Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 21:30

moonsparkle schreef:
Bij mijn hond hoefde ik ze pas op hele late leeftijd soms te knippen, hij sleet ze zelf af met lopen op straat. Ik vraag me af of het ook met aanleg te maken kan hebben, vroeger toen ik nog trimde ook veel honden gezien met hele lange nagels. Ik lees wel veel goede dingen over dremels

Hier ook wat lange nagels. Maar wij lopen dus amper op steen/straat/asfalt

Nynkster

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:33

Ik doe de nagels met een dremel.
Gaat hier bij alle honden goed :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:00

Hier knippen en met een dremel. Gaat prima!

Desensibiliseren is key. Ik deed als puppy eerst een likmatje geven tegen de muur, en dan met de bolle kant van de lepel op de nageltjes tikken. Als ze de pootjes niet meer wegtrekken kun je oefenen met pootje oppakken en dan tikken. Altijd belonen. Zo langzaam uitbouwen. Ik deed eerst ook maar 1 nagel per dag zodat het ook niet zo lang duurde.

Als je dremelen gaat proberen ook eerst oefenen met alleen het geluid. De dremelen van nagels geeft ook een gekke geur wat stress kan geven!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 22:03

Als pup ging knippen hier prima. Nooit mis geknipt maar een hond vind t drama en sinds dien allemaal :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:04

Ik knip ze gewoon zelf of laat ze door de trimmer knippen, net hoe het uitkomt eigenlijk. :)
Maar op wat mopperen en pootje terugtrekken na is het hier geen drama en ze worden uitgebreid (stem)beloond na elke knip en na de laatste nagel wordt er met snoep gestrooid of krijgen ze een lekkere kluif dus feestje. *\%/*

Over 2 weken gaan ze weer naar de trimsalon, voor Mahdu normaal elke 2 maanden vaste prik maar ivm ziekte (had een virus te pakken, heb bijna een maand op bed gelegen) zit er nu bijna 4 maanden tussen. Mijn moeder heeft hem goedbedoeld ff met de tondeuse meegepakt zodat ik die beurt even kon overslaan.
Het resultaat was om te janken:
Stukken op het lijf niet meegeschoren
1 poot getrimd, 1 poot overgeslagen en de andere 2 half half
Voetjes gewoon helemaal overgeslagen
Lange plukken die uit zijn oren staken
Scheve happerige baard etc
Kortom; alsof hij door de ratten aangevreten was. _O-
En dan ook nog zeggen dat als ik er ff met de schaar achteraan ging het er vast een stuk beter uit zou zien terwijl ik gewoon niet wist hoe en wat zo erg zag hij eruit.
Moeders mag dus niet meer trimmen van mij. :+

Deze keer gaat Dívka ook mee, ff kijken of het bevalt en zo ja dan gaat ze ±3x per jaar naar de trimsalon.
Moet wel zeggen dat de huidige trimsalon erg goedkoop is, voor Mahdu betaal ik €45,- en voor Dívka €35,-, omdat zij niet volledig geknipt oid hoeft.
Mijn vorige rekent ±€55,- voor Mahdu en ±€60,- voor Dívka want zij zou meer werk zijn.
Best apart dat de ene beweert dat een Keesje meer werk is dan een Shih Tzu en de ander zegt dat het andersom is. :+
En voor het beeld:
Hij wordt gewassen, geblazen, geborsteld, geschoren, geknipt en de nagels worden geknipt.
Zij wordt gewassen, geblazen, geborsteld, uitstekende piekjes& voetjes geknipt en nagels geknipt.
Wel met het verzoek haar vacht zo natuurlijk mogelijk te houden, dus de vacht zo intact mogelijk laten en geen pommetjes model aanmeten. :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:07

Ja zo zijn we ook zeker begonnen. Maar pootje optillen en tikken is geen probleem. Nagel goed vastpakken en tang zacht er omheenklemmen ook niet.

