Mijn kitten was binnen een week helemaal gewend aan mijn hond. Eerst ook veel blazen. Heb ze apart gehouden de eerste dag en vanaf toen steeds 10 minuutjes samen en weer even een uurtje apart. De kitten bleef in de bench die aan de zijkanten en achterkanten was bedekt zodat het veilig aanvoelt.
Hond erbij maar wel met minimaal een halve meter afstand en zo rustig mogelijk. Hond werd beloond als ze ging liggen en zelf zat ik tussen de bench en de hond. Na een tijdje de hond aan de riem en de bench open gezet (dit was dag drie) weer tien minute en weer apart. Geef ze de kans om elkaar te laten ruiken en geef de kitten zoveel mogelijk rust.
Na de vierde dag samen in een kamer los en de hond onder appel houden en niet zelf op onderzoek laten gaan. Laat de kat maar komen.
Nu drie weken later en het gaat helemaal super, spelen zelfs samen.
Fotsy
Geplaatst: 24-08-15 13:04
amai hier heeft dit veel langer geduurd hoor, wij hebben vijf katten en 1 hond. Met de minst menselijke kat is ze de beste vriendjes en met de grootste knuffelkont is het soms kat en hond spelletjes, dan weer goed en dan weer eens meningsverschil enz gaat het toch al ongeveer 1 of 2jaar door de aanhouder wint en katten zijn vlug heel vlug
@forbiddenpie; dank je wel. zal het eens zo proberen. Ik heb nu de kitten in een bench op tafel staan. hond is gewend om in en uit te lopen. Vanavond ga ik het op jou manier proberen.
Ferera
Geplaatst: 24-08-15 15:30
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee en heb eindelijk sinds vrijdag onze eerste kat opgehaald. Hij heet Sem en is een Brits Korthaar van 8 weken. Eind september gaan wij nog een katertje ophalen, een lilac kleurige Brits korthaar.
Hieronder wat foto's van Sem waar hij zoet ligt te slapen als de onschuld zelf haha als ie wakker is, is het net een energiebommetje op 4 pootjes
Limoen
Geplaatst: 24-08-15 15:31
Jeej! De poezen waarvoor wij op de wachtlijst staan zijn beide (zoals het nu lijkt) zwanger. Nu afwachten of er genoeg gezonde, lieve en mooie kittens geboren gaan worden. De wachtlijst is nogal groot
Oh wat is Sem prachtig! Over een paar jaar zou ik er ook wel een Britse Korthaar of een Maine Coon bij willen maar dan wil ik wel wat groter wonen en wat meer verdienen. Twee dieren met eventuele kosten is geen probleem maar een derde wordt wat krap.
Rennie89
Geplaatst: 24-08-15 15:51
Sonic zal eind deze week weggaan als het goed is. Arme Ginger. Maar ik heb als het goed is vervanging voor haar. Een Noor x Coon kater, rood. Nu 9 weken en ga 1 september kijken. Ouders zijn getest volgens cattery regels en hij is geent en gechipt. Dus in mijn ogen helemaal prima. Ik denk dat ik toch niet een nestje ga fokken met Ginger omdat ik er gewoon geen tijd voor heb Ik zou hem begin oktober kunnen ophalen, heb dan 3 vrije dagen dus dat is erg fijn (heb verlof gevraagd omdat het dan feest in Leiden is)
Vandaag Sonic en Ginger eff de tuin in gemikt met de regen en 2 kuikentjes. Ginger speelt er mee, maar Sonic heeft ze beide op gegeten Wat een vreetzak is dat zeg niet normaal!
edit: Foto van de kater, ik ga hem Tonic noemen als het hem word
Met 8 weken mocht het hele nestje al verhuizen, het andere katje mag ook weg als hij 8 weken is bij de andere fokker. Ik heb eigenlijk geen idee of het normaal is....
Hij eet in ieder geval heel goed en veel haha en hij wast zichzelf ook en hij heeft maar heel even gemauwd om zijn moeder en broers/zussen. Zou bijna denken dat hij ze compleet vergeten is.
Nee die blijft uiteraard gewoon. Dat is in ieder geval wel de bedoeling haha. Je weet nooit wat de toekomst brengt maar het is de bedoeling dat deze 2 beide dan tot de dood bij mij blijven
Ruby1995
Geplaatst: 24-08-15 16:47
Leuk!! Hij is heel gaaf. Leuke kruising ook.
Even m'n sammetje
Froukje
Forever young
Geplaatst: 24-08-15 16:48
Die van mij waren amper 8 weken, vol vlooien wormen van de boerderij geplukt. Tja, had het ook liever anders gezien, maar dan hadden ze het lootje gelegd vrees ik. Zie ook veel advertenties op marktplaats van kittens die net 6 weken zijn, daar zou ik dan weer nooit voor kiezen.
Oh, wat een leuke kat is Sem!
En ook een leuk toekomstig vriendje voor Ginger! 2 rode duivels in huis straks!
Rennie89
Geplaatst: 24-08-15 16:57
Ja ik vind hem ook geniaal Hij lijkt ook erg op Ginger eigenlijk, dus ik ben heel benieuwd hoe die twee het doen. Fun Fact. Ik heb eigenlijk nooit iets met rode katten gehad nu heb ik er straks 2 Het is een redelijk stabiele kater die stevig in de schoenen staat en dat heeft Ginger wel nodig want Ginger kan echt vreselijk dominant zijn
Sam is prachtig
Ferera
Geplaatst: 24-08-15 17:02
Hebben jullie trouwens 1 of meerdere katten? Wij zitten eigenlijk een beetje in dubio, het tweede katje is wel al gereserveerd omdat wij hadden gehoord dat je een kat altijd met minimaal 2 moet houden maar andere mensen spreken dit juist weer tegen.
Dankjewel voor de complimenten we zijn echt heel blij met hem!
Ruby1995
Geplaatst: 24-08-15 17:06
Ik heb er 1. Ik zou er graag een bij willen maar ik woon thuis dus heb daar niks over te zeggen. Was al super blij dat ik er een mocht. Nu kan Sammie zich gelukkig goed vermaken!
Laatst bijgewerkt door Ruby1995 op 24-08-15 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Froukje
Forever young
Geplaatst: 24-08-15 17:13
Hebben er altijd 1 gehad, nooit gemerkt dat ze een maatje misten. Sinds een jaar heb ik er 2 (moeder kon het niet over d'r hart verkijgen nummer 2 te laten zitten waar ze zat). Ging geweldig toen ze klein waren, ze vermaakten elkaar perfect. Maar sinds een tijdje is het regelmatig hommeles. Echte broer-zus relatie. Kunnen niet met en niet zonder elkaar.
Maar als ik dan zie hoe bijv. Ginger en Sonic of Neko en Kedi met elkaar om gaan zou ik liever 2 hebben.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 24-08-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt