In de HamsterScaping groep op facebook staat een documentje met opvang/asielen. Wellicht heb je er iets aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:JesdaJinn schreef:Floki komt nu overdag ook wat vaker buurten. Gaat dan wat eten en drinken en even in het radje en met een kwartiertje gaat ie weer onder de grond.
Vanavond heb ik dit super schattige filmpje gemaakt.
[ Video ]
Super schattig! Zooooo lief dat hij uit je hand eten aanneemt!
WithinYuuri schreef:Jij houdt ze dus gewoon in bakken van de Ikea, Denise? Is dat aan te raden ipv een aquarium? Vooral prijstechnisch is dat namelijk wel gunstigEn nog een klein vraagje, in je OP staan maten voor huisvesting van Russische dwerghamsters en goudhamsters, maar wat zijn een beetje geschikte maten voor een koppeltje robo’s?
xDenies schreef:Ik heb één van mijn scapes wat verandert. De hamster vertoonde geen negatief gedrag maar ik wilde het toch verbeteren. Wanneer ik iets verbeter dan mis ik iets in het gedrag van de hamster om te zien of het verandert. Het is zeker niet negatief maar het is niet dat een hamster altijd maar negatief gedrag moet vertonen wanneer deze niet 'tevreden' is. Je hebt ook nog zoiets als er tussen in haha.
Maargoed. Terwijl ik dus bezig was wist ik het op een begeven moment even niet meerIk zat echt op m'n kont naar die bak te kijken met wat huisjes in m'n hand. M'n pup stond rechts van me die bak in te kijken alsof ze aan wijzigingen wilde geven
Maar … beetje puzzelen, hier en daar anders neer zetten en hopatee!
[ [url=m/U7C7hr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was dus het tob moment.
[ [url=m/sH2REz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rm1ae1.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo is het geworden.
Het scapen is begonnen in een bak van 80x35 cm, een stuk smaller dus. Ik moet daarom echt nog een beetje wennen aan de diepte die ik nu heb. Al met al heb ik hele tevreden hamsters (daar was ik echt bang voor toen ik naar de SAMLA bakken overstapte) en ze graven als een gek!
WithinYuuri schreef:Bedankt voor je reactie! Dat er risico’s aan een koppeltje zitten weet ik, ik ben me ook nog aan het oriënteren op wat voor diertje ik weer wil nemen
Bix schreef:Ik zag je berichtje al voorbijkomen op FB. Heel geslaagd zo! Ik krijg ook zin om aan de slag te gaan als ik dit zie, maar ik moet nog even op mijn vingers zitten![]()
Ik heb ook even het lijstje van opvangadressen bekijken. Het lijken er zo weinig? Ik meen me te herinneren dat er een paar jaar geleden meer opties waren.
xDenies schreef:Ooh wat leuk! Je zit ook in de groep!Ik vind het inderdaad geslaagd zo. Het is nog even wachten wat Josie er van vind. Ik heb namelijk gewoon gescaped terwijl zij ergens op de bodem in haar holletje lag te slapen
Vanwaar moet je nog even wachten? Heb ik daar over heen gelezen?
Dat zou best kunnen hoor, ik heb wellicht ook niet alles genoteerd. Ik weet wel dat er heel veel opvangen zijn gestoptWil je niet bij een goede fokker kijken?
xDenies schreef:WithinYuuri schreef:Bedankt voor je reactie! Dat er risico’s aan een koppeltje zitten weet ik, ik ben me ook nog aan het oriënteren op wat voor diertje ik weer wil nemen
Een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we dan maar denkenJe zou ook eens kunnen kijken naar een koppeltje Campbellies (wel bij een goede fokker vandaan). Dan heb je wat meer om op te pakken in tegen stelling tot Robo's.