Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:08

KingYasFenn

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:18

super cute :)

die van mij krijg ik het nooit afgeleerd. de mannen zijn wel wat rustiger en zullen niet zomaar op de grond gaan lopen rennen.
maar de vrouwen weten heel goed als ik weg ben dat ze het even kunnen proberen :P

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:26

Haha ja dat is het probleem denk ik, die van mij hebben sowieso nooit op de grond gezeten dus kennen het ook niet. :P Van mijn opvangers weet ik niet of ze ooit echt los hebben mogen lopen. Mijn castraat heeft sowieso de eerste paar weken alleen maar op de bodem van de kooi gezeten, dus heb het idee dat die gewoon in een heel klein kooitje heeft gezeten. Het vrouwtje is naar mijn idee ook niet echt veel in handen geweest (was enorm schrikkerig met oppakken en proefhapt nogal fanatiek) en blijft ook altijd braaf op de bank :=

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:13

Veel sterkte KingYassFenn, blijft naar om er eentje te verliezen.

Hier krijgen wat oudere ratjes lekker geprakt fruit en Brinta met water aangemaakt ipv melk.

Mijn dames gaan nu aardig goed. Kale blijft lastig met antibiotica (Spuugt het gewoon weer uit) en heb het nu ook al beetje vermengd met vanille aroma maar ze blijft lastig. Terwijl Nugget haar medicijnen met vanilla helemaal opsmikkelt vanaf mijn hand en ze gewoon bijna het flesje uit mijn hand grist. Ook heeft Nugget nu oogdruppeltjes en als het erger wordt moet maar even gekeken worden voor de opties.

Had laatst ook nog een leuk schommeltje voor ze gemaakt :D Had bij de Primark een bh gehaald die niet goed paste maar mocht niet meer ruilen, dus de dames kregen een BH schommeltje, en heerlijk dat ze dat ding vinden := Ze hebben hem nog niet eens gesloopt ook. Dus van de week nog maar een paar op voorraad gehaald voor 3 euro de stuk. Nog leuk ook om te zien hangen in de kooi

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:16

Stom is dat hè met die AB :') Swieb de laatste paar dagen ook.. had ik het in d'r bek gespoten, laat ze het er gewoon weer uitlopen de trut :')
Hoe kom je er in hemelsnaam op om een schommel van een BH te maken _O- leuk als je visite krijgt :')

Ik ga zo even naar de markt om een paar lappen fleece te scoren :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:32

Lies_Miek, je kunt proberen om je antibiotica te mengen met wat Roosvicee, dat werkt hier prima :) Zo goed zelfs dat ze op het eind aan kwam rennen als ze de spuit zag :P

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:52

Vanillia, dit is echt een secreet die rat. Verbaast me al dat ze me die keren antibiotica niet heeft gebeten :') Laatste keer in de houdgreep en goed erin spuiten ging het gelukkig nog wel. Zal wel even kijken voor roosvicee.

Hier trouwens het schommeltje := Zo te zien zeer geliefd dus bij de dames. Alleen hier lag Harley er nog bij, nu ligt Gummy er telkens bij. Dit is trouwens niet hun vaste kooi voordat iemand opmerkt dat hij vrij klein is. Dit is een oude hondenbench voor twee weekjes tot ze weer mee terug gaan naar hun eigen hokkie
Afbeelding

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:12

hahahaha wat een gezicht :')

Nouhouu. de stoffenmeneer stond niet op de markt -O- dus nou kan 'k nog niks :\

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:20

Heb je niet nog een oude trui, broek, sokken, handdoeken, theedoeken, dekbedovertrekken, kussenslopen (of BH's :D ) enz.?
Daar kan je ook heel veel mee.

Edit, Een vrouw die opvang ratjes bij me kwam brengen gaf ook een tas met spullen mee en daar zaten ook een paar mutsen in, van die mutsen met koortjes dat je ze om je kin kan binden.
Die koortjes kan je aan de tralies knopen en dan kunnen ze lekker in de muts.
Als je een keer een aanbieding tegen komt bij de Action of Wiebra ofzo, daar had zij ze ook vandaan voor een euro per stuk ofzo.
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 03-01-14 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:21

niet echt :') ben blij dak zelf wat heb om aan te trekken :+
En had al heel wat in m'n hoofd qua knutselen :P dus dit is echt balen xD

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:22

Heeft de buurvrouw niet nog was in de tuin hangen...? :Y)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:23

_O-

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:46

ik pak altijd tshirt en truien van mijn vriend,
veel meer om uit te knippen en ik hoef mijn eigen spul niet te mollen :)

Die BHschommel. geweldig _/-\o_ :')
denk alleen niet dat die er bij ons in mag van mijn vriend,
zal zich kapot schamen als zijn vrienden langs komen haha.. (Ze vinden me al raar vanwege mijn ratjes liefde)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:38

Afbeelding

het is dan eigenlijk voor een kat.
maar IK MOET DIT BOUWEN!!! *\o/*

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:40

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:50

Dat is een leuke tip Arrabel! Volgens mij hebben wij nog wel ergens zo'n muts liggen.
En dat huisje is ook echt super leuk KYF! Staat er ook nog ergens een beschrijving?

