Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:37

Ik meld me ook! Wij hebben sinds afgelopen augustus een gecastreerde reu uit Griekenland (Samos). Zijn naam is Igor en hij is geschat van okt 2015, dus nu ruim anderhalf jaar (en dat is te merken ook, de puberteit en de hormonen beginnen een beetje op te spelen haha). :D Oh en mijn naam is net zoals mijn Boktnaam Jorinda!

Afbeelding

Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:34

Wat een mooie vent! Dat roze neusje <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:32

Dankje! Ik ben ook heel erg verliefd op zijn neusje haha. <3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:03

Ramiro schreef:
Haha koningin van de mesthoop :') dat vind die van mij ook heerlijk, zo smerig heb hem al een paar keer moeten wassen.

Maar goed dat hij niet beseft hoe groot hij is latruda, anders was er waarschijnlijk geen houden maar aan.

Classic we zijn een paar dagen naar de vogezen geweest. Wat fijn dat Tara lekker is gaan zwemmen. Harley vindt water heel interessant, maar meer dan pootje baden durft hij nog niet.

Balte wat een leuke reünie, bijzonder dat ze zo dicht bij elkaar terecht zijn gekomen.

Ziet er echt ontzettend gaaf uit, die zet ik ook vast op mijn lijstje met vakantie bestemmingen <3
Tara vind het ook echt heerlijk, maar wel heel spannend. Achter de bal vliegt ze zo aan het water in, maar zonder bal twijfelt ze nog wel heel erg. En zodra de grond onder haar pootjes verdwijnt, vindt ze het ook minder leuk. Echt zwemmen vindt ze niet zo leuk en ook best wel moeilijk. Maar dat komt met de tijd wel denk ik

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:04

Latruda schreef:
Haha koningin van de mesthoop :') 4

@ramiro nou ik ben bepaald geen lichtgewicht maarond als hij iets interessant's ziet op straat dan neemt hij mij op sleeptouw.
Kwestie nog van trainen eigenlijk. In het begin deed hij het continu maar nu gelukkig niet meer.

Oh, dat varken van mij doet dat ook.. echt zo smerig en het liefst in die natte derrie die eruit komt, ieuw.

Jorinda, wat een leuk koppie en die neus <3

Mijn voorkeur als die van mij voor afkoeling gaat, niet de blubber of mesthoop, maar badje aub..

Afbeelding
Dit was vorig jaar in badje van kennis van de kinderen :Y) 8-)

Zelf heb ik "schelp" zwemmen doet ze niet, maar buikje koelen of hengelen dan weer wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En ja, die bemoeit zich er ook graag mee... (om haar staat de waterbak in de keuken ook in een grote kweekbak, aangezien ze heel graag met water speelt)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:45

Ik wil ook nog graag zo'n schelp. Denk niet dat Igor er echt in gaat, maar dingen eruit halen en eventjes erin staan zal al wel voor wat afkoeling zorgen denk ik :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:51

Schelp kost bij de action meen 5 euro... dus voor proberen wel te doen, die van mij vist ook eigenlijk alleen dingen eruit en uche.. pas sinds van de week steekt ze ook haar snuit onder water, dat deed ze vorig jaar echt niet!!!
Ze kijkt er nog wel vies bij en gaat na het onderduiken haar snuit afpoetsen aan haar poten :D :') _O- Wat ze echt niet doet als ze in de poep heeft gerold of een dood beest 8)7

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:52

Haha nee, maar dat laatste ruikt dan ook ontzettend lekker. Dat poets je er toch niet af!? :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:04

Ik wou de schelp ook heel graag, die had Tara bij haar vorige eigenaar ook. Helaas had de action bij ons in de buurt hem niet meer :(
Dus maar een kinder zwembadje van 5 euro gedaan, vindt ze ook helemaal prima gelukkig

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:56

Wat is Igor mooi en sierlijk!

Mijn Tauro heeft vandaag ook een roze schelp gekregen. IN het asiel hebben ze veel van die schelpen dus hij kende dat al maar zijn vorige is stuk dus :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:59

Het topic ligt al even stil. Ik stip m even aan om m in het vizier te houden.

As vrijdag komt mijn nieuwe Rus aan op Schiphol. Ik ben echt zenuwachtig. Slaap er gewoon rommelig van.

Ik had een heel wensenlijstje van wat ik wou in een hond en hier in het asiel was niks. Ik kwam deze dame tegen bij een stichting die bemiddeld voor honden uit Rusland:

Afbeelding

Bij toeval hebben we in maart ook een kat geadopteerd uit Rusland (andere stichting). Maar dat is heel goed bevallen. Hoop dus dat deze ook zo goed bevalt. Ze heeft al wel in een huis gewoond bij een opvangadres in Rusland. Dus er was al wat bekend. Wel een zwerver van ongeveer 2-3 jaar.

