Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 11:23

haha wat grappig :P

Welk kussen heb je op t oog nathalie?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:34

Ik ben ook nog eens bijgelovig qua namen. :') Geen namen aan paarden of honden geven waarvan je niet wil dat het uitkomt. Dus geen duivel of iets dergelijks. Hoewel ik al weet ik het hoe lang een naam in hoofd heb voor volgende hond en daar kan je over twijfelen of je dat uit wil laten komen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:35

Ik had ook een hele lijst aan namen maar vriendlief vond er niks aan. Lexa zat er ook tussen van the 100 :D Maar dan kwam hij opeens thuis: ik heb een hond ontmoet met een leuke naam. en is ook toevallig de naam die ze aan de wolf hebben gegeven die in limburg "woont". De eerste wolf in België na 100 jaar. Dus vond dit wel leuk dus is het Naya geworden :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:37

hahahahhaha, ik vind het net leuk om zo een beetje provocerende betekenis te geven aan namen.
Mijn kat is trouwens minder origineel, het is een rosse kattin (toen ik de naam koos was ik overtuigd dat ze een kater was). Hierop dingen gaan zoeken die als betekenis rood hebben, via doorklikken uitgekomen op betekenis vuur en zo onrechtstreekse bij Phoenix terecht gekomen. (al reageert ze beter als ik trut of kattenkop roep :') )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 11:45

ik wil ook echt mn best doen om originele namen hier te bedenken.

Nu zijn mn katten een beetje flauw;
Pooh - Winnie The Pooh
Dexter - Van de serie
Poohma - Mama van pooh :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:06

MyWishMax schreef:
Ik ben ook nog eens bijgelovig qua namen. :') Geen namen aan paarden of honden geven waarvan je niet wil dat het uitkomt. Dus geen duivel of iets dergelijks. Hoewel ik al weet ik het hoe lang een naam in hoofd heb voor volgende hond en daar kan je over twijfelen of je dat uit wil laten komen.

In daar geval heb ik wel erg verkeerd gekozen met mn seriemoordenaar hond :))
Gelukkig heb ik ook mn krokodillenvanger _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:25

Kaus schreef:
MyWishMax schreef:

In daar geval heb ik wel erg verkeerd gekozen met mn seriemoordenaar hond :))
Gelukkig heb ik ook mn krokodillenvanger _O-

Nee, dat is anders. Een dier naar een personage noemen is voor mij wat anders dan een dier een naam geven met een 'negatieve' betekenis. Hoeft niet negatief, maar ik hoef geen Tornado als paard qua gedrag. :') Ook geen Diablo. Maar ik noem ze wel weer rustig naar mensen of personages als ik de naam leuk vind, ook al is het geen disney karakter in de film oid. :') Snap je? Dexter vind ik dus tof, Cruella zou ik zelfs doen als ik het leuk zou vinden. En katten zijn uitzonderingen, trouwens, die mogen gemene betekenissen hebben qua naam. Maar ik heb nogal vaak meegemaakt dat dieren met zo'n naam dus ook zulk gedrag hadden, vandaar mijn bijgeloof.

Al is het krom, want Lilith vind ik wel een hele mooie naam. :+ En wil ik zelf Hooligan voor de volgende hond. Maar goed, die betekenis komt in de sport nog wel goed van pas op 1 onderdeel. O:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:25

Bij katten passen sowieso alleen maar van die namen als Monster, Cruella, Lillith etc _O-

Ik vind overduidelijke mensen namen geven aan dieren ook altijd wel leuk. Dus een Joep, Theo of Guus ofzo :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:07

Onze katten noemen zich

Pim & Pom (Jip en Janneke)
Barney (HIMYM)
Smoes (haar zusje heet Niet-Smoes :') )

Namen verzinnen vind ik ook altijd moeilijk, wel voor nesten wordt het iets makkelijker.

Maar nu eerst de kennelnaam, dat is pas een hel!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 20:12

Oh kim hou op. Kennelnaam was hier ook wel gepuzzel. Ik had wel vrij snel deze opties:

Special Muchi
Special Mochi
Special Buchi
Special Bochi

Toen wilde ik Muchi Staff's. Maar je mag geen rassen in je kennelnaam hebben helaas. Mocht vroeger wel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:18

Ik heb hier al een leuk ideetje. Maar ik wacht nog een jaartje tot ik lijn teef heb om aan te vragen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:23

kiwiwitje schreef:
Oh kim hou op. Kennelnaam was hier ook wel gepuzzel. Ik had wel vrij snel deze opties:

Special Muchi
Special Mochi
Special Buchi
Special Bochi

Toen wilde ik Muchi Staff's. Maar je mag geen rassen in je kennelnaam hebben helaas. Mocht vroeger wel.

