Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:41

xLaraaj schreef:
Nicky: het verbaasd mij niet dat je in duitsland terecht gekomen. Meer werklijnen daar als hier en echt een paar goede fokkers. Moest ik een werklijn zoeken ( never jamais :P ) dan zou ik ook die richting zoeken :)

Het was heel lastig :') zeker als je niet in die wereld zit.

Ja ik ben ook bij fokkers geweest waarvan ik de honden zag en dacht: oké, hier hoef ik geen hond :+ Of honden die 1 voor 1 naar binnen gelaten moesten worden omdat ze niet wisten hoe ze gingen reageren.

Jep Ik weet het, werklijn, iets pittiger. :')

Ik heb gelukkig van de fokker waar ik op de lijst sta alle honden gezien, ook de reu, de teef, broertjes/zusjes maar ook van eerdere nestjes. :o

Voor welke lijnen ben jij gegaan als ik vragen mag? Echt Show? Of gedeeltelijk?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:45

kiwiwitje schreef:
Merk als fokker vooral dat de eerste vraag vaak is; wat vraag je voor een pup?
En nu toevallig iemand die inmiddels al een stuk of 10 fokkers langs gegaan is voor de prijs.
Ik vind het altijd fijn om de mensen die interesse hebben te ''vrienden'' op facebook. Zo kun je elkaar volgen en een beetje kijken wat voor mensen er zijn. Verder vind ik verkoop met contract belangrijk en dit krijgen ze dus ook bij t eerste bezoek mee zodat je er thuis goed naar kan kijken.
Ik zou gewoon bij een fokker aangeven; Dit is wat ik kan bieden:
En dan ; wat verwacht jij van pupkopers (of andersom)

Ik stel die vraag als fokker ook; wat kun jij de hond bieden? In wat voor situatie komt de hond terecht mbt kinderen,huisdieren en werk/alleen zijn etc.

Ik kreeg ook de vraag wat ik ging doen met de hond en of ik al ervaring had met überhaupt honden.

Toen ik had besloten dat ik op de lijst wilde zei de fokster: Oke, ben je er wel van bewust dat de pups van dit nest 1500,- EUR kosten?
Ik reageerde: Nu wel en ik wist dat ik rond dat bedrag rekening moest houden. Geen probleem.

Gelukkig heb ik mezelf wel goed voorbereid toen ik ging kijken bij fokkers. :D

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:50

Daeva komt hier uit het dierenasiel waar ik vrijwilliger was.
Met daeva op een Hondenschool begonnen en uiteindelijk Kenai bij mijn instructeur gekocht (wat achteraf gezien toch niet zo goede fokkers waren).
Voor Aelynn lang aan het zoeken geweest. Ik zocht een teef zwart wit die geschikt was voor shows en als fokteefje. Die bovendien op alle ziektes getest en vrij was. In heel Europa kwam ik 3 volledig geteste combi’s tegen die me aanspraken (er was toen 1 test pas uit dus veel fokkers vonden die nog onzin). 1 combo was de moeder drager. Dus die afgezegd. Toen bleven er 2 over. At real pearl in Hongarije. En eyes of the world hier letterlijk 2 straten vandaan. Ik heb voor hongarije gekozen :j
Ik ben met de mensen van eyes of the world goed bevriend en via hun met Rocky beginnen trainen. En daar is vandaag/afgelopen nacht mijn nieuwe teefje waarschijnlijk geboren (als ze goed genoeg is voor show). Die mensen heb ik ondertussen al zoveel van geleerd ookal heb ik beslist bij de vorige hond toen niet voor hun te gaan maar voor Hongarije. En ik ben dan ook bij de bevalling mogen zijn :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 17:52

