[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:24

petitparis schreef:
Heel begrijpelijk hoor. Maar ondanks dat iedereen zegt dat ze bijna nooit een dalmaat zien, ken ik er toch een behoorlijk aantal en het gedrag dat jij omschrijft herken ik toch echt niet.
Jammer dat jij dit hebt meegemaakt.

Is Bently intussen al wat bijgetrokken?

ivm voeradvies ve DA. Mijn DA heeft ooit het advies gegeven mijn hond van 30kg max 275g/dag te voeren en indien hij afviel 295. uhm heb hem uiteindelijk op 450g/dag en hij was nog geen gram te dik. Een richtlijn is goed om een vertrekpunt te hebben, niet elke brok of kvv is hetzelfde. Maar uiteindelijk zal ja naar je hond moeten kijken en aanpassen.

Ja het gaat een stuk beter, hij is al lekker bijgetrokken. :)
Zie hier mijn sukkel. :')
Hij mag hier van mij niet los lopen omdat dit honden uitlaatveldje geen hekken aan elke kant heeft en aan een drukke weg ligt, dat lijkt me op dit moment niet zo verstandig met een hond die niet luistert. :o
Afbeelding

Zoe_97

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:27

Oeps. De reden vergeten erbij zetten. Daeva is schijnzwanger.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:24

Oooo, balen zeg. Krijgt ze nu dis medicijnen? Hopelijk weer snel rust in het lijf en dat de sterilisatie door kan gaan.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:18

Jullie praten best veel. Maar het is leuk om allemaal te lezen!

Wat fijn dat hidde het strand leuk vond!! Heerlijk van genieten.

Bentley is een lekkere lompe puber. Gelukkig kan je de humor er nog van in zien!

Amanda wat vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt met dalmatiërs. Logisch dat je niet meer op dat ras zit te wachten maar dat had inderdaad met elk ras zo geweest. Schijnen pittige honden te zijn. Deze was wel goed verpest als ik het zo hoor.

Zoe wat vervelend dat je hond schijnzwanger is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:17

Ja ze krijgt inderdaad medicijnen. Hopelijk slaan ze snel aan. Ze heeft er wel wat last van. Ze heeft een korter londje en haar werkwilligheid is verdwenen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:19

Zielig!

Met Zep gaat het goed. Hij is begonnen met groeien. Eet goed en is zindelijk.

Afbeelding
Afbeelding

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:27

Ah die laatste foto, zo schattig en mooi!!

Jammer Zoe, hopelijk is het snel over.

Ik lees wel steeds mee maar jullie gaan zo hard dat ik niet zo veel reageer. Sjefke groeit als cool en loopt al bijna heel de dag los rond. Gaat hartstikke goed =))

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:28

Ohhh wat een knapperd! Lekker eigenwijs koppie!

Bentley aan het pubberen, waar ken ik dat toch van...

Qua eten, ik zou altijd op oog voeren, wat je ook voert. Ik voer vers wat wat flexibeler is, maar voor milo werkt het het best om meeste dagen iets krap te voeren en dan afentoe het dubbele zodat hij echt lekker vol zit. Zo blijft hij perfect op conditie.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:06

Zoe_97 wat balen dat ze schijnzwanger is..

Ymor wat een schatje! <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:17

@Ymor; Ahh wat een scheetje zeg <3 Wat goed, al helemaal zindelijk ! Hoe oud is hij/zij?

Hidde heeft in de 3 weken dat hij hier nu precies is 4x een ongelukje gehad (de 1e dag niet meegeteld) dus ben daar al best heel blij mee.

Vandaag ook voor het eerst een uurtje alleen thuis geweest (wel al 2x een halfuur). Ging super.

Vanavond lekker door de weilanden van opa gewandeld met Hidde. Dit is naast ons huis, ideaal.

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:18

Hij is nu bijna 11 weken

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:20

Airborn schreef:
Ohhh wat een knapperd! Lekker eigenwijs koppie!

Bentley aan het pubberen, waar ken ik dat toch van...

Qua eten, ik zou altijd op oog voeren, wat je ook voert. Ik voer vers wat wat flexibeler is, maar voor milo werkt het het best om meeste dagen iets krap te voeren en dan afentoe het dubbele zodat hij echt lekker vol zit. Zo blijft hij perfect op conditie.

Nou echt hoor het liefst zou ik dit over willen slaan. :')
Hij heeft de trampoline kapot gemaakt. -O-
Gister was hij ook heel leuk aan het buiten spelen, komt hij heel rustig naar binnen gelopen zit hij helemaal onder het zand heeft hij even lekker lopen graven in de tuin.. -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:13

Wat onderneem je gemiddeld per dag met Bentley?