Ik denk dat ik met een afkorting ga werken.

Dus sowieso "cosh" (Collies & Shelties) en "From" ervoor. Maar over de wat ervoor komt? Géén idee!

Onze woonplaats? Een bepaalde naam met een betekenis? Iets met Limburg?

Ik ben clueless... :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:28

Hihi, woonplaats mag geloof ik ook niet... Maar misschien wel iets met een bos of rivier?

Vandaag meal prep gedaan voor de honden. Ze krijgen hier naast hun brok nog vrij veel ander spul om hun energie hoog te houden en mentaal rustig te blijven en pijnstillers etc. Dus vandaag alles in zakjes gedaan zodat ik het de rest van de week maar in hun bak hoef te kiepen.

Verder hangen de gordijnen nu op in de hondenkamer en is hij gezellig ingericht. Ben nu eindelijk helemaal klaar ( naja, wil nog nepgras voor buiten de deur te leggen, iemand daar nog tips voor? )

Olivia vindt het geweldig om daar te eten en haar botjes te krijgen. Jasper gaat er trouw zijn speeltjes halen en daar staan ook al mijn trainingsspullen voor de honden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 20:56

Hier komt alles behalve ''special'' uit een samenvoeging van namen:

Muchi:Movie, Bullet, Chicka
Mochi: Movie, Chicka
Buchi: Bullet, Chicka
Bochi:Bullet, Movie,Chicka

Boellie (Bullet) heet officieel Movie Star. En Chicka heet officieel Guess Girl. Maar ik vond dat ik een beetje weinig kon met Guess Girl en ''Chi'' op t eind kan altijd. In het begin klonk het heel gek hoor, de eerste keren dat je het voor jezelf opnoemt klinkt het wazig. Maar vooral Muchi bleef echt hangen.

Misschien kun je daar iets mee?

Meal Prepping doen wij, soort van, ook. :P Ik heb in de keuken een rek hangen met bakjes brok voor de honden en de katten. Dat kan prima omdat ze maar een klein deel van hun menu hebben uit brok (de rest kvv). En Chick krijgt in de avond een portie groente. Die porties liggen in de vriezer, dus ik hoef t alleen maar te ontdooien(en ik warm het altijd een beetje op in de magnetron, ondertussen verdeel ik de brokjes in bakjes)
Echt ideaal.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:38

Spannend. Een reu begint op e teef te reageren. Dus een loopsheid in aantocht!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 21:49

Oehhhh Spannend! Dadelijk gaat ze tegelijk met Chick!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:02

Zou het eindelijk jouw tijd zijn zoë *\o/*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:08

Fingers crossed :D hopelijk zet het door :p

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:07

Muchi vind ik ook de leukste uit dat rijtje Kim :D

Afwachten Zoë, hopelijk snel loops :)

Ik vind dat er wel een gebrek aan puppy spam is in dit topic hoor O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 09:13

Haha Ja dat was ook onze 1e keus Lotte! Het lastigste is dat je dus in de database van de FCI moet zoeken naar jouw kennelnaam. Of eigenlijk moet kijken of er niet al iets in staat wat op jouw naam lijkt. Want dan word ie afgekeurd.. Maar deze ging gelijk goed! We hadden dan ook veel sneller dan gepland de kennelnaam binnen!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:57

Kim, ik weet niet of er een beetje heuvels zijn in jullie omgeving? Anders is From Cosh Hill's misschien nog een leuke optie?
Zoe, ik hoop voor je mee dat het er aan komt.
Andere Kim, Muchi is idd een leuke naam.
Lotte, ik zal eens kijken of Roetsj straks nog fotogeniek is ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:02

Heuvelland he, we hebben alleen maar heuvels. Maar er zijn al veel kennels met Hill's, en ik wil eigenlijk ook geen te lange naam.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 10:11

Niet te lang is indd verstandig. Want de stamboomnamen mogen incl kennelnaam maar 30 letters hebben. Spaties en leestekens tellen niet mee.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:14

Jaa doe maar fannetje :D
Lastig Kim, Hill's is inderdaad wel iets dat ik vaker langs zie komen in kennelnamen, maar vind het ook wel mooi eigenlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:19

kiwiwitje schreef:
Niet te lang is indd verstandig. Want de stamboomnamen mogen incl kennelnaam maar 30 letters hebben. Spaties en leestekens tellen niet mee.

Daarom wil ik ook werken met een afkorting. Guinness heeft bijvoorbeeld een hele lange kennelnaam, dat beperkt echt de keuze in naam.