Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:37

Ouh nee. Dat ze maar snel terug beter is :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:39

Ohjeetke dat is schrikken! Hopen dat ze vlot hersteld!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 23:09

Nee gelukkig hebben ze t niet meer nodig. Dat scheelt inderdaad een hoop! Net wilde ze zelf toch even laten drinken. Maar ze heeft lekker lang op de bank gelegen met de massage deken op. Pijnstiller er in en heeel veel knuffels. En ze stond zelf op toen ik haar wilde uitlaten. Af en toe wat wankel. Maar echt een flinke verbetering met begin van de avond. Heb haar voor haar eigen rust wel in de ren gelegd ipv in de bench. Met een mand, vetbedden en haar traagschuim kussen. Maar ze staat al weer zelf op. Kost duidelijk moeite. Maar het lukt weer. Was zo zielig aan het begin van de avond. We kijken gewoon wat ze zelf aangeeft en we kijken het aan. Nu maar slapen ben helemaal gesloopt :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:23

Ach! Arme mama! Beterschap voor haar! :*

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:25

Wat sneu voor chick, en schrikken.. Hopelijk knapt ze snel weer op. Beterschap!

Wat leuk denies, dus een pup in huis straks (er vanuit gaande dat alles goed gaat) :D Heb je ook een bepaalde voorkeur/verwachting voor de pup? Of zie je gewoon wat je aanspreekt tegen die tijd? En ach, twee of drie honden maakt ook niet zoveel uit. Ik zit ook te twijfelen om me vast op de wachtlijst te zetten, duurt toch nog wel 1,5 jaar dan. Vind het zoveel leuker voor die honden als ze een maatje hebben. Verwacht niet dat die ouwe nog jaren meegaat.

Kaus, vervelend.. hopelijk gaat het prive beter en doet hij weer vrolijk mee. Wat extra aandacht zal vast helpen.. het zou jammer zijn als hij het plezier verliest!

Ik ben blij met pup :D inmiddels gaat ze bijna altijd snel slapen als we alleen laten. Heel soms blaft een paar keer maar heb niet meer het idee dat het uit angst is. Ze is nu elke dag een halfuurtje alleen wat we uitbouwen, geduld is wel nodig. Misschien ben ik te moederig maar ben bang te snel te gaan en het te verpesten :') facetime was echt een goeie tip van mn hondenschool om haar gedrag in de gaten te houden :Y)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:35

Ohjeejtje dat is ontzetten schrikken zeg heel veel beterschap voor chick :(:)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:53

Jeetje wat heftig van Chick..... sterkte met haar... jullie zullen flink geschrokken zijn...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:04

finnens schreef:
Wat leuk denies, dus een pup in huis straks (er vanuit gaande dat alles goed gaat) :D Heb je ook een bepaalde voorkeur/verwachting voor de pup? Of zie je gewoon wat je aanspreekt tegen die tijd? En ach, twee of drie honden maakt ook niet zoveel uit. Ik zit ook te twijfelen om me vast op de wachtlijst te zetten, duurt toch nog wel 1,5 jaar dan. Vind het zoveel leuker voor die honden als ze een maatje hebben. Verwacht niet dat die ouwe nog jaren meegaat.

Ik ben blij met pup :D inmiddels gaat ze bijna altijd snel slapen als we alleen laten. Heel soms blaft een paar keer maar heb niet meer het idee dat het uit angst is. Ze is nu elke dag een halfuurtje alleen wat we uitbouwen, geduld is wel nodig. Misschien ben ik te moederig maar ben bang te snel te gaan en het te verpesten :') facetime was echt een goeie tip van mn hondenschool om haar gedrag in de gaten te houden :Y)

Het belangrijkste blijft dat de pup ons aanspreekt in karakter en bij beide honden past, vooral bij Bo. Maar als ik mag kiezen dan zeg ik een merle teefje en bij voorkeur choco merle of lilac merle.
In principe lijkt me dat ook niet uit te maken. Hier hebben we gewoon een andere basis gehad met samen wandelen (dus 2 honden mee) en gezien Lupa haar leeftijd lopen we los van elkaar want Bo & ik lopen op een hoger tempo en verder. Dus als Lupa nu mee gaat dan is het feest want oh oh oh :') Dus dat wordt straks gewoon heel normaal.
En ach een ieder die het niet begrijpt... jammer dan. Mijn leven :D Al had ik er nog zes.

Bo is nu wel ouder dan drie dus helemaal klaar met puberen en al die dingen. En dat merk je ook wel!

