Bedankt Adamootje! Jij ook alvast veel plezier met je nieuwe huisdiertje! Ik zal binnenkort even een fotootje van Olli maken!
Gezien het aquarium dat ik nu als hok gebruik voor mijn hamstertje groter is dan het terrarium wat bij Olli zat zit ik eraan te denken om ze om te wisselen. Ik heb wel eens ergens voorbij zien komen dat wanneer je hamster overlijd, je het beste je hok 1 maand leeg moet laten staan, na het schoonmaken. Ik ben dus erg aan het twijfelen... Opzich zijn beide diertjes gezond, en ik zou beide verblijven goed schoon schrobben met natuurlijk zeep. Wat denken jullie?
Zou geen egel in een aquarium houden, zeer slechte ventilatie (geen gaten/luchtstrips aan de zijkant) (Ik neem aan dat Olli je nieuwe aanwinst is? )
Ik zou dan eerder voor een terrarium gaan (min 100 x 50) of een ander soort hok. Of je moet gaten kunnen boren in glas maar dat kost wss veel meer moeite Op MP staan soms best wel mooie terra's/hokken voor een zacht prijsje!
Ik ben sowieso niet zo'n fan van dieren in aquariums houden (behalve vissen etc dan uiteraard ) maar egels poepen ook gewoon best wel veel, en ze ruiken natuurlijk ook veel beter dan wij, dan lijkt me een dichte bak niet zo prettig voor ze. Voordeel is wel dat het makkelijker warmte vasthoudt. Op MP heb je soms voor 20 euro al een mooi verblijf!
Ik meld me ook. Ik ben (nog) niet in het bezit van bijzondere huisdieren maar de wens blijft groeien
Op de hogeschool hebben we een aantal terraria staan met dieren die door studenten verzorgd worden. Momenteel worden die bezet door Herman (bidsprinkhaan), een koningspython zonder naam, een aantal rivierkreeftjes en twee vuurbuikpadden, Michelangelo en Leonardo. Af en toe help ik met de verzorging van de padjes, maar omdat ze eigenlijk van een andere student zijn kan ik dit niet voor vast doen.
Wel ben ik aan het oriënteren voor een eigen bak voor thuis, hoewel dat misschien nog wel twee jaar gaat duren
Op het 'verlanglijstje' staan o.a. axolotls en mochten ze bij de andere student geen vast huisje krijgen na dit jaar, de vuurbuikpadjes
axolotls zijn leuk. Ik heb er drie gehad. Twee zijn er helaas gestikt in een stuk kip en eentje bleef alleen over,die heb ik weggegeven aan iemand die meer axolotls had. Ik heb ze jaaaren gehad, ik vond ze erg leuk.
Ja ik was er ook even, had niet echt wat nodig verder, maar altijd leuk om even te kijken. Heb wat voederdieren ingeslagen Viel me op dat er deze keer zeer weinig zoogdieren waren (in de reptielenhal dan, niet de exoknaag)
Adamootje
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)
Geplaatst: 07-12-14 19:27
Ik ben geweest samen met mijn vriend. Ik heb twee spinnen (spiderlings) gekocht, een Chromatopelma cyaneopubescens en een Avicularia versicolor en mijn vriend twee Baardagamen. Daar moesten we nog wel wat voor kopen. Inmiddels is het terrarium ingericht en zitten ze lekker te zonnen.
Verder had ik wat voederdieren nodig en heb ik alvast een terrarium gekocht voor één van de spinnen. Voor mijn hamster heb ik wat snoepjes gekocht.
Ik heb even een vraagje misschien weet iemand hier het wel... Ik heb een terrarium van 110.50.50 met 2 baardagamen. Vandaag in houten heb ik een reptech lamp gekocht van 5.0 26 watt deze is erg fel.. Deze had ik gekocht omdat mijn andere uvb lamp kapot is gegaan.. Ik had niet meer genoeg voor een solar raptop mee en vind dit ook super dure lampen eigenlijk. Welke lamp raden jullie aan?
Aangezien ik een echt nachtmens ben en al vanaf het begin stiekem de topics over witbuikegeltjes volg, zit ik er toch aan te denken om ook een aan te schaffen. Deze hierboven vind ik zo leuk. Al veel over gelezen, maar ik ben benieuwd of jullie nog tips en tricks hebben voor de beginner, en ik zie ook graag foto's van jullie terrariums voor ideeën ! (Wel al ruime ervaring met reptielen gehad)