Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:rianne
ja ik heb de groene filterwatten er in.
de zwarte spons haal je er uit en vervang je dan door groene watten.
werkt hier echt prima.
kost bijna niks en de groene watten spoel je af en toe uit en vervangen hoeft ook maar echt weinig.
deze heb ik
https://www.aquaplantsonline.nl/technie ... -gram.html
heb ik trouwens ook deels in de andere pompen zitten![]()
melyoramel wat leuk een lage bak! ben benieuwd!
ik ben zo blij met dit bakje![]()
[ [url=m/azqK1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yacintha schreef:Ik ben inmiddels ook al aardig op weg met mijn nieuwe bak!
Momenteel zitten er neon tetra's in, corydoras, meerval, een blauwe en een gouden maanvis, zebra danio's, een mossel, twee appelslakken en een paar guppen in.
De guppen gaan er uiteindelijk ook nog uit, die kwamen met de bak mee, net als een paar tetra's, een kuhli en wat garnalen.
Maar ze hadden mannen en vrouwen door elkaar, wat resulteerde in héél veel baby's en momenteel zwangere vrouwtjes
Dus de mannen heb ik bij mijn eigen mannen gezet en nu de anderen maar afwachten haha.
Aan de achterkant wil ik nog meer planten toevoegen en aan de voorgrond misschien nog wat grasachtig. Maar het begint langzaam wel wat te woorden
[ [url=m/BfpMkF.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Rianne_ schreef:Wat een prachtige bak! Die mossel.. leeft die ook echt? ( dit is vast best een stomme vraag)
ellepel schreef:ik las gister toevallig op een facebookgroep dat mossel in een schone bak waarschijnlijk doodgaat?
ze leven het beste in een smerige omgeving, en op het moment dat ze doodgaan is je water erg vervuild.
dus zou het wel goed in de gaten houden.
ik heb plantenvoeding floragrow van colombo dat doe ik eens per week na de waterwissel.
en ik heb bij sommige planten rootsticks van easy life.
en af en toe easy carbo.
rianne ja zo inderdaad, of je knipt nog een stuk van de spons af en doet die er nog bij in,beetje half om half.
maar zou er mee wachten tot de spons die je er nu hebt echt zeker weten vervangen moet.
Zertab schreef:Heb hem er ingezet. Twee dagen ingewaterd met regelmatig nieuw schoon water.
En net even schoon geborsteld.
[ [url=m/EOQnSp.jpg]Afbeelding[/url] ]
maralyn schreef:Haaaaai
(Heel toepasselijk met dit onderwerp toch? Sorry! Haha)
Ik kom met de deur in huis vallen.
Ik moet op zoek naar een goede makkelijke gebruiksvriendelijke pomp voor mijn 250 liter bak (liefst buitenfilter)
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik had (zat er bij) een ex600. Veel te klein, natuurlijk!
Dus daarom op zoek naar een ander. Plus dat de nieuwe o ring na een jaar alweer lekt, en de aansluit stuk boven de adapter ook weer niet helemaal droog is. Ben ik wel een beetje klaar met dat Fragiele spul.
Wie kan me helpen?
snorkel1986 schreef:maralyn schreef:Haaaaai
Ik moet op zoek naar een goede makkelijke gebruiksvriendelijke pomp voor mijn 250 liter bak (liefst buitenfilter)
Dus daarom op zoek naar een ander. Plus dat de nieuwe o ring na een jaar alweer lekt, en de aansluit stuk boven de adapter ook weer niet helemaal droog is. Ben ik wel een beetje klaar met dat Fragiele spul.
Wie kan me helpen?
Garantie. En iets bijleggen voor maat groter
Zo heb ik 3 x nieuwe pomp gehad
Captain schreef:Zertab schreef:Heb hem er ingezet. Twee dagen ingewaterd met regelmatig nieuw schoon water.
Heel mooi!
Wij hebben eens even gekeken waar we het aquarium willen hebben, maar we zijn beide van mening dat een bak random in de kamer een beetje rommelig lijkt. Dus willen we waarschijnlijk zo iets gaan maken:
[ Afbeelding ]
Binnenkort even bij mijn oom langs, die is aannemer, om te kijken of zoiets haalbaar is.
maralyn schreef:Haaaaai
Wie kan me helpen?
Zertab schreef:Heb hem er ingezet. Twee dagen ingewaterd met regelmatig nieuw schoon water.