Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:58

Dankje!

Haha, kijk um nou zo heel dapper zitten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:58

gefeliciteerd denies ik duim voor je mee!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:59

van harte denies!

Harnes staat hem goed :))

Lily en ekko zijn nu ook weg, nog maar 3 thuis, tis een stuk stiller haha

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:10

Ik hoop zo dat ze iets moois aan het bakken is!
Toevallig op deze foto staan beide merle broer/zus van Bodhi toen ze nog pup waren. De achterste is een Choco merle reu (tussen hem en Bo heb ik gekozen haha) en de voorste is een Lilac merle teef.
Afbeelding

Afbeelding
Hier dus broer Bink & Bo, één dag oud.

Afbeelding
En dit is z'n zusje nu :) (met idd haar pupjes)

Afbeelding
De papa van Bo & het toekomstige nest (zien jullie waar die pretbek van Bo nu vandaan komt?)

Afbeelding
;)

Afbeelding
En de mama :)

Ik kijk er stiekem zo erg naar uit! *\o/* En al die opmerkingen, 'Dan heb je er drie!?', beantwoord ik met een grote smile, 'Ja! Echt wel!' :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:14

Hoe oud is de teef die dit herhalingsnest krijgt nu? Het zusje is een zeer bijzondere verschijning!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:15

knappies :D

en gewoon lekker die handel negeren. Die mensen weten niet waar ze het over hebben :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:17

Ja, dat is ze zeker :)

Ik heb geen idee hoe oud ze specifiek is. Zal best wel ergens staan. Vanwaar die vraag?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:18

Zijn allemaal wel mooi Deniese, snap je keuze. En de rest lekker laten kletsen is toch jouw keuze 3 honden.

Staat Popo goed dat tuig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:19

Ik heb er ook 3 hoor!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:20

KarmaChansy schreef:

Wanneer gaat de rest weg? dan zal het helemaal stil zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:21

Ja, doe ik zeker! Ze moeten gewoon even het 'verleden' laten rusten. 'Toen' was ik 'ziek' en nu wordt ik daar voor behandeld en kan ik dus veel meer als toen. En ja ik heb inderdaad ook nog een paard :') Ja ach.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:23

xDenies schreef:
Ja, dat is ze zeker :)

Ik heb geen idee hoe oud ze specifiek is. Zal best wel ergens staan. Vanwaar die vraag?

Of ze nog onder de 8 is of niet. :Y) Daarna krijg je als fokker namelijk een prachtige boete op de mat. :+ De fokker van Harvey had dat (geheel perongeluk omdat ze de dekking ervoor leeg gebleven was), de teef was 10 dagen 8 toen ze bevallen is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:25

Ooohnee, acht is ze nog lang niet, dat weet ik in ieder geval wel zeker! Ze gaan allemaal netjes op tijd met pensioen :) Ik ga eens kijken of ik een geboortedatum kan vinden.

Bodhi is uit haar eerste nestje en Bo is nu drie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:28

xDenies schreef:
Ooohnee, acht is ze nog lang niet, dat weet ik in ieder geval wel zeker! Ze gaan allemaal netjes op tijd met pensioen :) Ik ga eens kijken of ik een geboortedatum kan vinden.

Bodhi is uit haar eerste nestje en Bo is nu drie.

Oh joh! Ik dacht dat Bodhi ouder was. :Y) Sorry! Vandaar! Voor een teef waar vaker mee gefokt is, is 8 niet zo'n gekke leeftijd, zeker niet als ze gezond zijn. Maar het 'mag' officieel niet waardoor je dus van die leuke boetes krijgt. :7

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:31

Oeh wat een gave combi Denies <3 Die papa is echt een kopie van Bohdi <3

Dexter en behendigheid ging echt prut. Hij wilde alleen maar onder de sprongen door of er omheen. Lat op de grond is oké maar 10cm in de lucht niet. Ook de tunnel gaat hij niet meer door. Zelfs niet wanneer die maar +-60cm lang is en zijn bal erin ligt. Terwijl hij daar voorheen wel doorheen ging.

Nu heb ik in zo'n groepsles ook niet helemaal de rust om er echt de tijd voor te nemen. Volgende week hebben we dus een priveles met degene die met ook met Dundy heeft geholpen. Dan kunnen we echt even rustig de tijd nemen voor de enge toestellen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:32

Haha nee Bo wordt in november vier jaar :P In principe heeft hij nu dus wel een mooie leeftijd om aan een nieuwe hond erbij te beginnen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:33

punjab schreef:
KarmaChansy schreef:

Wanneer gaat de rest weg? dan zal het helemaal stil zijn.

