Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:17

Wat heftig, een hond eraan verliezen echt :\

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:22

Ja, helaas, hij is er nog een jaar of twee mee kunnen doortuffen maar daarna takelde hij echt hard achteruit. Hij was toen in Oostenrijk gebeten en die teek spuwde zich leeg tijdens het weghalen. Niet lang daarna begon de ellende.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:23

Ik heb bravecto overwogen maar om de reden die Kim noemt dat je technisch gezien vergif naar binnen doet, valt dat van onze lijst af.

Wellicht dat we dan toch weer terug gaan naar de tickless, vorig jaar was dit een goed succes. Maar ik ga ook even naar de halsbandjes kijken die hier geplaatst worden. Vind het lastig gezien de enorme vacht. Is zo'n bandje aan te raden met een dikkere vacht?

En jeetje wat heftig zeg, om je hond zo te verliezen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:26

Nayomie schreef:
Ik heb bravecto overwogen maar om de reden die Kim noemt dat je technisch gezien vergif naar binnen doet, valt dat van onze lijst af.

Wellicht dat we dan toch weer terug gaan naar de tickless, vorig jaar was dit een goed succes. Maar ik ga ook even naar de halsbandjes kijken die hier geplaatst worden. Vind het lastig gezien de enorme vacht. Is zo'n bandje aan te raden met een dikkere vacht?

En jeetje wat heftig zeg, om je hond zo te verliezen.

Denk dat dat wel moet kunnen hoor. Onze spaniel had ook een immense vacht en had ook altijd een seresto band om.

KimD schreef:
Ja, helaas, hij is er nog een jaar of twee mee kunnen doortuffen maar daarna takelde hij echt hard achteruit. Hij was toen in Oostenrijk gebeten en die teek spuwde zich leeg tijdens het weghalen. Niet lang daarna begon de ellende.

Jeetje -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:27

Wij hebben natuurlijk een sheltie met een lange vacht en ook bij haar vind ik zelden tot nooit een teek terwijl wij best in een tekenrijk gebied zitten / wandelen. Ik maak wel altijd zelf een sluiting eraan omdat wij hem met trainen enzo afdoen. En ik laat de band altijd een week 'rusten' voordat ik hem omdoe, net zoals die dennenboompjes wat je in de auto hangt. :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:45

Hier moet ik ook eens gaan kijken, toevallig gisteren beide honden een pipet frontline combo in de nek gedaan en vanmorgen bedacht Otis dat water toch wel erg leuk is :D
Alleen pootje baden want het was maar buik diep maar hij vond het geweldig om er doorheen te rennen.
Meeste honden die ik had, vonden water helemaal niets maar ik denk dat hij best wil zwemmen straks.

Al moet ik zeggen dat tegen teken het hier wel lastig is. De vaste routes lopen we in het tekenseizoen sowieso niet want daar zitten zoveel teken dat ik ze ook van mezelf af moet halen en daar ben ik toch wat voorzichtig mee.
Tegen vlooien werkt hier hier altijd prima, zolang de stalkatten ook maar tegelijk behandeld worden.

Heeft iemand toevallig ervaring met een lange krullende vacht en een seresto band?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:48

Hier hoeven we gelukkig niks te gebruiken. Wel hebben we de producten van STOP! In het assortiment. Daar hoor ik goede dingen over

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:48

MarijeR schreef:
Hier moet ik ook eens gaan kijken, toevallig gisteren beide honden een pipet frontline combo in de nek gedaan en vanmorgen bedacht Otis dat water toch wel erg leuk is :D
Alleen pootje baden want het was maar buik diep maar hij vond het geweldig om er doorheen te rennen.
Meeste honden die ik had, vonden water helemaal niets maar ik denk dat hij best wil zwemmen straks.

Al moet ik zeggen dat tegen teken het hier wel lastig is. De vaste routes lopen we in het tekenseizoen sowieso niet want daar zitten zoveel teken dat ik ze ook van mezelf af moet halen en daar ben ik toch wat voorzichtig mee.
Tegen vlooien werkt hier hier altijd prima, zolang de stalkatten ook maar tegelijk behandeld worden.

Heeft iemand toevallig ervaring met een lange krullende vacht en een seresto band?

