Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:35

Slaapzak wordt gewaardeerd daar ;)
Ik gebruik advantix. Roetsj loopt overal doorheen te banjeren en dit werkt voor haar prima. Ze mag alleen een dagje niet zwemmen, daarna weer wel.
Sypharica zal ik net als Bravecto nooit gebruiken. Mijn moeder had dat wel gedaan op advies van DA, maar het heeft haar haar hond gekost. Hondje kreeg allerlei klachten na die pil, oriëntatie problemen, leverfalen, darmproblemen. Niets hielp meer, na 3 weken is ze ingeslapen , omdat het niet meer ging.
Is laatst ook uit een onderzoek gekomen, dat dit kan gebeuren, als je hond er niet goed op reageert. Ik neem dat risico niet.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:24

Een hond kan op alles reageren .. ik ken een hond die super zwaar om milbemax heeft gereageerd neurologisch. Tot ziekenhuis toe. Terwijl dit als veilig middel gelabeld wordt en ik ook vaak gebruik ...
Pipetten, pilletjes etc. Het blijft chemisch dus je kan altijd reacties hebben. Is het risico dat je neemt en jezelf moet afwegen tov bijvoorbeeld helemaal niets geven.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:29

KimD schreef:
Nayomie schreef:
Jij doet er dus een sluiting aan, Kim? Want dat is wel een beetje wat ik ook zoek. :P

En Cody-Kim, ah dat maakt een hoop duidelijk. :D


Ja, ik heb geloof ik nergens een foto.. -O-

En ik maar op je insta zoeken of die daar ergens stond. :')

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:54

xLaraaj schreef:
Een hond kan op alles reageren .. ik ken een hond die super zwaar om milbemax heeft gereageerd neurologisch. Tot ziekenhuis toe. Terwijl dit als veilig middel gelabeld wordt en ik ook vaak gebruik ...
Pipetten, pilletjes etc. Het blijft chemisch dus je kan altijd reacties hebben. Is het risico dat je neemt en jezelf moet afwegen tov bijvoorbeeld helemaal niets geven.

Ik neem dan liever een middel wat niet in de bloedbaan komt. Geeft toch minder risico. Maar ieder voor zich hoor, moet je zelf weten.

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:20

KimD schreef:
Nayomie schreef:
Jij doet er dus een sluiting aan, Kim? Want dat is wel een beetje wat ik ook zoek. :P

En Cody-Kim, ah dat maakt een hoop duidelijk. :D


Ja, ik heb geloof ik nergens een foto.. -O-


U vraagt, wij draaien :D

Afbeelding

Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:26

Zijn dat banden die ze zoveel mogelijk om moeten houden vanwege de werking of die ook met momenten af kunnen?

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:20

xLaraaj schreef:
Een hond kan op alles reageren .. ik ken een hond die super zwaar om milbemax heeft gereageerd neurologisch. Tot ziekenhuis toe. Terwijl dit als veilig middel gelabeld wordt en ik ook vaak gebruik ...
Pipetten, pilletjes etc. Het blijft chemisch dus je kan altijd reacties hebben. Is het risico dat je neemt en jezelf moet afwegen tov bijvoorbeeld helemaal niets geven.

Milbebax is echt niet zeker. Ik ken 2 honden die telkens 2 weken na het nemen van milbebax een epileptisch lijkende aanval vertonen (maar geen echte epi). Een dode pup en een pup die er boos door kwam....
pilletjes komen er hier ook niet in. Allemaal zelfde rommel met zelfde werkzame stof. Ik geef natuurlijke middelen. In het zware teken seizoen in België gewoon enz pipet adventix. En als ik naar hui buitenland ga een band die ook tegen zand liegen beschermd

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 05:50

Nayomie schreef:
KimD schreef:

Ja, ik heb geloof ik nergens een foto.. -O-

En ik maar op je insta zoeken of die daar ergens stond. :')


Zodra de banden omgaan maak ik je een foto!

