Nou ik heb dus vrijdag Floki weggebracht. Kom ik daar bij die man en wat zegt ie 'als je me zou zeggen dat je daar een hen had zou ik dat ook geloven, het is dat je zegt dat ie kukelt'. Hij snapte ook meteen waarom ik zo lang heb getwijfeld wat het nou was.
Volgens die man was er zelfs nog kans dat Floki als hen weg zou gaan op de markt.
Nadat ie Floki wat beter had bekeken zag hij wel dat hij de nekveren had van een haantje (spitser?)
Bij thuiskomst was ik bang voor totale stress bij Kruimel, die begon altijd al te piepen als Floki aan de andere kant van de ren zat.
Maar tot mijn verbazing.... niks.
Nu zijn Lotje en Kruimel dus de dikste matties! Ze slapen zelfs samen zag ik tot m'n verbijstering. Ik weet niet hoe hoog een gemiddelde deur is, maar zo hoog kan Kruimel dus al fladderen
Dus ik heb nu een setje cochins en een setje serama's.
Ik ga wel een net over de ren doen. Ik wil niet dat Lotje eruit komt als ik niet thuis ben ivm het over de schutting vliegen. En gisteren zag ik zelfs een duif in het hok terwijl de deur dicht was en ze door een kattenluikgat naar binnen moeten. wtf. Kloteduiven.
Gisteren de kippen helemaal behandeld, hok helemaal gereinigd en het nieuwe hok voor de broedse kip preventief behandeld. Wanneer doe ik het nu best opnieuw?
Zitten er hier eigenlijk ook mensen bij er kippenfokvereniging? Heb een beetje zitten kijken, lijkt mij op zich wel leuk, maar ben er niet echt bekend mee.
Ja hè?! Als je dan kijkt naar kippenvereniging oid dan geeft het wel een hele suffe indruk op de een of andere manier, en mensen ken ik ook die er al bij zitten
maar waar je je moet registreren om als kippenfokker bekend te staan... vaag...
Vind het sowieso allemaal een vrij duffe 'oude mannetjes' imago hebben dat kippen fokken. Gaat ook allemaal alleen maar over rasstandaarden uiterlijk.
Terwijl de gemiddelde kippenmens ook wel op karakter gaat denk ik.
Ik voel me altijd zo duf als ik het over mijn kippies heb, maar ze zijn zo leuk!
Sonja_vR
Geplaatst: 15-07-15 09:22
Kleindiervereniging of pluimvee vereniging. Hier in de regio zIjn de kleindier verenigingen ook van de kippen
Op kleindierplaza.nl staat een lijst met adressen maar er is ook een andere site waar ik nu heel even niet op kan komen
Laptopmuis
Geplaatst: 15-07-15 10:06
Ben al aantal keren op tentoonstellingen geweest, ook uitgenodigd om lid te worden. Een bevriend iemand met de Serama's is wel lid. Krijg elk jaar de ringen van hem (vaste voetringen die ze om moeten voor tentoonstelling). Maar zelf nog nooit meegedaan. Heb ook nog nooit een Serama op een tentoonstelling gezien hier in de buurt. Het is me verder ook een beetje teveel gedoe. Kippen wassen, nagels knippen, foute veren uittrekken,... Heb ooit eens iemand een Lotharinger konijn tentoonstellings klaar zien maken. Deed 1,5 uur per konijn erover om alle witte haartjes uit de zwarte tekeningen te halen met een pincetje.
Ben zelf ook eens bij een vergadering geweest, maar stelt eigenlijk niet veel voor. De meeste leden zijn lid voor de ringen .
Ben heel kort eens lid geweest van een kleine vereniging. Waardeloos! Niemand had ooit bv bloedluis gehad. Er was beloofd dat ik broedeieren bij iemand in de broedmachine mocht leggen maar puntje bij paaltje was ik nergens welkom.
Is kippengaas sterk genoeg of rekt dat heel erg uit met het strak trekken bij het bevestigen aan een paal? Ik ga maandag ons kippenren veranderen. Er komen langere palen in. Daaraanvast komt het houten tuinhek wat er nu ook zit. daarboven komt gaas en dan een houten frame met het 'dakje' ook van gaas.
is kippengaas daar sterk genoeg voor? of moet ik volieregaas nemen? zit nogal een verschil in prijs....
Ik heb geen Bloedluis. Nog niet tenminste Hok gekit en witgekalkt, tabaksstelen, diatomeeenaarde en sirocco stalpoeder erin, hoop ze ook niet te krijgen Ga ook nog varens in het hok doen nu het zo warm wordt
Ik zou dat vierkante gaas nemen. Kippengaas vervormd heel snel. En je kan het minder strak trekken. Als.je een goed merk vierkant gaas neemt, komen ratten ook minder snel er doorheen.
Amaris
Geplaatst: 17-07-15 09:11
Pfoeh... ik was gisteren aan het koken, hoor ineens iets geks, en zie nog in een flits iets door de tuin vliegen, zo over de schuur heen en het verdwijnt in de verte.
Ikke "uh"
Even nagedacht. Was het een vogel? Of was het toch echt.....
Toch maar eens de schuttingdeur open, eens in het steegje achter de tuin gespiekt... en ja hoor...
Daar liep Lotje.
Die was dus gewoon SUPERver gevlogen! Waarschijnlijk uit schrik.
Ik moet daar toch echt iets aan gaan doen want vroeger of later kom ik thuis en is ze gewoon weg.
Kan haar niet kortwieken, zou precies alle veren moeten knippen die je zo goed ziet zitten bij serama's. Daarbij kan ik het niet alleen en heb ik niemand die me kan helpen met kip vasthouden.
Toch maar kijken of een net helpt, alhoewel ik het juist zo leuk vindt dat zij door de tuin loopt en bij me komt zitten.