We gaan zondag met de eigenaar vd reu praten en dan sowieso de volgende loopsheid dekken. Maar als t aan mij ligt wel een andere reu

Heel veel sterkte norway! Heel snel gegaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Jeetje wat heftig NorwayFjordEnorm snel gegaan inderdaad. Hopelijk kan Mulan steun bieden
![]()
Ik ben met Dundy bij een nieuwe behendigheid club gestart omdat dit dichterbij is. Ik merk alleen dat hij veel frustratie opbouwt tijdens het wachten (beginnersgroep, wij kennen al heel wat maar voor gevorderden moet je alle onderdelen zelfstandig kennen). Tijdens het wachten is hij braaf maar als hij dan het toestel mag nemen wordt hij vervelend. Blaffen (kan ik mee leven), happen in mijn armen en kuiten, snauwen naar de honden om hem heen (die vaak weinig afstand houden en ook niet ervan leren), zich willen bemoeien met een hond die er eens uitnaait of blij zit te blaffen en piepen (uit zich in opgewonden grommen en piepen naar die hond om hem op zijn plek te willen zetten, hij zit tijdens het wachten wel braaf naast mij). Merk dat ik daar zelf ook gefrustreerd van raak en minder geduld heb. Dus als hij dan het raakvlak mist reageer ik geïrriteerder dan normaal. Ook omdat ik merk dat ik me heel erg bekeken voel als ik dan voor de tweede keer over de kat moet omdat de eerste keer niet goed ging, iedereen naar me kijkt en op me wacht.
Ik weet nog niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Iemand tips of ideeën?
Kaus schreef:Ik ben met Dundy bij een nieuwe behendigheid club gestart omdat dit dichterbij is. Ik merk alleen dat hij veel frustratie opbouwt tijdens het wachten (beginnersgroep, wij kennen al heel wat maar voor gevorderden moet je alle onderdelen zelfstandig kennen). Tijdens het wachten is hij braaf maar als hij dan het toestel mag nemen wordt hij vervelend. Blaffen (kan ik mee leven), happen in mijn armen en kuiten, snauwen naar de honden om hem heen (die vaak weinig afstand houden en ook niet ervan leren), zich willen bemoeien met een hond die er eens uitnaait of blij zit te blaffen en piepen (uit zich in opgewonden grommen en piepen naar die hond om hem op zijn plek te willen zetten, hij zit tijdens het wachten wel braaf naast mij). Merk dat ik daar zelf ook gefrustreerd van raak en minder geduld heb. Dus als hij dan het raakvlak mist reageer ik geïrriteerder dan normaal. Ook omdat ik merk dat ik me heel erg bekeken voel als ik dan voor de tweede keer over de kat moet omdat de eerste keer niet goed ging, iedereen naar me kijkt en op me wacht.
kiwiwitje schreef:Kaus schreef:Jeetje wat heftig NorwayFjordEnorm snel gegaan inderdaad. Hopelijk kan Mulan steun bieden
![]()
Ik ben met Dundy bij een nieuwe behendigheid club gestart omdat dit dichterbij is. Ik merk alleen dat hij veel frustratie opbouwt tijdens het wachten (beginnersgroep, wij kennen al heel wat maar voor gevorderden moet je alle onderdelen zelfstandig kennen). Tijdens het wachten is hij braaf maar als hij dan het toestel mag nemen wordt hij vervelend. Blaffen (kan ik mee leven), happen in mijn armen en kuiten, snauwen naar de honden om hem heen (die vaak weinig afstand houden en ook niet ervan leren), zich willen bemoeien met een hond die er eens uitnaait of blij zit te blaffen en piepen (uit zich in opgewonden grommen en piepen naar die hond om hem op zijn plek te willen zetten, hij zit tijdens het wachten wel braaf naast mij). Merk dat ik daar zelf ook gefrustreerd van raak en minder geduld heb. Dus als hij dan het raakvlak mist reageer ik geïrriteerder dan normaal. Ook omdat ik merk dat ik me heel erg bekeken voel als ik dan voor de tweede keer over de kat moet omdat de eerste keer niet goed ging, iedereen naar me kijkt en op me wacht.
Ach al moet je er tig keer over doen, gewoon schijt aan hebben. iedereen is er toch om iets te leren. Dat heb ik bij ringtraining ook.
Maar hoe gefrustreerder jij word hoe erger hij zal worden.
Gisteren weer ringtraining gehad. Djessey pakte minder haar rust dus was aan het einde van de les een beetje grumpy. Deels ook omdat er een pupje stond en een ander hondje er heel erg naar stond te staren en dat vond Djessey niet zo'n goed idee. De rest van de les had ze ook echt even de ''pik'' op die hond.![]()
Maar de instructeur begreep t heel goed. En toen ze een keer flink snauwde richting die hond reageerde hij ook heel netjes.
En heel de groep trok zich er niks van aan. En de vrouw van het hondje ook niet![]()
Er is alleen zo'n oud vrouwtje met snauzer en dat is nogal een geval apart. die mekkert op iedereen. Maarja ik negeer dat