Ik ben erg blij dat Kenzo dat soort gingen (nog) niet gehad heeft hij is nu 7 maanden. Ivm extreme jachtdrift tov katten loopt hij de ronde in de bebouwde kom aan 10 meter lijn ipv los maar verder loopt hij erg veel los en luisterd goed. Geen rare drukke buien maar hier wel roedel van 6 honden en minimaal 1 a 1.5 uur (in 2x) per dag lopen in het bos en dagelijks wat trainen en nog paar x kortere rondjes uit. Verder slaapt hij vooral haha.

Overigens qua voeding eet hij 500 gram per dag obdanks straks uiteindelijk ongeveer 30 kg wegend en advies van 340 gram per dag nu ;) hij is nog steeds iets te mager.
Morgen ga ik hem wegen ik ben benieuwd hoe zwaar hij nu is. Ik verwacht rond de 20 kg

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:23

Om 6 uur wordt hij door mijn vader uitgelaten, en om 12 uur, 18 uur en 22 uur door mij. Het zijn relatief korte stukjes dat hij loopt van max 15 minuten, dan heeft hij de tijd om met andere honden te spelen. En de rest van de dag kan hij gewoon naar buiten of hij slaapt. Mocht hij heel druk zijn dan ga ik met hem naar buiten om hem even te laten spelen. Mijn broertje die laat hem meestal tussendoor ook nog een keer uit, rond een uurtje of 3 maar dan is hij meestal maar 10 minuten weg en elke zondag gaan we even een half uurtje met hem naar het bos waar hij lekker los kan lopen en kan spelen. Hij gaat soms ook op de dinsdag mee naar mijn oma met de bus, mijn oma die heeft een uitlaat veldje met hekken eromheen zodat hij niet kan weglopen, dat hebben we hier niet en ik ben steeds heel bang dat meneer naar het speeltuintje gaat rennen waar hij niet mag komen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:52

Ik zou als het kan meer gaan wandelen of echt trainen tussendoor. Dat scheelt veel aan energie en slopen. Milo komt iedere dag iig 1 keer in het bos, meestal een uur. Soms dan een 2e keer korter, 30-40 min. En dan 1 of 2 kortere wandelingen door de wijk van 10-30 min. Avond wandeling is meestal kort, dan slaapt hij liever. Enige wat hij thuis aan 'stouts' doet is graven in de tuin, omdat we dat eerste paar keer hadden gemist en dus niet gecorrigeerd. Paar keer duidelijke nee later is dat er weer bijna uit.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 06:36

Dat zou ik inderdaad ook doen. Want waarom laat je hem zo kort uit? Ik zie in het schema helemaal mentale uitdaging. Dit kan door trainen of door gewoon lekker in het bos te zwerven. Dan zijn ze zo bezig met geurtjes, dingen onderzoeken etc dat ze daarna ook lekker moe zijn in hun hoofd.

Hij is geen acht weken meer he, dus zie geen redenen om zo kort te wandelen :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:24

Heb nooit naar die minuten regel gekeken. Kenzo liep met 7 weken al 2x mee in het bos. Koryer dan 2 a 3 km zijn de ronden nooit geweest. Hij weet dus ook niet beter of thuis slaap je ;) doen alle 6 de honden hier. Thuis relaxen en in bos kun je zo gek doen als je wil.
Wel deed ik toen hij zo jong was het zo begeleiden dat hij tijddns wandelungen niet zo druk deed qua spelen en met wandelingen langer dan 3 kwartier ging de kar mee.

Dan nog gaf een fysiotherapeut aan die nuet wist dat hij 6 maanden was ipv volwassen dat hij vrijwel geen spieren had en dat vond ze raar ivm de enorme spiermassa van mijn andere hond. Toen ik zijn leeftijd zei snapte ze het wel gelijk!

Echter spieren zijn belangrijk ivm klappen opvamgen als ze gek doen. Een jonge hond heeft die niet zelfs niet dus als hij al vanaf 4 a 5 maanden zrlfs 2x per dag 3 kwartier a uur in bos los loopt.

Voor mij geeft dit aan hoe kwetsbaar het gestel van een jonge hond is. Ik zou dus meer wandelen met meer uitdaging en rare capriolen meer proberen te vootrkomen zo.

