle broertjes/zusjes *\o/*

Met Popo gaat het op zich wel goed, hij is iets rustiger dan normaal maar hij was op wandeling heel kwiek, dus dat is mooi. Ik vind het niet erg dat hij nog niet op volle energie is aangezien hij nog een week aan de lijn moet blijven haha.
Hij kon mooi zielig doen bij zijn labrador vriendin op kantoor vandaag. <3

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:44

@norwayfjord ook via deze weg gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd! En wat naar dat corona zo'n impact heeft op dit soort dingen he... Is het een dienst in de kerk? Want bij uitvaartcentra proberen ze nu te kijken of het mogelijk is een 'tweede groep' live te laten meekijken op schermen vanuit een andere zaal (ze hebben er meestal meerdere). In de kerk is dat natuurlijk lastiger.

@x_Jeanine_x jeej. puppies! :D

(sorry, even minimale bijleespost, ben half ziek thuis aan het werken vandaag)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 09:22

Ach Suze zo'n dag kan best een keer. Je hebt er weer van geleerd en je doet t de volgende keer anders :)

Gefeliciteerd Janine!

Spannend Simone!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:51

Gefeliciteerd Jeanine! <3
Hier nog niks, al heeft ze vannacht wel in de werpkist geslapen, al was dat denk ik meer omdat ik op háár bank lag _O-

Wat naar dat je nu ook zo met corona zit norwayfjord :\
En ondertussen moet mijn zoontje nog wel gewoon naar school elke dag :roll:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:58

Ik heb zoonlief ziek gemeld vandaag (en je bent dan meteen een paniekzaaier natuurlijk, lol. Achja, maak me er niet druk om. Mijn kind en ik bepaal wat met 'm gebeurd) en dan zien we maar wat er wel/niet gaat gebeuren nog qua maatregelen. Gister zolang mogelijk het debat proberen te kijken, maar om 12u was ik op en ben ik gaan slapen haha. Zie nu dat het debat uiteindelijk ruim 8u heeft geduurd, Jezus.

Vandaag maar weer een lekker rustig plekje opzoeken met Arya om te wandelen xD

En NorwayFjord, zo rot dat je idd nu met dit soort dingen nog erbij zit rondom de crematie. Het zal idd de vraag zijn in hoeverre zelfs 100 mensen nog mogen komen a.s. week. Dat kijken op schermen is misschien idd wel een fijne oplossing, als dat zou kunnen.

@Jeanine,
ohhh wat een mooie pupsels!! <3 <3

@Simoonzel,
Ahh die foto! Ze zien er ook zo zielig uit met zo'n ding aan hihi.
Hopelijk is alles snel weer helemaal ok met 'm. Gelukkig zijn ze best veerkrachtig als het aankomt op aansterken van zulke ingrepen he :) Maar fijn idd dat hij iets rustiger is als hij idd nog een week aan de lijn moet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 10:01

Hebben we eindelijk net wat beter weer.. zitten we nog ''opgesloten'' door corona.. echt ben t wel een beetje beu.
Hopelijk is het hele corona gebeuren snel over.. :o

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:04

Beter weer? waar dat dan? :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:04

kiwiwitje schreef:
Hebben we eindelijk net wat beter weer.. zitten we nog ''opgesloten'' door corona.. echt ben t wel een beetje beu.
Hopelijk is het hele corona gebeuren snel over.. :o

Haha, uiteraard zijn we het hartstikke beu! Na 5 maanden regen wil iedereen naar buiten, en dan mag het niet. Nope, leuk is anders :') Toby vindt het 'thuiswerken waar mogelijk' wel gezellig overigens, hij brengt al de hele ochtend al zijn speelgoed :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:07

Jaa, al moeten de honden natuurlijk alsnog uit. Hier duw ik mevrouw in de auto en ik stap midden in de bossen en het heuvelland uit waar je vaak geen mensen tegenkomt, dus ik kan gelukkig wat dat betreft nog wel wat doen buiten. Dus dadelijk ook weer even richting Vijlen ofzo en lekker het bos in daar. Gister kwam ik ook niemand tegen op een ruiter na.

M'n man werkt nu ook thuis ja en het is even afwachten wat er nu dan met de scholen gaat gebeuren. Wordt er ook niet blij van dat ik zoon lief dan opeens constant thuis heb, maar als we het nu zouden in dammen is het hopelijk ook niet heel lang nodig om het dicht te houden allemaal. Benieuwd wat er voor maandag nog aan eventuele nieuwe maatregelen bij gaat komen. Straks even kleine boodschapjes doen bij de winkel. Benieuwd of er nog wat ligt :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:10

Kl*te internet .. hele tekst getypt en hopatee weg is het.

Ik wil dus ook geen paniekzaaier zijn maar sinds een aantal dagen had ik een gevoelige keel. Verder niet bij stil gestaan tot het gisteravond wel bleef aanhouden en echt keelpijn werd. 's Avonds begon het moeilijk ademhalen en wat kuchen. We maakte er hier nog grapjes over maar ik kan je zeggen dat het met de honden uitlaten echt geen pretje was. Het is een soort branderig gevoel maar ook weer een beetje alsof je in een sauna inademt.

Je belt de huisarts voor advies en die zegt dat zolang het niet erger wordt je alleen thuis moet blijven. Oké ik vind moeilijk ademhalen al best lastig, maar hee. En of ik koorts had. Nou koorts heb ik nooit, mijn temperatuur schiet omlaag en die is nu 35,5. Maar goed het is niet ernstig dus blijf thuis en bel het RIVM. Het RIVM is niet bereikbaar en na een standaard bandje wordt de verbinding gebroken.. .. ..

