Am/Engelse Stafford eigenaren!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 08:43

Hmm nee dit gaat over een te hoge waarde en de comments over problemen met de schildklierwerking.
En dat is het dus niet...
Ze krijgt wel KVV inderdaad.

We gaan nu voor haar over op het merk waar ze bij de vorige eigenaar op stond... Niet het beste voer maar daar deed ze het er goed op... Je moet wat . Prio is nu dat ze in ieder geval weer wat gaat aankomen

Nagini
Berichten: 11284
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 09:50

Zijn mijten 100% uitgesloten?

Staffies hebben vaker last van een beestje/bacterie (volgens mijn da) die dit veroorzaakt. Begint vaak met haar uitval op het hoofd en verspreid zich dan.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:58

Maar dan zou je toch wat aan de huid moeten zien? Het zijn geen kale plekken. Het hele haarkleed word dus dun.

Nagini
Berichten: 11284
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 10:22

Oh ik las het dat het dus kale pakken waren.

Maar ben er niet zeker van. Dierenarts en puppytrainer wees ons erop dat het bij staffs vaker voor kan komen.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:28

Nee juist geen plekken, Gewoon helemaal

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:52

Das demodex. Dat had er voor dat ie 1 werd al uit moeten komen. En geeft, zover ik weet geen schildklier”problemen”.

Oh jammer dat er niks nuttigs in stond. Wel al medicatie geprobeerd om die schildklier waardes omhoog te krijgen?(ofja, proberen)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:25

Volgens DA was dat niet gewenst omdat je daarmee de werking van de schildklier weg haalt en dus niet ten goede komt van de schildklier zelf.
Gaan nu in ieder geval 2 weken ander voer proberen en als ze dan aankomt dan voeren we dat 2 maanden om te kijken of ze ook weer haar krijgt....

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:55

Dus als idee dat het echt vanuit t voer moet komen? Want anders zou de schildklier zelf natuurlijk ook gewoon een probleem kunnen zijn. En hoeft t niet voer gerelateerd te zijn.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:16

Schildklier werking is ook getest, Daar was niks mis mee (TSH en T4 , en daarna is er door getest )

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:30

Oh dat maakt het nog veel vreemder... lastig!

maxie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:44

Niet een reactie op het voer? Onze staf kan niet tegen brokken (meerdere soorten geprobeerd van heel duur tot wat goedkoper. Ook hypoallergeen). Hij kreeg daar schilfers van en ook een dunnere vacht. Hij krijgt al jaren kvv en niks meer aan de hand.
Daar kunnen ze ook op reageren, ene diersoort kunnen sommige niet tegen. Mischien kijken per diersoort waar hij/ij op reageert? Welke soort kvv geef je? Met toegevoegde dingen of puur vlees?

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:48

Misschien een raar idee. Maar neem eens contact op met Den Hoek. Hebben wij super goede ervaringen mee.
Zeker aangezien je bij de dierenarts een beetje vast loopt. Wij liepen met 1 van de katten ook vast. Aangezien er uit het bloed niks te halen was voor zijn klachten, maar sinds we bij Den Hoek geweest zijn gaat het weer echt goed met onze kat.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:45

Ook geen schilfers. Dus geen allergische reactie.

Ze krijgen Lotgering
Zij gaat nu dus over op smuldier (omdat ze het bij de vorige eigenaar goed op deed)

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:59

Lotgering ben ik verre van fan van helaas. Teveel ellende van meegemaakt en gehoord.

We voeren zelf Kivo.
Maar zeker omdat t zo slecht gaat kan ik Den Hoek echt aanraden.

Ldev

Berichten: 1396
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:17

Hier groeien we goed :j
Lieve, enthousiaste pup!


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:47

Knappe pup! Hoe oud is Jack nu?

Ldev

Berichten: 1396
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:22

Hij is inmiddels 4 maanden, tijd gaat snel!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:49

Afbeelding


Hier ook alles goed! Als het goed wordt deze maand het teefje loops waarvan ik op de lijst sta voor een pup. Spannend allemaal!

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:57

Ja de tijd gaat hard!

