Een knap blue merle aussie teefje
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Oh wat stom, zo'n reactie. Beetje afwimpelend. Is er geen andere dierenartspraktijk waar je even navraag kan doen? Ik zou op zijn minst willen weten wat veelvoorkomende ingrediënten zijn die dit kunnen veroorzaken, zodat ik het volgende voer wat ik koop daarop kan uitkiezen. Dan heb je iig iets van richting?
Alternatief is inderdaad gewoon voer halen en kijken waar die op reageert. Maar pff, succes!
Citaat:Allergenen zijn meestal algemene basisbestanddelen van diervoeders. Uit onderzoeken is gebleken dat honden het meest gevoelig zijn voor rundvlees, zuivelproducten, soja, kippenvlees, maïs en eieren. Deze allergenen blijven na het invriezen, verwerken en koken nog steeds immunologisch actief. Voor gevoelige dieren zijn maar weinig allergenen nodig om een reactie op te wekken. De allergenen worden door de darmwand opgenomen en komen dan in contact met het immuunsysteem. Bij dieren die overgevoelig zijn voor deze allergenen komen daardoor bepaalde stoffen vrij die huidklachten (jeuk en ontsteking) of maag/darmklachten (braken, diarree, winderigheid) veroorzaken.
KarinW86 schreef:Ik heb mijzelf voorgesteld en een beetje beschreven waar ik naar op zoek ben..