Lammetjes
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wij scheren ze zelf en helaas zijn we daar nog niet goed genoeg in dat mensen de wol willen of de wol kan gebruikt worden
Grootste deel gaat de verkoop in en 1/2 ramlammeren laten wij slachten
Dat gaat helemaal prima! Behalve bij het krachtvoeder ga ik even lam knuffelen. Dat gaat nogal met het nodige geweld hier
Moeder vergeet dan ook dat ze een lam heeft en lam loopt dan helemaal verloren. Dus terwijl moeder korrels eet doe ik aan knuffelen

Binnen anderhalve week mogen ze weer buiten. Dan ligt de vetkorrel 3 weken en mogen de weides weer open. Tot dan zonnen ze heerlijk in de stal.

De andere voedster heeft 12 jongen en de 2de heeft er ook al meer dan 8. Onder de 8 probeer ik ze er bij te leggen. Maar eenmaal de voedster er 8 of meer heeft zit ze zelf al aan een redelijke limiet.
Zowel voor haar als voor mij was het dus flink verschieten. In 90% van de gevallen gaat wel alles goed als zij een 2de keer bevallen. De overige 10% waarbij het een 2de keer gebeurt zijn dan niet geschikt om te fokken.
eens een konijn vanaf 2 weken met de fles groot gekregen maar zwaar werk ansich. Knap dat je het doet !
Was al vanaf dag 1 de lichtste en wou ook niet echt drinken. Wat wij ook deden, hij begon niet met drinken. Dus ja, als ze niet willen kun je zelf ook niet veel.
Vandaag lijkt ze gelukkig wat te zijn gekalmeerd. Het komt niet veel voor gelukkig.