Leuk! Wij hebben een hondencamera hier staan. Ook ontzettend ideaal. Hier liggen ze te pitten of kijken even door ons raampje haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 08:36

Djoopie schreef:
Jeetje wat heftig van Chick..... sterkte met haar... jullie zullen flink geschrokken zijn...

Ja behoorlijk -O-

Maar inmiddels staat ze weer zelf op en staat ze een heel stuk stabieler. Heeft zichzelf vanochtend weer uit staan rekken, dus we gaan de goede kant op! :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:18

Oh Kiwitje dat was schrikken met Chick. Denk dat je zo gelijk 10 jaar ouder ben van de schrik. :(:) Gelukkig gaat het voorzichtig weer beter.

Finnes ook weer blij met der pup.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 09:36

punjab schreef:
Oh Kiwitje dat was schrikken met Chick. Denk dat je zo gelijk 10 jaar ouder ben van de schrik. :(:) Gelukkig gaat het voorzichtig weer beter.

Finnes ook weer blij met der pup.

ja echt wel :') Heb bijna heel de rit naar de DA met een bevriende fokker aan de telefoon gehangen om zelf een beetje te kalmeren. En bij de DA heb ik niks anders dan staan ijsberen :') Heb gisteravond echt even tijd nodig gehad om bij te komen. Had zo zitten stressen dat echt alles zeer deed -O-

Maar mijn puppies gedragen zich voorbeeldig. Netjes alle plasjes en poepjes vannacht op de puppytrainers in de bench gedaan! :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:46

Wat schrikken zeg Kim, gelukkig lijkt het aan de betere hand :)
En wat goed van de pups! Ideaal dat ze alles op de puppytrainers doen.

Spannend Denise, komt vast goed! En mensen hebben toch altijd wat over een ander te zeuren, zolang ze nog over je praten weet je dat je nog leeft :P Ik noem het jaloezie.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:20

Super Denise! Ik hoop dat het lukt. Ik vind persoonlijk de kleur van Bo veel leuker dan merle maar ik heb echt een zwak voor wit met 1 andere kleur. Ik wilde eerst ook een harlekijnpoedel maar het werd toch wit :+

Ik hoop dat het wat beter gaat met Chick... Een massagedeken klinkt wel heel lekker hihihi.

Ik ga zo even met pup naar het losloopgebied en dan gaat hij een uurtje mee naar werk voor een lunchmeeting. :')
Gisteren ging helaas de cursus niet door omdat het keihard hagelde. Dus we hebben maar een beetje in de woonkamer geoefend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 10:52

Ja wat dat betreft mag ik niet klagen. In de ren hebben we eigenlijk voornamelijk ongelukjes qua poepen. Dat ze niet altijd de puppytrainers halen en dan natuurlijk net allemaal tegelijk gaan poepen en er dus doorheen lopen _O- Dus dat is even wat meer werk. Maar ach. even alles schoonmaken en weer klaar.

We hebben deze massage deken Simoonzel

https://www.agradi.nl/sportz-vibe-deken-hond-xs.htm (maat M)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:31

Mag ik vragen hoeveel jullie pups per dag te eten krijgen en hoe vaak een maaltijd?

Die van mij is 4 maanden krijgt 300 gram per dag, 3x verdeelt.
Schema heb ik gehad maar ben benieuwd wat jullie doen :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:34

Naya is nu 1 jaar en zij krijgt 2x per dag 100/125gram brokken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:55

Denise ben benieuwd wat eruit gaat komen en wat het gaat worden :D wel fijn dat hij puber af is, denk dat drie jonge puber honden samen wel een opgave is. Merk hier ook wel dat pup veel leert/overneemt van de oude hond die een goed voorbeeld geeft.

Gribaldi, ongeveer 150gr verdeeld over 3 keer per dag. Ze is bijna 6 maanden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:58

Tot een maand of 8 krijgen ze bij ons vier keer per dag te eten.

Nu twee of drie keer, als iemand van ons 's middags thuis is drie keer, als de oppas komt twee keer.

Even uitgaan van twee voerbeurten:
Guinness, 6, intact, 23kg, 250gr per keer
Harvey, 1,5, intact, 19kg, 1: 250gr 2: 325gr
Dana, 1,5, intact, 16,5kg, 180gr per keer
Abbay, 4, geholpen, 18,5kg, 155gr per keer
Puk, 3, geholpen, 16,5kg, 1: 190gr 2: 200gr

Als ze wedstrijd hebben, of duidelijk meer energie verbruiken dan ze binnenkrijgen verhogen we de porties of krijgen ze een keer brokken extra. Soms kiezen we bewust voor brokken extra zodat ze deze blijven eten voor het geval dat we op vakantie zijn en geen vriezer voor handen hebben.

