Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:magda_90 schreef:Als je kat wel een keer ontsnapt kunnen ze jou als eigenaar nooit meer achterhalen.
Gelukkig is mijn kat opgevoed en weet ie dat de deur de grens is.
Want ja, ook katten kun je opvoeden en trainen.
Anoniem schreef:magda_90 schreef:Als je kat wel een keer ontsnapt kunnen ze jou als eigenaar nooit meer achterhalen.
verootjoo schreef:M_D_H schreef:
Oordopjes?
Al is het belachelijk dat de buurman uit een bepaald topic niet snachts in de jacuzzi mag omdat die ts liever niet met oordopjes in wil slapen maar jij oordopjes in moet doen omdat katten wel lawaai mogen maken snachts
Dan hoor ik m'n kind ook niet
Moos99 schreef:Ik wil graag een verbod op losvliegende vogels...ze schijten heel mijn tuin en tuinset onder.
Losvliegende muggen...daar mogen ze ook wel eens iets aan doen.![]()
Ik snap trouwens niet dat sommige katten zo een overlast veroorzaken. Die van ons durven amper in de tuin van een ander, ze lopen in onze tuin en als ze het lef hebben naar het veldje en de sloot hier achter. Als er een hond aan komt maken ze heel snel dat ze weg komen, met geplofte staartaanvallen, ik zou mijn ogen uitkijken.
Enne hoe leer je je katten in andermans tuin te schijten?? Die van mij schijten toch echt alleen onze eigen tuin onder, standaard iedere ochtend als het raam open gaat
magda_90 schreef:Begrijp mij niet verkeerd maar hoewel ik je mening deel, vind ik je wel naïef dat je denkt dat je je kat nooit zou kwijtraken. Een ongeluk zit echt in een klein hoekje.
M_D_H schreef:Anoniem schreef:
Maar Rachelle, daarmee is de hele discussie toch ten einde?
Ook katten kan je trainen en opvoeden, dan kan ze toch leren in de tuin te blijven? Kost waarschijnlijk best wat moeite, maar daarmee is dan toch wel alles opgelost? Geen boete, geen chip en de buren hebben geen last van je huisdier
Ik zie het probleem niet
magda_90 schreef:Alleen al hier op Bokt heeft laatst een topic gestaan van een kat die normaal zijn grenzen ook kent maar door een knal toch naar buiten is gerend van schrik. Een ongeluk zit echt in een klein hoekje en ik persoonlijk zou een chip daarom heel fijn vinden.
Kun je wel niet eens zijn met mijn toon, maar dat is niet mijn schuld.
Daarbij hoef ik niet langs te komen ik weet dat katten prima op te voeden zijn, maar nogmaals die kleine hoekjes en ongelukken.
Cowboy55 schreef:_San87_ schreef:Tolerantie is het toverwoord. Maar dat werkt wel twee kanten op. Dus ja, ook katteneigenaren gaan nu, eindelijk, water bij de wijn moeten doen
.
Dat laatste valt nog te bezien. Voorlopig is het slechts een proefballonnetje van een plaatselijke politicus die behoefte had aan zijn '15 minutes of fame'. Maar fijn dat dit plan zoveel mensen diep gelukkig maakt.
paardjes123 schreef:Ik ben heel blij met de katten, mijn buren hebben een foyere met vogels en wat heb ik een overlast gehad van muizen. Terras verzakte helemaal.
Heb zelf nu een jonge kat en de buren verderop ook. In het begin hadden ze het erg druk maar nu eindelijk de muizenplaag onder controle. Dat ze tussen de planten hun behoefte doen neem ik voor lief en ik ben de enigste op het rijtje die zijn tuin niet volledig heeft betegeld.
