Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:58

Ik kan ze ook niet apart zetten want dan breken de heren de boel af maar ik kan ze wel uit hun hok halen en even bij me houden. Op die manier voer ik Banzai dus zijn lekkere hapje terwijl Muis zijn gezonde voer krijgt. Werkt perfect. Muis weegt nu 1456 gram en Banzai meestal rond de 1080 gram.
Vanmorgen woog hij 1025 en vanmiddag al weer 1036. Net heeft hij weer 10ml recovery gegeten en een halve wortel (in fijne stripjes gemaakt met de dunschiller). Hij pakt het zelf op dus ik maak me daarom geen zorgen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:33

DD, tja je ziet inderdaad veel kooitjes. Ik heb nog geprobeerd bij m'n vader of ik een 1,20 kooi mag, maar ook dat mag niet. Dan hadden ze toch nog een beetje extra ruimte. Maar ik doe ze niet weg naar iemand die dezelfde kooi heeft als mij, dan houd ik ze liever zelf. Maar ik denk mochten ze weggaan dat dat even gaat duren. Ze blijven gewoon hier tenzij er een leuk cavia paradijs zich aanbied voor ze.

Tazzey, hopelijk is jouw caaf snel weer de oude!

Hier liggen de 2 troela's samen onder de hangmat. Jill gaat ook erop, vooral als ik eten ga halen dan springt ze erop en eraf.

Afbeelding

Let niet op de poepjes, ga het morgen schoonmaken :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:01

Kom hier weer terug binnenspringen na een drukke stageperiode O:)

Wat leuk dat terrein DD dat is echt geweldig, heb ook cavia's in een heerlijk bad zien passeren :D en natuurlijk hoe schattig jouw twee dames Ruby <3

Hier net al het klein grut dat weg mag te koop gezet op fb en kapaza, ga toch voor mezelf 3 dames uit de nestjes houden, twee waarmee ik verder wil fokken en 1'tje die ik gewoon TE leuk vindt om weg te doen :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 19:37

Vandaag heb ik niets gedaan aan de CPP, het weer zat niet mee. Ze hebben ook niet echt doorgegeten aan het gras ook :D

@_Clocloken_: op hoeveel caafs kom je dan ??

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:18

Sinds gisterenavond gaat het met Banzai heel snel de goede kant op. Voor het slapen gaan heb ik hem zijn Carprofen en Emeprid gegeven en mijn vriend had een spuitje met 15ml Recovery klaargemaakt. Hij heeft 13ml zelf opgegeten, hij pakt het spuitje zelf vast. Vervolgens is hij los gegaan op wortel en lof. Toen we hem in z'n bak terug gezet hadden is hij bovenop zijn huisje gesprongen om brokjes te gaan eten. Hij is voor het eerst niet afgevallen in de nacht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:59

Nou dat is een goed bericht. :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:36

Super fijn Tazzey!! Goede stappen dus!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:54

Ik ben er ook echt blij mee! Ik maak me snel zorgen om zo'n ventje. Hij is vandaag niet meer afgevallen en eet nog lekker.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:54

Goed om te lezen :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:56

Vanmiddag was er weer even paniek... Banzai was weer 10 gram afgevallen en weigerde om ook maar 1 hap te nemen en Muis had een opkomend gasbuikje.
Ik heb Muis direct emeprid en carprofen gegeven en hem laten lopen buiten zijn hok. Hij is gaan rennen en dat heeft hem geholpen want al snel had hij een zacht buikje en ging hij weer eten. En Banzai is gewoon koppig, dat heeft hij vaker, als je hem iets geeft waar hij geen trek in heeft dan eet hij het ook écht niet.
Een appeltje en wat Olvarit wortelpapje ging er prima in.

Stelletje bejaarden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:10

Eigenwijs ding :)

Hier nog zo'n eigenwijs.... je bent drachtig en al best wel dik en vrouwtje zet een lekker zacht slaapmandje voor je neer...en wat doe je... je gaat er voor liggen |o

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:33

Het is een eigenwijze draak af en toe. Ik moet daar toch vaak wel om grinniken.

Zo, dan! Jouw dame is goed aan de maat geworden. Hoe lang moet ze nog?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 19:26

Ik hoop deze week of anders volgende week :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:47

Spannend!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:33

Zeker. Ik hoop iig dat ik er bij ben :) Al kunnen ze heel sneaky jongen krijgen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:39

Dat geloof ik. Weet je hoeveel er in zitten? Wel foto's delen hoor! Baby caafs zijn ZO schattig. <3

Banzai is vannacht niet afgevallen. Vanmorgen stonden hij en z'n vriendje klaar bij de deur voor hun snoepje (vit. C tablet). We hebben wat paardenbloemen en kruidenhooi gehaald en dat gaat erin alsof het niets is. De Olvarit worteltjes mag ik zelf opeten blijkbaar want meneer trekt zijn neus ervoor op, de fruithap gaat er daarentegen wel weer in.
Ik had gisteren tijdens het voeren op tafel en glaasje cranberry sap voor mezelf staan, was nog een vrij vol glaasje. Banzai had ik op tafel staan en die had besloten dat hij vast wel van mijn drankje mocht pikken. Hij vind het heerlijk.
Mijn vorige caaf was gek op cranberry sap dat was ook de enige van alle cavia's die ik tot nu toe gehad heb dus ik had niet verwacht dat deze het ook zou lusten.