Wij voeren vers.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:13

Dank je wel voor de antwoorden. Had vanmorgen even contact en zijn broertje krijgt 800 gr per dag :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:16

gribaldi schreef:
Dank je wel voor de antwoorden. Had vanmorgen even contact en zijn broertje krijgt 800 gr per dag :')

Niks van aantrekken, het is belangrijk wat voor soort voer je voert. Vaak is het zo dat hoe slechter het voer, hoe meer je moet voeren. Zeker bij brokken is dat 9 van de 10 keer zo.

Als die van jou gezond is en goed op gewicht dan is het toch prima.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:19

Wij voeren één of twee keer per dag.
Dundy - 19kg - gecastreerd - 230g DLG Original
Dexter - +-18kg - intact - 260g High Energy Biofood

En dan krijgen ze elke dag nog wel een snack in de vorm van een haring, kuiken, kippennekken, pens etc. Als we actief hebben gesport of een hele dag niks hebben gedaan passen we de portie daarop aan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:30

KimD schreef:
gribaldi schreef:

Niks van aantrekken, het is belangrijk wat voor soort voer je voert. Vaak is het zo dat hoe slechter het voer, hoe meer je moet voeren. Zeker bij brokken is dat 9 van de 10 keer zo.

Als die van jou gezond is en goed op gewicht dan is het toch prima.

Wisselt af van raw meat en brokken... De hond eet het ook binnen 10sec weg (raw meat)...
Die van mij weegt nu 14,5 kg.

Ziet er niet vet uit, netjes rank. Graag zoals ik pup heb als ik eerlijk ben...

Spoiler:
fawkes_the_tamaskan
Mochten jullie een foto willen zien :o

Kaus, waar haal je dat soort dingen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 12:39

Hier krijgen ze 2x per dag voer, sochtends vlees savonds brok.. De pups 4x. Waarvan 3x brok en 1x vlees.

Boellie ; 3 jr, 15,5/16 kg ; 150 gram vlees + 60 brok
Chicka ; 3 jr, 14,3 kg ; 100 vlees + 60 brok

En dan nog snacks - snacks4dogs.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:43

Wij kopen dat in de winkel. Hebben een super fijne vers vlees winkel in de buurt zitten. Je kan het ook online bestellen via oa deze website. https://kiezebrink.eu/nl/webshop/diepvr ... ikens.html

Naar wat broertjes en zusjes krijgen niet teveel kijken. Ligt ook enorm aan de kwaliteit van het voer. Van een goedkope Lidl brok zul je meer moeten voeren dan van bijvoorbeeld Acana. Ik vind 800g sowieso als wel heel erg klinken :=

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:48

Denies super leuk heel benieuwd wat eruit gaat komen!

Simoonzel tuig staat heel mooi!

Kiwiwitje jeetje dat is schrikken zeg! 1 van mijn klantjes dr hond had een dubbele hernia die had idd zelfde soort symptomen wat fijn dat het nu beter gaat met choco en gelukkig dat de pups al zover zelfstandig waren.

Nynkster wat is die toch verschrikkelijk knap!

Finnens fijn dat het zo goed gaat!

Mila doet het super! Vanaf dag 1 al snachts zindelijk en nu al ruim een week geen enkel ongelukje in huis. Moest helaas weer beetje aan het werk dus mag ze in die tijd naar opa en oma en ook daar gaat het goed. Ze vond de auto in het begin verschrikkelijk maar nu helemaal niet meer alleen vind ze het niet leuk als ze in de bench even “alleen” moet blijven maar ook dat gaat steeds wat beter.
Ze is verder lekker ondernemend en voor niks of niemand bang. Daagt de 2 grote hier regelmatig uit maar pakt zelf haar rust dus ik hoef haar niet in de bench te leggen voor een time out.

Vanmiddag gaat ze mee een klein rondje met een aantal brave klantjes. Gister is ze even met een vriendin meegeweest naar de trimmer om een borstel beurt te krijgen kan ze vast wennen als ze straks mee naar de shows gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bella vind de gras altijd groener bij de buren of to wel alle dekentjes van een ander liggen lekkerder dan die van haar
Afbeelding