Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:15

Ik kan daar heel goed in komen. Ik kijk al 6 jaar mee bij een fokker. Ben al bij verschillende geboortes geweest (van gewone tot aan keizersnee) dus ik had wel een beeld van wat ik kon verwachten maar het is veel hoor. Neemt niet weg dat ik het heerlijk vind. Maar ook spannend. Neemt nog niet weg dat je echt een mooie poes hebt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:07

Ja precies, ten eerste kost het gewoon veel als je alles goed wilt doen. Bloedtesten, dekking, echo, rontgen, entingen.. En daarnaast alle risico's die er bij komen kijken. Ik heb vele kittens ter wereld geholpen (5 jaar als d.a. assistent gewerkt) dus ik kan het prima maar er zijn gewoon teveel risico's en teveel [***] mochten er bijv. kittens bij zijn die bijgevoerd moeten worden oid.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:58

Klopt goedkoop is het zeker niet.

Wat een cutie hierboven.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:48

Sterkte Fireheart met de giarda!
En captain, lijkt mij een lastige keuze met zo’n mooie poes, wel verleidelijk om dan niet voor een nestje te gaan!

En nog welkom Josien! Ik heb nu bijna 3 maanden een poesje van 2,5 uit het asiel en dat bevalt heel goed! Zij is een ex-zwerfkatje, dus wel meer een uitdaging.

Onze poes heeft nu door dat ze aaien fijn vindt..
Maar dan met de voeten, want handen zijn nog eng :Y)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:59

Sterkte fireheart, hou vol met schoonmaken :+

Goede keuze captain, ook al is het een prachtpoes :)

arankam wat leuk, heb je een foto? :D

Ik probeer zo nu en dan wat bij te lezen en te reageren maar ik denk dat ik soms weleens mensen vergeet. Sorry daarvoor ik lees alles _O-

Bij mij is het wat rustiger nu in huis alleen de jongste poes is echt aan het puberen lijkt het ~~}> word soms gek.
Mijn pas geplaatste poes doet het echt fantastisch <3 toch de beste keus voor haar gemaakt.
De nieuwe eigenaresse heeft een pakketje als zijnde cadeau van lotje opgestuurd.
Komt het toevallig morgen op mijn verjaardag binnen ook nog.
Dat wist ze niet maar wel extra leuk. Ben benieuwd

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:00

Ik heb geprobeerd een foto te maken van het aaien met de voeten, maar ze beweegt echt te veel :')

Wat fijn LukeyBradley dat lotje zo’n fijne plek heeft! En heel liet dat de nieuwe eigenaresse een cadeautje heeft opgestuurd! Laat je weten wat het is?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:39

ArankaM schreef:
Ik heb geprobeerd een foto te maken van het aaien met de voeten, maar ze beweegt echt te veel :')

Hahah, klinkt best grappig!

Tegeltje doet altijd maar om de dag een "grote boodschap := Zou ik me daar zorgen over moeten maken (dat hij misschien wat geconstipeerd is), of is het eigenlijk oké zolang hij dat ritme aanhoudt?
Hij plast wel elke dag (minstens 2x), dus dat zit wel goed, denk ik :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 13:46

Spotty (mijn oudste) heeft precies dat ritme wat ‘de grote boodschap’ betreft dus volgens mij is dat wel normaal :))

Zijn jullie katten ook zo onuitstaanbaar druk de laatste tijd? Hier vliegen Lentekriebel 1 en Lentekriebel 2 me constant om de oren.
En ook constant miauwen om naar buiten te gaan, Spotty dan want Coco mag dat nog niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:54

Mijn kat slaapt juist enorm veel de laatste tijd. Dag en nacht. Als ze een half uurtje speelt per etmaal is het veel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:05

Hier rennen ze 's ochtends tussen 8 en 10 het huis door, daarna slapen. En dan 's avonds tussen 18:30 en tot ergens midden in de nacht gaan ze door. :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:34

midden in de nacht krijgt ze ook nog wel eens een aanval van door het huis rennen, dat vind ik dan weer een beetje jammer, ze is nogal lomp en zwaar en er valt dan nog wel eens iets om.....

Het is jammer dat ik haar niet op het balkon kan hebben als ik er zelf niet zit (met de plantenspuit in mijn handen), de balkondeuren moeten nu dicht blijven en ik zit in de woonkamer te thuiswerken achter de computer en zweet me kapot met dit weer.

Madame poes heeft het op de stokoude buurkat voorzien, we hebben de zijkant van het balkon dicht gemaakt met planken, maar ze blijft er brommen, janken en klieren

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:18

Mijn 2 naarling katten racen dag in dag uit door het huis.
Soms zit ik beneden en knalt er van alles boven op en neer.
Ik ga niet eens meer kijken en geef het op :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 19:38

Hier zijn de ergste momenten ook tussen 19.00 ‘s avonds en 10.00 ‘s ochtends :')
Heel goed voor mijn slaap ook. Spotty begint om 6 uur ‘s ochtends ook al met krijsen dat hij naar buiten wil.
Dan moet ik me soms toch even weer goed bedenken waarom ik hier aan begonnen ben _O-