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 05:53

Zoe_97 schreef:
xLaraaj schreef:
Een hond kan op alles reageren .. ik ken een hond die super zwaar om milbemax heeft gereageerd neurologisch. Tot ziekenhuis toe. Terwijl dit als veilig middel gelabeld wordt en ik ook vaak gebruik ...
Pipetten, pilletjes etc. Het blijft chemisch dus je kan altijd reacties hebben. Is het risico dat je neemt en jezelf moet afwegen tov bijvoorbeeld helemaal niets geven.

Milbebax is echt niet zeker. Ik ken 2 honden die telkens 2 weken na het nemen van milbebax een epileptisch lijkende aanval vertonen (maar geen echte epi). Een dode pup en een pup die er boos door kwam....
pilletjes komen er hier ook niet in. Allemaal zelfde rommel met zelfde werkzame stof. Ik geef natuurlijke middelen. In het zware teken seizoen in België gewoon enz pipet adventix. En als ik naar hui buitenland ga een band die ook tegen zand liegen beschermd


Milbemax mag ik ook niet gebruiken, niet veilig voor onze MDR-1 honden en dan heb ik niet eens lijders maar dragers.

---

Dat is zeker ook een dingetje om rekening mee te houden want als je een MDR-1 drager/lijder hebt dan valt véél al af.

Alleen zijn veel mensen niet op de hoogte of hun hond die heeft of niet.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:05

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:
Milbebax is echt niet zeker. Ik ken 2 honden die telkens 2 weken na het nemen van milbebax een epileptisch lijkende aanval vertonen (maar geen echte epi). Een dode pup en een pup die er boos door kwam....
pilletjes komen er hier ook niet in. Allemaal zelfde rommel met zelfde werkzame stof. Ik geef natuurlijke middelen. In het zware teken seizoen in België gewoon enz pipet adventix. En als ik naar hui buitenland ga een band die ook tegen zand liegen beschermd


Milbemax mag ik ook niet gebruiken, niet veilig voor onze MDR-1 honden en dan heb ik niet eens lijders maar dragers.

---

Dat is zeker ook een dingetje om rekening mee te houden want als je een MDR-1 drager/lijder hebt dan valt véél al af.

Alleen zijn veel mensen niet op de hoogte of hun hond die heeft of niet.

De honden die ik benoem zijn allen vrij getest van mdr1 uit ouders die ook vrij zijn :/

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:44

@zoe maar medicatie KAN altijd reactie geven. Van sommige medicijnen is zeer algemeen bekend dat het middel erger is dan de kwaal. Om die reden komt bravecto er hier dus écht niet in. Van andere middelen is het percentage honden dat er ziek van wordt vele malen lager. Neemt niet weg dat het ontzettend naar is voor de hond én de eigenaar natuurlijk :(:)

Maar mag ik vragen waarmee jij dan ontwormt? Ik bedoel, zelfs als je het op basis van een ontlastingonderzoek doet, dan zul je mogelijk toch ooit moeten ontwormen lijkt me?
Doe je dat dan net als bij paarden met kruiden en zaden? (pompoenpitten, boerenwormkruid en zo nog wat dingen werken wormafdrijvend bij paarden)

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:54

Skippy01 schreef:
@zoe maar medicatie KAN altijd reactie geven. Van sommige medicijnen is zeer algemeen bekend dat het middel erger is dan de kwaal. Om die reden komt bravecto er hier dus écht niet in. Van andere middelen is het percentage honden dat er ziek van wordt vele malen lager. Neemt niet weg dat het ontzettend naar is voor de hond én de eigenaar natuurlijk :(:)

Maar mag ik vragen waarmee jij dan ontwormt? Ik bedoel, zelfs als je het op basis van een ontlastingonderzoek doet, dan zul je mogelijk toch ooit moeten ontwormen lijkt me?
Doe je dat dan net als bij paarden met kruiden en zaden? (pompoenpitten, boerenwormkruid en zo nog wat dingen werken wormafdrijvend bij paarden)

Ontwormen doe ik ofwel met panacur ofwel met drontal. Als ik een nestje heb krijgen de echt kleintjes enkel drontal. Van ervaringen bij collega fokkers merken we dat de kleintjes daar het minst last van hebben

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:02

Zoe_97 schreef:
Ontwormen doe ik ofwel met panacur ofwel met drontal. Als ik een nestje heb krijgen de echt kleintjes enkel drontal. Van ervaringen bij collega fokkers merken we dat de kleintjes daar het minst last van hebben


