Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:48

Afbeelding
Afbeelding
Maira was even niet blij met mij, maar even in de houdgreep gehad om oog schoon te maken. :')

We komen er wel is alleen even oefenen en rest van de dag is ze "boos" op mij. :')

Lieszje

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:18

Wauw mooie poes Marcella!

Ben vandaag weer bij de kittens wezen kijken :D

Heb nog een grappige foto van Downie gemaakt :')

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:04

Lijk wel of die vacht steeds mooier zilvergrijs word. Periode van boos zijn korter dan ik dacht ze heeft net zo'n half uur aan mijn schouder gehangen om te kroelen. Ze is nu snoepjes hengelen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:02

Ik dacht net dat jessie op de bank lag..
Afbeelding
Afbeelding

Maar wij blijken een vampier in huis te hebben..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:45

IMJ schreef:
Woon je in Zweden Resistance en wat voor kat is het?

Dank Westhof en oh... babypoes <3

We hebben er een vakantiehuis, we wonen er dus niet permanent maar zijn er elke vakantie! :)

Ze is een somali x pers. :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:09

Oh wat heerlijk lijkt me dat!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:13

Zou het kunnen dat mijn kattenbrokken niet meer goed zijn/niet meer lekker door de warmte de afgelopen weken?

Ineens trekken ze de neus er voor op. Brokken hebben in een voerton gezeten in de schuur. Goed afgesloten maar natuurlijk wel heel warm.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:22

Geen idee maar ik heb het hier ook wel eens gehad dat ze van de ene op de andere dag brok niet meer aten. Nieuwe zak besteld... Nog niet. Ander voer geprobeerd en dat aten ze. Gemengd met oude voer en dat lieten ze liggen. Ben maar op zoek gegaan naar ander voer wat beide bevalt.

Zou het proberen met een zak van hetzelfde merk. Hier gelukkig geen problemen met de brok door de warmte wat ook in voerton zit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:17

Ik had nog twee kleine zakjes van een ander voer. Een van hetzelfde merk, maar andere variant en een ander merk. Dat eten ze wel. Net aten ze er wel wat van, maar niet van harte.

Het ruikt niet bedorven of zo... Maar kan natuurlijk dat de smaak/kwaliteit minder is geworden. Maar even kijken voor een klein nieuw zakje om te zien of ze dat wel eten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:03

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:07

Willen jullie eens meedenken? Heb 4 weken geleden een kitten gehaald, 9 weken volgens eigenaren, arts schat tussen de 6/7 weken. Moeder is doodgereden, deels met de fles, deels bij surrogaat moeder grootgebracht.

Helaas niesziekte, eerst een week metacam maar dat hielp niet voldoende. Twee keer antibiotica gespoten en uiteindelijk nog kuur voor 1,5 week meegekregen. Ging goed, niet meer niezen en gelukkig geen snot meer!

Nu een dag of 5 van de antibiotica af, en vanmorgen weer niezen... Ga morgen weer bellen, maar je kunt ze toch ook niet eeuwig op de antibiotica houden?

Iemand ervaring mee?Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 06:07

Wel een schitterend beestje.

Heb er geen ervaring mee, maar in de facebook groep Blauwe rus en katten liefhebbers zit een paar die ook katten hebben met chronische niesziekte en wat gebruiken homeopathisch van mensen met succes (in overleg met DA).

Ik had net met een kroel sessie voor naar werk precies een nagel in mijn schouder spier zitten.....dat deed zeer..... :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:46

Even een vraagje :)
Ik ben aan het rondkijken voor kattenspullen.
Maar twijfel bij de voerbakjes..
Is het beter om voor de kittens aparte voerbakjes neer te zetten of kunnen ze samen uit een groter voerbakje eten?
De ruimte waar ik het wil neerzetten is namelijk niet erg groot..
Nu eten ze wel met meerdere uit een voerbak, maar wil het beste voor ze natuurlijk :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:00

