Katten fokkers topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:02

Centrale verwarming zal hier ook niet snel komen vermoed ik. Wij stoken het huis grotendeels op hout. Alleen in de slaapkamer en badkamer hebben we een elektrische kachel hangen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:22

Ketly schreef:
Ik heb inmiddels contact gehad met een Britse Korthaar fokker hier in de buurt, volgend jaar hebben ze een nestje als het goed is die in het najaar weg mogen. We zouden contact houden en wil ondertussen ook nog even kijken wat er allemaal nog meer is.

Het is Brits korthaar, niet Britse korthaar. ;) Een veel gemaakte fout hoor.
Bitjes zijn zo stoer, leuk dat je daarvoor wilt gaan!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:29

Haha excuus, ik zie zó vaak Brits'e' langskomen! Het ras spreekt me echt ontzettend aan en past denk ik heel goed bij ons.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:41

Ketly schreef:
Haha excuus, ik zie zó vaak Brits'e' langskomen! Het ras spreekt me echt ontzettend aan en past denk ik heel goed bij ons.

Ik zou sowieso niet voor een fokker kiezen die niet weet hoe die de naam van z’n eigen ras moet spellen. Hou er ook rekening mee dat Britjes veel last hebben van HCM, een erfelijke hart afwijking die bij Britten vaak op latere leeftijd (5-8 jaar) openbaart. Zoek dus een fokker die al meerdere generaties de katten via echo er op getest heeft, een fokker die de katten blijft testen nadat ze al uit de fok gehaald zijn.

Je betaald dan misschien meer voor een kitten, maar het scheelt zoveel verdriet en dierenartskosten als je niet een kitten met aangeboren erfelijke afwijking koopt.

Er zijn echt fokkers die goed jaarlijks testen en meerdere generaties testen, die weten wat er achter zit in de generaties aan gezondheid. Een kitten kost dan rond de €900, maar geloof me, dat is het echt waard.
Elke goede fokker die goed test zal er ook trots op zijn om hun echo testen te laten zien, zorg dat je de testen van beide ouders ziet en dat die niet ouder zijn dan een jaar, vraag ook om de testen van de grootouders.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:43

Toevallig dat je er over begint, deze fokker heeft 3 dagen geleden op Facebook een bericht geplaatst dat haar 3 katten echografisch geen afwijkingen aantonen en dus allemaal goed uit de test zijn gekomen. Ik heb echt een onwijs goed gevoel bij deze fokker en ook een zeer leuk gesprek gehad! Britse kwam daar niet vandaan hoor.. :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 00:02

Mijn kinderen gaan vanaf 12 december uitvliegen. 1 naar een bokker. 1 naar mensen met een occikat. En 2 gaan samen weg. Lanah blijft bij ons wonen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:53

Ze zijn geweldig Xoranlover <3 Dat zal wel een gemis worden!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:22

Bij ons is ook het "lange" wachten begonnen. Onze Burmese poes Estilia Pepper is 01-01-2021 (erg handig uitgekiend hihi) uitgerekend *\o/* . Het word haar 2e nestje en vorige x had ze 4 kittens <3

Afbeelding

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:39

Best wel een klein beetje blij, we hebben een rood poesje. We houden haar om onze cattery mee uit te breiden <3

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:08

Morgen gaat Maira eindelijk naar de kater.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 11:25

Oh spannend!

Hier gaan woensdag en donderdag de laatste kittens weg en dan hebben we alleen Lanah nog hier.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:58

Zal stil worden in huis.

Zit nu te stuiteren. *\o/* Wel ook toevallig zo voor de kerst. Zit toch ook weer te twijfelen over Blue, maar aangezien die geen papieren heeft zeg ik aan de ene kant nee, maar aan de andere kant ja. Zouden wel van beide nesten 1 blijven, maar ben bang dat het dan te druk voor Maira. Aan de andere kant hebben dan de 2 kittens elkaar om mee te spelen en te doen.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:57

Mag ik meekletsen? Ik fok alweer een aantal jaartjes Ragdolls.Ik me personeel noemen van 6 ragdolls en 1 Turkse Angora. Momenteel heb ik 2 open poezen en nog 1 kater. Ik ben langzaam aan het afbouwen en wil me gaan richten op het keurmeesterschap.

