Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 22:39

Dit valt nog mee qua tekst, haha. Ik heb pas geleden een interview in het engels gedaan. Zodra deze 'online' is zal ik deze met jullie delen :D Ik leg graag uit waarom ik HamsterScaping in de wereld heb geroepen. Ik ben er trots op hoeveel het vandaag de dag al bereikt heeft!

In de HamsterScaping groep op facebook staat een documentje met opvang/asielen. Wellicht heb je er iets aan :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:02

Lukasje schreef:
JesdaJinn schreef:
Floki komt nu overdag ook wat vaker buurten. Gaat dan wat eten en drinken en even in het radje en met een kwartiertje gaat ie weer onder de grond.
Vanavond heb ik dit super schattige filmpje gemaakt.

[ Video ]

Super schattig! Zooooo lief dat hij uit je hand eten aanneemt <3 !

Tot nu toe doet ie dat super vaak :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 16:48

Ik heb één van mijn scapes wat verandert. De hamster vertoonde geen negatief gedrag maar ik wilde het toch verbeteren. Wanneer ik iets verbeter dan mis ik iets in het gedrag van de hamster om te zien of het verandert. Het is zeker niet negatief maar het is niet dat een hamster altijd maar negatief gedrag moet vertonen wanneer deze niet 'tevreden' is. Je hebt ook nog zoiets als er tussen in haha.

Maargoed. Terwijl ik dus bezig was wist ik het op een begeven moment even niet meer :') Ik zat echt op m'n kont naar die bak te kijken met wat huisjes in m'n hand. M'n pup stond rechts van me die bak in te kijken alsof ze aan wijzigingen wilde geven :P Maar … beetje puzzelen, hier en daar anders neer zetten en hopatee!

Afbeelding
Dit was dus het tob moment.

Afbeelding

Afbeelding
En zo is het geworden.

Het scapen is begonnen in een bak van 80x35 cm, een stuk smaller dus. Ik moet daarom echt nog een beetje wennen aan de diepte die ik nu heb. Al met al heb ik hele tevreden hamsters (daar was ik echt bang voor toen ik naar de SAMLA bakken overstapte) en ze graven als een gek! <3

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:36

Jij houdt ze dus gewoon in bakken van de Ikea, Denise? Is dat aan te raden ipv een aquarium? Vooral prijstechnisch is dat namelijk wel gunstig :o En nog een klein vraagje, in je OP staan maten voor huisvesting van Russische dwerghamsters en goudhamsters, maar wat zijn een beetje geschikte maten voor een koppeltje robo’s?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 17:47

WithinYuuri schreef:
Jij houdt ze dus gewoon in bakken van de Ikea, Denise? Is dat aan te raden ipv een aquarium? Vooral prijstechnisch is dat namelijk wel gunstig :o En nog een klein vraagje, in je OP staan maten voor huisvesting van Russische dwerghamsters en goudhamsters, maar wat zijn een beetje geschikte maten voor een koppeltje robo’s?

Ja dit was voor mij helaas, na mijn auto-ongeluk, de enige manier om weer hamsters in meerdere aantallen te houden. Mooi is het niet, maar functioneel voor mij en de hamsters wel. Ik had liever mijn Ikea PAX kast gehouden maar dat was niet te doen met verschonen. Op het moment zijn meerdere aquariums (12+) te duur, en dus hier voor gekozen. Het kan, maar ik denk niet dat je dit bijvoorbeeld in je woonkamer wilt hebben staan :)

Voor een koppeltje Roborovski's hanteer je ook de dwerghamster formaten van 80x35x40cm, dus 2800cm2. Wees wel alert dat je met een koppeltje altijd goed moet opletten met je inrichting, niet te groot moet gaan qua ruimte (dus niet een bak van 120cm), en altijd waakzaam moet zijn dat je ze kan splitsen.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:17

Bedankt voor je reactie! Dat er risico’s aan een koppeltje zitten weet ik, ik ben me ook nog aan het oriënteren op wat voor diertje ik weer wil nemen :)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:56

xDenies schreef:
Ik heb één van mijn scapes wat verandert. De hamster vertoonde geen negatief gedrag maar ik wilde het toch verbeteren. Wanneer ik iets verbeter dan mis ik iets in het gedrag van de hamster om te zien of het verandert. Het is zeker niet negatief maar het is niet dat een hamster altijd maar negatief gedrag moet vertonen wanneer deze niet 'tevreden' is. Je hebt ook nog zoiets als er tussen in haha.

