[VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:05

Cayenne schreef:
Ik denk ook echt 100% een dametje hoor!
Maar ze kan echt enorm goed zingen! En dat koppie dat ook echt mee doet _O-
Dat zie ik de dames hier niet doen :') De heren daarentegen.... Vandaar dat ik echt even aan mezelf ging twijfelen! :))
Misschien is ze in een vorig leven een kaketoe geweest ofzo :D

Tsja… je had toen zo veel eitjes dat alle exemplaren van “hoe ben ik een normale valkparkiet” vast al uitgeleend waren. Er was alleen nog een “hoe ben ik een kaketoe” beschikbaar denk ik :')

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 13:01

Paaskuiken Marah zegt Vrolijk Pasen! :)F

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:20

Beetje laat hier! Maar alsnog Vrolijk Pasen! :D

Hier was Dracarys wat ziekjes, maar hij doet het nu weer goed!
Hij heeft nog wel even nodig om te herstellen, maar meneer fluit alweer vrolijk deuntjes voor de dames :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:14

Yuna ziet er trouwens ook nog flink ontploft uit, dus Marah is niet de enige :+

Afbeelding

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:56

Aghos, had ik knappe Yuna helemaal gemist! <3 Hoe gaat het met Dracarys inmiddels? Is hij weer opgeknapt?

Marah fluit intussen zelfs de Adams Family mee, dus die is een beetje maf 8)7

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:17

Afbeelding
Willow lekker aan het slapen dacht daar maak ik een foto van

Afbeelding
Om vervolgens deze kop te treken je maakt me wakker vrouwtje toen die door had dat ik een foto aan het maken was en ook nog heel boos pruttelen daarna haha :P

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:18

Wat slaapt is schattig <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:57

Dido2316 schreef:
Aghos, had ik knappe Yuna helemaal gemist! <3 Hoe gaat het met Dracarys inmiddels? Is hij weer opgeknapt?

Marah fluit intussen zelfs de Adams Family mee, dus die is een beetje maf 8)7

Ik zie dit nu pas! Draakje is idd weer helemaal opgeknapt! :D

Marah spoort echt niet :')

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:17

Marah is heeeeeeeel bijzonder inderdaad 8)7 We zijn inmiddels ook maar aan de andere bekende deuntjes begonnen, je moet toch wat met zo’n rare vogel _O-

Onze boodschappen zijn net gebracht, dus dat was feest voor de vogels. Kort na het filmpje probeerde Marah op de zak te klimmen, dat was wat minder geslaagd :')

Hoe gaat het met de rest van de vogeltjes? Zijn ze al gefrustreerd bij jou in de volière Cayenne?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:23

Ik vind het zo schattig met dat bewegen van hun kuifje!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:40

Dido: De man is duidelijk broeds en ziet het zakje als nestgelegenheid! :D

Hier gaat het goed! Geen gefrustreerde vogels, want ze zijn collectief ontploft door de rui _O-
Bijna alle vogels zien eruit als ontplofte plumeautjes :') Behalve Dracarys en Yeti, maar Draakje is natuurlijk pas ziek geweest en Yeti... Tja, die doet gewoon niet aan de rui 8-)
Iedere ochtend vliegen de losse veren me om de oren _O- en ze staan in de rij om te kroelen want jeuk jeuk jeuk!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:42

Remi kruipt inderdaad altijd in dit soort zakken, plastic boodschappentassen zijn favoriet!

Hier inderdaad ook twee die enorm aan het ruien zijn, je kan na een dag bijna weer een nieuwe vogel knutselen met alle veren die overal liggen :j

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:26

Je heel herkenbaar rui hier ook 4 ruiende monstertjes haha heb al 1 dromenvanger kunnen vullen met veertjes (had die gekocht in de efteling maar vond de witte veertjes die er inzaten niet mooi)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 12:04

Ik heb zo weinig foto’s van de babies. Ze slapen vaak als ik al thuis ben.

Hier gaat alles goed! Kyto (ok geen Angel Wing baby) is steeds iets ondernemender. Vliegen doet hij nog steeds slecht. Hij land gewoon ergens en wacht tot ik hem kom taxiën :+
Tommy is zo lief en stoer <3 <3 hij is een echte alfa en zo sociaal. Vreemde mensen of dieren. Hij komt bij iedereen even buurten en hallo zeggen. Kriebelen wilt hij soms nog wel. Maar alleen als hij het wilt. Anders bijt hij je gewoon _O- his way or the high way. Maar dat is zijn charme ook wel natuurlijk. Stoer en eigenwijs ventje! Hij zorgt ook zo goed voor de andere twee. Als een van de andere in paniek is (kuch Kyto) gaat hij direct naar ze toe. Nog steeds een stelletje met Nukumi. Tommy denkt dat hij de baas is maar uiteindelijk heeft Nukumi wel de broek aan _O- Nukumi slaapt op het hoogste punt altijd. Wel kibbelen ze altijd even hierom. Nukumi doet het ook goed. Ze is echt een meid. Als ze iets wilt dan maakt ze dat luid kenbaar. Verder is ze super makkelijk en tam. Kriebelen met ons wilt ze niet. Alleen met haar vriendje wilt ze kriebelen :knuffel: wel staat ze alles toe. Ze zingt een beetje en kletst terug tegen ons. Maar het is meer een pruttelend duifje haha! Zal het eens filmen dit weekend

Wat is Marah een lief dametje! Super knap dat ze zo lekker fluit. Heel leuk om al die filmpjes te zien *\o/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 19:45

Jullie herkennen het vast wel: de dakduifjws zetten maar wat graag hun snavels in je meubilair _O-
Zo ook in het behang bij de gordijnrails. We plaatsen nu ballonnen tussen het plafond en de rails. Eenvoudig, diervriendelijk en goedkoop. Werkt als een tiet. Wellicht heeft iemand er wat aan!