Wat leuk Wendely, een rood poesje. Die komen niet heel veel voor. Ze begint al een box te krijgen, geweldig. <3

Wat spannend Marcella. Bedenk wel dat fokken met een poes zonder stamboom altijd wat meer gokken is aangezien de genetische kaart ontbreekt. Ook kan het zijn dat bepaalde DNA testen dan minder waarde hebben omdat ze zijn gevalideerd voor bepaalde rassen.

Kittens die uitvliegen.....het blijft een dingetje. Ik krijg er zelf steeds meer moeite mee heb ik gemerkt. Ook als er een poes herplaatst moet worden gaat het me steeds meer aan het hart. |(

Nieuwjaarskittens voor girllygirl......ook spannend. Burmezen zijn ook zo ontzetten leuk van karakter en gezelige kletsers. Ach er zijn maar weinig rassen waar ik niet gek op ben :D :o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:03

Hier zijn 3 van de 4 kittens al weer een week uitgevlogen.

Red point katertje is bij Bokker Lau_ haar vriend en 2 htk’s komen wonen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sealpoint katertje is hier in de buurt bij een jong stel met een Coon en een HTK gaan wonen.

Afbeelding

Afbeelding

Sealtortietabbypoint poesje is bij een jong gezin met een 10 maand oude Ragdoll komen wonen.

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste poesje is bij mij gebleven.

Allemaal zijn ze dus al binnen een week helemaal thuis en dikke vriendjes met de al aanwezige katten.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:27

Toch altijd weer fijn als alles een goed plekje heeft en goed overweg kan met de al aanwezige kat of katten. Wat een heerlijk dropje heeft dat seal mannetje op z'n neus. Ik kan daar helemaal stuk op gaan op die dropneusjes. Seal mitted ragdolls hebben dat ook als kitten wat ze een beetje een onnozele uitstraling geeft <3
Benoemen jullie overigens het point op de stamboom en andere documenten? Wij doen dat bij de ragdoll wel maar dat is ook omdat de mink en sepia onafhankelijk erkend zijn en de solid steeds meer in opkomst is. Het is wel eens moeilijk als er geen 33, 32 of 31 achter staat op een stamboom of in pawpeds.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 20:32

Hier gaat er 1 naar een bokker in België die mag vanwege Rabiës enting pas 22 december de grens over. 2 andere hebben ik uit de verkoop gehaald omdat ik er geen goed gevoel meer over had. Die gaan nu samen weg maar die mensen hadden al een paar dagen weg gepland dus die vroegen of ze wat langer mochten blijven. Geen probleem. T poesje blijft bij mij wonen. En Kalino hebben we vorige week weg gebracht. Hij zet daar de boel op stelten en speelt druk met de hond en kat van daar.

We hadden en bad issue

Afbeelding
Afbeelding

De 2 aby’s helemaal erin. Kan niet zeggen dat ze het heel erg vonden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:39

robeer schreef:
Toch altijd weer fijn als alles een goed plekje heeft en goed overweg kan met de al aanwezige kat of katten. Wat een heerlijk dropje heeft dat seal mannetje op z'n neus. Ik kan daar helemaal stuk op gaan op die dropneusjes. Seal mitted ragdolls hebben dat ook als kitten wat ze een beetje een onnozele uitstraling geeft <3
Benoemen jullie overigens het point op de stamboom en andere documenten? Wij doen dat bij de ragdoll wel maar dat is ook omdat de mink en sepia onafhankelijk erkend zijn en de solid steeds meer in opkomst is. Het is wel eens moeilijk als er geen 33, 32 of 31 achter staat op een stamboom of in pawpeds.

