Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 23:16

Ja ben ik ook heel blij mee Curse! :D had niet verwacht dat ze allemaal wilden wachten!

We gaan zondag met de eigenaar vd reu praten en dan sowieso de volgende loopsheid dekken. Maar als t aan mij ligt wel een andere reu :)

Heel veel sterkte norway! Heel snel gegaan :(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:26

NorwayFjord heel veel sterkte, dat is nog snel gegaan.. :(:) Y;(

cursebreaker soms mag het ook wat minder gaan :(:) Weer hele mooie foto's

Zoe_97 Knappe Lily!

Suze Fijn zulke verschillende reacties haha _O-

Ik zag dikke buiken bij Van & x_Jeanine_x voorbij komen, spannend!

Hier gaat de verbouwing wel redelijk vlot. We zijn gelukkig al een heel eind! Maar ik ben wel blij als we eindelijk echt er zitten.
Afbeelding

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:41

Jeetje norwayfjord bizar snel gegaan zeg,gecondoleerd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:42

Norwayfjord, gecondoleerd, is erg snel gegaan

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:34

Gecondoleerd Norwayfjord ;(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:51

Jeetje wat heftig NorwayFjord :(:) Enorm snel gegaan inderdaad. Hopelijk kan Mulan steun bieden <3

Ik ben met Dundy bij een nieuwe behendigheid club gestart omdat dit dichterbij is. Ik merk alleen dat hij veel frustratie opbouwt tijdens het wachten (beginnersgroep, wij kennen al heel wat maar voor gevorderden moet je alle onderdelen zelfstandig kennen). Tijdens het wachten is hij braaf maar als hij dan het toestel mag nemen wordt hij vervelend. Blaffen (kan ik mee leven), happen in mijn armen en kuiten, snauwen naar de honden om hem heen (die vaak weinig afstand houden en ook niet ervan leren), zich willen bemoeien met een hond die er eens uitnaait of blij zit te blaffen en piepen (uit zich in opgewonden grommen en piepen naar die hond om hem op zijn plek te willen zetten, hij zit tijdens het wachten wel braaf naast mij). Merk dat ik daar zelf ook gefrustreerd van raak en minder geduld heb. Dus als hij dan het raakvlak mist reageer ik geïrriteerder dan normaal. Ook omdat ik merk dat ik me heel erg bekeken voel als ik dan voor de tweede keer over de kat moet omdat de eerste keer niet goed ging, iedereen naar me kijkt en op me wacht.

Ik weet nog niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Iemand tips of ideeën?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:00

Gecondoleerd NorwayFjord

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:10

Gecondoleerd Norway Fjord heel veel sterkte!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 09:50

Kaus schreef:
Jeetje wat heftig NorwayFjord :(:) Enorm snel gegaan inderdaad. Hopelijk kan Mulan steun bieden <3

Ik ben met Dundy bij een nieuwe behendigheid club gestart omdat dit dichterbij is. Ik merk alleen dat hij veel frustratie opbouwt tijdens het wachten (beginnersgroep, wij kennen al heel wat maar voor gevorderden moet je alle onderdelen zelfstandig kennen). Tijdens het wachten is hij braaf maar als hij dan het toestel mag nemen wordt hij vervelend. Blaffen (kan ik mee leven), happen in mijn armen en kuiten, snauwen naar de honden om hem heen (die vaak weinig afstand houden en ook niet ervan leren), zich willen bemoeien met een hond die er eens uitnaait of blij zit te blaffen en piepen (uit zich in opgewonden grommen en piepen naar die hond om hem op zijn plek te willen zetten, hij zit tijdens het wachten wel braaf naast mij). Merk dat ik daar zelf ook gefrustreerd van raak en minder geduld heb. Dus als hij dan het raakvlak mist reageer ik geïrriteerder dan normaal. Ook omdat ik merk dat ik me heel erg bekeken voel als ik dan voor de tweede keer over de kat moet omdat de eerste keer niet goed ging, iedereen naar me kijkt en op me wacht.

Ach al moet je er tig keer over doen, gewoon schijt aan hebben. iedereen is er toch om iets te leren. Dat heb ik bij ringtraining ook. :)
Maar hoe gefrustreerder jij word hoe erger hij zal worden.