En tja, Carr_Friesje..... Pff. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze die discussie erbij halen. ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:34

Haha die BH :=

Eens met Jorinda, al vind ik het niet netjes dat er nu nog gezellig geroddeld wordt over iemand terwijl die zelf niet meer op het forum kan.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:48

Ik heb nog een oude bh, ondergoed en veeeeeeel eenlingsokken...wat voor leuks kan ik daar mee maken? :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:55

meld ik mij ook een keer.

wat een geniaal idee van die BH! heb ook nog wel een oude liggen die niet meer past.
ook een paar leuke filmpjes hierboven.

nu heb ik eigenlijk de vraag of mijn kooi groot genoeg is voor 3 of 4 ratjes.

even de eerste foto van de kooi
Afbeelding

ik merk overigens dat eleri de dominante is,als zij in het nachthokje ligt mag caru er niet bij ondanks dat het zusjes zijn.
als caru het wel probeerd dan rollen ze er ''vechtend'' uit.
weet niet zeker of dit vechten of spelen is maar het is nu gewoonte dat eleri in het hokje slaapt en dat caru er bovenop slaapt.
ik ga er dan ook een extra hokje bovenop zetten voor caru.

hier ook nog steeds aan het verzinnen voor meer speelgoed en klimgerei in het hok.
ze hebben een speelballetje bij inmiddels en ga straks nog de oude BH ophangen want vind dat echt heel leuk haha.

en het kriebeld stiekem om er nog 2 ratjes bij te halen,vooral ook omdat er in elk geval koppels vriendinnetjes moeten ontstaan.
als eleri zo tegen caru blijft doen dan is het voor beiden niet leuk.

tips zijn welkom!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:20

Je kooi is zeker groot genoeg voor 3/4 ratjes! je moet alleen echt wat aan de aankleding doen zodat ze ook alle ruimte kunnen gebruiken.
met plateau's, hangmatten, tunnels, trapjes etc! :)

ik heb een soort van dezelfde kooi als dat jij hebt en hem nu lekker vol gehangen.
Afbeelding

Heb er metalenplateau's ingemaakt.
3hangmatjes
1 grote stoftunnel
klein tunneltje van pvcbuis
een rommelbak onder in
houtknaagding
trapjes
fluffy groen driehoek huisje

en hoe meer je erin hangt, hoe meer ze gebruiken! ;)

tip voor als je een hoge kooi hebt, gebruik af en toe een hangmat die over de hele breedte gaat, mochten ze van boven vallen ploefen ze daar in ;)

de beschrijving van 'het mutsje' :
What you need are 2 hangers made of wire, adult t-shirt, tie wires, and a small pillow.

Unravel and straighten the two hangers then, form a cross using the straightened hangers. Tie the intersection of the hangers before bending it and forming a curve just like in the 3rd picture. Secure the wires to the small pillow by tying each wire to the 4 sides of the pillow. Next you need to do is to carefully insert the pillow with wires inside the shirt through the large bottom hole.

Ones the pillow is neatly placed inside the shirt you then have to tie the bottom of the shirt to close the hole. The t-shirt should be stretched forming a tent like structure. The head-hole of the shirt will serve as your cat’s door for his new hole.

This DIY cat house is easy to follow and assemble so you can clean it as often as you want or you can also change the shirt to modify the design on your cat’s house

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:41

dit is nog de oude foto van dag 1,heb geen nieuwe foto.

ik wilde nog erg graag een dumbo en een husky ratje erbij hebben.

eleri en caru zijn echt heel actief en vrolijk,vooral savonds racen ze door de kooi haha
smorgens zitten ze ook op mij te wachten en caru komt al gewoon naar me toe als ik de kooi open doe.
eleri weet ik niet of ik die heel tam krijg,maar als ze niet wil dan wil ze niet..zolang ze maar niet bijt.

en eleri is echt dol op appel!!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:56

Waarom perse een dumbo en een husky? :? Bij geen enkele zichzelf respecterende rattery kun je op kleur reserveren :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:59

omdat ik die gewoon leuk vind? de ene heeft een voorkeur voor zwarte en de andere voor witte.
weer een andere vind naaktratten leuk.
nou ik wil graag een dumbo en een husky omdat ik die leuk vind.

en het hoeft ook niet nu direct,als ik er tegenkom dan is het leuk,kom ik ze niet tegen dan nog niet.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:00

Hoezo zou je niet op kleur of oorvorm kunnen reserveren?
Je kan toch wel aangeven welke kleur/aftekening je graag zou willen hebben, en dat de rattery dan contact opneemt als er toevallig een keer een koppel gemaakt wordt met die kleurkansen?

Heb ik nu ook gedaan, ze had al eerder een nest effen agouti's, maar die vind ik niet zo mooi, dus heb ik gewoon gewacht op een volgend nest waar wel de kleur inzat die ik graag wou hebben en die heb ik dan ook uit dat nest gereserveerd, toevallig zijn dat ook nog eens dumbo's dus dat is helemaal gaaf :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:09

zijn altijd mensen die liever dumbo hebben of liever een bepaalde kleur.
als je geen 'haast' hebt kun je daar gewoon op afwachten toch ;)

Ik heb rondlopen wat je zoekt haha.
dumbo husky's :P

niks hier is gekocht op reservatie hoor, hoogstens uit 1e keuze(na de fokker) uit een nestje etc. :)