Ik ga het topic nog doorlezen. Op pagina 1 al heel wat positieve verhalen, in ieder geval.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:55

Wat een leukerd! Ben benieuwd hoop dat jullie van elkaar gaan genieten straks!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 09:10

Leuke hond!

Hier nog altijd erg blij met mijn mooie griekje! Soms kan ik haar de nek omdraaien, maar ze begint wel echt haar eigen karaktertje te ontwikkelen nu ze minder bang begint te worden. En dan is het echt een klein duiveltje soms :+ <3

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:37

Btje onscherpe foto, maar ziet er uit als een hele leukerd Fabster! Sterkte met je zenuwen :D .
Ik ben echt zó blij met en trots op mn Spanjaard. Verbaas me nog bijna dagelijks over zijn geweldige karakter, moeiteloze aanpassing aan echt alles en iedereen en hoe goed hij luistert. Hij heeft de commando's van de paarden ook overgenomen. Ik heb hem nooit 'Ho', ' Halt' en 'Wachten' geleerd. Mijn paarden wel, maar hij kent het vlekkeloos. Ook geef ik hem nooit echt een commando, maar vraag ik het hem in een hele zin, bijv: 'Kom maar even hier, jongen', 'Ga maar even zitten dan wachten we even'. Dat is zo gegroeid en hij begrijpt dat dus perfect en doet helemaal wat de bedoeling is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:45

Heb alle pagina's doorgelezen. Veel positieve verhalen, gelukkig. Stichting Poor Animal in Prinsenbeek zit vlak bij mij. Die heb ik overwogen (lekker dichtbij), maar nu ik lees dat daar een luchtje aan zit, ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan.

Ace heb ik ook contact mee gehad. Die doen wel veel moeite om je te ontmoedigen, in ieder geval.

Tot nu toe heb ik bij deze stichting, voor honden uit Rusland, veel steun gehad en als het niet lukt met de hond, is er een plan B. Dat vind ik wel fijn om te weten. Ik ga er niet van uit, maar je weet nooit. Ik heb hier 2 poezen, een bejaarde hond en paarden. Die wil ik voorlopig nog even houden....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:56

Die heeft een luchtje inderdaad, slim om die over te slaan.

Hondje dat je nu hebt uitgekozen ziet er leuk uit, hoop dat ie aan je wensen voldoet.

Mijn monster wordt naar mijn idee nog steeds leuker en vertrouwder, als is en blijft het een bangepoeperd, vlinder en uche... eentje die durft te bijten (mij niet hoor, heel af en toe komt ze iemand tegen die ze echt niet mag...)

Had haar laatst bij de snackbar vast gezet aan fietsenrek (voor de deur) ben frietjes gaan bestellen en meteen weer bij haar gaan zitten en ondertussen oogje op haar gehouden, want vind dat ze dit wel moet kunnen. Zat ik bij haar op het stoepje, diverse mensen vonden haar leuk, zij hun ook dus liet zich gewoon aaien en was blij..
Komt er een mevr. met brommer aan de hand langs lopen ja, hoor die most ze niet! Grommen... zucht.. nou moet ik zeggen die mevrouw keek ook als 7 dagen omweer nog voordat ze hond in het vizier kreeg, dus ga vermoeden dat het iets is met gezichtsuitdrukkingen, alleen welke.. ????
Dacht eerst luchtjes, maar daar kan ik niets mee, mijn neus is niet zo goed.
Gelukkig zet ze niet meteen haar tanden overal in en als ze hapt is het snappen, maar mag gewoon niet, klein ettertje... En als mensen zich laten coachen in hoe haar te benaderen vind ze ze ook na paar minute prima, maar dan moeten ze wel doen wat ik zeg en niet te dominant overkomen en te bedreigend.

Wat voor ons werkt, mens snoepjes geven, commando laten geven, als ze het opvolgt klik en snoepje, niet aaien!! Zeker niet over hoofd (vind ze echt vreselijk) na paar oefeningen en beloningen valt dan kwartje dat mens oke is. Blijft raar hondje, maar ja, met raar verleden krijg je soms rare hondjes..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:58

Ik had in het andere topic ook gereageerd Fabster, maar wat een lieve oortjes. <3

Zou best heel goed mevrouw haar lichaamstaal kunnen zijn hoor, Sjolvir.

Igor gaat echt heel goed verder. We zijn nu 2x met hem wezen coursen en dat vindt hij echt geweldig. Dus dat houden we erin! Ook begint hij wat minder terughoudend te worden voor vreemde mensen. Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant vond ik het ook niet vervelend dat reikende mensen hem niet konden bereiken, haha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:05

Wat voor hond ben jij, dat je er mee gaat coursen, Jorinda? Vast iets met galgo of greyhound of podenco dan?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 07:28

Die van mij "beet" gisteren voor de eerste keer naar een andere hond, en absoluut niet om te spelen. Ik ben er nog verbaasd over! Denk dat het allemaal even teveel was, ik die een man mee had wandelen, dan nog die hond met een vreemde vrouw.. gelukkig beet ze niet door, maar ze liet duidelijk weten NEE!

