De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:40

Die van mij zijn gisteren goed doorgekomen gelukkig. Ik had plavuizen in de koelkast gelegd en die op het heetst van de dag in de ren gelegd in de schaduw. Daar werd dankbaar gebruik van gemaakt en heb zeker het idee dat dat het scherpe randje van de hitte er wel af heeft gehaald. Gisteravond waren ze vrij actief en werd er veel geflopt. Ik vond het vooraf allemaal een beetje spannend maar het kwam dus helemaal goed!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:23

Ik heb jullie hulp nodig. Ik zoek een hok + ren of ren waar ik een los hok in kan zetten.
Voor 2 konijnen, duitse Hangoor en franse hangoor.
Minimaal 2,5m lang max 2,8 minimaal 80cm breed max 100cm. En minimaal 80cm hoog.
Dit word alleen voor de nacht en als we er niet zijn. Derest hebben ze vrije uitloop in de tuin!
Liefst hout want ijzer vinden we niet mooi.

Wie helpt?! Ik zie door de bomen t bos niet meer…

Ik zie dat kippenhokken vaak hoger zijn. Is dit ook stevig genoeg voor een groot konijn??

https://www.welkoop.nl/rechthoek-xl-kip ... cm_1301487

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:25

meisje_ schreef:
Ik heb jullie hulp nodig. Ik zoek een hok + ren of ren waar ik een los hok in kan zetten.
Voor 2 konijnen, duitse Hangoor en franse hangoor.
Minimaal 2,5m lang max 2,8 minimaal 80cm breed max 100cm. En minimaal 80cm hoog.
Dit word alleen voor de nacht en als we er niet zijn. Derest hebben ze vrije uitloop in de tuin!
Liefst hout want ijzer vinden we niet mooi.

Wie helpt?! Ik zie door de bomen t bos niet meer…

Ik zie dat kippenhokken vaak hoger zijn. Is dit ook stevig genoeg voor een groot konijn??

https://www.welkoop.nl/rechthoek-xl-kip ... cm_1301487

Dat is wel klein voor 2 van zulke grote konijnen, ondanks dat ze er niet de hele dag in zitten..
Wij gebruiken altijd puppy rennen, zijn niet van hout maar wel ontzettend stevig, ik heb voor mijn koppel reuzen een hondenhok met daaraan een puppyren, werkt perfect! De meeste houten hokken die je in dierenwinkels koopt zijn bij de eerste de beste storm kapot, dat is echt zonde van je geld..

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:41

Bollebuik schreef:
Dat is wel klein voor 2 van zulke grote konijnen, ondanks dat ze er niet de hele dag in zitten..
Wij gebruiken altijd puppy rennen, zijn niet van hout maar wel ontzettend stevig, ik heb voor mijn koppel reuzen een hondenhok met daaraan een puppyren, werkt perfect! De meeste houten hokken die je in dierenwinkels koopt zijn bij de eerste de beste storm kapot, dat is echt zonde van je geld..

Heb je een foto?? Een puppyren + hondenhok is idd goedkoper zelfs nog.
En ja ben meerdere winkels gaan kijken maar t is allemaal mwah kwaliteit.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:10

Als alternatief adviseer ik je om het anders zelf te maken. Let er met reuzen op dat er echte springers tussen kunnen zitten. Max de duitse reus hier draait haar poot niet om voor 1,10 meter hoog. Daarom staat hier nu 1,80 hoog hekwerk met dubbelstaaf matten. Met nog gaas ertegen aan van 2,5 bij 2,5 tegen konijnen die zich er tussendoor willen wurmen…

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:30

Wij hebben ons hok zelf gemaakt buiten. Het is een ren in de tuin met een luikje naar de schuur. Daar zit hun binnen gedeelte :)
Kan het idd aanraden om zelf te maken! Wij konden niks vinden wat aan onze wensen voldeed.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:22

Ik had vanavond moeders met 4 kids loslopen met dank aan mijn kleuter. Iedereen zit weer binnen. Ik was even bang dat zij de tuin van de achterbuur in zouden vliegen dan waren zij hapjes voor de rottweilers denk ik. Pffff

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 06:51

Taifoen schreef:
Wij hebben ons hok zelf gemaakt buiten. Het is een ren in de tuin met een luikje naar de schuur. Daar zit hun binnen gedeelte :)
Kan het idd aanraden om zelf te maken! Wij konden niks vinden wat aan onze wensen voldeed.

Ja dat probleem hebben wij dus ook. Ik heb minimale maten in mijn hoofd. Maar het nachthok an sich is dan klein of het hout te slecht enz. Erg vervelend. Ik wil ook dat ze ‘s nachts voldoende plek hebbeb.

