Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:35

love_mandy schreef:
Veel plezier met puppy knuffelen moonsparkle!
Wij mogen ook dit weekend puppy’s gaan knuffelen <3

Wat leuk! Misschien ben ik het vergeten maar bij wat voor Pups gaan jullie kijken?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:38

moonsparkle schreef:
love_mandy schreef:
Veel plezier met puppy knuffelen moonsparkle!
Wij mogen ook dit weekend puppy’s gaan knuffelen <3

Wat leuk! Misschien ben ik het vergeten maar bij wat voor Pups gaan jullie kijken?

De collie puppy’s van KimD

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:19

Leuk! Lijkt me stiekem heel fijn als je zoveel updates kan zien en de puppycam :D ik heb maar een paar filmpjes gehad van iets van een minuut

Lugea

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:14

Veel plezier beide met puppyknuffelen dit weekend! <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:51

moonsparkle schreef:
Leuk! Lijkt me stiekem heel fijn als je zoveel updates kan zien en de puppycam :D ik heb maar een paar filmpjes gehad van iets van een minuut

Dat is toch al heel fijn. Elke update is meegenomen.
Veel plezier met puppy knuffelen beiden.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:30

moonsparkle schreef:

Ik denk dat er weinig fokkers zijn die het allemaal zo uitgebreid doen als Kim.
Maar wij zijn in ieder geval inderdaad heel erg blij dat we naast de stream ook nog elke dag even een update krijgen met hoe de puppy’s gegroeid zijn etc.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:40

Haha dat denk ik ook hoor!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:48

Heerlijk vooruitzicht voor beide, puppy knuffelen dit weekend!! <3 Geniet er van!

Hoe oud is jullie pup nu Moonsparkle?

Wij kregen wel meerdere keren per week foto's en filmpjes van de fokker in een appgroep en dat was super leuk, heel blij mee. Maar Kim doet het wel heel uniek idd! :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:37

5 weken :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:14

Heerlijke leeftijd <3 en gewoon al kunnen aftellen :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:17

Love_mandy ook heeeel veel plezier gewenst dit weekend <3

Denk inderdaad dat er weinig fokkers zijn die zo uitgebreid zijn als KimD haha! Maar het leukste is toch om ze met eigen ogen te zien <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 19:21

Die puppycam vertik ik haha. Die hebben we wel voor onszelf en enkele uitzonderingen. Mn beste vriendin en de ouders van mijn vriend
Maar anders vind ik het wel echt een inbreuk op mn privacy. Ik maak wel dagelijks tig foto’s/filmpjes voor de nieuwe baasjes die ik in groepen zet of prive onderling deel

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:56

Welke privacy? Ik heb er geen last van. Dana ligt met haar hebben en houden bloot en te voeden, zolang zij geen AVG'tje indient maak ik me niet zo druk. _O-

Het gaat om de puppy's en niet om ons en de intentie is om in ieder geval aangekleed de ren in te gaan. 'S nachts gaat de stream toch uit, dat kan ik de mensen niet aandoen. :')

En puppykopers vinden het echt fantastisch en ik ook dus de moeite is het me zeker waard. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 21:24

KimD schreef:
Welke privacy? Ik heb er geen last van. Dana ligt met haar hebben en houden bloot en te voeden, zolang zij geen AVG'tje indient maak ik me niet zo druk. _O-

Het gaat om de puppy's en niet om ons en de intentie is om in ieder geval aangekleed de ren in te gaan. 'S nachts gaat de stream toch uit, dat kan ik de mensen niet aandoen. :')

En puppykopers vinden het echt fantastisch en ik ook dus de moeite is het me zeker waard. <3