Helder. Dus wel met een medisch erkend middel, maar een ander merk en samenstelling. Dank je voor je toelichting.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 09:37

Daar in tegen heb ik van drontal bij pups ook al ellende gehoord.
T is heel lastig. Medicatie is altijd dubbel. Hoeveel gezeik is er niet rondom bijv de L4 enting.
Of vaccinaties in t algemeen. Zieke pups of allergische reacties.
Boellie word ook altijd beroerd van ontworming. Ongeacht welke.
En de pups ontworm ik echt niet op 2 weken al. Vind ze daar veel te jong voor. Net als t enten. Ik titer en zolang parvo hoog genoeg is word er op 6 weken niet gevaccineerd.
Maarja. We hebben t wel nodig.
Het is gewoon uitpuzzelen welke voor jouw dieren wel werkt en welke niet. En ben voorzichtig. Hoeveel/hoevaak is het daadwerkelijk nodig.
Ik ontworm niet standaard. Toevallig gisteren iedereen behalve Boellie ontwormd omdat hij buikklachten had.

Ikzelf reageer op veel anti allergie medicatie allergisch.. ook super praktisch.

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:53

Blij met de hondenschool die bij mij aan huis zit.
Soms blijven spullen een paar uurtjes staan, en daar maak ik dan gebruik van.
Maandag doe ik zelf mee met puppycursus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:37

kiwiwitje schreef:
Daar in tegen heb ik van drontal bij pups ook al ellende gehoord.
T is heel lastig. Medicatie is altijd dubbel. Hoeveel gezeik is er niet rondom bijv de L4 enting.
Of vaccinaties in t algemeen. Zieke pups of allergische reacties.
Boellie word ook altijd beroerd van ontworming. Ongeacht welke.
En de pups ontworm ik echt niet op 2 weken al. Vind ze daar veel te jong voor. Net als t enten. Ik titer en zolang parvo hoog genoeg is word er op 6 weken niet gevaccineerd.
Maarja. We hebben t wel nodig.
Het is gewoon uitpuzzelen welke voor jouw dieren wel werkt en welke niet. En ben voorzichtig. Hoeveel/hoevaak is het daadwerkelijk nodig.
Ik ontworm niet standaard. Toevallig gisteren iedereen behalve Boellie ontwormd omdat hij buikklachten had.

Ikzelf reageer op veel anti allergie medicatie allergisch.. ook super praktisch.

Hier op 4 weken eerste keer ontwormd en gevaccineerd pas op 7 weken

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 10:49

Djessey en chill in t eerste nest pas gevaccineerd op 13 weken.
En baco en 2 broers ook pas op 13 weken. Gelukkig. :)
En zoals t er nu naar uit ziet ook maar 1 enting.

Eentje is eerder gevaccineerd door een vervelende DA. En die bleek 0,0 beschermd door vaccinatie dus moest opnieuw.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:58

Mag ik jullie eens vragen...

De hele discussie over het wel en niet luisteren heb ik niet nauwkeurig gevolgd(jullie gingen errug hard)

Maar ik ben dus wél consequent en ik waak er juist heel erg voor...

Alleen heeft ze juist nu met 10 maanden echt dagen dat ze gewoon niet luistert... En ik ben dan niet te laat met m'n commando, ik neem zelfs een speeltje mee zodat als ze in 1 keer luistert ook eens een in haar ogen "FANTASTISCHE" beloning krijgt...

Soms word ik er echt een beetje chagrijnig van en denk ik weet je ik houd je lekker een week aan de riem en dan zoek je het maar even uit... Maar goed dan denk ik dat is ook geen oplossing... :roll:

Dus.. wat zeggen jullie: volhouden het is een fase... of toch even een periode aan de riem en alleen even los/oefenen als er weinig prikkels zijn ?

Vanmorgen is ze voor het eerst sinds ze er is naar een andere hond gerend ook al zei ik dat het niet mocht... Ik loop dan rustig naar haar toe, klik de riem aan zonder boos te worden(of iets te zeggen) en loop de andere kant op.

