Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:35

Echt? Is ketamine iets waar ze last van kunnen hebben? Toen Dundy moest slapen voor zijn castratie heeft hij vijf minuten lopen trippen, overgeven, kwijlen door die ketamine. Ik dacht dat het door angst kwam want er waren kinderen aan het gillen in de wachtkamer. Maar zou dus ook daar door kunnen komen?

Ik moet nog steeds laten testen. Maar er komen elke keer andere DA kosten tussen 8)7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:44

Kaus schreef:
Echt? Is ketamine iets waar ze last van kunnen hebben? Toen Dundy moest slapen voor zijn castratie heeft hij vijf minuten lopen trippen, overgeven, kwijlen door die ketamine. Ik dacht dat het door angst kwam want er waren kinderen aan het gillen in de wachtkamer. Maar zou dus ook daar door kunnen komen?

Ik moet nog steeds laten testen. Maar er komen elke keer andere DA kosten tussen 8)7

Die kinderen had ik sowieso de nek omgedraaid, en de ouders ook. Dat ze zich potverdorie gedragen!

In het bijzonder Puk reageert heel heftig op Ketamine, die tript volledig, dat was dus één keer en nooit meer, toen heb ik wel even mijn hart vastgehouden. Terwijl Abbay er helemaal geen last van heeft buiten het gebruikelijke.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:44

Vergeet ook niet dat ketamine als harddrugs gebruikt word, en dat doen mensen niet omdat ze paracetamolletje nodig hebben.. :') Het effect van dundy kan dus ook daarvan komen.

Overigens kan elk dier en mens natuurlijk ergens allergisch voor zijn!

Overigens is van ketamine wel bekend dat je daarmee met mdr1 moet oppassen hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 20:49

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Wij gebruiken Advantage. Maar niet tegen teekjes. Maar we hebben in 3 jaar tijd 3 teekjes gehad. Dus nog niks spannenders gebruikt.

De mensen vandaag voor Hidden waren super! :D

In advantage zit dezelfde werkzame stof als in de seresto band. :j

Wat fijn dat die mensen super waren, hoeven vast niet te vragen of ze Hidden nemen dan. :+

Haha nee t was wel zo duidelijk dat ze gelijk alles al wilde betalen en tekenen. Ze hadden al eerder gevraagd, maar toen was alles gereserveerd.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:50

Ik was nogal jong en ongeinformeerd (of nou ja, ik kende voornamelijk de klassieke ideeën) dus wist niet zoveel over MDR1 en castreren. Anders had ik het ook niet laten doen -O-

Moet sowieso even zien hoe dat gaat als ze straks beide onder narcose moeten voor de HD en ED foto's. Maar daar heeft de DA vast ook duidelijke antwoorden op. En sowieso dus even testen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:56

Kaus schreef:
Ik was nogal jong en ongeinformeerd (of nou ja, ik kende voornamelijk de klassieke ideeën) dus wist niet zoveel over MDR1 en castreren. Anders had ik het ook niet laten doen -O-

Moet sowieso even zien hoe dat gaat als ze straks beide onder narcose moeten voor de HD en ED foto's. Maar daar heeft de DA vast ook duidelijke antwoorden op. En sowieso dus even testen.

En jezelf niet te druk om maken. Kenai was een mdr1 lijder maar het klinkt erger dan het is hoor! Kenai is een paar keer onder narcose geweest (hd/ed fotos, mri, castratie) de eerste met propofol, zeer kortwerkend middel, 2de met methadon en daarna onderhoud met isoflurane gas en laatste met ketamine/domitor in iets verlaagde dosering. Met geen van alle problemen gehad!

Op internet is een heleboel bangmakerij te vinden, mocht je vragen hebben over iets dan pb je maar!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:56

XxDiandraxX schreef:
Vergeet ook niet dat ketamine als harddrugs gebruikt word, en dat doen mensen niet omdat ze paracetamolletje nodig hebben.. :') Het effect van dundy kan dus ook daarvan komen.

Overigens kan elk dier en mens natuurlijk ergens allergisch voor zijn!

Overigens is van ketamine wel bekend dat je daarmee met mdr1 moet oppassen hoor!

Ik had niet zoveel last van Ketamine als Puk. :')

Kaus schreef:

Ik heb het voor Eersel in ieder geval aangegeven dat er meerdere opties nodig zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:15

Castreren en mdr1? Dat wist ik hier ook niet. Maar Bodhi is vrij door beide ouders in ieder geval.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:45

Denise fijn dat je eindelijk goed nieuws hebt gekregen wat betreft je auto!

Hoe gaat het met Candy?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:21

Zo, long time no see :')
Teveel gemist om op alles te reageren maar heb wel meegelezen!