Maargoed. Terwijl ik dus bezig was wist ik het op een begeven moment even niet meer :') Ik zat echt op m'n kont naar die bak te kijken met wat huisjes in m'n hand. M'n pup stond rechts van me die bak in te kijken alsof ze aan wijzigingen wilde geven :P Maar … beetje puzzelen, hier en daar anders neer zetten en hopatee!

[ [url=m/U7C7hr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was dus het tob moment.

[ [url=m/sH2REz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rm1ae1.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo is het geworden.

Het scapen is begonnen in een bak van 80x35 cm, een stuk smaller dus. Ik moet daarom echt nog een beetje wennen aan de diepte die ik nu heb. Al met al heb ik hele tevreden hamsters (daar was ik echt bang voor toen ik naar de SAMLA bakken overstapte) en ze graven als een gek! <3

Ik zag je berichtje al voorbijkomen op FB. Heel geslaagd zo! Ik krijg ook zin om aan de slag te gaan als ik dit zie, maar ik moet nog even op mijn vingers zitten :)

Ik heb ook even het lijstje van opvangadressen bekijken. Het lijken er zo weinig? Ik meen me te herinneren dat er een paar jaar geleden meer opties waren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 22:07

WithinYuuri schreef:
Bedankt voor je reactie! Dat er risico’s aan een koppeltje zitten weet ik, ik ben me ook nog aan het oriënteren op wat voor diertje ik weer wil nemen :)

Een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we dan maar denken :P Je zou ook eens kunnen kijken naar een koppeltje Campbellies (wel bij een goede fokker vandaan). Dan heb je wat meer om op te pakken in tegen stelling tot Robo's.

Bix schreef:
Ik zag je berichtje al voorbijkomen op FB. Heel geslaagd zo! Ik krijg ook zin om aan de slag te gaan als ik dit zie, maar ik moet nog even op mijn vingers zitten :)

Ik heb ook even het lijstje van opvangadressen bekijken. Het lijken er zo weinig? Ik meen me te herinneren dat er een paar jaar geleden meer opties waren.

Ooh wat leuk! Je zit ook in de groep! :) Ik vind het inderdaad geslaagd zo. Het is nog even wachten wat Josie er van vind. Ik heb namelijk gewoon gescaped terwijl zij ergens op de bodem in haar holletje lag te slapen :P Vanwaar moet je nog even wachten? Heb ik daar over heen gelezen?

Dat zou best kunnen hoor, ik heb wellicht ook niet alles genoteerd. Ik weet wel dat er heel veel opvangen zijn gestopt :( Wil je niet bij een goede fokker kijken?

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:29

xDenies schreef:
Ooh wat leuk! Je zit ook in de groep! :) Ik vind het inderdaad geslaagd zo. Het is nog even wachten wat Josie er van vind. Ik heb namelijk gewoon gescaped terwijl zij ergens op de bodem in haar holletje lag te slapen :P Vanwaar moet je nog even wachten? Heb ik daar over heen gelezen?

Dat zou best kunnen hoor, ik heb wellicht ook niet alles genoteerd. Ik weet wel dat er heel veel opvangen zijn gestopt :( Wil je niet bij een goede fokker kijken?

