Tinkermuts schreef:Ik heb komende vrijdag m'n eerste privéles detectie bij werken met je hond in Maarsbergen, ben benieuwd, denk dat hond heel blij gaat zijn dat ie eindelijk weer neuswerk mag doen.
Hoe was het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Je woont niet ver bij mij weg. Ik doe het bij Dogtrust by Noelle, binnenlocatie is in klein Borkel (vanuit Lommel niet rechts op de rotonde maar links), buitenlocatie is in Riethoven. Ze heeft wel wachtlijsten.
Neonlight schreef:Wat zij doet is detectie speuren. Ze werkt wel enigszins met levels, maar geen diploma's. Dit doet ze nooit omdat het op 1 moment moet gebeuren en er dan zenuwen en frustratie mee kunnen spelen. Ik ben heel tevreden over haar, volg al ruim 3 jaar cursus bij haar.
Zij heeft voorheen drugs en explosieven honden getraind in Texas, echt detectie dus. Ze werkt ook wel met spoortjes, maar op de spoortjes liggen de dingen waarop ze getraind zijn. Op dit moment tabak, wiet en muntgeld.
Schuur_ schreef:Tja wat vind je nuttig? Geld of een telefoon kan. Tabak/sigaretten ook. Maar ik zie de meerwaarde daar niet van tgo steranijs.
Loolotte schreef:Tja, maar wil je op een verjaardag je hond de hele tijd naast je druggie neef hebben zitten?Als je echt iets nuttigs wilt doen met detectie, moet je een opleiding in de beveiliging doen en dan een hond opleiden. Anders is het nooit voor de praktijk.