Ik word er echt een beetje moe van...
Overigens als wij aan het werk zijn/aan t trainen, dan maalt ze echt niet om andere honden en tot vanmorgen ging ze alleen naar honden toe die ze kent en waar ze het ook mag van mij en die baasjes.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:00

@Nicky mijn keuze zou zijn 'aan de riem en in prikkelarme omgeving los'. Dit niet omdat je hond stout is, maar wel omdat je niet de hele dag wil corrigeren. Dan maar even aan de lijn en alleen los wanneer succes zo'n beetje gegarandeerd is. Dan kun je weer gaan uitbouwen naar vaker los als dat heel goed gaat.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:08

Nicky, mijn motto met training is altijd 'laat je hond niet falen'. Dus, als jij merkt dat Mezzy vandaag niet gaat luisteren, hou haar dan aan de riem. Dan voorkom je dat je roept en dat ze niet luistert. Immers, wat ga je doen als ze écht niet komt? Je kan moeilijk achter haar aan rennen of haar straffen als ze wel komt. Zorg er dus voor dat je zo'n situatie gewoon niet creëert.

Dexter was al wat ouder toen hij een fase had waarin hij niet wilde komen. We waren toen net bij mijn schoonouders ingetrokken en ik vermoed dat dat heel heftig voor hem was. Hij luisterde toen echt voor geen meter dus toen hebben we tijden gewoon aan de 10 meter lijn gelopen zodat hij niet kon falen en alleen maar succes kon hebben. Hond blij, baasje blij :D

Dundy is afgelopen dinsdag door de CT scan geweest. Daarvan zouden we gisteren de uitslag krijgen maar uiteraard niet :roll: Als die er vanmiddag nog niet is ga ik bellen. Dexter gisteren naar de dermatoloog geweest en die vermoedt dat Dexter weleens SLO zou kunnen hebben. De enige manier om dat te bevestigen is echter om een teen te amputeren en op te sturen. Dat zie ik na onze vorige ervaring niet zo zitten :Y) En wordt ook niet vaak gedaan. We gaan nu dus eerst andere dingen uit sluiten voordat we vol in gaan zetten op een behandeling van SLO. Helaas is er niet écht een behandeling omdat het een autoimmuun ziekte is, maar met de juiste middelen is het wel enigszins in de hand te houden. Ik hoop ondertussen vooral dat het géén SLO is...

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:15

Skippy01 schreef:
@Nicky mijn keuze zou zijn 'aan de riem en in prikkelarme omgeving los'. Dit niet omdat je hond stout is, maar wel omdat je niet de hele dag wil corrigeren. Dan maar even aan de lijn en alleen los wanneer succes zo'n beetje gegarandeerd is. Dan kun je weer gaan uitbouwen naar vaker los als dat heel goed gaat.


Thanks, ja ik dacht het zelf ook al om het zo te doen... maarja soms is het prikkel arm en voor je t weet zijn er ineens nog 10 mensen met honden. :')
Maar dan zal ze het even moeten doen met een langere lijn en niet los. Helaas pindakaas


Kaus schreef:
Nicky, mijn motto met training is altijd 'laat je hond niet falen'. Dus, als jij merkt dat Mezzy vandaag niet gaat luisteren, hou haar dan aan de riem. Dan voorkom je dat je roept en dat ze niet luistert. Immers, wat ga je doen als ze écht niet komt? Je kan moeilijk achter haar aan rennen of haar straffen als ze wel komt. Zorg er dus voor dat je zo'n situatie gewoon niet creëert.

Dexter was al wat ouder toen hij een fase had waarin hij niet wilde komen. We waren toen net bij mijn schoonouders ingetrokken en ik vermoed dat dat heel heftig voor hem was. Hij luisterde toen echt voor geen meter dus toen hebben we tijden gewoon aan de 10 meter lijn gelopen zodat hij niet kon falen en alleen maar succes kon hebben. Hond blij, baasje blij :D

Dundy is afgelopen dinsdag door de CT scan geweest. Daarvan zouden we gisteren de uitslag krijgen maar uiteraard niet :roll: Als die er vanmiddag nog niet is ga ik bellen. Dexter gisteren naar de dermatoloog geweest en die vermoedt dat Dexter weleens SLO zou kunnen hebben. De enige manier om dat te bevestigen is echter om een teen te amputeren en op te sturen. Dat zie ik na onze vorige ervaring niet zo zitten :Y) En wordt ook niet vaak gedaan. We gaan nu dus eerst andere dingen uit sluiten voordat we vol in gaan zetten op een behandeling van SLO. Helaas is er niet écht een behandeling omdat het een autoimmuun ziekte is, maar met de juiste middelen is het wel enigszins in de hand te houden. Ik hoop ondertussen vooral dat het géén SLO is...