Nou ik loop gerust savonds laat, snachts of sochtends in mn onderbroek oid de ren in als ik sta om te kleden of je weinig aan hebt ivm de warmte en mama of pups even een handje kunnen gebruiken. Of tijdens de bevalling hoe wij wel of niet ingrijpen/hulp bieden. Ik hoef echt niet tig man die mee kijken en hun mening hebben/geven. Ik ben bijv lichtelijk panisch voor navelstrengetjes te kort afbijten. Dus ik pak de pups zelf uit, knel-afbinden-afknippen van de navelstreng doe ikzelf. Dan begin ik met droogwrijven en weeg snel waarbij mama tussendoor even der kind mag checken en helpt met droogmaken en neusjes vrijmaken.
En gaat er dan wat mis oid.. ik vind de hele bevalling gewoon een “eigen bubbel” dingetje. En t zelfde voor de puppytijd.
We leveren al heel veel in in de puppytijd aan eigen tijd, privacy en rust. Dan hoeft t voor mij echt niet dat mensen 24-7 mee kunnen kijken. Zeker niet omdat pups zo mega veel slapen.. t grootste deel van de tijd kijken ze dan naar wurmen die stil liggen of drinken..
daarnaast, mijn pups lopen bij mooi weer vanaf 4/4,5 week buiten. Al snel hele dagen. Afgelopen nest zelfs eerder ivm de temperaturen binnen/buiten. Ik heb verschillende delen in de tuin waar ze zitten. Nu zitten wij zelf in de beveiligingstechniek, maar overal een camera op zetten betekend of meerdere camera’s specifiek voor de pups, of de gehele tuin is in beeld. Ja dat gaat mij wel echt te ver. En afgelopen nest had je er niet eens wat aan gehad door schaduwdoek etc boven de ren.
Maar ik vind persoonlijk, dat met al t contact met de baasjes wat we hebben,vrijwel dagelijks ook afhankelijk van de baasjes zelf willen, alles wat we delen en posten in de prive groep en op andere groepen/instagram etc, de puppybezoekjes van baasjes en bekenden, dat we al genoeg privacy inleveren
Zeker gezien wij best op onszelf zijn en normaal weinig bezoek hebben en ook t groepje met veel contact is vrij klein. Op klanten en collega’s na natuurlijk.

Ik zou t voor puppybaasjes in zoverre nog oke vinden. Maar dat heel de wereld t kan volgen hoeft voor mij niet.
Maar daarbij blijft voor mij weer dat er weinig leven in zit tot ze naar buiten gaan. Dus er is niet veel te zien en wat er te zien is dat filmen we tig keer per dag en delen we tig keer per dag. Geeft mij meer rust dan 24-7 onder een camera hangen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 03:04

Ik heb daar oprecht geen last van, de stream is alleen aan tijdens 'openingstijden', dus in de ochtend vanaf een uur of 7/8 tot in de avond een uur of 22/23. In de ochtend zijn we zelf dan al lang en breed verzorgd, aangekleed, met de honden gewandeld en hebben meestal de kist/ren al schoongemaakt en de pups gewogen. In de avond idem dito, stream gaat uit en daarna worden Dana & de pups nog verzorgd en onszelf. De stream is zonder audio tenzij ik er expliciet voor kies deze aan te zetten en dat doe ik uiteraard alleen als er in huis toch niks te beleven valt of ik aan het gamen ben ofzo. In de nacht draait alleen onze persoonlijke camera die tevens als 'babyfoon' fungeert zodra ik in mijn eigen bed ga slapen, daar kan niemand op meekijken.

Wij hebben inderdaad voor buiten ook diverse camera's al klaarstaan, maar met een streamdeck kunnen we makkelijk wisselen, ik hoef er verder geen moeite voor te doen en de pups leveren er niks op in. De pups krijgen een eigen stuk waar ze kunnen komen zonder onze andere honden, ook daar heb ik er geen problemen mee eigenlijk. We zitten zelf nooit buiten, dus ze zien hoogstens de andere honden langs lopen of mezelf als ik bezig ben met de puppen of langsloop het achterste stuk van de tuin in, maar aangezien de buren van zes huizen verderop ook de tuin in kunnen kijken omdat we geen schuttingen hebben, doe ik dat ook altijd met kleren aan. Naakt tuinieren is maar één dag per jaar gewenst. :+

Dat is verder geen geheim en ik doe niks wat de buitenwereld niet mag zien of weten, eigenlijk graag zelfs, want het levert juist heel veel waardering op omdat mensen zien hoeveel werk het is en hoeveel moeite we doen ipv dat het 'easy money' is.