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met het laten plaatsen van een kattenluik? Ik heb er de ballen verstand van, maar omdat ik niet graag elke ochtend om 6 uur met mijn kat in de tuin wil staan zou ik graag een luikje willen.
Door wie of welk bedrijf laat je zoiets in godsnaam plaatsen?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:44

Tegeltje is de laatste dagen vrij rustig :) Hij geniet erg van in het zonnetje liggen :j
Had gisteren een zwarte panty aan en zat met mijn benen voor me uitgestrekt in de zon, duurde niet lang voor hij er op lag <3

Soms slaapt hij mee op de kamer, maar soms ook niet en dan zijn de deur beneden (waar hij dan is) en de slaapkamerdeur allebei dicht. Nu stond vannacht de slaapkamerdeur uitzonderlijk open en heb ik hem twee keer om ons horen miauwen tijdens de nacht :(:) Dus denk dat hij vanaf nu meer boven gaat slapen O:)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:32

Nee hier geen ervaring mee eigenlijk.
Mijn broer zijn katten komen niet buiten maar toen ze het huis kochten zat er wel eentje in.
Om de 1 of andere reden maa het van buitenaf niet goed gesloten en kwamen er vreemde katten naar binnen _O-
Hij werd wakker op de bank en is boven aan zijn vriendin gaan vragen of hij hek werd want ze hadden er toch maar 3 _O-

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:09

Wij hebben een maand of 2 geleden een kattenluikje geplaatst in de deur tussen de keuken en de gang, zodat we minder tocht hebben door het huis en de woonkamer en keuken beter op temperatuur bijven.

Wij hebben dit zelf gedaan. Als je het luikje hebt staat er een beschrijving bij. Deze is vrij simpel. Het zagen was wel wat lastiger bij onze deur, maar dat komt omdat hij helemaal beneden in de deur zit omdat er een trappetje zit, anders moesten ze door het luik springen vanaf 1 kant. nu moeten ze een beetje kruipen vanaf de andere kant haha.

Een decoupeerzaag is wel heel makkelijk ervoor :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:30

Hebben wij ook gedaan een luikje in de deur tussen de gang en de woonkamer. Kunnen ze straks zelf naar de katten kamer. Alleen als de kittens er zijn niet dan wil ik die deur dicht hebben en Nishi en de kittens op de kattenkamer en Kito de rest van het huis.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 15:09

Ja ik durf alleen nog geen spijkertje in de muur te slaan en mijn vader heeft ook 2 linker handen |(

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:26

Wij gingen ook een kattenluikje plaatsen tussen ons appartement en het deel waar mijn vriend zijn mama en haar vriend wonen, maar zij gaf laatst aan dat ze toch liever wilde dat Tegeltje bij ons bleef (ondanks dat haar vriend eerder al had gezegd dat hij overal mocht komen). Vind het niet erg, goed hun recht natuurlijk :) Maar toch een pak minder "exploreer"ruimte voor Tegeltje, dus meer kans dat we een vriendje erbij proberen O:)

Ik grapte gisteren nog tegen mijn vriend dat Tegeltje een beetje schizofreen is :+ Overdag moet hij niets weten van knuffels of streeltjes en loopt hij ervan weg met een blik waar je de "ieuw, nee" bijna kan van aflezen :') en dan vanaf we in bed liggen heel de nacht door eist hij geaaid te worden en komt hij lekker opgerold tegen mijn been of buik liggen <3

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:34

@Fireheart Het is hier vrij normaal dat ze in de ochtend willen spelen en dan rond 9 uur 's avonds nog eens. Het is wel nieuw dat ze echt keihard door het huis rennen en pas stoppen wanneer het tijd is om ze naar bed te brengen.

Met kattenluikjes heb ik geen ervaring.

Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:31

Die foto, heerlijk :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 10:32

Hier was het weer de halve nacht raak met die twee smiechten _O-

ILoveJip, dat is echt mijn meest favoriete foto ooit :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:26

Whoohoooo morgen word Poespoes gesteriliseerd! *\o/*
God wat ben ik klaar met haar gedrag. Toen ze 2 weken terug krols was, was ze zo stront irritant de eerste twee dagen. Steeds op het aanrecht, terwijl ze dondersgoed weet dat dat niet mag. En nu begint ze wéér. :roll:
Ze gaat voor het aanrecht zitten, miauwt. Kijkt je aan, en springt op het aanrecht. En vervolgens springt ze er pas vanaf als je bijna bij haar bent maar haar net niet kunt pakken. _-:( _-:( _-:(

Lang leve de tijd dat ze morgen bij de dierenarts is. WHOOHOOOO!!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:26

Haha oh dat kwam echt uit je hart haha. Ze kunnen je echt het bloed onder de nagels vandaan halen. Maar ze zijn wel lief uiteindelijk. <3

Succes morgen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 00:31

Captain _O- wat fijn dat ze dan eindelijk gesteriliseerd wordt!

Coco is ook ronduit irritant zeg, mijn hemel :') heb al ruim een uur af en aan met hem gespeeld, maar hij blijft een energiebom. Ook fijn om te weten dat mijn andere kat over 5.5 uur alweer voor de deur staat om naar buiten te gaan.

Wie heeft er nou nog slaap nodig als je katten hebt.