Ik had altijd een bakje per kat en liefst een beetje verspreid zodat er bij onrust geen kat is die weinig/niks mag eten vd rest.
Maar ik had ivm opvangen weleens wat onrust rondom eten en de kattenbakken.
Nu nog 1 kat en die heeft 1 grote voerbak (grootste rvs vd Action) en 1 kattenbak, vd winter zet ik er een extra kattenbak bij omdat ze nu in de tuin gaat ipv op de bak en ze 20u per dag buiten is.
Ik zou iig door het huis en evt tuin verspreid diverse waterbakken langs de looproutes zetten om het drinken te stimuleren, liefst in lage brede schalen.
En bij kittens adviseer ik om iig tot ze een half jaar zijn en de blaasjes wat sterker te zijn om meerdere kattenbakken te plaatsen zodat de kans op ongelukjes verkleind wordt.
Op elke verdieping waar ze komen minimaal 1.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:15

Bedankt voor de tips lor!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 05:11

Een zondag toen ik even met balkon anders indelen was is de kat naar de buurbalkon geschoten. Nu loop ze iedere keer te zeuren en opnieuw te proberen ontspannen. De kat die eerst balkon dus heel eng vond vind het nu dus geweldig. Maar vermoed ook dat ze krols is. Het ging weken goed en nu ineens kan ik haar geen minuut alleen laten op het balkon.

Zit alleen nu wel af te vragen of het wel goed gaat met buurvrouw (oudere vrouw) aangezien dieren dit sneller oppikken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 05:21

Kan je toch even aanbellen en vragen of het goed gaat.
Okay niet op deze onmenselijke tijd naar vanmiddag...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:08

Heb ik ook aan zitten denken, maar betwijfel of mevrouw open doet. Laatste keer dat er wat was ging via briefjes via brievenbus. :=

Schijnbaar ben ik eng nadat wat mensen mij in beveiligingskleren gezien hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:27

Als mijn katten eenmaal ergens geweest zijn willen ze er steeds heen.
De schuur is dagen interessant geweest nadat ie altijd dicht was.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:33

Zat ineens te denken, maar vermoed dat ze ook flink krols is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:00

Sammie bedacht zich net dat hij vanaf de krabpaal in de slaapkamer wel op de deur kon springen..

Ter illustratie:
Afbeelding

Uiteraard bewoog de deur en hing sammie aan zijn voorpootjes aan de deur :+ meneer liet zich vallen en knalde tegen de krabpaal aan waar hij zich met zijn voorpootjes aan vast kon grijpen. Meneer ging zich daarna heerlijk wassen alsof er niks aan de hand was :+

Ik mag hopen dat meneer hier een blauwe plek of in elk geval een deuk in zijn ego aan overhoud want de laatste tijd bedenkt hij weer van die rare dingen..

Achter vlieg beestjes aan en bedenken dat hij daar via de muur wel bij kan komen. Dus springt ineens in de muur en klimt omhoog. (Heeft hij niet meer gedaan sinds hij een maand of 4/5/6 oud was..)

Nu op de deur willen springen... Stomme kat :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:22

LoveUggs schreef:
Uiteraard bewoog de deur en hing sammie aan zijn voorpootjes aan de deur :+ meneer liet zich vallen en knalde tegen de krabpaal aan waar hij zich met zijn voorpootjes aan vast kon grijpen. Meneer ging zich daarna heerlijk wassen alsof er niks aan de hand was :+

Niets aan de hand... ik deed nl niets :7 .. hoezo?

Gekke katten..!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:10

Move along, nothing to see here... 8-)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:57

Hier vandaag nieuwe deurmat gekocht om bij deur naar het balkon te leggen. Maar die heeft al 2x vliegles gehad, omdat een kat dacht zijn nagels wel te kunnen scherpen. Geef namelijk iets te veel mee en weeg niks. _O-

En natuurlijk ernaast gaan zitten zo van er is niks gebeurt hoor. O:)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:25

Jack heeft hier een gigantisch zwaar leven zoals jullie kunnen zien :')
Afbeelding

En zo ligt hij op schoot in de auto
Afbeelding
(Hij gaat gewoon braaf liggen of uit het raam kijken, als ik hem in een reismandje doe dan krijst hij alles bij elkaar)

Vandaag is hij ook voor het eerst mee geweest op de fiets (in een mand voorop) hij vond het feit dat hij vast zat maar niks, maar vond het verder geweldig.
Het is echt een hond in het lichaam van een kat :')