Fizzy dan op 15 weken, de andere hebben de mensen niet meer gereageert dus dat weet ik niet :p maar ja ze zitten niet in de weg :)) nu met 3 wel makkelijker met zindelijker maken en lekker naar het bos te gaan. Passen er 3 in mijn wagen :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:33

Kaus schreef:

Dexter en behendigheid ging echt prut. Hij wilde alleen maar onder de sprongen door of er omheen. Lat op de grond is oké maar 10cm in de lucht niet. Ook de tunnel gaat hij niet meer door. Zelfs niet wanneer die maar +-60cm lang is en zijn bal erin ligt. Terwijl hij daar voorheen wel doorheen ging.

Nu heb ik in zo'n groepsles ook niet helemaal de rust om er echt de tijd voor te nemen. Volgende week hebben we dus een priveles met degene die met ook met Dundy heeft geholpen. Dan kunnen we echt even rustig de tijd nemen voor de enge toestellen.

Oooh ooh ooh, puppy pubertijd begonnen? :') Of was het hem gewoon teveel?

Tof heh! Is zo grappig om te zien als ik foto's of een filmpje zie dan denk ik echt, 'Verrek, lijkt wel of Bo daar loopt ….', papa is alleen een tikkeltje donkerder. Meer bruinig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:35

Kaus schreef:

Beetje vreemd ook wel dat je alles al gehad hebt. Normaal leer je toestel voor toestel, en die latten komen niet van de grond totdat de basis bij hond (en baas) erin zit. Dit zorgt voor een hoop onzekerheid bij de hond waar je later veel 'plezier' van hebt, hij snapt het duidelijk niet en gaat de situatie uit de weg ipv er plezier aan beleven. Als je het echt serieus wilt aanpakken zou ik op zoek gaan naar een andere hondenschool. Dit is niet de juiste manier van trainen. :n

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:49

Kaus jammer hopelijk volgende week met privéles dat Dexter met meer tijd het weer doet.

Hier lijkt Senna zowel niet op zijn vader of moeder. Zo denken veel dat het een mechelaar is. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:56

Huh, maar we hebben nog helemaal niet alles gehad? Alleen een sprong, een tunnel en een kattenloop. En de kattenloop ging goed. Daarna geen nieuwe toestellen meer geprobeerd hoor.

En ik had al verwacht dat hij vrij onzeker zou zijn aangezien hij dat fysiek gezien sowieso erg is. Daar werken we veel aan en dit is de volgende stap.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:12

Hier even wat minder nieuws. Dus niet echt de energie enzo gehad om bij te lezen

Vanavond met spoed met chick naar de kliniek gereden met het vermoeden van eclampsie (calcium tekort door zogen). Iets wat eigenlijk niet logisch was aangezien de pups meestal nog maar 1-2 keer per dag drinken voor een paar minuutjes.
Om 16.00/16.30 niets aan de hand. Tot ik haar en Boellie uit wil laten voor het eten. Chick springt van de bank af maar ligt gelijk op haar snufferd te kijken. Waarop ik dacht; verkeerd gelegen, pootje slaapt oid.
Ze leek inderdaad goed te herstellen tot ze de trap amper af kwam. Beneden stond ze heel wankel en te trillen. Daardoor gelijk naar boven gegaan en yoghurt en druivensuiker gehaald. Vermoeden; eclampsie. Besloten haar even te laten liggen en eerst Boellie te laten plassen. Toen haar gedaan toen Bas terug kwam want die was weg.En gelijk besloten de DA te bellen met dit vermoeden. Zoals ik ook al dacht was het niet logisch en afgesproken dat ik een filmpje zou sturen hoe ze liep en wat ze deed. Helaas kregen we haar toen niet in de benen. Als we haar lieten staan zakte ze vrij snel door de achterhand heen. Deels omdat t teveel kracht kostte en deels omdat ze gewoon niet wilde. Dus terug gebeld en oppas geregeld voor de pups en hup naar de kliniek.

Daar bleek na overleg, bloedonderzoeken en na alles afgevoeld etc te hebben dat ze echt tip top gezond is. Alleen waarschijnlijk pijn heeft. Hij zei; waarschijnlijk zoals het bij ons wel eens in de rug schiet, heeft zij dat nu. Dus pijnstillers en rust. Even de pups niet laten zogen tenzij ze ligt even een of 2 aanleggen om een beetje stuwing weg te halen als ze dat wil. En anders gewoon niet. Ze krijgen toch al gewoon voer.

Flink geschrokken, flink stress etc. Maar gelukkig valt alles mee. Moet even bijkomen -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:15

Beterschap voor chick!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:24

Dankjewel! :) ze ligt lekker met de massage deken aan in de stoel. Even die spiertjes helpen

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:32

Ach arme chick, hopelijk voelt ze zich snel beter! Gelukkig hebben de pups de melk niet meer perse nodig.