Ja point staat gewoon op de stamboom (Felikat) bij de kleur, een paar jaar geleden is dat zelfs “pointed” geworden, vind ik zelf niets, ik blijf het gewoon “point” noemen.

Birmanen zijn er (officieel) niet in Mink en sepia, dus daar verder weinig mee te maken, maar point wordt dus wel vermeld.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:49

Wat goed dat je die verkoop geanulleerd hebt xoran. Het moet goed voelen, anders verhuizen ze niet!

Op onze stambomen staat wel point bij de Birmaan maar wordt de emscode niet aangevuld met 33. Ik was ooit in Belgie op show en daar hadden ze verschillende klasses voor de Ragdoll, uiteraard......maar hier hadden ze een klasse seal point mitted en een klasse seal mitted en dat voor iederen kleur en aftekening. Dat gaf nogal wat verwarring zoals je kunt begrijpen toen de biv werd uitgeroepen voor de kleur en aftekening van mijn vriendin terwijl haar kat nog niet op tafel was geweest. :') :D :=

Wat ik zo jammer vind aan Fife is dat een niet erkende variant van de Ragdoll als XLH op de stamboom komt. Net of het in ene geen volle raskat meer is.......dat stuit me een beetje tegen de borst. Ook geeft dat nog wel eens problemen bij het invoeren\maken van stambomen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 20:49

Hier niks mee van doen. Staat alleen sorrel of wildkleur op de stamboom bij mij dan fok niet in andere kleurslagen.

Ja heb er ook wel echt van geleerd. Gelukkig hele leuke mensen nu. En nog blijven de e-mails binnen komen van mensen die kittens willen.

Zelfs als ik aangeef pas over een jaar weer kittens te hebben. Ze willen dan op de wachtlijst maar daar doe ik niet aan. Daar fok ik te weinig voor.
Laatst bijgewerkt door xoranlover op 20-12-20 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:51

Dat klopt.....jullie hebben geen varianten in de zin van kleur en vachtpatronen. Wees maar blij :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 20:52

robeer schreef:
Dat klopt.....jullie hebben geen varianten in de zin van kleur en vachtpatronen. Wees maar blij :D

Maakt t iets makkelijker :P

Hopelijk mogen we snel weer showen wil Lanah graag mee hebben en de kater waardoor de dames gedekt gaan worden willen we ook graag mee hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:54

Blauwe Rus komen alleen in effen dus lekker makkelijk betreffende kleur.:+

Denk niet dat Blue wat ga worden die is al langer dan Maira krols. Met dat de kater die ik op het oog had pas volgend jaar pas weer dekt. En Blue eerst fiv/fel test zou moeten. En inderdaad wegens niet precies weten betreffende bloedlijnen vind ik het ook een risico. Siberen worden best wel aardig wat gefokt met mogelijkheid tot inteelt. En als er nestje zou komen dan van beide tegelijk.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:51

Marcella schreef:
Blauwe Rus komen alleen in effen dus lekker makkelijk betreffende kleur.:+

Behalve als ze zwart of wit zijn.....of pointed/pika blu :') :D

Ohhhh showen, ik mis het zo. Laatste show was Kalkar afgelopen augustus. Daar haalde mijn onnozelle seal point mitted haar laatste wereldpunt. Kan niet wachten tot het weer zover is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:11

Zwart en wit zijn geloof ik bij sommige stamboek toegestaan. Maar felikat accepteert alleen de blauwe.

En Maira zou alleen blauwe kittens kunnen krijgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:03

Snif Maira is bij de kater. Had het bijna afgeblazen toen Blue begon te piepen toen ik met Maira in het halletje stond. Eigenlijk wel blij dat Blue gewoon lekker thuis is ben ik toch niet helemaal alleen. <3

Nu hopen dat Blue zo wil kroelen.