Oh wat leuk! Waar sta je op de lijst? Of een beetje geheim nog?

Hier hebben we morgen de echo. Als alles goed gaat verwachten we tussen 13 en 21 februari een nestje pups!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:57

Nee hoor geen geheim haha ik sta op lijst bij Angel of sunshine stafs. Voor een mooi zwart teefje. Spannend hoor ben benieuwd naar je echo.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:02

Wij voeren ook Kivo :) fijnste vlees ooit!

Oooh jack! Wat een schatje!!

Leuk Jonneke! Spannend!

En ik duim rustig door voor morgen Kim :’)

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:03

Oh die heb ik voorbij zien komen. Leuk!
Ja heel benieuwd! Maar gezien haar buikje en gedrag kan ze eigenlijk niet leeg zijn

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:16

Hoe is je echo gegaan Kiwitje?

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:38

jonneke1981 schreef:
Hoe is je echo gegaan Kiwitje?

Slecht...


We hebben een reistijd van 23 minuten volgens de navi. Nu wil ik nog best geloven dat we er iets af hebben gereden, maar het was best druk (inhalende vrachtwagens op een tweebaansweg -:(- )
Alleen, we stonden dus gewoon met 50 minuten, vanaf het aanrijden tot terug komen terug thuis.
Nou we rijden heen, komen daar aan, melden ons aan, en krijgen te horen dat we de hond weer mogen halen. Dus naar de parkeerplaats, tuigje om, lijn achter uit de auto gehaald en naar binnen. Hond nog even rustig op de weegschaal gezet en vriendlief haalt koffie uit de automaat.
Nou klaar met wegen, en ik word geroepen. Wij met hond de echo ruimte in.

arts:zet haar op tafel. jullie hebben 1x geprikt en toch gedekt? verstandig.....
ik: ja, dinsdags gedekt, vrijdag moesten we terug maar konden we echt niet, en zoals meerdere verteld hebben, hoefde ik nog geen dekrijpe hond te verwachten. Zaterdag ochtend was het direct raak toen ik ze uit hun bench haalden. Ondertussen heb ik de grootst mogelijke moeite om Chick op de tafel te houden(staand) want ze was helemaal overstuur.
Arts;Dus wanneer is ze gedekt?
ik: 16 en 18 december * Hop echo ding word op haar buik gedrukt, hond springt nog steeds alle kanten op, piept, hijgt, staat volledig bol*
*even stil... *

Arts; Ja ik kan er niets van maken, niet drachtig. Je had toch moeten prikken. Haal haar maar van tafel. ze zal wel schijndrachtig zijn.
ik; Dan gaan we dat inderdaad doen de volgende keer, en ivm de maat van de honden overwegen we KI,
Arts; (geeft omdat ik onder het glijmiddel oid zit maar een doekje), prima zien we jullie de volgende keer.
En op dat moment liep ie de kamer uit
Zelfs de assistent keek ons raar aan.. en we zijn gegaan.

Toch behoorlijk balend dat ze leeg was/is maar ook met schijndracht in ons hoofd even aan het zoeken geweest. En besloten dat we dan puur schijndracht wilde bestellen. Fijn, een andere DA hier in de buurt is daar dealer van. Dus wij hup de auto in. bleek dat hun het spul niet meer hadden. Besproken hoe dat t ging met Chick en waarom schijndracht. En toen keek ze ons al apart aan. Dus wij gezegd, nou weet je wat, als jij het ook erg mild vind voor een schijndracht, kijken we het wel aan.
Het zat ons niet lekker, dus met een vriendin dit besproken en bij een paar anderen de echo van hun honden besproken. En dat was een HEEL ander verhaal bij allemaal als die van ons.
Dus besloten onze eigen praktijk te bellen voor overleg..

Hun snapte ons gevoel heel goed. En hebben geadviseerd om voorlopig niets te veranderen en de 23e voor een echo te komen, dan is de arts waarvan de praktijk er is er zelf, en daar hebben we super ervaringen mee verder. Dus we gaan het mee maken..

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:01

Ik duim zoals eerder gezegd rustig verder Kim :)