Zeker spelen met allerlei andere honden merdere keren per dag zou ik niet laten doen vanwege de gewrichten. ;) ik elk geval al niet dagelijks

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:20

voeren moet je op het oog doen. Richtlijnen zijn leuk maar de ene hond heeft nou eenmaal meer nodig dan de ander

Roek had de laatste tijd ook wat last van bananen in haar oren maar nu is het wel duidelijk waarom, mevrouw is loops... Lekkere timing want we hadden een reunie met haar moeder en 2 van haar broertjes, helaas kon ze dus niet mee dus ben ik alleen met mijn reu(de vader) gegaan.

De 2 heren zijn zooo gaaf geworden :oo en beide groter als papa(en papa is absoluut geen kleintje)
Afbeelding
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:35

de broertjes van Roek zijn idd knappe heren :)

Hoe oud was Bently nu ook al weer? Vind ook dat je hem weinig "uitdaging" geeft, zowel fysiek als mentaal. Een pup in de tuin maar zijn zin laten doen, is vragen voor "ongewenst" gedrag.
Hier hebben we ons ook nooit echt aan die minutenregel gehouden. Eerste maand heb ik ook niet echt gewandeld buiten 1of 2x het rondje rond de renbaan (+/-1km op omheind prive terrein) omdat Cita toen zo slecht at en afviel. Maar uiteindelijk beslist dat pamperen niet de oplossing was. Vanaf toen wandelingen van +/- 45min, wel aan een lager tempo en vanaf ze 7 maanden was mee een rondje gaan lopen van +/- 30min (wel los zodat het geen continue belasting was). Liever wat langer wandelen dan een jonge hond die continue stuitert en tuimelt. Al die rare sprongen en struikelingen zijn grappig om te zien, maar vele malen slechter voor de gewrichten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:18

Knappe honden weer.
Loopsheid en schijnzwanger lijkt mij lastig. Met name voor de hond zelf.

Fijn om te lezen dat voeren op het oog gaat. Net als wandelen.
Kan de pup gewoon mee en als hij moe is op mijn scootmobiel zitten.

Morgen weer kijken, hij is dan 6 weken oud.

Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:07

Wat een knappe puppy's allemaal!

Bij de Berners deed mijn zus wel altijd zich aan die minuten regel houden en dat was ook geen probleem verder. Op het oog wandelen zou ik nooit doen. Die puppen hebben meer energie dan goed voor ze is en je moet ze wel tegen zichzelf beschermen.
Je kunt beter rechte stukken wandelen dan inderdaad veel laten rond rennen en spelen.
Misschien kun je Bentley wat mentale uitdaging geven Melissa? Zijn er wat hersenspelletjes die je kunt doen?

Gave reuen zeg Van.

Wat voeren betreft, ik kan mij best voorstellen dat wanneer je weinig ervaring daarmee hebt dat je op de zak kijkt. Kan ook geen kwaad.

Leuk Luuntje!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:20

Maar Bentley is nu toch al ongeveer 7 maanden? Dus zelfs met de 5 minuten regel zou hij veel langer kunnen lopen dan dat kwartier :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:31

@ amanda: ik kan aannemen dat met "zwaardere" rassen je wel iets beter moet opletten. Maar ik zou echt niet blij geworden zijn als ik met Cita mij aan die regel had moeten houden. De stoten die zij in de tuin en in huis uithaalde waren goed om de nek te breken (zowel de hare als de mijne) of iets te ontwrichten.

en idd richtlijnen op voer is een handig vertrekpunt, maar als je ziet dat je pup te mager wordt, dan zegt logsich denken toch meer voeren, nee?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:39

Als ik goed reken een half uur per dag dan toch?

Petitparis, daar heb je helemaal gelijk in. Liever iets langer wandelen dan inderdaad die gekke sprongen.
Wat je zegt over het voeren klopt ook, maar mijn ervaring als paraveterinair vertelt mij dat mensen niet altijd meteen logisch nadenken wanneer het over hun huisdieren gaat.

Gelukkig zijn er topics zoals deze waar we allemaal met onze vragen terecht kunnen :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:42

Rassen zoals sint bernard, duitse dog, bordeaux dog e.d. dus extremen zou ik zeker wel de minuten regel houden. Echter mijn herder is geen extreem type in grote, afwijkende bouw of iets dergelijks.
Dus ook tijdens de groei joort hij grwoon te kunnen lopen. Niet over belasten maar dat doe ik mijn volwassen honden ook niet ;) maar wel naar behoefte laten bewegen.

Voor de gemiddelde hond is de minuten regel volgens nieuwe onderzoeken eerder dlecht dan goed.

Kenzo vanochtend gewogen bij de dierenarts. Hij weegt nu 27.4 kg al weer!! Over 2 dagen is hij 7 maanden.

Net foto's gemaakt maar ze willen niet op internet dus komen later