Maar zodra je 1x knipt is het allemaal over :+

En inderdaad knippen we altijd maar 1 of 2 nageltjes per keer. Maar het wordt nog niet echt beter haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 22:25

xSannee schreef:
Ja zo zijn we ook zeker begonnen. Maar pootje optillen en tikken is geen probleem. Nagel goed vastpakken en tang zacht er omheenklemmen ook niet.

Maar zodra je 1x knipt is het allemaal over :+

En inderdaad knippen we altijd maar 1 of 2 nageltjes per keer. Maar het wordt nog niet echt beter haha.

Precies dat hier. Achterpootjes gaan wel beter dan voorpootjes maar laten ze die nu net beter afslijten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:29

Ik leg ze altijd op de rug tussen m’n benen als ik zit zeg maar. En dan doe ik eerst voor, dan draai ik ze even 180 graden en dan doe ik achter.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 23:51

Hier ook dremel! Jarvis vond knippen dra-ma. Dremel was daarintegen helemaal prima en goed aan te leren. Het is nog steeds niet z'n hobby, maar het is voor ons de manier gebleken :j

Afbeelding

Afbeelding

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 01:03

Even een tip. Het puppypakket van de Welkoop is echt een dikke vette aanrader! Als je die via de site aanvraagt en dan de voucher meeneemt (Gewoon code in de mail laten scannen) dan kun je met een medewerker zelf kiezen wat er in komt.

En naast een zakje snackjes en een speeltje, mag je gewoon een zak puppyvoer kiezen. Elk merk mag en dan gewoon een zak van +- 2 kilo, hangt een beetje af van welk merk je kiest.

Heb geen aandelen van de welkoop ofzo hoor, maar was zo positief verrast dat ik de tip graag wou delen :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 01:26

Oh das alleen maar leuk toch!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 07:05

Daphne__ schreef:
Even een tip. Het puppypakket van de Welkoop is echt een dikke vette aanrader! Als je die via de site aanvraagt en dan de voucher meeneemt (Gewoon code in de mail laten scannen) dan kun je met een medewerker zelf kiezen wat er in komt.

En naast een zakje snackjes en een speeltje, mag je gewoon een zak puppyvoer kiezen. Elk merk mag en dan gewoon een zak van +- 2 kilo, hangt een beetje af van welk merk je kiest.

Heb geen aandelen van de welkoop ofzo hoor, maar was zo positief verrast dat ik de tip graag wou delen :))

Is het het waard om er 20 minuten enkele reis voor te rijden? :+ Er zit er verder geen dichtbij

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:28

Ben nog wel benieuwd, met hoeveel weken wisten jullie welke pup jullie pup werd? Wij gaan dus met 5 weken langs en nog geen idee of we daarna zullen weten welke pup voor ons wordt. Ik zal er wel gelijk naar vragen voor ik een voorkeur voor een zou krijgen die ze bijvoorbeeld zelf al willen houden.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:31

moonsparkle schreef:
Ben nog wel benieuwd, met hoeveel weken wisten jullie welke pup jullie pup werd? Wij gaan dus met 5 weken langs en nog geen idee of we daarna zullen weten welke pup voor ons wordt. Ik zal er wel gelijk naar vragen voor ik een voorkeur voor een zou krijgen die ze bijvoorbeeld zelf al willen houden.

Wij hoorden dat toen ze 7,5 week waren en met 8,5 hebben we haar opgehaald. Met 6 weken karaktertest, 7 weken oogtesten en 7,5 week nestinventarisatie en alles samen heeft de keus van de fokker bepaald. Wij kregen toen een app met de foto van de pup en de vraag of die bij ons mocht wonen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:32

Moonsprakle, jullie gaan vandaag kijken toch??? Veel plezier!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 09:44

Wij beslissen ergens tussen de 5-6 weken. Afhankelijk van de voorkeuren, de bezoekjes etc. Omdat we die zoveel mogelijk in t weekend plannen en dan na t weekend de keuzes maken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:48

Wat leuk dat je het via zo'n app daarna als graag kreeg bo, was het ook echt de goede match en misschien een beetje je voorkeur of had je geen voorkeur

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:49

Wij zijn met 6 weken nog een keer langs geweest. Toen hebben we ook voorkeuren door mogen geven. Met 7 weken werd er een karaktertest gedaan en daarna kregen we te horen welke het was geworden.