Nicky91 schreef:
kiwiwitje schreef:
Merk als fokker vooral dat de eerste vraag vaak is; wat vraag je voor een pup?
En nu toevallig iemand die inmiddels al een stuk of 10 fokkers langs gegaan is voor de prijs.
Ik vind het altijd fijn om de mensen die interesse hebben te ''vrienden'' op facebook. Zo kun je elkaar volgen en een beetje kijken wat voor mensen er zijn. Verder vind ik verkoop met contract belangrijk en dit krijgen ze dus ook bij t eerste bezoek mee zodat je er thuis goed naar kan kijken.
Ik zou gewoon bij een fokker aangeven; Dit is wat ik kan bieden:
En dan ; wat verwacht jij van pupkopers (of andersom)

Ik stel die vraag als fokker ook; wat kun jij de hond bieden? In wat voor situatie komt de hond terecht mbt kinderen,huisdieren en werk/alleen zijn etc.

Ik kreeg ook de vraag wat ik ging doen met de hond en of ik al ervaring had met überhaupt honden.

Toen ik had besloten dat ik op de lijst wilde zei de fokster: Oke, ben je er wel van bewust dat de pups van dit nest 1500,- EUR kosten?
Ik reageerde: Nu wel en ik wist dat ik rond dat bedrag rekening moest houden. Geen probleem.

Gelukkig heb ik mezelf wel goed voorbereid toen ik ging kijken bij fokkers. :D

Merk hier dat mensen vooral de nestjes van marktplaats zien waar je tussen de 300 en 850 (meestal) voor een pup betaalt zonder stamboom. En dat ze dan wel schrikken van 1250 voor een pup uit geteste ouderdieren. Hoor dat ook van fokkers om mij heen.
Maar ja weetje het is lastig. Er zijn fokkers uit top show combi's met alle testen 1250,- vragen terwijl dat voor de gemiddelde prijs weer heel laag is. Daar in tegen heb je fokkers die voor blauw tussen de 1300 en 2000 vragen. Dus ik heb die van het nest van Boellie 1250 geadviseerd. Omdat er blauw in zit en ik er tegen ben om voor kleuren of geslachten meer te vragen.

Krijg je dan ook weer kritiek over omdat je 1250 vraagt en dat vragen ze met die showfokkers ook. Maarja ik zeg dan; je hebt een blauwe. Die zijn stamboomloos al ruim 900.. Dan met stamboom 1300 + en dan nog zonder testen.. Dan vind ik 1250 een nette prijs bij 2 ouders getest.

Daar staat weer tegenover dat ik Boellie voor 250 ter dekking had staan. En ''commentaar'' kreeg omdat dat veeeeel te weinig zou zijn.. en dat ik voor hem gewoon 700 kan vragen.. Ter vergelijking; dat vragen veel ''bewezen en geteste showreutjes'' hier ook.. En ik vind dat lastig.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:00

kiwiwitje schreef:
Merk hier dat mensen vooral de nestjes van marktplaats zien waar je tussen de 300 en 850 (meestal) voor een pup betaalt zonder stamboom. En dat ze dan wel schrikken van 1250 voor een pup uit geteste ouderdieren. Hoor dat ook van fokkers om mij heen.
Maar ja weetje het is lastig. Er zijn fokkers uit top show combi's met alle testen 1250,- vragen terwijl dat voor de gemiddelde prijs weer heel laag is. Daar in tegen heb je fokkers die voor blauw tussen de 1300 en 2000 vragen. Dus ik heb die van het nest van Boellie 1250 geadviseerd. Omdat er blauw in zit en ik er tegen ben om voor kleuren of geslachten meer te vragen.

Krijg je dan ook weer kritiek over omdat je 1250 vraagt en dat vragen ze met die showfokkers ook. Maarja ik zeg dan; je hebt een blauwe. Die zijn stamboomloos al ruim 900.. Dan met stamboom 1300 + en dan nog zonder testen.. Dan vind ik 1250 een nette prijs bij 2 ouders getest.

Daar staat weer tegenover dat ik Boellie voor 250 ter dekking had staan. En ''commentaar'' kreeg omdat dat veeeeel te weinig zou zijn.. en dat ik voor hem gewoon 700 kan vragen.. Ter vergelijking; dat vragen veel ''bewezen en geteste showreutjes'' hier ook.. En ik vind dat lastig.