Nee precies en ik wil ook niet alleen maar boos worden...
Overigens is dit mijn motto ook hoor, haar niet laten falen ook tijdens trainingen een foutje kan, maar niet 3 /4 x achter elkaar...

Dan word het even 'doorbijten' aan de riem :Y)


Ooohh.. ik hoop dat het dan geen SLO is.... fingers crossed!!

(even een side note voor jou Kaus, we zijn wezen schapen drijven, in nieuwekerk aan de ijssel, goed aan te rijden voor ons en een super leuke meid!)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:18

Kaus schreef:
Dundy is afgelopen dinsdag door de CT scan geweest. Daarvan zouden we gisteren de uitslag krijgen maar uiteraard niet :roll: Als die er vanmiddag nog niet is ga ik bellen. Dexter gisteren naar de dermatoloog geweest en die vermoedt dat Dexter weleens SLO zou kunnen hebben. De enige manier om dat te bevestigen is echter om een teen te amputeren en op te sturen. Dat zie ik na onze vorige ervaring niet zo zitten :Y) En wordt ook niet vaak gedaan. We gaan nu dus eerst andere dingen uit sluiten voordat we vol in gaan zetten op een behandeling van SLO. Helaas is er niet écht een behandeling omdat het een autoimmuun ziekte is, maar met de juiste middelen is het wel enigszins in de hand te houden. Ik hoop ondertussen vooral dat het géén SLO is...


Pfoe, nee, ik zou ook niet staan te springen om een teen te amputeren en op te sturen... :n -O-
Hopelijk komt er iets anders uit!

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:21

Pfff wat gaat dit topic toch hard, niet bij te houden :')

Wat een heerlijk pupje Birdie60!

Interessant te horen dat de kralen bij enkelen wel tegen teken lijken te werken. Hier voor beide honden en de kat ook de seresto band (of die van Scalibor). Erg goede ervaring daarmee. Ze mogen er eigenlijk niet mee het water in (slecht voor de waterdieren).

Tot slot vond ik de discussie over pubers ook bijzonder. Ik ben er echt van overtuigd dat het verschil van hormonen veel impact heeft op gedrag. Dat is bij mensen niet anders (kijk maar naar jonge jongens). Dus ook mijn jonge reu is ineens van gedrag aan het veranderen en gedrag aan het testen. Niks mis mee, en heel normaal. Wel iets om rekening mee te houden. En zeker niet iets wat niet voorkomt wanneer je je hond de eerste 12 maanden (ik heb grote honden) netjes hebt opgevoed.

Dus Nicky91: je doet het wat mij betreft fantastisch met je hondje! Fouten maken mag, maar dan zit daar ook wel een consequentie aan vast (bijvoorbeeld van vrij naar aan de lijn). En wanneer het even niet kan, dan kan het niet en voorkom je een vervelende situatie voor jullie beiden. Het is echt een fase, en het wordt beter (is mij beloofd haha), maar kost gewoon tijd. Ik heb een forse reu die nu ineens minder leuk doet naar andere honden, ik voorkom dat we de verkeerde tegen komen, en los lopen kan even niet met (vreemde) andere honden.

Ben benieuwd hoe de anderen dat aanpakken.

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:23

Ik ga met Yoshi nu richting Zeddam voor een fotoshoot. Een fotograaf zocht een model :D ben benieuwd of ze d'r zin in heeft... Momenteel is ze thuis op boeven pad.

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:23

Oh no Kaus, wat heftig. Duim met je mee dat het geen SLO is (gaat googlen naar hoe en wat).