Gisteren weer ringtraining gehad. Djessey pakte minder haar rust dus was aan het einde van de les een beetje grumpy. Deels ook omdat er een pupje stond en een ander hondje er heel erg naar stond te staren en dat vond Djessey niet zo'n goed idee. De rest van de les had ze ook echt even de ''pik'' op die hond. :')
Maar de instructeur begreep t heel goed. En toen ze een keer flink snauwde richting die hond reageerde hij ook heel netjes.
En heel de groep trok zich er niks van aan. En de vrouw van het hondje ook niet :P
Er is alleen zo'n oud vrouwtje met snauzer en dat is nogal een geval apart. die mekkert op iedereen. Maarja ik negeer dat :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:15

Kaus schreef:

Echt veel tips heb ik niet. Ik zie bij ons nu zelf ook dat hoe gefrustreerder ik raak, hoe moeilijker het alleen maar gaat. Maar ik probeer daarom nu zelf de rust weer terug te vinden buiten de cursus om. Maar als je daar bent en dan graag wilt presteren natuurlijk en dan op een uur tijd bv. in aanraking komt met zoveel frustratie momenten is dat gewoon wel echt rot ja. Wat zegt de instructeur/instructrice? Geeft die begeleiding op zo'n momenten?

EDIT:
Is het niet mogelijk misschien om tussendoor als het even niet lekker gaat, dan even apart van de groep aan iets te werken, dat je je even kunt afzonderen met hond lief?

kiwi
Hihi moet wel een beetje lachen om hoe je het schrijft. Maar dat lost zich dan toch ook prima op onderling op die manier. Dan is het wel fijn als je een instructeur/instructrice hebt die de situatie dan ook ziet zoals ie echt is.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:22

Gecondoleerd NorwayFjord... Heel veel sterkte...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 10:28

Ja daar was ik wel blij mee Curse. De vrouw van t pupje stond maar te roepen; ze likt haar lippen! Ze likt haar lippen.
Joh hehe. Er staat een hondje, in hondentaal, te dreigen naar een pup.. mag Djes daar iets van vinden?! (van mij wel ;)
Maar ik kon geen kant op. Dus kon er ook niet voor weg lopen/djes uit die situatie halen. En ja dat ''dreigende'' hondje(die t zo niet bedoelde) was even verkeerd voor Djes. Ze moest hem even niet meer. Dat snapte ik wel. En de instructeur gelukkig ook. En dat het haar allemaal wat veel werd. Want hij heeft uitvoerig met haar staan knuffelen na de les en ook tijdens t betasten iedere keer. En hij bleef benadrukken wat een lief en vrij hondje het was.
Dus dat is wel weer heel fijn :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:37

Ik vind het alleen maar goed als honden duidelijk zijn (maar zo zie je maar dat het ook heel fijn is idd om een instructeur/instructrice te hebben die gedrag gewoon goed kunnen lezen, want dat is toch niet altijd het geval). Normaal gesproken is zo'n duidelijke mening geven als wat Djes doet in 1x duidelijk en reageert een andere hond daar gewoon normaal op, omdat ze conflict vermijdend zijn, door idd in te dammen en dan is het klaar. Arya moet soms ook even 'op dr plek gezet worden' als ze alsnog te druk is voor een andere hond (vaak past ze zich goed aan, maar soms is ze ook even overprikkeld of over enthousiast) maar die snapt een flinke snauw wel en damt dan ook in en zoekt de confrontatie echt niet op en erna lopen ze dan samen gewoon weer relaxed verder of gaan we onze eigen weg weer verder. Maar ik kom ook honden tegen die dus geen normale signalen afgeven en het zolang door laten gaan tot ze uit de pan flippen (zoals een jack russell die laatst in d'r lip hing) en dat is wel jammer, want een eigenaar hoort daar ook op te letten. Zo hadden wij bij de laatste les geloof ik waar ik was ook aan het eind van de les zo'n moment. Arya was mega overprikkeld want ja hallo; een uur lang intensief bezig zijn en Arya is dan ook echt intensief bezig met de focus want ik vraag bijna constante focus op mij waar anderen de honden veelal tussendoor maar gewoon weer laten 'afzakken' en dan weer staan te klooien om focus te krijgen als ze aan de beurt zijn, lol. Maar goed: Arya was overprikkeld en klaar gewoon en ik was nog heel even iets aan't nabespreken met instructrice. En toen kwam ook 1 andere cursist met de hond kort in de buurt staan en die hond bleef maar naar Arya toe trekken en wilde aandacht. Arya was duidelijk niet geïnteresseerd en gaf al signalen af. Uiteindelijk had ze er genoeg van en heeft ze eens even flink geblaft. Die hond viel nog net niet achterover op z'n rug - oeps. Instructrice was ook niet onder de indruk en zei ook: Arya is er geloof ik even klaar mee, met een kleine smile. Lol. Normaal uit ze zich niet zo heftig, maar schijnbaar had ze er nu toch ook echt even genoeg van.