Dat snap ik...

Ik had dat met mijn katten, die komen allebei uit geteste ouders, maar hebben beide geen stamboom.

ik vond de stamboom niet heel belangrijk omdat ze bij mijn beste vriendin vandaan komen. Neemt niet weg dat ik het niet goedkeur om het zo te doen omdat de diertjes die verkocht worden, je niet weet of daar weer klakkeloos mee gefokt wordt.

Daarom wilde ik het met mijn eigen hond anders doen.

zowel mijn tante als moeder hebben altijd vuilnisbakken/rotebterriers gehad en zweren daarbij.
Prima. maar ik wil wel graag weten 'wat' ik koop en enigszins op karakter kunnen kiezen.

EDIT: en als ik daar dan veel geld voor neer moet leggen so be it.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:12

Hier het laatste nest gehad dat de nieuwe eigenaren helemaal niet hebben gevraagd wat de pup kost , ik het ook blijkbaar vergeten ben te vertellen en de dag voor dat ze hem op kwamen halen vroegen wat de prijs was. Ik merk dat wij ver onder de gemiddelde prijs zitten wat er tegenwoordig voor de pups gevraagd worden van het ras, bij het laatste nest hebben we de prijs met 50 euro omhoog gedaan dus 900 euro. Alle ouders zijn bij ons getest en de pups krijgen een bear test met 6 weken.

Wij hebben nu eerste keuze uit het gehele nest, en ik begin nu al te merken dat de andere puppy kopers het niet leuk vinden dat we tot zeker 6 weken gaan wachten met een keuze. We krijgen nu al elke keer de vraag weten jullie het al of heb je al een voorkeur, voorkeur is er zeker maar zegt niet dat het die gaat worden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:26

Wij hebben ook 1000 betaald, had daar ook wel rekening mee gehouden. En tot nu toe ook nog geen spijt van gehad. Toen de pups geboren waren 250 aanbetaling en de rest overgemaakt voordat we hem gingen halen.

Mooie foto Denies! Lief stel zo <3

Onze knappe vriend <3
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 18:29

Zorry schreef:
Hier het laatste nest gehad dat de nieuwe eigenaren helemaal niet hebben gevraagd wat de pup kost , ik het ook blijkbaar vergeten ben te vertellen en de dag voor dat ze hem op kwamen halen vroegen wat de prijs was. Ik merk dat wij ver onder de gemiddelde prijs zitten wat er tegenwoordig voor de pups gevraagd worden van het ras, bij het laatste nest hebben we de prijs met 50 euro omhoog gedaan dus 900 euro. Alle ouders zijn bij ons getest en de pups krijgen een bear test met 6 weken.

Wij hebben nu eerste keuze uit het gehele nest, en ik begin nu al te merken dat de andere puppy kopers het niet leuk vinden dat we tot zeker 6 weken gaan wachten met een keuze. We krijgen nu al elke keer de vraag weten jullie het al of heb je al een voorkeur, voorkeur is er zeker maar zegt niet dat het die gaat worden.

Wij hadden dat indd ook met 1 van de kopers. Hun vroegen echt naar alles behalve de prijs dus waren wij t ook vergeten :')

Heb hier wel vanaf t eerste gesprek duidelijk aangegeven dat er voor de 5 weken niet word gekozen en dat er dan op een bepaalde volgorde gekozen word. En vind je dat niks. Dan houd t op :o
T valt mij wel op dat er een flink prijsverschil zit tussen de “show” en “sport” fok in ons ras :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:32

Even een vraag van een meelezer, de discussie ging zonet over merle. Een prachtige kleur die je steeds meer ziet. Ik weet dat het homozygoot heel slecht is. Maar jullie gaven aan dat het heterozygoot ook nadelen heeft voor de gezondheid. Waarom is het dan binnen sommige rassen zo gebruikelijk? Daar zou je dan toch per direct mee moeten stoppen voor alle honden? Of het dan een rashond is of een jack russel maakt dan voor de kleur toch niks mee uit?