Er zijn nu ook mensen die wel reserve staan voor de puppy's doordat we nog niet weten hoe, wat & waar met matches, die krijgen geen persoonlijke updates en kunnen op deze manier toch al meekijken en 'voelen' totdat ze wat horen. Uiteraard eigen keuze van de mensen! Ze zijn niet verplicht om te kijken maar hebben zo toch het idee erbij te zijn totdat er duidelijkheid is. Puppykopers die er problemen mee hebben om wat voor reden dan ook mogen dit aangeven, dan gaat de stream op zwart tijdens hun bezoek, geen enkel probleem.

Het levert voor ons ook mooie momenten op, mensen kunnen zelf clippen namelijk en aangezien we zelf niet de hele dag met de camera erboven hangen is het leuk als je leuke, grappige of bijzondere momenten toegestuurd krijgt om te bewaren. Vorige keer heeft het ons onze eerste pup sneller op de wereld gebracht, de fokker van Dana keek mee en de eerste pup was zo groot dat die klem had gezeten en levenloos ter wereld kwam, alles gedaan wat we moesten doen maar doordat zij het zag gebeuren, ons aan het werk zag besloot ze te bellen en een tip te geven en daardoor kwam hij sneller bij. Had hij het niet overleefd als ze niet gebeld had? Geen idee maar ik heb het gewaardeerd.

En we hebben geen B&B vol liefde kijkcijfers hè, het is niet a la streamer met duizenden unieke kijkers. Bij drastisch iets misgaan is ook met één druk op de knop op de laptop, tablet of op één van onze telefoons de stream uit de lucht.

Iedereen doet het anders maar ik heb oprecht niet het idee dat ik op eieren moet lopen door mijn huis omdat de camera draait en ik doe niks anders dan anders.

Wij zullen het waarschijnlijk alleen maar meer en meer gaan doen juist vanwege de leuke reacties en dat alles is vastgelegd. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 07:28

Ja ieder zn ding toch. Met de bevallingen keek voorheen een bevriende fokker mee en zo heb ik zelf ook een aantal nestjes mee gekeken of via facetime en ondersteund.
Maar ja ik vind dat we al genoeg laten zien. Zeker in tegenstelling tot wat de meeste fokkers laten zien.
Ik vind t een hele intensieve tijd en voor mij hoeft niet iedereen te kunnen kijken. En juist t zelf delen van filmpjes ipv ze steeds zelf laten kijken bevalt hier beter omdat er toch veel meer mensen reageren. Die filmpjes deel ik ook in fb groepen over t ras en mensen zijn daar altijd mega enthousiast over dat we zo open zijn en veel laten zien.
Voor mij zou een camera boven de kist waar iedereen op kan inloggen echt geen meerwaarde zijn. Zeker als ie snachts uit gaat.
Maarja je bent niet de enige die t doet en sommige mensen worden er wel heel blij van en das toch prima? Ik geef alleen aan waarom ik het niet zou doen. Een geheim is t ook niet wat er in de kist gebeurd maar sommige dingen wil ik gewoon voor mezelf houden. We delen al zoveel in de puppytijd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:13

En dat is prima.

Ik vind ook oprecht dat veel fokkers te weinig delen en doen. Mensen die een (ras)hond kopen leggen een klein fortuin neer en daarnaast ook veel tijd en moeite met reizen, vrij plannen, hotel boeken etc. Persoonlijk ben ik niet van de mensen, ik blijf het liefste in ons huis en heb geen vreemde mensen over de vloer, of bezoek wat ik moet onderhouden. Maar als ik een nest fok weet ik dat dit erbij hoort en daar kies ik dan ook voor, ik kan niet uit egoïstisch oogpunt zeggen "je bent maar één keer welkom". Veel fokkers doen dat ook en ik vind dat echt bizar en vaak delen die fokkers ook verder maar weinig.

Dan is de voorpret voor die puppykopers toch ook niet leuk? Dan vind ik het echt meer een zakelijke transactie dan dat je het met liefde doet.

Maar die fokkers (en kopers) vinden dat weer prima en verklaren mij waarschijnlijk ook voor gek.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:18

KimD schreef:
En dat is prima.