Op de hondenschool is ze heel anders. Daar gaat ze op de wei naar vreemde toe, uit zich zelf. En zodra we van de wei zijn is ze weer bang pff..

Laatst een klein wedstrijdje gehad bij de hondenschool. Van de 35, ben ik toch 5de geworden met mijn kleine pupper. En 1e bij de groepjes waarin we verdeeld waren. Was zooo trots! <3

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:12

Leuke hond Fabster, kan me voorstellen dat je nerveus bent. Ik was ook mega nerveus toen onze hond kwam, je hebt eigenlijk geen idee wat je in huis haalt.

Ik moet zeggen dat ik op het ergste voorbereid was, maar ik ben nog steeds mega happy met onze Bulgaar. Ik heb nog nooit zo'n zachtaardige vriendelijke hond gehad. Hij is zondag meegegaan naar het buitenconcert van de harmonie, onder het mom van we proberen het gewoon en anders gaan we naar huis maar hij was echt ontzettend braaf. Hij is lekker languit gaan liggen, heeft zich alles bekeken en door iedereen laten aanhalen.

Een paar 'happerds' hier, onze andere hond komt ook uit het asiel (in Nederland) en heeft deze fase ook gehad. Was ook meer happen dan bijten. Toen hij eenmaal bij ons gewend was, werd hij erg beschermend richting ons. Ook viel hij inderdaad uit naar andere honden. Lichaamstaal was daar ook een trigger, sommige mensen komen dan net wat dreigender over blijkbaar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:19

Ik heb dat happen en uitvallen gehad mrt onze vorige hond (zwarte russische terrier). En die had ik als pup al, met stamboom en bij een goede fokker vandaan. Het was een angstbijter in spe. Heb ik ook goed kunnen krijgen, dus op zich wel wat gewend. Ik ben dus niet zo bang dat het allemaal niet lukt. Linksom of techtsom komt het altijd wel goed. Zelfs bij een pup van een 'echt merk' weet je niet wat je binnen krijgt. Het is meer het lange wachten. Dan krijg ik veel te veel tijd om na te denken. Beter meteen. Dan moet je het gewoon doen met wat je hebt. Maar goed, nog een paar dagen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:31

Nog paar daagjes inderdaad, leuk hoor! Ik weet nog dat ik deze hond gezien had en eigenlijk natuurlijk gewoon mee had willen nemen naar huis, maar ze moisten thuis nog komen kijken. Ging overigens heel snel. Donderdag hondje gezien, zaterdag bezoek, zondag hondje halen, dus ik moet niet klagen, maar ik vond het hondloos zo... hond loos...... (andere hond was overladen en wou eigenlijk snel weer andere, gewoon omdat ik en geen hond geen combi is.)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:25

Wat een gaaf hondje Fabster, bijna! Zo leuk

Jorinda waar ga je met hem coursen? Ik zou dat met de onze ook nog wel eens willen doen.

De schelp kun je vaak ook wel op marktplaats vinden voor een prikkie. Ik heb er ook een maar mijn Griek is als de dood voor water := Dus nu zijn de honden van mijn ouders er blij mee (als ballenbak voor puppy's is hij ook geweldig!)

We hebben nu 2,5 jaar een Griek van nu 3 jaar ongeveer, fantastisch beest. Kan met alles. Hij luistert alleen niet al te best wanneer hij los is (we hebben verschillende trainingen etc gedaan, helaas gewoon de aard van het beestje dat hij zo 'zelfstandig' is).

Nu wil ik stiekem er nog wel een hond bij (niet perse nu meteen) maar dan graag meer richting een herder type of in ieder geval iets minder richting podenco/windhond, of eigenlijk een waarvan de kans groot is dat hij (of zij) Viktor wat meer terug houd in plaats van dat ze er met z'n 2e vandoor gaan :)) Heeft er iemand enig idee bij welke stichtingen ik dan het best zou kunnen kijken? Of naar wat voor type hond?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:28

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:28

Hier ook mijn hond overleden. Laat echt een gat achter. Deze had ik al even op het oog, dus kon snel beslissen. Alleen die zat dus nog niet in NL. En dan is het wachten lang (5 wkn) en gaat mijn hoofd malen (wel de juiste keuze?), zie ik nog veel meer geschikte honden (twijfel, was die nou niet beter geweest?). Dus dat lange wachten is niks voor mij. Maar ja, het is wat het is en nu is het bijna zo ver, gelukkig.

Voordeel van het lange wachten, is datmijn achtergebleven hond uit haar dalletje heeft kunnen komen en nu met frisse moed een nieuw maatje tegemoed kan gaan ipv met het verdriet om het verlies van haar maatje. Want ze was echt depressief. En aangezien ze al 13 is, dacht ik echt dat ik haar ook ging verliezen. Maar ze is weer van de partij, gelukkig.