[VOLG] Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:32

Royal Canin Cat Convalescence Support vond mijn zwangere poes erg lekker maar ook VIRBAC - NUTRI-PLUS CAT is een goede die met smaak word gegeten, dit is een aanvullende pasta die je rechtstreeks in de bek kan doen of op en pootje,vinger enz.
De eerste kan ook door de sonde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:35

dorothea schreef:
Goof schreef:
Mijn kat wilde vooral niet eten omdat de sonde zo enorm irriteerde.
Is het niet tijd om het toch zonder sonde te proberen nu ze aangeeft wel zelf te willen?

Ik denk ook dat 'ie eruit gaat. Ze wordt er gek van. Huid is ontstoken. We willen 2 dagen zonder proberen en dan zien we wel weer verder. Ze wil wel, maar het lukt niet :(

Ach sneu he. Die van mij had ook een kapotte neus van de hechting waarmee hij vast zat. Het is helaas een littekentje gebleven ook.

IMJ

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:48

Misschien gaat ze je verbazen..
Dit is ook niets hè?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 09:06

Update: gisteren naar de DA geweest. Helemaal vergeten te vragen van het maagklepje :o .
DA vindt de wond er goed uitzien, schoongemaakt en nieuwe kraag. Gewogen en een ons aangekomen *\o/* . Thuis nog een snoepje op en vanochtend uit zichzelf de gewone brokjes op, een stuk of tien en ook nog wat snoepjes. Zelf de kraag vervangen want ze krabt er wel veel aan, ze ligt nu weer te slapen. Maar ze is erg actief, en dat is ook een goed teken. Overmorgen weer terug voor controle. M'n gevoel zegt dat we nu écht de goede kant opgaan :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:25

Dat klinkt hoopvol! *\o/*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:38

Fijn!! Meer eten/sondevoeding is meer energie natuurlijk. Ga zo door Cajou!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 16:08

We hebben voor onszelf wat betreft de sonde een grens gesteld: wanneer ze terug is op haar oude gewicht gaat hij eruit, we kunnen haar toch niet de rest van haar leven op sondevoeding houden. Dat is het god zegene de greep en dan zien we het wel...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:29

Oh wat fijn dat het de goede kant uit lijkt te gaan!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:00

Misschien een gekke vergelijking :o maar waarom niet zoals met mensen de sondevoeding langzaam afbouwen en dan kijken of ze meer zelfstandig gaat eten,als je volledige sondevoeding blijft geven en niet afbouwt is het ineens zo'n overschakeling.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 19:19

gaby12 schreef:
Misschien een gekke vergelijking :o maar waarom niet zoals met mensen de sondevoeding langzaam afbouwen en dan kijken of ze meer zelfstandig gaat eten,als je volledige sondevoeding blijft geven en niet afbouwt is het ineens zo'n overschakeling.

Dat vind ik een hele goede :j

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:45

Fijn dat je dit ook vind :o
Zo krijgt ze de kans om langzaam te wennen aan vast voedsel maar je hebt wel de mogelijkheid om haar te ondersteunen met sondevoeding om aan de dagelijkse calorieën te komen die noodzakelijk zijn voor haar herstel, uiteindelijk is de sondevoeding hopelijk niet meer nodig omdat ze zelfstandig genoeg binnen krijgt en dan kan die met een gerust hart eruit.
Probeer eens of ze de Convalescence Support van RC zo wil drinken hier zit alles in en kan je vergelijken met de speciale drinkvoeding die mensen krijgen voor herstel ;)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 20:24

Lust ze niet, heb ik al geprobeerd, dus dat gaat gewoon door de sonde naar binnen ;)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:58

En nutribound? Dat is ook voor zieke dieren en zit ook alles in.
Als ze dingen nu niet eet kan het ook komen doordat ze het associeert met ziek zijn. Nieuwe dingen dus vooral proberen wil ook wel eens werken :)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 19:46

Met de DA afgesproken om de sondevoeding te gaan minderen.

Iemand enig idee welk risico ze loopt als ze moet braken? Dit gaat niet over voeding die eruit zal komen, maar een haarbal. Mevrouw heeft vandaag lekker buiten in het zonnetje gezeten en wilde aanvallen op het gras. Leek me niet zo'n goed idee, zeker omdat een haarbal toch wel redelijk groot is...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:56

Ik kan me ook voorstellen dat de sonde voor haar voelt als iets dat ze eruit moet werken. Daar ze daarom gras wilde eten.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:41

Weet niet of olie voeren een optie is. Maar dat is ook goed voor jaartallen dacht ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:54

Haarballen komen er toch wel uit hoor. Mannen hier spugen ze xo uit zonder gras oid

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:35

Je hebt kans dat als ze gaat overgeven met de sonde, dat deze kan gaan krullen in haar slokdarm...
Hoeft niet, (ik hoop van niet) maar de kans is groot namelijk.
Aan de andere kant, is een haarbal ook wel een vervelend iets dat er wel uit moet misschien.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 09:25

We moeten de sonde voor iedere voeding even aantrekken, zo zouden we moeten voelen of er lucht meekomt en de sonde gekruld is of verkeerd zit. Bij overgeven even terug naar de DA voor een fotootje.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 09:29

Het is echt zo bijzonder. Het is dat ze een kraag omheeft, anders zou je denken dat er werkelijk niets aan de poot is. Ik begin ook zo onderhand te denken dat....
Ze rent rond, loopt zelfs naar de etensbakjes, komt tussenin op de bank liggen, op schoot, houdt onze andere poezekinderen in de gaten...wie het weet mag het zeggen...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:34

Wat fijn! Als er maar voeding in komt en dat vertikt ze zelf.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 10:47

We gaan dadelijk toch maar even naar de kliniek voor een fotootje. Als er niets in haar maag dwars zit, dan denk ik dat de sonde zoveel irritatie opwekt, dat ze hem hoe dan ook kwijt wil. Ik kan niets anders verzinnen.

En we kunnen haar niet tot in lengte van dagen sondevoeding blijven geven, dus misschien toch er maar uit? We hebben al bedacht dat kittenbrokjes misschien wel lekker zijn. Snoepjes gaan er toch ook in.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:21

Die van ons zijn we idd kittenbrokjes en zakjes vlees gaan geven, dit zet ook extra aan.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 12:58

Verder hebben we gezocht naar een reden waarom ze na een snoepje of 10 stopt met eten. Problemen om droogvoer langs de sonde te krijgen? Het is per slot van rekening best een flink apparaat wat er door je slokdarm gaat. Misschien is de wens de moeder van de gedachte, maar je weet maar nooit.
To be continued...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:27

Mijn kieskeurige katers doen een moord voor Cosma nature..is heel hoogwaardige voeding. Misschien eens proberen? Anders zullen je andere katten je wrs zeer dankbaar zijn!