Een fokker zou inderdaad ook kunnen. De keuze is nog niet gemaakt :)

Ik wil nog even wachten, omdat de veestapel hier al best uitgebreid is met cavia's, grasparkieten, honden, een kat en een pony. En ik geef ze graag dat wat ze nodig hebben. Vooral de cavia's geven dagelijks wel het nodige werk - het zijn echte smeerkezen ^^

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 22:42

Ooh dat kan ik me voorstellen! Ik heb helaas afgelopen jaar afstand moeten doen van mijn groep konijnen en cavia's door het auto-ongeluk. Hier was het ook een heuse beestenboel! Maar je moet eerlijke keuzes maken tegenover de diertjes <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 00:32

Kiekeboe <3

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:44

Ah wat lief

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:00

xDenies schreef:
WithinYuuri schreef:

Een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we dan maar denken :P Je zou ook eens kunnen kijken naar een koppeltje Campbellies (wel bij een goede fokker vandaan). Dan heb je wat meer om op te pakken in tegen stelling tot Robo's.

Ja dat is zeker waar :D Campbellies zit ik over te denken inderdaad, maar vind het lastig om een goede fokker daarin te vinden, ken jij nog fokkers? En wat zijn de maten qua verblijf daarvoor?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 11:21

De goede fokkers heb ik op de website van HamsterScaping genoteerd. Zit daar iets tussen wat bij je in de buurt is? De exoknaag komt er ook weer aan trouwens! Dat is in Utrecht.
Ook 80x35 per 2, maar beetje het advies van de fokker aanhouden. Lastig met groepsdieren.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:50

Exo is inderdaad dé plek om je diertjes op te halen en lekker te shoppen voor je beestjes.

Ik heb ook ukjes met Exo! Maar dit zijn Syrtjes. ;)
Wel nog plekjes vrij want er is plots meer drachtig dan verwacht, haha.

Campbellies zijn leuk maar ik neem hierna geen nieuwe meer. Ze worden heel snel oud en ze veranderen continu in rangorde.
Daarnaast ben ik sowieso zwaar fan van Syren dus wil ik die ruimte in de toekomst wel weer benutten aan mijn toppers <3

Spritzee mag morgen ontploffen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:34

Wanneer is exo?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 13:40

12 april :) Wel even een kleine note bij het bericht van Chantal. Er staan ook een hoop grabbelbakken. Als je echt een goed hamstertje wilt is het van belang dat van te voren te reserveren.

Ik hoop dat het dit jaar wat interessanter is qua spullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:48

Ik wil ook nog keer graag naar de exo. Maar ben bang dat ik met teveel spul thuiskom.

Terwijl ik juist minder dingen wil kopen, aangezien ik de helft toch nooit weer gebruik na een poosje.

En meer plek voor bakken/kooien/aquariums heb ik ook niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 13:51

Dan komt het wel goed. Op hamstergebied zijn er sowieso niet echt geschikte bakken. En tegenwoordig zijn het meer voerstands dan spulletjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:00

xDenies schreef:
Dan komt het wel goed. Op hamstergebied zijn er sowieso niet echt geschikte bakken. En tegenwoordig zijn het meer voerstands dan spulletjes :P

Ik ben ook nog gek op reptielen etc :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:40

Ben er nog nooit geweest. Lijkt me erg leuk :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 17:04

Ik had vanochtend een leuke verassing!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:46

JesdaJinn schreef:
Ben er nog nooit geweest. Lijkt me erg leuk :)

Is het ook! Vooral april en december.

En inderdaad. Grabbelbakken moet je vermijden. Sommigen fokkers hebben bijv. pensioentjes mee. Die zijn dan niet gereserveerd maar gaan alleen weg als ze je vertrouwen op de huisvesting ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:56

Dit is Fredjuh, sinds gistermiddag niet meer gezien. Zonnebloempitjes waren wel overal weg en vriend heeft hem vanochtend vroeg nog zien rennen gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nepplanten zijn er inmiddels helemaal uit

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 11:47

Dat ziet er ontzettend leuk uit! :)