Kom mensen laten weten ons druk maken over interessantere dingen
zimbabwe schreef:Er is een verschil tussen last en onrechtmatige overlast en daar zit wat mij betreft een groot verschil: Ik snap heel veel klachten heel goed: ik wil ook geen buurtkattenbak in mijn tuin, ik wil ook geen kattengejank 's nachts, ik hoef ook geen andermans beesten in mijn huis en ik wil ook geen vreemde katten die mijn beest thuis gek loopt te maken voor het raam. Als katteneigenaar ben je primair verantwoordelijk voor je beest en zul je ook moeten zorgen dat jouw beest geen onrechtmatige overlast verzorgd in de buurt. Als er een buur naar je toekomt met een probleem moet je dat serieus nemen en op zoek moeten naar een werkende oplossing op jouw kosten. Daar kun je de buur niet voor laten opdraaien.
Dt gezegd hebbende snap ik ook heel goed dat er katteneigenaren zijn die minder meewerkend zijn op dit vlak waardoor er conflicten ontstaan en het probleem niet of onvoldoende wordt opgelost. Daar zijn mijn inziens de instanties voor om je toe te wenden: van buurtbemiddeling, tot wijkraad, gemeente, dierenbescherming, rechter en politie aan toe. Je kunt een heel eind komen.
Wat ik echter wel vind is dat een rondlopende kat niet per definitie onrechtmatige overlast hoeft te veroorzaken. Als je al tegen het plafond gaat als je een kat ziet lopen is dat mi jouw probleem en niet die van de katteneigenaar.
Mensen die bij elkaar leven hebben last van elkaar en van elkaars beesten, kinderen en hobbies. Dat hoort er nu eenmaal bij. Echte issues los je samen op en voor een deel is het nu eenmaal ook gewoon af en toe wat van elkaar verdragen.
Oplossingen als: ik schiet het beest wel af want ik heb er al 1 x wat van gezegd vind ik echt bizar: als jij jouw auto hebt geparkeerd op een voor mij onhandige plek en ik heb je er al 1 x op aangesproken, geeft mij niet het recht om de volgende keer jouw auto aan puin te slaan omdat je niet naar me hebt geluisterd. Als ik je een keer heb gezegd dat ik last heb van jouw hond en ik hoor hem nog een keer blaffen stop ik ook geen worst met een permanent slaapmiddel door de brievenbus. Zo ga je nu eenmaal niet met elkaar en elkaars eigendommen om!
Anoniem schreef:Maar ik begrijp dat jij m'n kat z'n chip betaalt en dat jij z'n kalmeringsmiddelen betaalt? Ík ga dat niet betalen voor m'n kat die een ander niet tot last is. En heb jij een schep en zak mee voor je paard als ie buiten mest?
IMJ schreef:_San87_ schreef:Ik ben daarom ook heel erg voor verplicht chippen en/of adreskokertje of zo. Dat werkt twee kanten op, mocht een dier wat overkomen is de eigenaar zo gevonden en als het dier overlast veroorzaakt hoe makkelijker de eigenaar te vinden is.
En castreren die loslopende katten!!!
HorseTopShop schreef:Anoniem schreef:Maar ik begrijp dat jij m'n kat z'n chip betaalt en dat jij z'n kalmeringsmiddelen betaalt? Ík ga dat niet betalen voor m'n kat die een ander niet tot last is. En heb jij een schep en zak mee voor je paard als ie buiten mest?
Ik betaal helemaal niks voor de beesten van een ander. Je kiest er zelf voor, je betaald er zelf voor.
Anoniem schreef:HorseTopShop schreef:
Ik betaal helemaal niks voor de beesten van een ander. Je kiest er zelf voor, je betaald er zelf voor.
Maar ik kies ervoor om m'n kat niet te chippen. waarom zou een ander mij dan moeten verplichten om er een chip in te jassen?
Jij ziet m'n kat toch graag gechipt, ik toch niet?
Anoniem schreef:HorseTopShop schreef:
Maar ik kies ervoor om m'n kat niet te chippen. waarom zou een ander mij dan moeten verplichten om er een chip in te jassen?
Maar goed, dat chippen gaan ze er toch niet doorheen krijgen. Hoe wil je dat controleren.. huiszoekingen doen of iemand een kat heeft?
Dat er een boete op wildpoepende katten komt, prima, maar 400€ is achterlijk naturlijk.
_San87_ schreef:Anoniem schreef:
Volgens mij geldt zo'n verplichting vanuit de overheid al.