Nicky, mijn motto met training is altijd 'laat je hond niet falen'. Dus, als jij merkt dat Mezzy vandaag niet gaat luisteren, hou haar dan aan de riem. Dan voorkom je dat je roept en dat ze niet luistert. Immers, wat ga je doen als ze écht niet komt? Je kan moeilijk achter haar aan rennen of haar straffen als ze wel komt. Zorg er dus voor dat je zo'n situatie gewoon niet creëert.
Dexter was al wat ouder toen hij een fase had waarin hij niet wilde komen. We waren toen net bij mijn schoonouders ingetrokken en ik vermoed dat dat heel heftig voor hem was. Hij luisterde toen echt voor geen meter dus toen hebben we tijden gewoon aan de 10 meter lijn gelopen zodat hij niet kon falen en alleen maar succes kon hebben. Hond blij, baasje blij

Dundy is afgelopen dinsdag door de CT scan geweest. Daarvan zouden we gisteren de uitslag krijgen maar uiteraard niet

Als die er vanmiddag nog niet is ga ik bellen. Dexter gisteren naar de dermatoloog geweest en die vermoedt dat Dexter weleens SLO zou kunnen hebben. De enige manier om dat te bevestigen is echter om een teen te amputeren en op te sturen. Dat zie ik na onze vorige ervaring niet zo zitten

En wordt ook niet vaak gedaan. We gaan nu dus eerst andere dingen uit sluiten voordat we vol in gaan zetten op een behandeling van SLO. Helaas is er niet écht een behandeling omdat het een autoimmuun ziekte is, maar met de juiste middelen is het wel enigszins in de hand te houden. Ik hoop ondertussen vooral dat het géén SLO is...