gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:38

mijn vader is veearts en die heeft al gevoeld aan zijn poot, maar hij voelde niks raars. hij zei dat het waarschijnlijk vanzelf over moet gaan. is er wat aan te doen zodat hij geen pijn heeft ofzoiets?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:31

Bedankt allemaal, dit doet me erg goed!

Beer is vanmorgen uit logeren gegaan. Hij zit nu in de opvang. Met de voedster waar we voor kwamen klikte het totaal niet. Ze vloog hem aan met de staart vol omhoog en hij wilde er ook niets van weten. Het was gelijk rollenbollen met staarten omhoog. We hebben ze gelijk uit elkaar gehaald en besloten niet meer opnieuw te proberen. Ik wil gewoon een koppel die elkaar gelijk al leuk vindt. Toen hebben we er een andere voedster bijgezet en dat ging echt heel goed, een klein zwart hangoor meisje. De voedster was enorm rustig en Beer heeft haar al een beetje gewassen.

Wij gaan zelf maandag 5 dagen weg dus Beer blijft daar. Hij gaat daar nu logeren met de kleine zwarte hangoor voedster en we hopen ze volg. week zaterdag op te kunnen halen. Ik heb afgesproken dat mocht het toch niet echt klikken, wat wij allemaal niet verwachten gezien de kennismaking, ze een andere voedster gaan proberen. Ik wil hem niet alleen meenemen, hij kan duidelijk niet zonder vriendin ... ook niet tijdelijk. Het geeft mij heel veel rust dat de koppeling daar plaats vindt en het geeft mij tijd om het hok en de ren goed schoon te maken en wat te veranderen

Jeika, zou het geen ontsteking kunnen zijn? Voor een veearts is het vaak toch moeilijk te ontdekken wat een konijn mankeert. Misschien toch maar gewoon even naar de DA? De DA kan hem dan misschien onder pijnstilling zetten, want je wilt niet dat hij stopt met eten of minder gaat eten van de pijn.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:44

Bella heeft last van het naderende slechte weer. Ze is weer aan het donderjagen...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:57

Eoweyn, hoe bedoel je dat? En hoe is het met lotjes oog?

Hier waren ze vanmorgen hieperactief :') het is duidelijk een dag droog na een week van slecht weer! Zo leuk om ze rond te zien racen en binkies maken!

Om daarna lekker met z'n allen te gaan slapen <3
Afbeelding

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:54

Hok 1 is klaar nu nog 2 te gaan en dan de grote ren maken :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:09

_Tarzan schreef:
Eoweyn, hoe bedoel je dat? En hoe is het met lotjes oog?

Hier waren ze vanmorgen hieperactief :') het is duidelijk een dag droog na een week van slecht weer! Zo leuk om ze rond te zien racen en binkies maken!

Om daarna lekker met z'n allen te gaan slapen <3
[ [url=m/zVbR7p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een geweldige foto! Zo lief.

Lotjes oog gaat de goede kant op. Ik zalf niet meer, hoop dat het vanzelf overgaat. Ze reageerde heel heftig op de zalf dus duimen nu.
Bella is weer aan het jagen en uitdagen, ik vermoed door het weer

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:00

Hihi lief he zo'n berg konijnen <3 Ze zijn ook zo ongelofelijk hecht geworden, echt leuk :D

Oke dus het verstoren van de groep ligt dus toch aan bella? Ik vind Puk hier ook aardig irritant af en toe, ze wil geloof ik de baas zijn over Ollie dus die 2 kunnen nog wel eens onenigheid hebben :+

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:03

Bedankt voor de tips allemaal. Ik kijk het heel even aan en als het dinsdag/woensdag nog niet over is ga ik zeker naa de dierenarts :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:38

_Tarzan schreef:
Hihi lief he zo'n berg konijnen <3 Ze zijn ook zo ongelofelijk hecht geworden, echt leuk :D

Oke dus het verstoren van de groep ligt dus toch aan bella? Ik vind Puk hier ook aardig irritant af en toe, ze wil geloof ik de baas zijn over Ollie dus die 2 kunnen nog wel eens onenigheid hebben :+

Jep, maar toch wist ik dat al wel. Al is het minder heftig dan toen ze met z'n 6 waren

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:47

Dit is het pretpark van mijn nijnevriendin<3
Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:51

Ziet er mooi uit! Die gekleurde hekjes zijn ook grappig haha! En ik zie dat jij ook de actionkattentunnel hebt? :D

Krijgt je konijn ook nog een vriendje?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:57

Vriendje heb ik al een paar keer geprobeerd, maar daar werd ze zo ongelukkig van :( ik had haar samen met haar broertje gekocht toen ze klein waren maar haar broertje is na een jaar overleden aan een longontsteking :( :(
Na een tijdje ben ik meerdere malen gaan kijken/koppelen voor een leuk vriendje, maar daar werd ze zo gestrest van dat ze alleen maar in een hoekje zat te pompen met grote ogen, stampen en te piepen. Vond het zo zielig dat ik daarmee gestopt ben omdat ik het gevoel had dat ik dat koppelen meer voor mezelf dan voor haar aan het doen was.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:01