Afbeelding

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:15

Geniaal Danique! _O- _O-

Snaveltjes in het meubulair… hoe kom je er bij! Dat doen ze bij ons noooooiiit! >;)

Marah had binnen een seconde al een gaatje in de nieuwe bank gemaakt, gelukkig precies op het naadje. Toen de monteur van de meubelwinkel kwam zei hij gelijk “oh, fabrieksfoutje, dat valt onder de garantie”… we hebben hem de waarheid maar niet verteld _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 02:53

Hoe kom je er op! Wat inventief! _O-
Maken ze de ballonnen niet kapot? :D

Dido! _O- _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 11:51

Cayenne schreef:
Hoe kom je er op! Wat inventief! _O-
Maken ze de ballonnen niet kapot? :D

Dido! _O- _O-

Nee! Hier ben ik wel voorzichtig mee. Ze kunnen/durven niet meer op de rails te landen door die ballonnen. Ik blaas wel eens bij en dan schuif ik ze bij elkaar zodat ze ook onvoldoende ruimte hebben er te landen. Dat vind ik wel belangrijk, moet er niet aan denken dat ze schrikken daardoor. Ik laat ze ook nooit alleen. Dat zou nog wel een puntje van verbetering zijn. Iets onknapbaars vinden. Zou ook geen ballonnen leggen op een plek waar ze wel kunnen landen.

Herkenbaar Dido :') we hebben een aantal goedkope plaids gekocht en daarmee dekken we onze bank af. Zelfde met de jassen kapstok. Daar kakken ze ook altijd graag op. Stelletje duiven }:0

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 15:17

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:58

Oh jee… Nuggy bijt wel van zich af gelukkig! :')

Wij hebben vanochtend een weegmoment gehad: het is wel duidelijk dat het Remi goed doet dat hij niet meer alleen zit, in de tijd dat hij alleen was, was hij amper boven de 80 gram te krijgen qua gewicht. Dus dit is heeeeeel fijn! En Marah… is gewoon groot :=

Afbeelding

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 08:56

Ze zijn gelukkig heel erg aan elkaar gewaagd. Soms in de avond kibbelen ze net zo lang over wie er op het “favoriete”stokje mag zitten tot er eentje af valt. Vervolgens, zo’n tien minuten later slapen ze tegen elkaar aan op datzelfde stokje :') ik dacht slim te zijn en kocht precies dezelfde op dezelfde hoogte maar ze willen echt persé op deze blijven zitten

Hahaha Marah is een unit _O- herkenbaar. Vind Nukumi echt de vorm van een bowling bal pin hebben. Ik voel echt verschil in gewicht als ongemerkt Nukumi of Tommy mij bespringt := hoe gaat het tussen Remi en Marah nu? Fijn dat hij nu een groot en stoer mannetje is <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 18:07

Hoi!
Tommy heeft ons laten schrikken vorige week. Hij zat alleen maar te slapen en was een beetje zwakjes met z’n oogjes nooit helemaal open. Dat is heel ongewoon voor onze kleine blaaskaak. We zijn naar de dierenarts gegaan. Hij denkt aan een vitamine tekort. Ik vond dit eerst vreemd gezien Nukumi en Kyto beiden geen problemen hebben. Maar Tommy eet langs de groente heen en alleen de zaadjes als enige. Voortaan maar 2 voer momenten per dag waar we de zaadjes uit de kooi verwijderen zodat hij geen keuze heeft. Dan krijgen ze later op de dag de rest van het voer. Verder hebben we als quick fix wat vitamine druppels. Hij doet het een stuk beter nu.
Als het niet beter gaat wil ik hem wel verder laten onderzoeken. Maar voor nu even niet. Hij vind de dierenarts redelijk ok, hij kreeg trosgierst en speelde met de instrumenten :+ ik hou hem liever nog even in die waan.
Paar dagen later was hij weer z’n brutale zelf. Maar we houden hem in de gaten.

Hier zat hij ondeugend achter de laptop een plannetje te maken ons eten te stelen. Ook een gezellige scène trouwens :')

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 12:07

Afbeelding

Het getrouwde stelletje!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:10

Wat leuk om weer een update te zien! Ik was jullie kwijt! <3
Hoe gaat het met iedereen?
Dido: Dat is een familiekwaaltje := Bijna alle vogels hier worden groot :=
Rain was laatst een dagje niet lekker en heeft toen amper gegeten, maar de volgende dag woog ik haar en woog ze alsnog 120 gram, dus ze kon het gelukkig hebben :+

Raineri, wat een schattige foto! <3

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:21

Ah… wat een te schattige foto! <3 Fijn dat jullie met Tommy met de schrik zijn vrijgekomen zeg, hopen dat het goed blijft gaan!

Hier is er helaas nog steeds geen liefde tussen de draken. Marah is weer lekker kaal aan het worden. Het gaat soms een paar weken beter, en dan ineens heeft ze weer zo’n super kale plek net boven haar borstje. Ze heeft er volgens mij geen centje last van, maar het ziet er zo sneu uit… :(:)
Verder kroelen we nog steeds wat af hier. Ze komt die aandacht echt opeisen, zo gezellig!