Ik vind ook oprecht dat veel fokkers te weinig delen en doen. Mensen die een (ras)hond kopen leggen een klein fortuin neer en daarnaast ook veel tijd en moeite met reizen, vrij plannen, hotel boeken etc. Persoonlijk ben ik niet van de mensen, ik blijf het liefste in ons huis en heb geen vreemde mensen over de vloer, of bezoek wat ik moet onderhouden. Maar als ik een nest fok weet ik dat dit erbij hoort en daar kies ik dan ook voor, ik kan niet uit egoïstisch oogpunt zeggen "je bent maar één keer welkom". Veel fokkers doen dat ook en ik vind dat echt bizar en vaak delen die fokkers ook verder maar weinig.

Dan is de voorpret voor die puppykopers toch ook niet leuk? Dan vind ik het echt meer een zakelijke transactie dan dat je het met liefde doet.

Maar die fokkers (en kopers) vinden dat weer prima en verklaren mij waarschijnlijk ook voor gek.

Echt alleen maar lof hoe jij het doet. Lijkt me echt fantastisch als pupkoper zo!!

Wij mochten zo vaak komen als we wilden maar was uiteindelijk maar 2x mogelijk ivm andere kant land (en dan ophalen natuurlijk) maar ze deelde zo veel dat we toch het idee hadden echt mee te beleven. Ik zou toch niet anders willen idd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:27

Met Harvey & Dana hadden wij ook hele fijne fokkers, want die zaten in Amsterdam en Dordrecht. Iedere dinsdag deden we dus een rondje NL en dat moesten we natuurlijk met twee fokkers afstemmen die dat eigenlijk helemaal niet hoefde te doen maar wel deden. <3

Ook het ophalen hebben we samen gepland en de 2e fokker vond het helemaal geen probleem dat we niet lang bleven want we hadden natuurlijk al een pup in de auto.

Nog steeds heel dankbaar voor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 10:58

Nou dat sowieso. Veel fokkers laten amper wat zien en dat is ook wat ik hoor als ik bijna dagelijks in verschillende groepen filmpjes en foto’s deel. Richting de puppybaasjes nog wat meer natuurlijk.
Dan krijg ik heel veel berichten dat mensen t zo leuk vinden om t te volgen want ze zien eigenlijk nooit hoe de tijd bij de fokker er aan toe gaat op een paar filmpjes en foto’s.
Ik deel bijv vaak ook filmpjes van verschillend eten wat ze krijgen of als ik nieuw speelgoed/ondergrond etc toevoeg, rondje kermis word gefilmd etc zodat je niet alleen t standaard ziet maar ook hoe ze op nieuwe dingen/nieuwe situaties reageren. Vind dat voor anderen, dus niet alleen de puppybaasjes, zooo leerzaam.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:38

Ik heb diep respect voor jullie als fokkers hoor! Onwijs gaaf en fijn hoe jullie de pupkopers (en ons :)) ) op de hoogte houden <3

Hoe gaat bij jou het verdelen van de pups KimD? Inmiddels voor alle pups al een eigenaar gevonden?

Ander vraagje; iemand nog tips voor nagels knippen? We hebben echt van jongs af aan geoefend maar ze vind het zó vreselijk. Ze GILT het uit. Ookal knip je letterlijk 1mm af. Zodra ze het knipgeluid hoort is ze echt in alle staten :+
Ik lees ook weleens over een dremel. Iemand daar ervaring mee & wil je er wat over vertellen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 20:24

Nope hier ook DRA-MA

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 20:56

Afleiden met iets heel lekkers en dan pootje oppakken en knippen? Geen idee.
Hier hoeven ze nooit geknipt, lopen teveel op stal denk ik waardoor dat vanzelf al kort slijt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:01

Bij mijn hond hoefde ik ze pas op hele late leeftijd soms te knippen, hij sleet ze zelf af met lopen op straat. Ik vraag me af of het ook met aanleg te maken kan hebben, vroeger toen ik nog trimde ook veel honden gezien met hele lange nagels. Ik lees wel veel goede dingen over dremels

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:20

Naja de middelste nagels slijten wek maar een paar moeten toch wel geknipt worden haha. En niet megavaak, maar zou het graag met minder stress doen haha. Maar misschien is dat wishfull thinking

We belonen nu inderdaad met veel lekkers. Pootje oppakken & met de knipper er tegenaan is geen probleem. Er omheen ook niet. Maar het moment van knippen is dan echt... dra-ma _O-
Ze wilt dan ook eigenlijk niet meer bij ons in de buurt komen :+