EDIT:
Laatst kwam ik m'n oude instructrice van de puppy cursus tegen. Heeft 1 hond aan de lijn omdat die dus schijnbaar uitvalt naar anderen hoorde ik toen van d'r (die is laatst ook een nacht zoek geweest op de heide omdat ie was weggerend). Andere hond is los en kwam naar Arya. Ik lijnde Arya wel aan want ik wil niet dat ze naar aangelijnde honden gaat. Was ze meteen paniekerig d'r andere hond terug aan't roepen toen ze dus zag dat ik d'r aanlijnde (alsof ik met een agressieve hond naar het losloop gebied ga en d'r dan ook nog los heb lopen. Zijn idd wel mensen die dat doen, maar ik niet haha). Ik zeg dat hoeft niet voor Arya hoor. En die hond heeft toen gesnuffeld aan Arya en Arya bleef ook gewoon heel rustig zitten en erna even staan en toen ging ie na 10x roepen terug naar z'n baasje en ben ik rustig doorgelopen. Ik voelde me toen wel even heel goed moet ik zeggen want ze deed het super xD Maar zij reageerde dus heel terughoudend op t feit dat ik Arya aanlijn. Maar toen zei ze idd dat haar nieuwe herplaatser dus uitvalt aan de lijn. Ik denk ja wat doe je zo raar reageren dan. Als ik dr niet had aangelijnd en ze Zou zijn komen kijken, hadden we de poppen aan't dansen gehad. Maar meteen dus heel typerend reageren van o ze zal die pup wel al verpest hebben en die zal wel uitvallen aangezien ze 'm aanlijnt. Ik zag het d'r gewoon denken, lol.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:06

kiwiwitje schreef:
Kaus schreef:

Ach al moet je er tig keer over doen, gewoon schijt aan hebben. iedereen is er toch om iets te leren. Dat heb ik bij ringtraining ook. :)
Maar hoe gefrustreerder jij word hoe erger hij zal worden.

Gisteren weer ringtraining gehad. Djessey pakte minder haar rust dus was aan het einde van de les een beetje grumpy. Deels ook omdat er een pupje stond en een ander hondje er heel erg naar stond te staren en dat vond Djessey niet zo'n goed idee. De rest van de les had ze ook echt even de ''pik'' op die hond. :')
Maar de instructeur begreep t heel goed. En toen ze een keer flink snauwde richting die hond reageerde hij ook heel netjes.
En heel de groep trok zich er niks van aan. En de vrouw van het hondje ook niet :P
Er is alleen zo'n oud vrouwtje met snauzer en dat is nogal een geval apart. die mekkert op iedereen. Maarja ik negeer dat :o

Een raakvlak de eerste keer goed doen is zowat onmogelijk als je de kattenloop op de juiste manier wilt nemen.

Dat vergt dag in dag uit training en discipline, en zelfs dan nog kan het zomaar mis gaan omdat de communicatie tussen hond en baas niet optimaal is.

Er zijn trainingen dat ik Puk drie keer erover moet sturen (maximale aantal, na drie keer in het toch nutteloos) voordat ik tevreden ben.

Als je geïrriteerd bent heeft trainen sowieso geen doel, dat werkt volledig averechts. En aangezien het gedrag van Dundy zou ik op deze manier per direct stoppen. Door überhaupt te trainen beloon je dit gedrag, en het is straks een stuk moeilijker om af te leren.

Onze honden die tussendoor erg druk zijn zetten wij weg in de auto tot we weer moeten. Tot ze leren dat ze ook beheerst naar de rest kunnen kijken.

Als ze zich echt niet weten te gedragen in het veld, om wat voor reden dan ook, wordt er niet getraind en gaan we van het veld af. Puk heeft er wel eens een handje aan om helemaal niet te horen naar wat ik zeg, dan doet ze aan zelfbelonend gedrag, en dat gedrag mag echt niks opleveren, dus dan gaan we van het veld.

Agility trainen is niet te vergelijken met een cursus of OB, agility honden zitten véél hoger in adrenaline, op wedstrijd hoor je ook echt gepaste afstand te houden want sommige honden zijn echt ontzettend lelijk als ze mogen. Puk is er daar één van, die haalt dan zonder pardon uit naar mensen of honden die in haar persoonlijke ruimte komen.