Muis zijn gasbuikje is weg. Ik heb hem gisteren direct emeprid en carprofen gegeven. Vanmorgen had hij weer een zacht buikje. Ik denk dat het bij hem stress is, Banzai wordt er behoorlijk wat keren per dag uitgehaald en Muis gaat dan frustratie vreten. Hij rent dan tussen bakjes heen en weer om de lekkere dingen eruit te halen.

Maar goed, mijn bejaarde spul doet het weer goed en ik hoop nog lang van ze te kunnen genieten.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:50

Nee, ik weet niet hoeveel er in zitten. Ze is niet zo handtam dat ik zonder stress op haar buik kan zitten drukken. Ik zie wel wat er uit komt :)

Ik hoop dat mijn bestelde bakken snel komen, dan kan ik verder met de CPP :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:54

Een verrassing dus. Leuk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:57

Ik heb nu alleen een 'tante' die berig is en dat vind ik minder. Dus ik denk dat ik die maar terug in de groep ga zetten, dan houdt ze nog één tante over die zelf ook nestjes gehad heeft en een erg rustig zeugje is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:01

Ik zou wel een nestje van Banzai willen maar ik heb er de ruimte niet voor want ik weet nu al dat geen van de baby's weggaat. :o

Fijn dat ze niet alleen zit dan inderdaad.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:28

Hm Banz z'n voortandjes zijn weer schuin gesleten. Hij eet verder prima en ziet er erg goed uit, mooie vacht en heldere oogjes. Hij bijt alleen nog geen harde groenten af, zoals een worteltje. Volgende week dinsdag even terug naar de DA om de tandjes weer recht te laten vijlen. Met een beetje mazzel kan het zonder narcose. Banz is doorgaans onwijs braaf, je kunt ook gewoon zijn kiezen bekijken zonder problemen.

Omdat Muis zo snel last van een gasbuikje heeft leggen we geen gemengd voer meer in het hok, enkel Science Selective brokjes. Banzai mag dat gemengde voer nu wel hebben, sterker nog hij mag wel wat meer spekjes terug krijgen. Vanmorgen gewogen en terug in zijn bak gezet. Meneer springt op het huisje (daar staat zijn voerbakje, en die van Muis staat in de andere hoek) en ontdekt dat er geen gemengd voer in ligt en zet het vervolgens op een krijsen. :') Echt op de top van z'n longen. Ik heb toen toch maar een klein beetje erin gedaan en toen was meneer tevreden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 11:35

Die weet je precies te bespelen hè :D Handig meneertje :D

Ik heb net plantjes gekocht voor in de potten in de CPP; een schaduwboompje en wat kleurig spul. Hopelijk gaat het nu niet meer vriezen/hagelen en dat soort ongein :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:39

Ja, het is een boef. Hij heeft net lekker van een stuk appel zitten knagen.

Wat voor plantjes heb je gehaald?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 11:41

Een acer, die niet hoog wordt en wat gekleurd jaar-spul in de kleuren zachtgeel , wit en paars. Anders wordt het met die kleur potten té bont :D

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:29

Tazzey schreef:
Hm Banz z'n voortandjes zijn weer schuin gesleten. Hij eet verder prima en ziet er erg goed uit, mooie vacht en heldere oogjes. Hij bijt alleen nog geen harde groenten af, zoals een worteltje. Volgende week dinsdag even terug naar de DA om de tandjes weer recht te laten vijlen. Met een beetje mazzel kan het zonder narcose. Banz is doorgaans onwijs braaf, je kunt ook gewoon zijn kiezen bekijken zonder problemen.

Omdat Muis zo snel last van een gasbuikje heeft leggen we geen gemengd voer meer in het hok, enkel Science Selective brokjes. Banzai mag dat gemengde voer nu wel hebben, sterker nog hij mag wel wat meer spekjes terug krijgen. Vanmorgen gewogen en terug in zijn bak gezet. Meneer springt op het huisje (daar staat zijn voerbakje, en die van Muis staat in de andere hoek) en ontdekt dat er geen gemengd voer in ligt en zet het vervolgens op een krijsen. :') Echt op de top van z'n longen. Ik heb toen toch maar een klein beetje erin gedaan en toen was meneer tevreden.

Geweldig :') _/-\o_