Tessa doet het ook hoor, Jessica. Alleen die neemt er een hapje bij als dat kan of een hapje van degene die haar vast heeft. Maar daar lopen alleen mensen mee die haar aankunnen. Geen klein jongetje die er achteraan gesleurd wordt. Ik snap die ouders niet.
Hilde, wat goed! Beau is echt heel leuk, lekker enthousiast
oh bah, dat deed kenny vorige week een keer, die trok zich los en rende zo naar die hond aan de andere kant van de weg. helemaal gefixeerd. sommige honden probeer ikook uit de weg te gaan, zeker bepaalde mensen die lopen met een hond die ze niet onder controle hebben en geen zin hebben om een vast te houden .dus m maar vrolijk loslaten, maar niet dat de hond komt als ze roepen.
Zo loopt er hier een man in de buurt met 2 dobermans. Niks tegen het ras maar 1 van die 2 is ook vals en laat um gewoon los. Wanneer ik hem zie ga ik ook een andere kant op
Me ingeschreven voor workshop impuls controle leuk!
mika11
Geplaatst: 08-04-14 14:41
Ik meld me weer eens! Tijd terug heb ik iets gepost om het topic te kunnen blijven volgen. Heb wel af en toe wat meegelezen.
Mijn Black is bijna 5 maanden oud en we zijn nu zover dat ik me hier weer kan melden. We hebben de puppycursus en een vervolgcursus gedaan. Nu met vervolgcursus 1 bezig.
En sinds vorige week ben ik met Black begonnen met jachttraining. Gisteren hadden we de 2e training.
Dus hopelijk kan ik hier wat vaker iets vertellen en lezen wat jullie allemaal doen.
(Black is niet de hond van mijn avator, dat is ons oude, witte hondje). Van Black heb ik nog geen foto's op bokt, zal ik binnenkort eens doen!
Vandaag begonnen om Jinn 'Piew' aan te leren. Ik schiet hem dood en hij laat zich op de zij vallen. Gisteren een filmpje op fb gezien hoe dat aan te leren en Jinn kan het al bijna Hij vergeet af en toe alleen dingen uit te voeren voor hij een koekje krijgt. Dan kijkt hij mij echt zo aan van vergeet je niet wat en dan gaat hij gauw op de zij liggen en dan klik ik. Super leuk truucje. Zelf begonnen met Flappie alleen zij is veel logger dus dat lijkt een stuk nepper xD
Jij ook! Voor ons opweg helpen in het wedstrijd gebied
JesdaJinn
Geplaatst: 09-04-14 13:24
Nou, ik heb het 'piew' op film proberen te krijgen. Halverwege stoort hij wel even? Geen idee waarom maar jullie hebben nu een beeld. Gisteren ben ik begonnen met het aanleren. Eerst liggend en dan zachtjes om duwen zodat hij op de zij ligt en dan klikken. Dit had hij super snel door en binnen enkele minuten ging hij al op de zij liggen wanneer ik zei piew. Toen begonnen met zitten, dat duurde iets langer en op een gegeven moment was zijn concentratie ook helemaal weg. Lekker met rust gelaten en vandaag weer begonnen. Eerst weer enkele keren liggend maar dat zat er nog voor 100% in. Toen zittend en dat ging nu veel sneller dan gisteren. Zie hier het resultaat. Het is nog niet 100% bevestigd.
Leuk JP. Boco kent dat truckje ook bijna. Hij kende het plat liggen al dus vanuit daaruit verder gegaan.
Wij hebben maandag wel getraind. Ze hebben buienradar goed in de gaten gehouden en zouden 1 bui krijgen. Toen de bui dicht bij was zijn we met hondjes naar binnen gegaan. (was ook nog eens goede training) Onder de bui hebben we onze diploma's uitgereikt gekregen van de gehoorzaamheid. Je kon 120 punten halen wij hadden er 109:) Was nog 1 deelnemer hoger als mij met 109,5 punten. Stond ook nog een heel leuk verhaaltje bij. Boco heeft een enorme will-to-please en wil en wil dolgraag actief met jou bezig zijn. 'Dode oefeningen zijn niet het sterkste punt voor deze puber. Dan wil je nog wel eens ongeduldig worden. Je bent absoluut de juist baas voor hem! Breng iets meer rust in jezelf!