@de geteste kruizingen discussie. Het is mij na flink zoeken dus wel gelukt! Veel rondvragen, bij kennissen aangeven wat je zoekt, fb groep bewuste kruisingen volgen (wordt af en toe wat op gepost, vooral de connecties zijn nuttig) en vooral kritisch en geduldig blijven :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:46

Onze Dobermann hebben we naar jaren fokkers jagen gevonden in duitsland en de mechel hebben we via de club gevonden was toevallig nog een teefje de nest keuze over maar de fokker was ziek geworden en kon d'r alsnog dus niet houden. Een keer kijken was genoeg want kon gelijk zien hoe ze was met 8.5 week.

Normaal als ik een pup uit een nest kies geef ik duidelijk aan wat ik wil en wat ik me past kwa hond, als de fokker wil kiezen is dat prima maar ik neem gerust een pup niet als die niet is wat ik had gewild. Maar tot nu toe zijn we daar altijd nog uit gekomen met fokkers :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:55

Ik heb Popo's fokker gevonden via een poedel facebookgroep waar pups in aangeboden mogen worden mits alle testen in orde zijn. Is ook aangesloten bij de rasvereniging, met stamboom.
Daar een middag geweest met de pups en het klikte allemaal perfect.
Ik heb ook helemaal niet gevraagd naar de prijs. Ik wist dat het ergens tussen de 800 en 1300 zou liggen waarschijnlijk dus dat was prima.
@Anna ik fiets nog niet zo lang, we bouwen het rustig op. Vandaag denk ik ongeveer 3 km gedaan in rustig draf tempo. Daarna heeft hij de hele middag liggen slapen bij mijn schoonmoeder die op hem paste haha. Ik wil vooral niet te snel beginnen aan langere afstanden omdat ik bang ben dat hij niet genoeg eelt heeft daarvoor. Zijn conditie moet het wel aan kunnen. Ik merkte ook met fietsen dat hij in het begin echt wat exlosief is van enthousiasme en na een paar minuten wordt hij helemaal zen :')
Maar goed wat voor Popo explosief is is voor veel honden uit het topic nog vrij rustig volgens mij hahaha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 19:13

Seven schreef:
Onze Dobermann hebben we naar jaren fokkers jagen gevonden in duitsland en de mechel hebben we via de club gevonden was toevallig nog een teefje de nest keuze over maar de fokker was ziek geworden en kon d'r alsnog dus niet houden. Een keer kijken was genoeg want kon gelijk zien hoe ze was met 8.5 week.

Normaal als ik een pup uit een nest kies geef ik duidelijk aan wat ik wil en wat ik me past kwa hond, als de fokker wil kiezen is dat prima maar ik neem gerust een pup niet als die niet is wat ik had gewild. Maar tot nu toe zijn we daar altijd nog uit gekomen met fokkers :D

Hier kiezen we ''samen'' hun vertellen wat ze zoeken en ik kijk hoe ze zijn en kijk hoe de pups zijn en reageren en dan adviseer ik welke. Maar bij mijn eerste nest klopte eigenlijk alles. Alleen mensen die ivm aftekening ook een voorkeur voor een andere pup gegeven hadden en die eigenlijk qua karakter totaal niet pasten. Maar dat was alles :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:19

Ik heb Skip van marktplaats af. Verstandig? Misschien niet.

Ga ik de volgende keer gewoon naar een goede fokker? Waarschijnlijk wel.

Maar dit kwam zo op mijn pad en ik hoop de komende 10 jaar er niet meer over na te denken.

