Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:00

Herders vind ik zelf wel heel erg veel hond, al vind ik de oud Duitse herders wel echt ontzettend gaaf!

Wij hebben sinds vandaag een camera in huis om de hond in de gaten te houden. Natuurlijk voornamelijk met het oog op de pup :D
Afbeelding
Betrapt :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:17

Haha beauty1love geweldig. Moest wel ff goed kijken.

Mijn hart lig bij dehusky en malamute. Heb ze ook beide samen gehad. Maar wonen nu buitenaf en vind dat niet ideaal. Maar ben nu ook echt blij met mijn maatje die niet zo veel bananen in de oren heeft als hun. :+

Hier een uniek knuffel moment. Normaal moeten ze niet zo veel van elkaar weten. Op 2e foto rende de held ook snel weg.

Afbeelding

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:21

Wauw punjab, jouw hond is toch ook gaaf zeg! <3

Beauty1love :') Ik moest m inderdaad ook even zoeken!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:26

noviceh schreef:
Wauw punjab, jouw hond is toch ook gaaf zeg! <3

Beauty1love :') Ik moest m inderdaad ook even zoeken!

Dank je wel. :o Maar er zit toch ook duitse herder in. Der mama. :D

chriske

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:27

beauty1love haha betrapt!

punjab wat een prachtige hond <3 Even stiekem lief doen samen, zo lief!

Wilde deze toch ook hier even delen, mijn mooie meisje gisteren <3
Afbeelding

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:32

Oh wat is Noah toch mooi <3 <3

Zo mooi van die unieke momenten Punjab! <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:41

Later als ik oud ben wil ik een schipperke. Veel gemakkelijker dan een tekkel haha schipperkes kunnen tenminste zelf de rollator in springen haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:48

Skippy01 schreef:
@dierenfan ik vind dat oprecht knap, als je echt met zoveel verschillende rassen klikt!
Qua training kan ik me bijv prima aanpassen, maar qua energie niet: hondagressie of mensagressie kan ik echt niet mee dealen, en een hond moet zowel aan als uit kunnen. Dus niet eentje die na 500 meter wandelen het wel genoeg vindt, maar ook niet een die na een wandeling van drie uur nóg niet settelt. Qua formaat heb ik dan nog de 'eis' dat ik geen echte mini-mini wil zoals een chi of dwergkees (misschien als ik oud ben ;) ) maar vooral geen hond die zo groot is dat ik die fysiek niet kan controleren (schouder die stuk is, ik moet een hond met één arm kunnen houden in geval van nood, en dat stopt zo'n beetje bij 20kg, 25 als absolute max). Veel andere dingen pas je je inderdaad uiteindelijk wel aan aan denk ik. Maar die harde eisen zijn bij mij wel hard, omdat ik super ongelukkig word als daaraan niet voldaan wordt.

Ik train altijd zelf en alleen dus kan me heerlijk aanpassen aan de hond(en) zelf. Ben ook niet veeleisend we moeten samen een fantastisch leven hebben en dat betekent geven en nemen. Mijn vorig 2tal vond de intratuin, de stad, markt, kermis enz geweldig. Die kon je geen groter plezier doen dan uren daar lopen.
Mijn huidige honden leven volledig voor polder, bos en zee. Die komen nooit "onder de mensen" vinden ze vreselijk en zou ook niet veilig zijn ivm mens agressie natuurlijk.

Train verder niet echt veel qua bepaalde sport meer. De oudjes konden diverse sporten zoals behendigheid, doggy dance, hoopers, treibball, gehoorzaamheid tm GGb, speuren enz.
Maar ook daarin zelf totaal veranderd en ergerde me continu aan anderen op het veld ivm mijn hond flinke beperkingen heeft en men dat voortdurend vergat waardoor er gevaarlijke situaties ontstonden. Privé training zou optie zijn maar persoonlijk daar mijn geld niet voor over en weet zeker uur training of uur de polder in dat ze voor de polder kiezen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:35

Ik heb zelf wel een sterke voorkeur voor het type hond wat ik in huis wil. Gelukkig vind ik verder enorm veel rassen leuk en met een hondenuitlaatservice maar goed ook ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:39

@punjab geweldige foto's!

@chriske mooi :))

@dierenfan schipperkes zijn ook leuk, maar zouden mij niet echt passen denk ik

Ik heb ook wel echt een voorkeur zelf. 'gundogs & hounds' in de breedste zin van het woord, en een paar rassen daarbuiten, met name in de terriër groep en bij de oertypes. Als je mij ooit ziet lopen met een molosser bijv, is die vermoedelijk niet van mezelf ;)

Ik zit hier met een zielig hoopje hond vandaag, hij heeft nogal last van zijn maag. Al vier keer overgegeven in de afgelopen 20 uur. Hij ligt nu te slapen, en hij mag even vasten de komende dag. Hij drinkt gelukkig wel, en is ook levendig genoeg geweest de hele dag. Dacht vanavond dat hij weer ok was, dus wél gevoerd en dat kwam er na een half uur weer uit. Even de maag tot rust laten komen maar dus... :(

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:49

@punjab ach wat een lieve foto!

@chriske mooie hond!