Op de website van het RIVM staat dat je in een aparte kamer moet gaan zitten en contact met je huisdieren moet vermijden. Wanneer een huisgenoot je honden niet kan uitlaten dan moet je ze naar een hondenopvang doen :Y)

Ik vind het allemaal maar weer bijzonder .. alsof ik niet al genoeg pijn had :roll:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:11

Ja, de honden moeten sowieso uit, paard moet ook gewoon gevoerd, maar besmetting vindt, denk ik, niet plaats als ik met Toby 50 meter van de volgende wandelaar vandaan loop :') Ik ga er maar vanuit dat alles wat buiten plaatsvindt, en dan niet in groepen, gewoon wel ok is. Je kunt moeilijk helemáál niet buiten komen...
Maar durf nu snotterend en wel écht niet naar de winkel te gaan. Voor mijn gevoel gewoon gruwelijk verkouden, maar je wordt wel echt met de nek aangekeken als je nu een loopneus of kuchje hebt, dus mijn moeder doet wat boodschappen waar nodig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 10:16

Haha Van hier is het echt beter weer. Zon en weinig regen.

Jeetje klote denies!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:21

Naast de dingen die echt moeten kom ik nu toch niet uit huis met een hoogzwangere hond dus het zal allemaal wel :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:22

@Van Hier ook ja! Wel wat wolken, maar ook zon, niet koud. Maar @Kiwiwitje zit net als ik in het zuiden van NL.

@xDenies pf, niet fijn nee. Maar als je écht lastig ademhaalt, mag je gewoon bellen hoor, huisarts, GGD. Die zijn daarvoor he! Ze kunnen moeilijk tegen IEDEREEN zeggen dat het geen spoed is en / of dat je maar moet uitzieken... En als je écht heel erg benauwd ben en niemand helpt, is 112 op een bepaald moment gewoon een optie hoor! (Zegt mijn stalgenoot die in de zorg werkt ook)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:24

Nou ik krijg wel lucht maar kan nou niet zeggen dat het een hele prettige bedoeling is. Ik baalde er eigenlijk van dat ik wakker werd vanochtend (nog best vroeg ook) want toen kwam alle pijn opzetten. En deze keer was het niet 'gewoon mijn nek of schouder' :') Beetje vreemd om dat zo te vertellen.

De huisarts hebben we gebeld en die zei dat zij niet konden testen en ik het RIVM moest bellen. Het RIVM zegt op hun website, want ze nemen niet op, dat de huisarts moet testen. Ze weten het allemaal zo goed, ik begin de 'paniek' steeds meer te begrijpen om eerlijk te zijn.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:24

Ik zit in het hoge noorden :Y) Het is wel wat beter maar nog steeds regelmatig regen buien en een koude wind.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 10:28

Wij hebben hier al 2 dagen zon *\o/* Gisteren 2 buitjes. 5 min en weer over. Dat mag van mij wel doorzetten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:29

xDenies schreef:
Kl*te internet .. hele tekst getypt en hopatee weg is het.

Ik wil dus ook geen paniekzaaier zijn maar sinds een aantal dagen had ik een gevoelige keel. Verder niet bij stil gestaan tot het gisteravond wel bleef aanhouden en echt keelpijn werd. 's Avonds begon het moeilijk ademhalen en wat kuchen. We maakte er hier nog grapjes over maar ik kan je zeggen dat het met de honden uitlaten echt geen pretje was. Het is een soort branderig gevoel maar ook weer een beetje alsof je in een sauna inademt.

Je belt de huisarts voor advies en die zegt dat zolang het niet erger wordt je alleen thuis moet blijven. Oké ik vind moeilijk ademhalen al best lastig, maar hee. En of ik koorts had. Nou koorts heb ik nooit, mijn temperatuur schiet omlaag en die is nu 35,5. Maar goed het is niet ernstig dus blijf thuis en bel het RIVM. Het RIVM is niet bereikbaar en na een standaard bandje wordt de verbinding gebroken.. .. ..

Op de website van het RIVM staat dat je in een aparte kamer moet gaan zitten en contact met je huisdieren moet vermijden. Wanneer een huisgenoot je honden niet kan uitlaten dan moet je ze naar een hondenopvang doen :Y)

Ik vind het allemaal maar weer bijzonder .. alsof ik niet al genoeg pijn had :roll:

Er heerst momenteel ook een flinke verkoudheid die in je bovenste luchtwegen gaat zitten. Die had ik dus. Heb nu alleen met sporten nog het gevoel of ik een sauna/chloor inadem. Verder weer fit-achtig. Ik was net voor de paniek gewoon bij de huisarts en die maakte zich geen zorgen, kreeg wel even een andere puffer mee. Kan me voorstellen dat ze nu extra kritisch zijn met mensen laten komen maar als je echt benauwd bent gewoon weer bellen hoor!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:31

@xdenies lastig hoor! Kijk, ik zit helemaal 'dicht' in mijn holtes, dus dat ik wat benauwd ben, is heel logisch. Maar als het niet meer logisch verklaarbaar is, of echt pijn geeft... Pfff. Niet tof!

@Van in het hoge noorden is het natuurlijk altijd éxtra koud :Y)
Nee zonder gekheid, wij hebben hier inderdaad echt lekker weer al paar dagen. Wel wat wind, maar niet meer zo hard, wel af en toe een buitje, maar echt maar een paar minuten. Ik kan hier enorm van genieten! Hond ook écht weer blij want we kunnen wandelen met zon op ons hoofd - en mijn kleine Portugees lééft voor zon!
Paarden ook écht weer blij, want ze kunnen gewoon droog staan, en het gras is gelijk gestart met groeien op de weides nu er wat zon en warmte komt op het land dat nu écht wel genoeg water heeft om te kunnen groeien _/-\o_