Ianrowan2009 schreef:
Vriendje heb ik al een paar keer geprobeerd, maar daar werd ze zo ongelukkig van :( ik had haar samen met haar broertje gekocht toen ze klein waren maar haar broertje is na een jaar overleden aan een longontsteking :( :(
Na een tijdje ben ik meerdere malen gaan kijken/koppelen voor een leuk vriendje, maar daar werd ze zo gestrest van dat ze alleen maar in een hoekje zat te pompen met grote ogen, stampen en te piepen. Vond het zo zielig dat ik daarmee gestopt ben omdat ik het gevoel had dat ik dat koppelen meer voor mezelf dan voor haar aan het doen was.

Ooh dat is apart!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:09

Ja het was echt zo zielig.
Aan de ene kant voelt het bij mij alsof ik haar de mogelijkheid tot een natuurlijke leefgewoonte, dus een vriendje, af heb genomen door het niet te blijven proberen maar aan de andere kant heb ik ook echt het idee dat ze toen aan heeft gegeven genoeg te hebben aan mij.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:14

Ik geloof dat er voor ieder konijn een geschikt maatje is. Maar soms duurt het wat langer voor je die vindt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:38

Wat een leuk huisje voor je konijn lanrowan!

Er is toch vast wel een maatje te vinden voor je konijn?

Vandaag mochten ze voor het eerst los. Ze vonden het prachtig. Deze week nog even een hekje maken om mijn buxusbol en dan kunnen ze iedere dag rond rennen.

Afbeelding

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:50

Wat een heerlijke tuin voor je konijntjes vonneke!

Iris mooi hok!

Ianrowan2009 heb je het koppelen al eens bij een opvang geprobeerd? Dan heb je veel meer kans dan wanneer je er zelf een konijn bij probeert te zetten.

Eoweyn hopelijk gaat het nu goed met het oogje en wordt bella weer wat rustiger.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:01

Ahhh wat leuk vonneke!!!

IanRowan, ik zou eens met een opvang kijken of zij een zeer rustige ram hebben. Misschien is het zelfs mogelijk dat de koppeling bij jou thuis plaats vindt, zodat je haar niet hoeft te vervoeren naar een ander adres. Dat scheelt misschien stress.
Mijn ram is heel groot, maar wel erg rustig. Het eerste voedstertje waar hij bij kwam zag er zeer schattig uit, maar dat was gelijk knokken. Hij was er wat beduusd van.

Ze had nog een zwart voedstertje zitten. Heel rustig en wat onzeker naar andere konijnen. Zij bleef stokstijf zitten en vervoerde zich niet. Natuurlijk is dat echt wel stress voor zo'n diertje, maar als het goed is zakt die stress snel weg. En het konijn is dat vast helemaal vergeten als ze een lief vriendje heeft gevonden. Mijn ram deed ook helemaal niets, maar ging rustig tegen haar aan zitten. Daarna even een rondje lopen om de ren te verkennen en ging toen weer naast haar zitten. Voorzichtig heeft hij haar kopje even gewassen.
Toen zijn wij weg gegaan (na een uur). Ben zo benieuwd of dit zijn vriendinnetje wordt. Ze hebben veel voedsters zitten, dus er zit hoe dan ook vast een maatje bij.

Dat zou ook nog een optie kunnen zijn Ianrowan, om wel met haar naar een opvang te gaan maar haar daar laten logeren. Desnoods de eerste dag alleen om bij te komen en pas een dag later koppelen. En dan niet die dag mee naar jouw huis, maar eerst wat dagen rustig daar laten.

Dit meisje zit nu bij Beer

http://myalbum.com/photo/spbOZCO65mIc/1k0.jpg

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:54

Mooi konijntje, Delphi. Ik ben benieuwd!

Fotogenieke, knappe Fioon <3

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:50

Vonneke, leuk dat ze door de hele tuin kunnen!

Eoweyn, leuke foto!

Iantowan, ik geloof ook erin dat er voor elk konijn een passend maatje bestaat, neem eens contact op met een opvang en leg je probleem voor, hun kunnen je wel helpen

Delphi, wat een schattig konijntje!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:09

Van het weekend bleef het toch weer in mijn hoofd malen... Wel/geen vriendje voor voor Pluck. Ik ga het toch weer opnieuw proberen! :) er is een opvang bij mij in de buurt die ook doet koppelen dus binnenkort ga ik Pluck uit logeren sturen :D
Eerst ga ikzelf nog op vakantie en daarna hoop ik een blijvend vriendje voor haar te vinden.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:19

Wat fijn! Hopelijk hebben ze een leuke match,ik verwacht van wel :) naar welke opvang ga je?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:48

Ik wil het warme holletje dan gaan proberen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:31

In Rotterdam toch? Of Dordrecht? Die kant op in ieder geval :')