Oei spannend van je konijntjes!! Een van mijn nijntjes vroeger eens geindigd als hondenvoer :( zei was onder de ren door gegraven en toen onder de schutting door gekropen. Buren toen hadden 2 jachthondjes…

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:38

Gelukkig had je ze weer Caro. Schrikken is dat…

Hier wordt een mens toch gelukkig van. Tevreden zooitje konijnen…
Afbeelding

En Ricciardo knapt op. Hij kan weer op een plateautje springen *\o/*

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:27

Dank voor jullie reacties! Ja ze eten echt veeel meer hooi (yay!!) maar in ieder geval fijn dat het niet abnormaal is dan :+

Fijn dat alle konijnen het goed doen! Ik zag dat het vandaag lekker aan het afkoelen is in Nederland, dat is fijn! Wat een bizarre temperaturen hebben jullie gehad, zo heet heb ik het volgensmij nog nooit gezien.
Heerlijk zicht zo naiwhl!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:20

NAIWHL schreef:
Gelukkig had je ze weer Caro. Schrikken is dat…

Hier wordt een mens toch gelukkig van. Tevreden zooitje konijnen…
[ [url=m/eCDGEV.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Ricciardo knapt op. Hij kan weer op een plateautje springen *\o/*

Nawh <3 . Hoe ze in de voerbak zitten ook!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:33

Voor ik bij die voerbak ben, ben ik eerst 5x over ze gestruikeld :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:46

Can relate _O-

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:07

Net het besluit om Ricciardo in te laten slapen genomen. Hij was ineens helemaal op en een schim van wat hij was. Ondanks de behandelingen en extra bijvoeren is hij alleen maar afgevallen en had het vanavond zelf ook opgegeven.

Hoe oud hij precies was, dat weten we niet, maar minimaal 5

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:16

Huh woh, dat is dan heel snel gegaan, wat vreselijk! Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:31

Ohnee toch nog. Veel sterkte. Y;(

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:35

Dank je. Ging heel snel zo opeens. Van de week vierde ik nog dat hij vooruit ging. Mocht dus ook niet baten.

Ik vind het jammer, maar ben er redelijk nuchter in. Het is beter zo voor hem. Morgen begraven we hem met mijn dochter. Dan kan ze ook afscheid nemen.

Hier was hij in zijn hoogtij dagen.
Afbeelding

Gelukkig heeft Ziva Niki nog.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:40

Sterkte naiwhl.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:04

Oh, wat ging het plots snel. Veel sterkte !

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:15

NAIWHL schreef:
Net het besluit om Ricciardo in te laten slapen genomen. Hij was ineens helemaal op en een schim van wat hij was. Ondanks de behandelingen en extra bijvoeren is hij alleen maar afgevallen en had het vanavond zelf ook opgegeven.

Oh nee, dat is plots echt snel gegaan zeg... ;( Klinkt echt precies zoals het bij Lou is gegaan, wat een rotziekte is het toch ook. Al zal die coccidiose die hij er nog bovenop had vast ook niet geholpen hebben natuurlijk.
Heel veel sterkte! :knuffel:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:35

NAIWHL schreef:

Awh, sterkte en gecondoleerd :knuffel:

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:37

Hier jammer genoeg slecht nieuws gehad. Flou wou sinds gisterenavond niet eten en had duidelijk buikpijn. Ik voelde een hard bol in haar buik en dacht dat het haar urineblaas was en ze dus last had van gruis/blaassteen. Jammer genoeg bleek net dat het een tumor was. Ook al 1 uitzaaiing gevonden. Beide verwijderd, maar de vraag is nu of ze goed gaat herstellen en er niet nog meer uitzaaiingen al zijn die we nu nog niet zagen.. |(

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:08

Oh nee...;( Hopelijk herstelt ze snel en blijft het bij één uitzaaiing! :knuffel:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:13

Gigixponys schreef:
Hier jammer genoeg slecht nieuws gehad. Flou wou sinds gisterenavond niet eten en had duidelijk buikpijn. Ik voelde een hard bol in haar buik en dacht dat het haar urineblaas was en ze dus last had van gruis/blaassteen. Jammer genoeg bleek net dat het een tumor was. Ook al 1 uitzaaiing gevonden. Beide verwijderd, maar de vraag is nu of ze goed gaat herstellen en er niet nog meer uitzaaiingen al zijn die we nu nog niet zagen.. |(

Ah nee :knuffel:

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:42

Ow nee! Hopelijk herstelt ze goed en zijn er inderdaad niet meer uitzaaiingen…