Hoe lang is lang? Onze doodle is een curly (net een schaap, echt héle dichte krullen), maar houden we wel redelijk kort. Hij heeft een seresto band om altijd in het seizoen :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:54

Hij heeft nu nog zijn puppy vacht en die is wel 5/6cm lang en krullend tot halverwege ofzo :D Kan zijn dat hij straks als het warm wordt toch korter gaat als hij er last van heeft, anders mag hij best een vacht houden aangezien hij tot nu toe heel makkelijk is met onderhoud.
Maar je weet nooit hoe de vachtwissel straks is en die zal rond het voorjaar/zomer zijn...
Het is nu zoiets alleen dan in model getrimd 4 weken geleden. Maar qua lengte vergelijkbaar nu.
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:55

Ik geef ook simperica pil en ook maar om de 3 maand ofz. Zeer tevreden van :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:23

Hier ook eerst natuurlijke middelen geprobeerd, maar de tekendruk is hier erg hoog en hij had ze toch, na een week of 3, wel zeer regelmatig. Toen aan mijn vriend gevraagd iets bij de dierenarts te halen en toen ik thuiskwam had Beer bravecto gehad. Ik was er niet zo happy mee, maar het heeft wel goed geholpen. Na 6 maanden nog dode teken uit zijn vacht gehaald. Nu moet hij weer wat nieuws en eigenlijk heb ik ook liever iets van een pipet. Alleen is het ook een echte zwemmer.

Wel jammer dat de natuurlijke middelen niet werkte. De eerste 3 weken geen enkel probleem, maar toen opeens elke dag wel. Ondanks dat we elke dag de druppels deden en voor wandeling nog met een spray. Wij hadden zelf nooit teken, ondanks dat we ook door het hoge gras liepen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:25

Ik vind het ook lastig hoor. Ik heb wel eens naar een seresto band gekeken maar die blijf ik dan om en af doen aangezien hij bij de opvang geen band om mag. En het is ook nog eens een zwemmer.. Cody krijgt wel dagelijks een schaaltje karnemelk

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:32

Ik heb mij eigenlijk nog niet ingelezen in teken, dus deze berichten zijn allemaal chinees voor mij :+ Ik ga eens even op onderzoek uit.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:50

Jip krijgt de druppels van Advantix en we hebben nu ook een tekenbandje van KimD :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:52

We hebben er ook 1!!!
En hij is goedgekeurd maar hoop wel dat ze hem heel houdt :')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 16:58

cinniz123 schreef:
We hebben er ook 1!!!
[ [url=m/EqRTHk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whoehoe dezelfde als wij hier haha jeeej

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:01

cinniz123 schreef:
We hebben er ook 1!!!

Die blik is niet heel hoopvol. :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:47

kiwiwitje schreef:
cinniz123 schreef:
We hebben er ook 1!!!

Whoehoe dezelfde als wij hier haha jeeej

Ow haha er was zoveel keus vond het vrij lastig :+

KimD schreef:
cinniz123 schreef:
We hebben er ook 1!!!

Die blik is niet heel hoopvol. :+

Nee dus ik heb haar even streng toe gesproken want haar tante en vader zijn enorme slopers .
Geloof dat ze er wel blij mee is.
Dus thanks voor de tip dames!

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:12

Kiimm_ schreef:
Ik vind het ook lastig hoor. Ik heb wel eens naar een seresto band gekeken maar die blijf ik dan om en af doen aangezien hij bij de opvang geen band om mag. En het is ook nog eens een zwemmer.. Cody krijgt wel dagelijks een schaaltje karnemelk

Kunnen ze niet tegen water? Ik dacht ergens te lezen dat ze waterproof waren.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:53

Nayomie schreef:
Kiimm_ schreef:

Kunnen ze niet tegen water? Ik dacht ergens te lezen dat ze waterproof waren.

Dat zwemmen was meer gericht op pipetjes, had het wat onduidelijk geformuleerd

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:00

Vorig jaar op een tekenbandje met die kraaltjes na niks gebruikt... geen een teek gehad. Heb nu ook van die natuurlijke spray.

Dit jaar twijfel ik echt super erg, denk misschien toch die Seresto maar eens proberen.
We maken nu toch (veel) langere wandelingen als vorig jaar in het tekenseizoen ivm Ot dr leeftijd natuurlijk.

Liefst zou ik zoveel mogelijk natuurlijk willen gebruiken gezien veel windhonden best gevoelig zijn op medicatie enzo.
Lastig :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:15

Jij doet er dus een sluiting aan, Kim? Want dat is wel een beetje wat ik ook zoek. :P

En Cody-Kim, ah dat maakt een hoop duidelijk. :D
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 24-02-21 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:19

Ik heb hier voor die naakies ook met van die steentjes gehad maar had niet het idee dat het hielp voor elf en ik vind het niet prettig om ze dagelijks wat om te laten hebben met die tere huidjes.
Voorheen gebruikte ik advantix maar dan moest ik dat opdoen en dan een lange wandeling gaan maken in de hoop dat het meeste bleef zitten.
Anders had mn bank het minst last van teken.

Hier is de boel alweer ingepikt :')
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:20

Wat een lekkere slaapzakjes <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:26

Nayomie schreef:
Jij doet er dus een sluiting aan, Kim? Want dat is wel een beetje wat ik ook zoek. :P

En Cody-Kim, ah dat maakt een hoop duidelijk. :D

Ja, ik heb geloof ik nergens een foto.. -O-