Ik heb €200 voor Skip betaald en hij is echt elke cent waard!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:48

troi schreef:
Even een vraag van een meelezer, de discussie ging zonet over merle. Een prachtige kleur die je steeds meer ziet. Ik weet dat het homozygoot heel slecht is. Maar jullie gaven aan dat het heterozygoot ook nadelen heeft voor de gezondheid. Waarom is het dan binnen sommige rassen zo gebruikelijk? Daar zou je dan toch per direct mee moeten stoppen voor alle honden? Of het dan een rashond is of een jack russel maakt dan voor de kleur toch niks mee uit?

Zover ik weet zijn er geen problemen met heterozygoot merles tenzij je overmatig wit hebt op de kop bijvoorbeeld maar dat is ook zo bij de solids.
Echter kan een hond solid lijken en toch merle zijn en daar zit wel een groot gevaar in!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:48

Wij hebben al onze honden van fokkers via de rasvereniging. Ook altijd aangegeven dat we een pup willen die de potentie heeft om ingezet te worden op shows en voor de fokkerij.
Ik merk wel dat ik zelf steeds selectiever wordt als het gaat om welke fokker en ook naar de pups toe.

Zelf kiezen wij samen met de mensen welke pup bij hen past. Deze keer is dat niet moeilijk met een reu en een teefje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:51

kiwiwitje schreef:
Zorry schreef:

Wij hadden dat indd ook met 1 van de kopers. Hun vroegen echt naar alles behalve de prijs dus waren wij t ook vergeten :')

Heb hier wel vanaf t eerste gesprek duidelijk aangegeven dat er voor de 5 weken niet word gekozen en dat er dan op een bepaalde volgorde gekozen word. En vind je dat niks. Dan houd t op :o
T valt mij wel op dat er een flink prijsverschil zit tussen de “show” en “sport” fok in ons ras :)

Is bij border collies ook, showlijnen zijn over het algemeen goedkoper dan werklijnen. En als je een getrainde jonge border koopt (dus rond de 2 / 2,5 jaar) dan betaal je makkelijk tussen de 5500,- & 9500,- euro, afhankelijk van waarop de hond getraind is en geslacht en dergelijke.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:06

Bij onze laatste pup heb ik ook pas naar de prijs gevraagd toen de pups zes weken waren. Maar de prijs maakte ons ook niet uit. We wilden heel graag bij die fokker en uit dat teefje een pup.

Qua prijs zit er geen verschil tussen showlijn of niet. Alleen honden met een foutje worden doorgaans voor iets minder verkocht. Het is ook geen ras met een aparte werklijn.

Wij hebben tot zeven weken gewacht met kiezen en omdat wij de enige waren die wilden gaan showen en de fokkers uit dit nestje geen pup aanhielden hebben we samen met de fokkers gekeken naar welk hondje het meest geschikt was voor dit doel. De laatste weken ging het nog tussen twee teefjes dus ook hier hebben mensen nog best even moeten wachten.
Soms lees je ook dat het al met drie weken bepaald wordt, maar dan weet je toch nog heel weinig over de pups? Zelfs als fokker kun je dan nog weinig zeggen, laat staan bepalen welke pup het beste bij welke mensen past.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:14

kiwiwitje schreef:

Even het dikgedrukte betrekken op 'mezelf'. Ik sta volledig achter de manier en ik zou het wellicht ook niet anders willen zien. Maar ik vind het wel moeilijk. Bij het nest van Mera was ik veel aanwezig en je gaat toch onbewust een band creëren. Toen ik op het laatste moment hoorde dat er iemand op de fokker haar plek kwam met een bepaalde reden had ik toch wel het gevoel dat die, ongeacht, voorrang zou krijgen. Gelukkig is het goed gekomen en ook echt gekeken naar wat Bodhi ook van mening was, maar het heeft toch wel even voor stress en zenuwen gezorgd :P

Ik heb de foto's zojuist gekregen *\o/* *\o/* Ik ga er op mijn gemak een selectie(15 uit 27..) voor een topic van maken ... maar wauw ..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:15

Esplendido schreef:
Bij onze laatste pup heb ik ook pas naar de prijs gevraagd toen de pups zes weken waren. Maar de prijs maakte ons ook niet uit. We wilden heel graag bij die fokker en uit dat teefje een pup.

