Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:23

Kom ik aanzetten met de mijne. Zo'n 32 cm en 19 kilo :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:25

Ik heb een kleine en een kleine middenslag, ze zijn ±26cm en ±35cm hoog en wegen allebei ±7,4kg. :+
Maar de kleine is steviger gebouwd en heeft korte dikke stampertjes terwijl de kleine middenslag rank is met sateprikker pootjes. :')
Hij heeft nekomvang 23-24cm en zij een bescheiden 21-22cm terwijl zij toch echt groter is.
Borstomvang is vrijwel gelijk, maar zij heeft een diepere borst waar hij meer een tonnetje is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:30

Jip is idd nagenoeg zo groot als Arya en zwaarder ook, dus die is echt uit de kluiten gewassen ja :') :') :')
Achja, meer hond om van te houden en mee te knuffelen toch hahaha.

Afbeelding

Wil Fitz en Arya ook eens vergelijken in het echt, moeten we ook eens gaan regelen Leo hahaha
Ben echt benieuwd hoe groot je fluffball is irl want hij is volgens mij voor z'n leeftijd nu al aardig aan de maat ja als ik kijk hoe Arya op die leeftijd was - maar nu was Arya echt heel lang een sharminkel en is pas echt het latste jaar uitgezwaard. Dat kan misschien voor Fitz weer mee gaan vallen; dat je het meeste nu al hebt gehad haha. Ben ook benieuwd hoe Fitz is wanneer hij richting volwassen zijn gaat tzt rond de 3 ofzo.

Arya is 62cm en 35,5kg maar goed, die heeft ook never nooit niet bij middenslag gehoord uiteraard hahaha.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:47

KimD schreef:
Leo schreef:
Ik dacht ook een middenslag hond te hebben maar gaat de 26 kg over _O-

Kun je je de hand geven met CupCakes, Jip is ook ietsje groter dan gemiddeld. :+

Klein beetje maar hoor _O-

Afbeelding

De volgende hond mag wel een stukje kleiner. Jip denkt namelijk dat op schoot nog prima past.

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:54

cursebreaker schreef:
Oh, trouwens:

Nog gefeliciteerd met je knapperd @Nynke *\%/* <3

&

Fijne Feestdagen nog allemaal :') *\%/* {:) <|-

Alle doggies lekker verwend? hihi

--

Arya heeft weer een absurd goede feestweek gehad haha met vorige week de toffe Doggy SS doos, waarbij Kiimm & Cody onze Santa's waren en ons erg hebben verwend, zo leuk!

De grootste lol gehad met uitpakken, dat is wel te zien aan de ravage denk ik _O-
[ [url=m/njoudU.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu met Kerst zelf is ze ook nog goed verwend geworden met o.a.

de Superieur kerst box van Kwispel & Relax en daarin zat echt vanalles: super toffe lik mat met verschillende texturen, lambwolf speeltje, vlees, toppers, snackies/trainers
[ [url=m/WsmPXR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het envelop speeltje had ook nog een 'brief' erin zitten, echt te schattig <3
[ [url=m/Nt6c0g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder nog een paar verschillende losse knuffels nog zoals een setje mini gingerbread poppetjes, een pupstation (playstation) controller knuffel en een candy cane knuffel

Dan ook nog een denkspelletje met wortels die ze dan 'uit de grond' kan halen (die vond ik zo leuk, die moest ik gewoon kopen haha) en snoepjes in kan zoeken en van familie kreeg ze ook nog veel lekkers om te knagen en snacken en o.a. nog een denkspel, die vinden we hier ook altijd erg leuk om mee af te wisselen.
[ [url=m/UjoSZB.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik kreeg nog een gepersonaliseerde snijplank, waar ik Arya's gerechten mee kan bereiden, ontzettend tof *\%/* Helemaal verliefd op hihi.
[ [url=m/QyPXOg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het was erg leuk maar ook moeilijk om een pakket voor jullie te maken :D Lekker verwend die Arya! <3

Cody is ook lekker verwend met 2 SS pakketten, wat cadeautjes van Durks en nog een paar losse dingen. Niets te klagen die hond :+

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:06

Selina schreef:
Shelties zijn inderdaad leuk. Worden rond de 6-7kg. Die van mij heeft nog niet door dat ze een werkhond hoort te zijn. Die is nog heel blij met wandelingen door de wijk en ligt vanaf 18.00h te pitten :+ Maar als ze aan staat, dan staat ze ook echt aan. En ze is heel waaks :=

Ja ik word helemaal blij van shelties!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:14

Het ik was het topic kwijt :')

Sluit me ook weer aan!
Wij zijn erbij vanaf het 2020 topic.

Met Otje (15-03-2020) de Silken Windsprite
Ze is 51 cm en 11,5 kg

Toen (haar eerste dag thuis)

Afbeelding

Afbeelding

Nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Otje is mijn hulphond, loopt op de renbaan en is de prinses in huis <3
We hebben een blauwe maandag Flyball gedaan en nu zijn we net begonnen met lessen Dog Frisbee.

En vanaf het 2022 topic met Appa (19-03-2022) de Whippet
Hij is 56 cm en 16 kg (hij is echt enorm massief hahaha)

Toen:

Afbeelding

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Appa is onze altijd blije grote kleine prins, eeuwige knuffelkont, drama king en spierbundel. Iedereen is zijn vriend :D
Vanaf het nieuwe seizoen dat in februari/maart start mag ook hij naar de renbaan.

———

In het begin was Otje het niet helemaal eens dat Appa erbij was maar nu zijn ze best friends forever {:}

Afbeelding

En toen was m’n kleine puppy ineens groter dan Otje :Y)
Afbeelding

Soms komt ook Ziggy voorbij, de Windsprite van m’n ouders. Zij is van 06-09-2021.
Afbeelding

Zou echt niet meer zonder ze kunnen <3 met Appa erbij zijn we echt helemaal compleet.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Warboel op 26-12-22 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:14

Billy ging normaal rond de 3,5kg worden, is gestopt op 2,3kg. Een echt ukkie dus.

Cody's ouders zijn 67 en 76cm, Cody is 82cm schoft geworden en denk een kleine 58kg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 18:03

Jeeetje wat is appa een spierbundel

*zoekt verbaasde smiley met grote ogen*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:53

Knappe man! Ik las dat hij ook hechtingen had verzameld? Kan hij met Maze een clubje oprichten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:21

kiwiwitje schreef:
Jeeetje wat is appa een spierbundel

*zoekt verbaasde smiley met grote ogen*

Ja niet normaal :') ben ook benieuwd hoe enorme spieren hij krijgt als hij straks op de renbaan loopt!

KimD schreef:
Knappe man! Ik las dat hij ook hechtingen had verzameld? Kan hij met Maze een clubje oprichten.

Ja stom ongelukje gehad := Ziggy was bij ons thuis en ze waren enorm heftig aan het stoeien, toen heeft Ziggy ‘m over de bankleuning heen gesmeten de vensterbank in, alleen stond daar nog een glas waar hij in viel }:0 glas brak gelijk dus hij had een wond op z’n buik (naast z’n pielie) waar 3 hechtingen in gegaan zijn en z’n hele piemeltje en balletjes waren beurs :=

Arme jongen. Hij was wel echt mega braaf bij de dierenarts, was echt een bloedbad :oo toen het schoongemaakt was zagen we ook dat er in de wond een grote ader lag, zat geen huid meer over, je keek recht op de wand van die ader. gelukkig is die heel gebleven anders was het helemaal een bloedvergieten geweest. Arme jongen lag daar keurig netjes op z’n zij zodat ze er goed bij konden, vragen ze nog of ‘ie chemisch gecastreerd is omdat ‘ie van die kleine balletjes heeft _O- arme jongen is gewoon een enorme laatbloeier :')

Maar hij heeft er weinig last van, eerste dagen was hij wel wat stijf en hij was echt gigantisch beurs, maar er is nu niks meer aan te merken. Hij vindt het alleen zoooo STOM dat hij aan de lijn moet blijven, hij mag natuurlijk niet de bosjes inrennen want straks blijven de hechtingen hangen. Maargoed nog eventjes volhouden. Het zijn oplosbare hechtingen en als ze er vrijdag nog niet uit zijn even terug naar de DA om ze eruit te laten halen.

Maze en Appa op het kneuzenbankje :P vindt Appa vast heel gezellig haha. Die vindt echt iedereen leuk en lief. Maar hij is niet opdringerig ofzo, daar steekt Otje wel een stokje voor haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:05

De mini moest een mutsje, die had zeven (of acht, ben het alweer kwijt) hechtingen in haar oor. Ook een bloedbad, de DA behandelkamer zag uit als een slachthuis. _O-

Dus we hadden de hele week een Mini Muts in huis, gelukkig liet ze het heel goed op, met verband was horro geweest. Ze heeft ook gewoon kunnen wandelen en trainen met haar muts.

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 00:08

Lekker tegen de koude oren die muts :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 00:17

Er waren mensen die dachten dat die muts daarvoor was ja en dat belachelijk vonden. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 00:35

Ik had het gezien in je IG stories idd, arme mini! Ze ziet er wel komisch uit met d’r mutsje _O- de muts met de muts! :))
Appa had een rompertje… alleen hij is zo lang, dus hij moest een vrij grote maat, maar hij is ook heel smal dus zag er echt niet uit :') alsof ie een veel te grote luier aan had haha.

Bizar hoeveel bloed er uit zo’n relatief klein wondje komt dan hè, mijn huis zag er ook uit alsof er een dier geslacht was _O- heb wel 5x gedweild en kwam nog steeds bloederige poot afdrukjes tegen…
Zei nog tegen m’n beste vriendin “sommige mensen nemen pootafdrukjes met verf, maar ik doe het met bloed }:)

Sad boi met z’n romper :knuffel:
Afbeelding

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:38

Pagina’s wat snel doorgelezen. In de broodrooster discussie ga ik mij niet mengen.

Kayleigh wat leuke een stafford! Staat hier toch ooit op mijn wensen lijstje een echte Amerikaanse

Tigress hij vind zichzelf ook wel heel zielig! Hopelijk voor hem zijn zijn tandjes snel gewisseld.

Cursebreaker die puzzel met die worteltjes lijkt me heel gaaf. Mag ik vragen waar die vandaan komt?

Een eigen snijplank staat hier toch ook nog op het lijstje in de toekomst. Maar eerst zelf maar eens groentes in vormpjes gaan maken in plaats van kant en klare worsten van Kivo.

Puck is ook wat kleiner gebleven dan verwacht. We hadden gehoopt dat ze wat meer de hoogte zou halen van mama.
Als ik goed heb zit ze rond de 36 cm nu en 8.7 kg.

Met kerst doen we nooit wat met cadeautjes maar kon het nu toch niet laten om wat voor haar te halen. Naast dit heeft ze nog een aap met lange benen van zippypaws en gepofte varkensneuzen.
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:30

Ik denk dat Gaupa jaloers is op het mutje Kim.
Die haat het als het waait maar om nou ook nog een muts op te gaan doen :')

Ik kreeg laatst de (bemoeizuchtige) wijze woorden van iemand met een 14 jarige teckel en een JR dat wat ik mijn honden aan deed gewoon echt onzin was en eigenlijk gewoon mishandeling.
Dus ik vroeg wat haar probleem was en dat waren de pakken die mijn honden droegen toen het vroor.
Zij had altijd geleerd dat zolang de honden in beweging zijn het onzin is om ze aan te kleden.
Ik zei dat dat vroeger inderdaad gezegd werd maar dat het inmiddels wel achterhaald is en dat kleine rassen dicht bij de grond soms echt wel gebaat kunnen zijn met een jas.
Maar ja een jas was niet een heel pak zoals ik mn honden aan deed.
Heb maar gezegd dat ik best begrijp dat ze totaal geen idee heeft waar ze het over heeft en dat het soms aardiger is om niets te zeggen als je niet weet waar je over praat en heb afgesloten of ze zelf even een rondje in haar blote kont wilde doen.
Ze keek me alleen maar dom aan en ben doorgelopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:37

Die discussie laait ook ieder jaar qeer op in de agility wereld, alleen ieder jaar wordt het (godzijdank) normaler en normaler je honden aan te kleden naar het weer en de temperatuur.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:56

Cody zit echt aan me vast geplakt. Vooral sinds afgelopen week waarin het niet zo lekker ging en ik nu beetje huisgebonden ben. Trouwe vriend <3
Afbeelding

Van de week lag die lekker met zijn hoofd op mijn buik en werd die door de baby geschopt, was de eerste keer dat hij het voelde. Hoe die me meteen aankeek.. _O-
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:59

Ja geloof dat het in de sportwereld helemaal snel een discussie kan worden maar aan de andere kant juist als je hond zo getraind heeft is het fijn als je hem daarna iets kunt aantrekken.

Het wordt ook steeds normaler.
Toen ik Parel net had dus 14 jaar geleden was het een ramp op passende kleding te vinden en tegenwoordig is er zo ontzettend veel.

Moet zeggen dat die chinezen binnen niet snel wat aan hebben want het scheelt blijkbaar toch wel die paar haren.
Maar die Amerikanen hebben binnen op zn minst een trui aan.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:04

Elvin kroop vorige week even door het oog van de naald.
Die was geopereerd aan een talgkliercyste die steeds open sprong ieuwwwww en die kreeg na zn operatie een darmvirus eroverheen.
Binnen een week was hij een kilo afgevallen en poepte alleen nog maar waterdunne ontlasting en bloed.
Hij kon amper nog lopen en lag alleen nog maar op zn plekje,kort daarna gingen Skitt en Guapa is nu nog bezig en die gekke Parel(even afkloppen) die heeft nergens last van :wow:
Was weer een duur grapje :(

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:44

Ik mag mij heel voorzichtig ook gaan melden *\o/* we zijn erover uit dat we gezinsuitbreiding willen en gaan langzaam op zoek naar tweede cardigan.

Zoveel zin in om weer rond te kijken, match te zoeken voor zowel mij/vriendin als dikke Evert, dit keer waarschijnlijk wel voor een Reu.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:24

KimD schreef:
Het is inderdaad vooral belangrijk dat je weet met welk doel je de hond graag wilt aanschaffen, aan de hand daarvan kun je beter/makkelijker een keuze maken in ras.

Houd er wel rekening mee dat de meeste middenslag rassen een soort Russisch Roulette zijn qua grootte. Een Sheltie kan inderdaad 6-7kg wegen maar ook 16-19kg wegen. Schotse Collie hetzelfde, ze kunnen 16kg wegen maar ook 30kg wegen. Vallen toch onder middenslag hond.

Een vriendin van mij heeft een Schotse collie, je moet geen 16 kg verwachten maar eerder 25 kg.
Zijn wel makkelijk in opvoeden, maar hebben wel een dikke kraag en vacht.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:27

KimD schreef:
Die discussie laait ook ieder jaar qeer op in de agility wereld, alleen ieder jaar wordt het (godzijdank) normaler en normaler je honden aan te kleden naar het weer en de temperatuur.

Sorry ik ga weer zeuren maar als je altijd maar een jasje aandoet krijgen ze het zonder jasje veel sneller koud.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:06

Coco4life schreef:
KimD schreef:

Sorry ik ga weer zeuren maar als je altijd maar een jasje aandoet krijgen ze het zonder jasje veel sneller koud.

Daarom wordt er ook gezegd dat je de honden kleedt naar het weer en de temperatuur. Het is per hond en per ras verschillend wat ze nodig hebben. En natuurlijk hebben ze niet altijd 24/7 een jasje aan.

Ik vind het heel fijn dat er tegenwoordig steeds normaler wordt gedaan over kleding bij honden, bijvoorbeeld een koelvest, een warme badjas of een regenjas. :j Sommige honden hebben dat extra laagje gewoon echt nodig. Ik merk gewoon dat de hond(en) er baat bij hebben. Mijn draadhaar had het laatst het met de vrieskou ook sneller koud dan ik had verwacht, hij is vrij schraal, dus dan gooi ik ook zijn warme jas op. Zolang het het welzijn van de hond niet aantast vind ik het helemaal prima.

@Cinniz, jeetje het zit jou en de hondjes niet mee dit jaar :knuffel: hopelijk gaat het nu de goed kant op en blijft het even rustig aan de medische kant.

@cursebreaker wat een leuke spulletjes voor Arya!! Ook ik ben heel benieuwd waar de zoekmat met wortels vandaan komt :D

@Kim zo leuk om te zien hoe gericht Cody op jou is sinds de zwangerschap. Jullie kindje groeit straks op met een geweldige honden broer! <3