@skippy beterschap voor je hond, altijd zo zielig als ze niet lekker zijn

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:23

Skippy01 beterschap met Toby. :(:)

Chriske ze blijf mooi ook al vind ik het jammer dat der masker minder is geworden. Stond er zo leuk.

Denk dat ik later zo een leuk klein keeshondje wil.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:37

Thanks! Net weer gal gespuugd. Als hij dat morgen nog doet, wordt het toch even de dierenarts bellen... Vijf keer in minder dan 24u heeft hij nog nooit eerder gedaan...

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:42

Oh wauw dat zou voor mij ook wel reden genoeg zijn om in ieder geval de dierenarts te bellen.. drinkt hij wel genoeg? En houdt hij dus voldoende vloeistoffen binnen?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:45

beauty1love schreef:
Oh wauw dat zou voor mij ook wel reden genoeg zijn om in ieder geval de dierenarts te bellen.. drinkt hij wel genoeg? En houdt hij dus voldoende vloeistoffen binnen?

Hij drinkt wel, gewoon kleine beetjes dus niet bewust om te kunnen spugen, en houdt dat ook wel even binnen gelukkig. Hij slaapt gelukkig ook gewoon nu (hij slaapt altijd na de grote avondronde, die nu expres maar ongeveer een kilometer was), is niet onrustig. Dan smakt hij/ likt hij z'n lippen en dan spuugt hij gal. Duidelijk misselijk dus :(

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:00

Dank jullie wel :D

punjab jah vind ik ook, gelukkig is dat om haar ogen nog wel goed zichtbaar hihi :) Bij haar moeder is het nog verder weg getrokkem

skippy01 aih beterschap, hopelijk gaat het morgen weer iets beter

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:33

Mogelijk heerst er iets. Mijne spuugt ook (maar gisteren maar 1x in de ochtend en net, beide keren lege maag dus er kwam niet echt wat mee). En er lag buiten ook kots.. dat vond hij reuze interessant (zag ik net wat laat).

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:59

Skippy, dat is al goed inderdaad. Hopelijk knapt hij snel op!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:14

IMJ schreef:
Mogelijk heerst er iets. Mijne spuugt ook (maar gisteren maar 1x in de ochtend en net, beide keren lege maag dus er kwam niet echt wat mee). En er lag buiten ook kots.. dat vond hij reuze interessant (zag ik net wat laat).

Het zou kunnen inderdaad, dat er iets heerst. Geen idee eigenlijk. Toby is best een taaie meestal. Dit is heel atypisch. Beterschap met die van jou ook, met zo'n jonkie altijd extra vervelend! :(:)

beauty1love schreef:
Skippy, dat is al goed inderdaad. Hopelijk knapt hij snel op!

We zijn de nacht al rustig doorgekomen :j nou ja, hij was het er eerst niet mee eens dat hij in de bench lag ipv los door het huis (valt anders niet te observeren en géén idee wáár hij spuugt als hij spuugt natuurlijk) maar uiteindelijk heeft hij gewoon rustig geslapen en slaapt hij nog. Zonder overgeven vannacht *\o/* hopelijk zet het door zo!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:20

Skippy, gelukkig lijkt hij op te knappen!

Beauty1love,
Hahaha wat een ondeugd. Hier hebben we ook een camera voor Puk, ik kan je wel vertellen het is niet grappig als je ziet dat hij de kast heeft open getrokken en er alles uittrekt en sloopt. Ik kan praten met hem, ik riep hem nog. Hij keek naar de camera, liep weer naar de kast,trok de stiften eruit en keek nogmaals recht in de camera en ging op zijn dooie gemak verder met slopen :+

Zowel mijn man en ik waren niet in de gelegenheid om naar huis te gaan, ik ben nog nooit zo snel naar huis gegaan toen ik vrij was van mijn werk :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:22

@Lay_D ohhh, wat erg! :oo >;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 07:36

Wat erg!!!! Maar achteraf ook grappig.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:47

Ja achteraf konden we er wel om lachen, gelukkig had hij het vooral gemunt op spullen van de kinderen ( stiften,waterballonnen,kwartet etc) en niet op onze administratie die ook in die kast opgeborgen ligt.

Gisteren ging ik nadat ik de jongste naar school bracht gelijk door om de auto naar de garage te brengen voor de apk en van daaruit ben ik op de koffie bij mijn schoonzus geweest. Mijn oudste was tot 9.45 thuis en ikzelf weer rond 11u.
Toen ik thuis kwam,trof ik dit aan:
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:51

Jeetje -O-
Ik ben zo blij uit die fase te zijn met Toby. Vreselijk!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:52

Oh wat erg zeg! Ik zou daar na de tijd ook wel heel erg op kunnen lachen denk ik :') oh en die laatste foto, hij zit ook zo mooi te kijken :')

Skye doet eigenlijk nooit wat, maar hier had ik een nieuw speeltje op de rand van de tafel gelegd. Dat was iets te verleidelijk :+ wat niet goed te zien is op de camera zat ik ook gewoon thuis op de bank dus hij wist al dat hij niet zo slim bezig was en kwam het speeltje maar vast direct terugbrengen :+

@skippy fijn dat het iets beter gaat!