Ik zou écht oppassen hoe je dit aanpakt, want als dit gedrag doorzet ben je straks meer bezig met dat herstellen, dan trainen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:36

Dank voor jullie input! Ik bedoel trouwens niet dat ik enorm gefrustreerd ben hoor. Ik heb er veel plezier in. Alleen op het moment dat we even terug moeten naar het begin van de kat en Dundy blijft maar snuffelen aan de grond of rent elke keer die kat weer terug op, dan merk ik dat ik hem toch wat bozer en geïrriteerder toespreek dan normaal omdat ik me dan gewoon opgejaagd voel door het idee dat degene achter mij ook wil en ik op moet schieten etc. Ik erger me er totaal niet aan dat hij een raakvlak mist, ik ben alleen maar trots als hij hem goed doet en dan wordt hij ook volop beloond.

Hij gedraagt zich 95% van de tijd ook prima. Alleen op moment dat dus bijvoorbeeld een hond eruit naait, door de groep heen rent en baasje er achteraan. Dan gaat hij dus lopen drammen omdat hij die hond even snauw wil geven. Het blaffen doet hij alleen als hij van de riem gaat en het zijn beurt is.

Het laatste punt dat je noemt lijkt eigenlijk niemand te begrijpen in mijn groep. Dundy heeft inderdaad ook zodra hij hoog in de drive zit dat hij afstand wil. Maar mensen laten ongegeneerd hun honden op elkaar springen, aan elkaar snuffelen etc. Dundy pikt dat op zo'n moment niet (normaal wel) want die is gefocust op het toestel. Helaas doet de trainer daar dus ook niks aan...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:06

Hier net even van de zon genoten.
Madam de dramaqueen heeft haar pootje weer bezeerd, dus vandaag lopen we even een stuk minder... dan maar lekker buiten zitten.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 17:21

De zon was heerlijk. nu regen :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:56

Kaus
Sorry, verkeerd gelezen dan misschien. Leek idd alsof je gefrustreerd was - wat ook begrijpelijk zou zijn. Maar wat Kim zegt klinkt allemaal heel goed en logisch en zo te zien heb je daar idd wel wat aan xD

arabella
Heerlijk!!

kiwi
Jaa vies he. Hier zal het zo ook weer gaan regenen ben ik bang. Ben er nu wel een beetje klaar mee (mijn wandel laarzen zien me toch een potje smerig uit de laatste dagen. Kom ik nog flink aan’t poetsen). Ik vind het soms heerlijk om door het bos te lopen met regen, maar zoals gister; alleen maar stort regen en dan tot op de onderbroek nat zijn; no thanks.

Wij hebben vandaag ook lekker genoten van het zonnetje en zijn weer eens richting Vijlen en omgeving gegaan. Tijdens de wandeling, op paard + ruiter na, niemand tegengekomen. Alleen op het eind bij de parkeerplaats waar ik even op een bankje heb gezeten, zag ik in de verte een paar mensen pauze houden bij een tafel en kwam er af en toe verkeer/fietsers langs. Was wel behoorlijk modderig en soms glad op sommige stukken, dus werd ik even verplicht om goed te oefenen met Arya - zeker omdat het hier heel heuvelachtig is wil ik dat ze een tandje langzamer loopt als we omlaag lopen hihi. Deed ze heel netjes. En nog een stukje langs de weg gelopen waar ze ook heel strak naast me liep, dus ook daar blij mee :) Met momenten had ze het soms wel even moeilijk en leek ze wat overprikkeld te zijn omdat ze mega aan’t focussen was op de omgeving (ze hoorde veel vogels enz) maar daar was ze ook weer redelijk snel ‘uit te halen’. Bij het paard schrok ze eerst omdat ze die niet zag aankomen. Maar herstelde ze snel van en toen was ze mega geïnteresseerd en was ze het liefst er naartoe gegaan haha.

Nu begint het weer te betrekken hier en ik moet zo nog een rondje met Milan erbij. Geen zin haha.

Afbeelding

alles in de gaten houden
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 18:09

We hebben hier bijna heel de dag zon gehad. net een bui van 20 minuten maar meer niet :D :D

Mooie foto's weer!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:11

Norwayfjord gecondoleerd, wat een ontzettend naar nieuws :(:)

Wat een gezellige foto's worden er hier gedeeld :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:15

Eerste foto met de nieuwe camera <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:56

Lieve Norwayfjord
Wat is dat nog vreselijk snel gegaan. Ik hoop dat je nog genoeg tijd hebt gehad om die momenten te hebben die je nog graag wilde met je papa... veel sterkte met dit grote verlies en het afscheid... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:11

Ik had hier echt de wandeling from hell vanmiddag. Ik kan het niet eens een wandeling noemen. Het was ook mn eigen stomme schuld. Ylvi was doordat school de ochtend bij mij thuis was totaal overprikkeld en ik dacht ik laat haar even uitrazen op de loslooproute... 8)7
En daar was het mooi weer. En druk...

