Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:16

Nou, ik heb besloten beter een lelijke serama dan een ontsnapte serama, dus vanavond komt een dinnetje even helpen met vasthouden zodat ik op mijn gemak kan kortwieken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:19

Buitenste 2 veren heel laten schijnt veel te helpen tegen het lelijk gedeelte.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:29

Met om en om knippen blijft het ook wel mooi.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:41

Ja, dat wil ik proberen, om en om knippen. Daarom dat ik vriendinnetje gevraagd heb want dan kan ik het op mijn gemakkie zo mooi mogelijk doen.

Buitenste twee veren laten zitten is helaas niet voldoende.... de serama's dragen hun vleugels zodanig dat je dan een afgeknipte vleugel ziet, met nog twee lange veren aan het einde.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:51

Kan iemand zeggen welk ras dit is?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:05

Ze is gekortwiekt en je ziet er gelukkig niks van! Ze komt nog over het hekje maar moet daar aardig moeite voot doen. Als ze vanavond op haar slaapplek komt moet ik meer weg knippen.

Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:26

Bij kortwieken in je de veren aan het laatste kootje zitten (ca stuk of 5?) De veren vanaf het eerste gewricht knip je. Zo heb ik het geleerd.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 06:16

Klopt, maar je moet maar één kant knippen, anders kunnen ze nog steeds vliegen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:38

Ik heb bewust aan beide kanten geknipt. Ze mag namelijk best nog vliegen, en ik vind het leuk als ze nog over het hekje komt. En ik zou het erg sneu vinden als ze zo 'gehandicapt' is dat ze alleen nog maar gekke bochtjes kan maken.

Ze komt absoluut niet meer op haar slaapplek. Ze heeft het twee keer geprobeerd (ik hield het in de gaten op de camera) en daarna durfde ze niet meer. Ze komt nog maar met moeite een metertje hoog denk ik.

Dus ik heb de trapladder die altijd in de schuur staat uitgeklapt, en jawel, na een 20 minuten had ze het door en nu gaat ze via de ladder, trap na trap omhoog en kan ze vanaf helemaal bovenaan toch op haar plekje komen boven de deur.

Ben zo opgelucht nu! Moet over een paar weken een paar dagen thuis weg en ik zat er echt mee dat er dan een tijd geen toezicht is.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:41

Urielle waar heb je het kuiken dan vandaan? Is zo moeilijk te zeggen wat het voor een ras is... er zijn zo'n honderd kippenrassen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:03

Verzeild geraakt tussen mijn cochins, maar dat is het zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:27

Mocht iemand een zeeeer goed tehuisje hebben of weten voor onze orpington hen?

Onze andere kip hebben we vanavond moeten laten gaan en ik wil haar niet laten vereenzamen. Een kippen vriendin erbij, is voor nu geen optie helaas..

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:35

oh die ben je binnen no-time kwijt, geloof mij maar. (als ze al niet weg is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:42

Ben benieuwd. Ben met iemand aan het mailen maar krijg niet echt hoogte of ze serieus is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:11

Het is natuurlijk wel vakantietijd... maar normaal zijn die zo weg.

Ik had mijnes (een blauwe) op gereserveerd staan en nog kreeg ik mails 'als diegene haar niet wilt, mag ik haar dan!' en niet een mail, ik werd er zo gek van dat ik de adver heb verwijderd.

Zelfs een telefoontje (terwijl mijn nummer helemaal niet bij de adver stond :oo ) of ik degene voor wie ze gereserveerd was niet wilde bellen dat het niet door ging, want die mevrouw wilde haar zooooo graag hebben. Aso. Die kreeg Bets dus al helemaal niet.

Dus ik weet zeker dat Boobs een leuk baasje gaat vinden!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:41

Ben je haar al kwijt? Ik heb anders nog wel een vriendje voor haar, een orpington haan van ongeveer 6kg. Als je wilt mag je hem voor niks op komen halen.

Wij gaan vanavond aan het broeden. Helaas is er nog steeds geen hen broeds geworden, dus heb ik gisteren (op het buurtfeest) een andere oplossing gevonden: de broedse krielen van de buurman!
Die ga ik vanavond ophalen en dan kan ik eitjes eronder schuiven. Alles staat al klaar, nu alleen de hennen nog ophalen!

Overigens ben ik nog 1 hen verloren aan acute bloedvergiftiging. Heel jammer, maar er was niets meer aan te doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:23

Na de vakantie ga ik mijn Marans en mijn Bleu de Landes verkopen, zijn veel te groot bij mijn krielen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:05

kohtje schreef:
Na de vakantie ga ik mijn Marans en mijn Bleu de Landes verkopen, zijn veel te groot bij mijn krielen.

Ohhhh, Marans <3 <3

Ik heb vanmorgen 11 kuikens gevonden :+
Dotje heb ik naar beneden gehaald, en ze zijn zowel geel als bruin/geel Dus kruisingen Wyandotte x zijdehoen wit en Wyandotte x Brahma.
Afbeelding

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:11

Ubercute!!!!
Wat heerlijk die kleine fluffy bolletjes!

Net heb ik de twee broedse dames van de buurman opgehaald en die mogen nu wennen aan hun tijdelijke onderkomen. Ik heb ze samen op 9 eieren gezet, dat moet toch wel te doen zijn voor twee kleine kipjes samen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:27

Weet iemand van hier misschien een adresje waar je platenbonte groot, gebaarde zijderhoenen hennen kan kopen?
We gaan de overstap maken van orpington naar zijdehoenders en we hebben nu 1 zwart zijdehoendertje zitten, die dolgraag wat vriendinnen wilt hebben. Ze klikt helaas totaal niet met de orpington die we nog hebben zitten en zijn zelfs genoodzaakt om ze apart te houden.
Ze mogen best wat ouder zijn, we weten dat het geslacht als kuiken slecht te bepalen is bij een zijdehoender. Naast platenbont willen we ook graag een parel grijze en een blauwe.
wij zijn wonend in ZW Brabant en willen er best een stukje voor rijden met een maximum van een uur enkele reis. We kunnen evt ook goed uitwijken naar BE.

Als iemand iets weet?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:03

Wil je het nummer van een fokker/broeder uit Heeswijk? Daar heb ik mijn (goede) kippen ook vandaan. Hij heeft allerlei rassen vanaf een week of 12 leeftijd.

De leenmoeders zitten nu 4 dagen op hun pleegeieren. Gaat supergoed!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:52

Even een schattige foto. Sebright kuiken en boomkwartel kuiken samen in diepe slaap
Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:32

In Roggel adverteert iemand op marktplaats met platebonte zijdehoenders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:40

Ik zou heel graag de gegevens ontvangen :j

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:32