Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rivendell schreef:Laptopmuis maar dan heb je alsnog hanen.
Ik fok ze wel zelf op en kies de mooiste om verder mee te fokken. De andere probeer ik iemand voor te vinden en anders gaan ze de pan in
Kirrr schreef:Ik heb hulp nodig.
We hebben een paar dagen geleden bloedluizen ontdekt bij de kippen. Hok direct helemaal proper gemaakt, warm water, soda, detol en met de verfbrander. Alle naden en kieren nog beter afgekit.
Maar het probleem is niet opgelost.
Volgens mij is het grote probleem dat we 1 broedse kip hebben die dus constant in het hok op haar eieren zit. Deze eieren zitten trouwens nu op dag 19. De kip zelf zit vol met bloedluizen, ook als ze al even buiten loopt. Ik lees overal dat de luizen normaal in het hok blijven... Maar ook op de andere kippen vinden we een paar bloedluizen.
Wat is nu het beste actieplan?
Wij dachten de broedse kip straks in te spuiten met 1 of ander middeltje (Ik lees iets over finecto+ of een duivenmiddel van aveve) en deze apart te zetten in de hoop dat ze dan in het 'nieuwe hok' geen bloedluizen zitten en het dus veilig is voor de eventuele kuikens.
Heb al een potje Homeshield besteld, maar ik zit in BE. Moet dus eerst betalen en pas dan wordt het opgestuurd, dus dat duurt nog een aantal dagen voordat ik het binnen heb.