Qua prijs zit er geen verschil tussen showlijn of niet. Alleen honden met een foutje worden doorgaans voor iets minder verkocht. Het is ook geen ras met een aparte werklijn.

Wij hebben tot zeven weken gewacht met kiezen en omdat wij de enige waren die wilden gaan showen en de fokkers uit dit nestje geen pup aanhielden hebben we samen met de fokkers gekeken naar welk hondje het meest geschikt was voor dit doel. De laatste weken ging het nog tussen twee teefjes dus ook hier hebben mensen nog best even moeten wachten.
Soms lees je ook dat het al met drie weken bepaald wordt, maar dan weet je toch nog heel weinig over de pups? Zelfs als fokker kun je dan nog weinig zeggen, laat staan bepalen welke pup het beste bij welke mensen past.

Bij Dana wist ik het van het eerste moment dat ik haar zag, uiteraard de keuze toen nog niet definitief gemaakt, maar de weken vorderde en het gevoel werd sterker. Toen de keuzes gemaakt moesten worden zei de fokker "Ik denk dat zij jou gekozen heeft hè?"

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:24

Bij Aelynn op 6 weken gekozen puur op bouw.
Nieuwe pup nu is afgelopen nacht geboren. 2 teven. Teef 1 kwam er uit en het is werkelijk een prachtig teefje. Maar ik had niet zoiets van dat is ze. Teef 2 kwam er uit. Ik wist nog niet of het een teef was of ik was op slag verliefd. Dat was ze. Als fokker moet ik natuurlijk objectief blijven en als teefje 1 beter blijkt wordt zij het. Maar stiekem hoop ik zo hard dat teef 2 de beste blijkt :D
(Ik post nog even geen foto’s tot de fokker die openbaar heeft gezet)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:28

Bij Olivia haar nest wilde ik perse een reu. Werden 5 teefjes geboren, dus had al afgebeld voor dat nest.

Totdat er een foto van de pup in het rode bandje komt, meteen verliefd. Toch gezegd dat ik wel op de lijst wilde blijven en dan qua karakter zou kiezen. Waren bijna met een ander teefje naar huis gegaan. Toch gevraagd waar het rode teefje was en die is toen van onder de bank getrokken waar ze al 3 uur aan het slapen was. Eenmaal in mijn armen voelde het zo goed. Was heel voorzichtig met mij en likte alleen maar.

Was wel een van de pittigste uit het nest, maar was ook eentje die gewoon ging slapen als ze daar behoefte aan had. Nog iedere dag dolgelukkig met haar.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:37

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Trots <3

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:52

Wij hebben bij de laatste pup ook echt naar de bouw, het hoofd en correctheid gekeken. Als je wilt showen en fokken is dat gewoon belangrijk. Het waren in dat nestje ook allemaal heel open en ondernemende pups, allemaal hadden ze hele fijne karakters.
Ons viel met drie weken wel op dat het pupje wat we nu hebben echt een heel mooi koppie had en naarmate de weken vorderden ontwikkelde ze zich ook echt heel mooi. Was haar zusje beter geweest dan was die het geworden.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:01

Denies wat een schitterende foto van jullie. <3

Senna komt ook van marktplaats. Was aan kijken wat er in de buurt te koop was. :+ Zag ze en was verkocht. Mijn man wou eerst geen hond, maar hij is soms een week van huis en we wonen aan de rand van een dorp in de polder. We zijn wezen kijken en de klik was er en ze was toen niet weg te krijgen bij onze dochter. Tot nu toe ook geen spijt.

Zouden we het de volgende keer weer zo doen denk het niet. Gewoon via een fokker. Maar dit was gewoon zo moest het zijn want we waren nog niet op zoek.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:02

Wij hebben samen met de fokker gekozen op basis van onze wensen, welke pup ons aansprak en welke pup naar Dundy toe trok. En nooit spijt gehad van Dexter zijn karakter <3