Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KingYasFenn schreef:voor mij oudje hier maak ik 'papjes'
laat hun gewone brokjes vaak weken in wat water en worden ze wat zacht. zo kan ze toch haar nodige voeding eten.
Dan doe ik het water eruit knijpen en leg ik ze in een schaaltje, hierbij voeg ik dan vaker wat geprakte banaan of sinasappel etc. bij voor de vitaminesTevens krijgt ze hier ook nog wel eens wat royal canin , daarvan de verpakte zakjes met vlees voor de oudere kat of de moeilijk op gewicht te houden kat.
(dus het kattenvoer zonder al het zout en de slechte onzin...
pak aub nooit wiskas etc( de gebruikelijke supermarkt onzin, 95% is slecht.. , dat is al zout genoeg om je kat aan nierproblemen te laten helpen, laat staan een mini ratje!)
Hier krijgt ze dan apart in een bakje wat bij.
dit vaak als ze of wat suf lijkt of wat lichter. Dan zitten daar een boel eiwitten in om haar op energie/ kracht te brengen
Citaat:Voeding oudere ratten
Oudere ratten hebben minder behoefte aan dierlijke eiwitten. Dierlijke eiwitten worden ook steeds moeilijker verteerbaar en worden een grotere belasting voor de nieren naarmate ratten ouder worden. Geef daarom hoogwaardige licht verteerbare dierlijke eiwitten. Beperk het aantal keren dat je dierlijke eiwitten geeft. Oudere ratten lijken meer te eten – of misschien eten ze vaker -, zorg dus dat ze altijd voldoende voer hebben.