Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
The Scuttling Gourmet schreef:Protein - Adult rats
Adult rats, other than those who are pregnant or lactating, require a diet with approximately 12%-15% protein. Younger adult rats seem fairly tolerant of slightly higher levels of protein. Protein is made up of amino acids, which cannot be stored in the body � any excess is broken down and detoxified in the liver, and then excreted by the kidneys. Over time many rats develop nephritis and degrees of kidney failure (which male rats seem particularly susceptible to). Once the kidneys begin to fail high levels of proteins and less digestible proteins will speed up the process. Studies have shown that long-term diets of around 20% protein increase the occurrence of kidney lesions in elderly rats. However, too little protein (probably less than around 8% of an adult rat�s diet) or a completely vegetarian diet may lead to a deficiency in the essential amino acids, which are so necessary for the health and repair of body tissues.
Protein - Growth and lactation
Lactating and rapidly growing rats (up to about 3-4 months of age) require higher levels of protein (20-25% of their diet) to support milk production and growth.
Citaat:Even goed lezen...omdat de rittens komen van een rattery die niet in de rattery groep zit en de rittens nog daar in
het nest liggen mag je er geen foto's van posten. Gewoon de forumregels even lezen, kon al voordat je lid werd
Citaat:Wil je niet steeds hele berichten quoten? Als je het tegen iemand specifiek hebt is @ naam voldoende.
Gaat het over iets van een hele pagina terug is een quote soms wel op zijn plaats. Of wanneer je op een bepaalde zin wil reageren (de rest van de quote kan je dan verwijderen).
Citaat:Even goed lezen...omdat de rittens komen van een rattery die niet in de rattery groep zit en de rittens nog daar in
het nest liggen mag je er geen foto's van posten. Gewoon de forumregels even lezen, kon al voordat je lid werd
Citaat:Wil je niet steeds hele berichten quoten? Als je het tegen iemand specifiek hebt is @ naam voldoende.
Gaat het over iets van een hele pagina terug is een quote soms wel op zijn plaats. Of wanneer je op een bepaalde zin wil reageren (de rest van de quote kan je dan verwijderen).
Citaat:Citaat:Is inderdaad geen konijn maar een blok hout hahaha.
Kooi heb ik vorige week zo overgenomen en er is al een levering onderweg van ***** met huisjes etc. en vrijdag naar de markt voor een paar lappen fleece.
Echter ben ik daar nog wel wat voorzichtig mee. Heb er nu 1 dametje inzitten die gedumpt is, die niet weet wat klimmen en springen is.
Volgens mij heeft ze altijd in een duna oid gezeten, want ze klimt dus helemaal niet. Eerste keer het trappetje naar de verdieping op gleed ze in de split weer naar benedenen ze hangt verder ook helemaal niet in de tralies.
Touw loopt ze niet overheen en die buizen vond ze in het begin maar creepy
Misschien als tzt de rittens erbij komen dat ze daar nog wat van , maar ben er bang voor
Hallo Carolien,
Zoals je in de forumregels kunt lezen is Dierenspeciaalzaak Casper de eigenaar van dit forum. Voor het aanmelden is één van de weinige openbare fora die waar de forumregels in staan. Dit hebben wij bewust gedaan zodat de forumleden eerst de forumregels kunnen en moeten lezen voor ze zich registreren. Ik zou het op prijs stellen wanneer je alsnog eerst deze forumregels zou willen lezen voor je verder gaat posten. Er mogen namelijk geen commerciële linken en namen van andere dieren(web)winkels en tuincentra met een speciale dierenafdeling op het forum geplaatst worden.
Zie de forumregels: http://www.ratten.nl/forum/viewtopic.php?f=88&t=430
carr_friesje schreef:ja het kan nog erger.. Had een voorsteltopic gemaakt over Swieb, en dat ik er nog 3 rittens bij kreeg met een mooie foto van 2 rittens.
Krijg ik een pb dat de rittenfoto's verwijderd zijn met het volgende commentaar:Citaat:Even goed lezen...omdat de rittens komen van een rattery die niet in de rattery groep zit en de rittens nog daar in
Dus omdat de rattery waar ik ze vandaan haal toevallig geen lid is van het forum mag ik er geen foto's van posten.. want dan zullen ze wel van de broodfok en pretnesten komen. want jaaa alleen rattery's die op het forum zitten zijn goed
En dat was pas het begin...zijn net een stelletje jehovas getuigen die je proberen om te praten naar hun manier van doen
En ja, dat proberen ze nog harder dan dat het hier op bokt gebeurt
edit: jammer dat je mijn topic niet mee kan lezen als je niet geregistreerd bent... had hem gráág gedeeld
En bij deze: bokt i luf joe, je valt eigenlijk best wel mee