Veel plezier vandaag! :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:49

kiwiwitje schreef:
Wij beslissen ergens tussen de 5-6 weken. Afhankelijk van de voorkeuren, de bezoekjes etc. Omdat we die zoveel mogelijk in t weekend plannen en dan na t weekend de keuzes maken.

Ah ja zoiets verwacht ik ook maar gezien er weinig pups zijn en ze er zelf een houden zou het misschien ook al kunnen dat ze zelf al wel een idee hebben welke ze zelf zouden willen houden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:50

Sem_ schreef:
Wij zijn met 6 weken nog een keer langs geweest. Toen hebben we ook voorkeuren door mogen geven. Met 7 weken werd er een karaktertest gedaan en daarna kregen we te horen welke het was geworden.

En was het toevallig ook je voorkeur? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:59

Wij leggen de voorkeuren vrij snel vast en in veel gevallen klopt het gevoel van voorkeur met de match.

De meeste mensen komen met twee weken langs en hebben (mede door de stream en het veel delen van info) een voorkeur.

Karakters zijn echt snel zichtbaar, ik kan nu van het merendeel al vertellen hoe hun initiële karakter gaat zijn.

Wij hebben één pup zo'n uurtje of zes na de geboorte voor één iemand al vastgelegd. Die kwam op de wereld, ik kreeg die in handen en wist toen direct dat deze voor haar bestemd was. :=

Die besteld een puppy en Dana levert die perfect op bestelling. Dat deed ze het vorige nest en nu weer. :')

Met een week of vier/ vijf weten mensen hier eigenlijk allemaal wel welke puppy het wordt. Als er twijfel bestaat dan kan het iets later zijn.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:49

moonsparkle schreef:
Wat leuk dat je het via zo'n app daarna als graag kreeg bo, was het ook echt de goede match en misschien een beetje je voorkeur of had je geen voorkeur

Senna is bijna 16 weken en ze lijkt tot nu toe heel goed te passen. Het is altijd afwachten hoe ze uitgroeit natuurlijk!

We zijn vorige week in zuid-frankrijk met haar geweest en we zijn nu in Zwiterland. En gaan dinsdag nog een week naar Luxemburg.
En ze doet het super. Lekker relaxt in de auto, slaapt goed buiten en snachts ook goed door in de tent.
Ze kan inmiddels ook zwemmen!
Het was niet onze 1e keus nu al op reis, maar we gingen met de hele fam mijn broer supporten in Embrun, die deed mee aan de embrunman.
En het gaat zo goed, dat we lekker nog even gaan wandelen in de bergen. Senna in de tas en Saar kan lopen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 11:12

moonsparkle schreef:
Sem_ schreef:

En was het toevallig ook je voorkeur? :D

Twee pups hadden onze voorkeur en een daarvan is het inderdaad geworden! We hadden laten weten wat ons aansprak in de pup, wat onze voorkeur heeft qua karakter en wat onze plannen waren. Maar ik vond het ook lastig hoor, want ze waren allemaal zwart en het blijft toch een momentopname. :)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 11:48

Wat voor dremel hebben jullie dan? Een hondenversie of een bouwmarkt versie?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:02

Miepmiept schreef:
Wat voor dremel hebben jullie dan? Een hondenversie of een bouwmarkt versie?

Ben ik ook benieuwd naar! Ga toch eens kijken of we dit kunnen proberen.

Bo_y; wat fijn en stoer dat het zo goed gaat met Senna!!