[volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:25

Te schattig dit <3 .

Ja, ik kan me voorstellen dat je je vragen blijft stellen bij het eerste kitten. Zo jammer!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:26

Ze zijn zo knap! Heeft Sienna echt mooi gedaan :)

Erg sneu om de eerste zo te zien... had ook zo'n mooi leventje moeten krijgen...
Wel bijzonder om te zien hoe groot de pootjes al zijn bij zulke jonge diertjes. Duidelijk dat het flinke katten worden. :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 23:24

Ja.. Arm beestje.. Had hem zo erg een goed leventje gegund. Maar blijkbaar was hij niet 'af' of niet gezond genoeg.. Moeder natuur is hard.. Maar hij leek zo ontzettend volmaakt. Op de foto lijkt het gewoon een levend kitten. En dat terwijl wij hem niet eens levend hebben meegemaakt.. Wat hebben we lang geprobeerd hem toch nog aan het ademen te krijgen. Maar tevergeefs.. Zo moeilijk! :(

Maar goed, we moeten ons nu focussen op de andere 4 guppen! :D Schatjes zijn het. Elke keer als mama de doos verlaat om even voor haarzelf te zorgen (behoefte doen, eten of drinken) beginnen ze meteen te zeuren. Al worden ze op een gegeven moment wel stiller en kruipen ze allemaal dicht tegen elkaar aan. Zo vertederend <3

Ik zou zo urenlang naast de doos kunnen zitten en alleen maar kijken.. Sienna vind het ook allemaal prima, ook als wij de kittens oppakken om ze te wegen of iets dergelijke. Ze kijkt wel goed wat we met haar kitten gaan doen, maar laat het allemaal gebeuren.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 01:47

Sienna wilde net even rust. Lag buiten de doos op de grond. Kittens piepen. Ze luisterde wel naar ze (oortjes draaide) maar bleef liggen. Als ik haar weer terug erin deed liep ze er gewoon weer uit.
Was ook de andere katten in de schuur aan het voeren dus waarschijnlijk wilde ze daarheen haha.

Ach, zo lang ze niet te lange periodes eruit gaat is het wel prima denk ik. Snap wel dat ze af en toe er even uit wilt.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 05:37

oh nee toch geen brown tabby ????!! <3 als ik er nog ééntje wil is het die kleur.... zal ik wel mis gezien hebben is gewoon een zwarte :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 07:37

Waaslander schreef:
oh nee toch geen brown tabby ????!! <3 als ik er nog ééntje wil is het die kleur.... zal ik wel mis gezien hebben is gewoon een zwarte :D

Het is inderdaad geen gewone zwarte :) Duidelijk niet. Wordt bruin. En z'n pootjes, oortjes en kinnetje zijn lichter. Brown tabby zou héél goed kunnen!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:45

Ik zoek een kater met " een stevige bek" en flinke tips voor een poes zonder stamboom. Dan nog bij voorkeur niet overdreven ver van Eindhoven. Dus dat zal niet meevallen denk ik

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:55

Topic gevonden :D

Celine_Famke schreef:
Sienna wilde net even rust. Lag buiten de doos op de grond. Kittens piepen. Ze luisterde wel naar ze (oortjes draaide) maar bleef liggen. Als ik haar weer terug erin deed liep ze er gewoon weer uit.
Was ook de andere katten in de schuur aan het voeren dus waarschijnlijk wilde ze daarheen haha.

Ach, zo lang ze niet te lange periodes eruit gaat is het wel prima denk ik. Snap wel dat ze af en toe er even uit wilt.

Sienna weet zelf waarschijnlijk precies hoelang ze de kittens alleen kan laten :) Anushka gaat vaak boven de doos in de vensterbank liggen, dan kan ze d'r kittens wel zien maar ligt ze er niet bij. Ook Jiala ligt soms totaal ergens anders, maar houdt dan wel alles goed in de gaten :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:00

O nee, nu komen er 3 nestjes in 1 topic := Amable, die van jou zijn ook zo mooi!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:02

Thanks! Ben er ook echt onwijs blij mee <3 Ze doen het ook zo goed :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 08:03

Ja ze zal wel weten wat ze doet :) Als ik een kleine op pak en die begint te miauwen komt ze meteen aanlopen en kijken wat er met haar kitten is.
En vanochtend lag ze er gewoon weer luid spinnend bij.

Sienna heeft het wel altijd vrij snel warm dus ik denk dat ze daarom soms ook lekker wil liggen op het laminaat ipv in de doos tussen de kittens haha.

Die van jou zijn inderdaad ook zo onwijs leuk Amable! Wij hebben voorheen ook gefokt met Heilige Birmanen, daar doen ze me echt aan terug denken haha.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:04

Celine_Famke schreef:
Waaslander schreef:

Het is inderdaad geen gewone zwarte :) Duidelijk niet. Wordt bruin. En z'n pootjes, oortjes en kinnetje zijn lichter. Brown tabby zou héél goed kunnen!

oh nee duimen dat het een poesje is :-)

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:32

Ik denk dat de dode kitten wel helemaal af en gezond was, maar dat het wellicht de lang in het geboortekanaal heeft vastgezeten. Dat komt vaker voor bij de eerste kitten. Bij mensen wordt dan naar zo'n grijptang gepakt, maarja bij dieren is dat net even anders..

Gelukkig heeft Sienna nog 4 prachtige en super lieve kittens waar zij, en jullie lekker van kunnen genieten <3

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 10:39

Ja we denken dat hij al een tijdje (vast) zat in het geboortekanaal, want de bevalling zette pas vrij laat écht door. Bijkomend dat hij best droog was en we geen vliesje zagen.

Maar ja, zeker weten we het nooit. En dat is best lastig. Maar inderdaad, we hebben nu 4 gezonde schatjes :D En daar zijn we super trots op en blij mee!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:44

Helaas even internetloos en dan mis ik dit prachtige moment met helaas een vervelend randje... :(
Maar gelukkig heeft ze 4 prachtige kleintjes gebaard die het goed doen. Ik duim dat alles goed blijft gaan.
Het is trouwens vrij normaal dat na de eerste 24 uur het gewicht af neemt en pas daarna weer gaat toenemen. Was met mijn kleintjes toen ook, maar belangrijk is dat ze na een week wel 50 tot 100 gram zijn aangekomen. :)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:43

Oh wat geweldig die rode <3 . Heb zelf een rode halve Maine Coon en vind ze zooo leuk.

Enorm jammer van de eerste!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 19:09

De gewichten vandaag! Donker bruin en licht bruin zijn de rode haha.

Donker rood is een beetje afgevallen.. maar ff beetje in de gaten houden.

Afbeelding

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:38

Ik vind het echt leuk om dit allemaal te volgen :D Leuk dat je het blijft posten!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 21:25

Ik vind het ook leuk om alles hier neer te zetten voor jullie :D Helemaal leuk als ik straks 'echte' foto's kan plaatsen hier van spelende kittens straks :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:52

Leuk om volgen ! :):)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 22:22

Liefjes <3

Afbeelding
Afbeelding

Hannanas