Binnen een halve minuut was ze tegen een sjieke dame aangesprongen |( Heeft ze een kind omver geduwd, een paard bijna op hol laten slaan en rende ze gewoon totaal alle kanten op en was ze gewoon totaal niet bereikbaar ;( ik schaamde mij kapot (en vervloekte gelijktijdig de aanwezigheid van sjieke dames kinderen en paarden op het loslooppad) en voelde me zo'n viswijf terwijl ik haar probeerde terug te roepen. Allemaal boze mensen (terecht) en ik boos dus toen ze er eenmaal was gaf ik haar op dr donder. Wat je dan zelf ook wel weet dat je dat niet zo moet doen maar goed iets met vervroegde overgang opvliegers hormonen frustratie en 4 hele boze mensen :+ komt een man me nog even vertellen dat ik wel lief tegen haar moest doen. Toen heb ik tegen hem staan schreeuwen (omg ja echt waar ik doe dat soort dingen dus niet he maar vandaag was de eerste keer := := ) dat ie zich er niet mee moest bemoeien en toen heb ik haar aangelijnd en rechtsomkeert gemaakt naar de auto... we zijn denk ik hooguit 5min er geweest en ik kan me er nooit meer vertonen. Ik zie ze al fluisteren ow daar heb je dat hysterische mens met die onopgevoede rothond :x ;( we waren dat stel waar we allemaal flink over zouden klagen hier ;(

Man wat ging dat fout. En ik was vooral zo superboos op mijzelf hoe ik alles zo fout en stom heb aangepakt daar... Thuis heb ik een wijntje ingeschonken :+

Ik ga nooit meer rond 14u naar het loslooppad -O-

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:18

Bedankt allemaal voor de lieve reacties <3 Het is inderdaad enorm snel gegaan maar verder lijden is hem gelukkig bespaard gebleven. Zitten nu alleen met de uitvaart en Corona, waarschijnlijk mogen er maar 100 mensen komen terwijl we er zo'n 250 verwachtten... Super poedersuiker -O-

Mulan is een engeltje, ze is zo lief voor me <3 We hebben vanmiddag heerlijk samen op de bank geslapen en geknuffeld.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:22

kiwi
Dankjewel xD
En als het bij een bui van 20min blijft, is dat nog te overleven hihi. Hier ook voornamelijk zon gehad.

RoosvanBlue
Ohhhh, dat snoetje!!! Geweldig. Mooie scherpte zit er in de foto xD Benieuwd wat je nog meer aan foto’s gaat delen in de toekomst.

suze
O god dat klinkt idd vreselijk! En zoals je schrijft, zoals je je dan voelt; zo herkenbaar! Kon ik wel geschreven hebben als ik een helse wandeling achter de rug heb. En kl*te dat je je dan voelt he pff. Zo vermijd ik al maanden een plek waar Arya toen ze een stuk jonger was omhoog sprong bij een oudere man die ze per ongeluk in de lip beet en die toen begon te bloeden als een rund. Hij bukte zich naar haar en het was al gebeurd voor ik er erg in had. Rot dat ik me voelde. Ben sindsdien niet meer terug durven gaan, lol. En zo ging Arya gisteren op de hei bij een kindje van ik schat een jaar of 5 omhoog en gaf een lebber in het gezicht - schaamde me rot. Ik heb dat met losloop gebieden ook op drukke dagen, dat ik dan huiverig ben om er te lopen. Dan probeer ik met anderen te wandelen en dan is de kans op zo’n dingen bij Arya weer wat minder hihi. Zo rende ze afgelopen zondag per ongeluk over een andere hond heen waar ze mee aan’t rennen was. Voelde ik me ook erg banketstaaf en heb 2x sorry gezegd, lol. Het paard wat we vanmiddag tegenkwamen; daar was ze ook gegarandeerd op afgestormd als ze los was geweest want die vond ze Zo interessant. Op zo’n moment zou ik ook boos kunnen worden ja, is dan frustratie en onmacht wat eruit komt - ook al weet je dan dat je dat gedrag liever niet vertoont. Gebeurde mij dus tijdje terug toen ze achter die reeën aan ging. Dus ik herken je helemaal en voel echt met je mee - dikke knuffel. Schud je nog een wijntje in en morgen weer een nieuwe dag hihi! Ik heb nu al zin in onze wandeling. Zie je ons al lopen met onze monstertjes :') :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt