Hier zit het momenteel op een laag pitje met echt actief zijn buiten de langere wandelingen maken en hersenwerk doen thuis. Ga me binnenkort eens oriënteren en kijken of ik eens een lesje speuren/detectie kan proberen. Wil ook heel graag nog iets in de vorm van een fun/balans cursus volgen, dus als iemand Daar een tip voor heeft in omgeving Zuid-Limburg hoor ik het graag. Of misschien dat we toch eerst nog een beetje verdergaan met gehoorzaamheid, maar ik zou graag eens wat andere dingen willen gaan uitproberen. Suplessen volgen lijkt me ook erg leuk, dus dat kan ik voor het najaar misschien ook nog eens gaan proberen met Arya.
Wij zijn net terug van onze vakantie in de Dordogne in Frankrijk. Eerste keer langere trip voor onze Arya. De reis verdeeld over 2 dagen dus op de heen en terug weg een hotel overnachting gehad. 6 volle dagen in Frankrijk gehad, waarin we oa chateaux's hebben gezocht, door een aantal dorpjes hebben gelopen, een mooi meer hebben bezocht waar ik samen met Arya heb kunnen zwemmen en voor de rest lekker genoten van de ruime tuin en het zwembad bij ons huis - we hadden een perceel van 3000m2 en dat was echt geniieeeten. Huis was helemaal hondvriendelijk ingericht; XXL bench aanwezig, grote mand, voerbakken, speeltjes, handdoeken, snuffelmat, hondenzwembad en volledig omheind perceel van 1,50m hoog. Walhalla voor mensen met honden. Omgeving was onwijs mooi om te wandelen en we zaten dus zoals gezegd kortbij een mooi meer, kortbij meerdere chateaux's en leuke dorpjes. Huisje zelf staat in the middle of nowhere met prachtig uitzicht en was heerlijk rustig.