Hier binnen nooit halsband om, alleen in begin even gehad omdat hij niet los kon lopen en om de 5min zowat moest plassen :')

Kiwiwitje : wat gaat de tijd snel he! Wat fijn dat de mensen voor hidden leuk waren! Zo schattig dat tuigje, dan zie je ook maar hoe klein ze zijn!

Suze : Duidelijk dat Nysse plezier heeft gehad :')

Lara : Gefeliciteerd met Naya! Super fotos <3

Denies : Leuk!! wil je weer een hond uit dezelfde moeder?

Candalisa : Lekker spelen zo met de grote hond! wat een joekel is dat ook zeg!

Colien : ik zou ook nog even langs een andere dierenarts gaan. Misschien kan het ook komen door het voer? Tenminste heb wel eens gehoord dat honden gevoelig kunnen zijn op bepaald voer.

Punjab : Gefeliciteerd! Y)(^)

Denies : Goed nieuws van het ongeluk!

Biggirl : he bah het zit jullie niet mee! Krabt ze er ook aan?

Volgens mij ben ik weer een beetje bij nu..

Hier gaat alles goed! Vorige week voor het eerst weer een lange rit in de auto gehad waarbij hij de hele tijd heeft geslapen. Toen fotomeeting waarbij hij de hele tijd moest luisteren :') Maar dat ging onverwacht goed en heb dus ook al super leuke fotos ontvangen!

Hij heeft sinds gister een flapoortje, volgens mij is hij er niet uti wat hij nou moet met zn oren 8)7

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 10:23

Ohhh die foto's wat een dropje! <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:27

Wat een leuke foto's. :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:30

Wauw mooie fotos, en zo schattig!
Gaat het qua zindelijkheid nu beter?
Ben je van plan nog eens een meeting in havelte te organiseren? Mijn paard staat in darp, kom en rij er geregeld dus en pupsie vindt het erg leuk daar in het bos :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:38

Nynkster wat een mooie foto’s heerlijk om naar te kijken !

Nee we zien haar niet krabbe aan de wondjes. Mijn moeder is vanmorgen langs de DA gegaan met candy en hebben een creme gekregen om te smeren. Het zit ons niet mee in het begin met haar maar we proberen het beste van te maken en komt vast allemaal weer goed. Candy is voor de rest een super lieve en sociaale pup en zijn ontzetten blij met haar <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 11:40

biggirl schreef:

Nee we zien haar niet krabbe aan de wondjes. Mijn moeder is vanmorgen langs de DA gegaan met candy en hebben een creme gekregen om te smeren. Het zit ons niet mee in het begin met haar maar we proberen het beste van te maken en komt vast allemaal weer goed. Candy is voor de rest een super lieve en sociaale pup en zijn ontzetten blij met haar <3

Heb je de fokker gesproken zijn er misschien meer in het nest met deze problemen?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:47

Bedankt allen <3

Finnens : veel beter gelukkig! Soms is hij zoooo wild aan het spelen dat hij het even vergeet. Maar als ik dan zeg "HO!" dan weet ie het weer en loopt ie snel naar buiten :') Snachts eigenlijk geen ongelukjes meer gelukkig en hij slaapt ook mooi door.
Misschien wel! even kijken wanneer ivm mijn studie (examens)

Biggirl : dat scheelt dan weer! hopen dat het snel over is!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:50

kiwiwitje schreef:
biggirl schreef:

Heb je de fokker gesproken zijn er misschien meer in het nest met deze problemen?

Daar had ik helemaa niet aan gedacht ! Ik zou vanmiddag eens belle naar de fokker bedankt !

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:51

Ja, daarom zit ik ook in dit topic, haha. Ik heb al twee leuke honden maar mijn oudste wordt gewoon oud en daarom keken wij wat verder. En toen gaf de fokker aan een herhalingsnestje te gaan doen zodra ze loops was. Nouja hoe vaak komt dat voor? :D Dus zodoende...

Vanochtend vernomen dat ze drachtig is *\o/* *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 12:55

Super! :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:14

Ohh! Super leuk zeg!! Hopen dat de geschikte er voor je bij zit!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:27

Waaw wat een super nieuws *\o/*
Spannend zeg hopelijk een leuk nieuw maatje

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:32

Leuk Deniese, hopen dat er een geschikte voor je bij zit. :D

Heb je weer iets om af te tellen. :))

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:27

Ahh leuk denies :D erg leuk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:55

Dankjulliewel! <3
Volgende week gaan ze nog een keertje scannen en het vermoeden is dat het nest rond 11 mei verwacht gaat worden. Het zou wat zijn als dat 13 mei wordt .. dat is de sterfdatum van mijn vader en dankzij hem zijn we Borders gaan houden.

We gaan het zien!

@ Nynkster,

Prachtige foto's!!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:56

Super Denise! Ben benieuwd. Gisteren is het nieuwe tuig gekomen. Ben er heel blij mee!

Afbeelding