Hele leuke meid. Had zelf ook een hond van de stichting.
Ze ging het formulier mailen en dan hoorde ik nog of we waren goedgekeurd.
Maar volgens haar zou het wel goed komen. Ze ging er extra bij vermelden dat we een gigantische tuin hebben.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

hobbyisten, als je je verveeld moet je je ergens mee amuseren)
). En ZhuZhu is daar ook wel van onder de indruk. Dus dat scheelt. Is goed dat het gebeurt onder onze neus. Met de paarden gaat t nu ook al beter en dat was eerder ook zo n reactie. Dus komt vast wel goed.
Miep was er lekker mee aan het voetballen en er in aan het bijten en als ZhuZhu hem dan te pakken kreeg, nam ze de bal gauw mee naar haar hol
.
samen met de klicker gaat dat goed, zelfs als mijn hus wild ziet kan ik haar afleiden.
. We waren aan het wandelen (Miep aan het zwemmen) en ik was met ZhuZhu het 'hier komen' aan het oefenen. Paar x geen respons. Dus een wat onaardiger stijl erin gegooid (letterlijk). Ik had haar aan de dubbele longeerlijnen en ze was buiten mijn bereik. Ik roep haar en ze komt niet. Wel een blik van 'ben ff bezig'. Ik roep haar nogmaals en ze komt een paar stappen naar me toe, maar besluit toch ergens anders te gaan snuffelen (met de blik op mij gericht, dus wat mij betreft is dat een dikke hondenvinger die ik kreeg). Dus ik roep haar een derde x en ik krijg geen reactie, dus ik gooi een platic tas (met hondenriemen erin) tegen haar aan. Ze schrikt zich helemaal dood en weet niet hoe snel ze bij mij moet komen
. Dus snel een klik en lekker worstje erin . Boodschap was duidelijk: niet komen, gebeuren er enge dingen, wel komen lekkere dingen. De rest van de weg kwam ze keurig op commando. Soms nog wat twijfelend (want eerlijk is eerlijk, ik nam wel steeds de moeilijkere momenten, als ze even bezig was), maar ze kwam steeds.
Dat is toch een mooi compliment. Ik zei: nou, nog niet, maar we zijn druk aan het oefenen. Vond ie fijn, dat er werk in werd gestopt. Ondertussen lag Miep nog in de beek
. 'Hoort die er ook bij?' Vraagt die man. Yep, maar die doet de wandeling zwemmend
. Ach ja....
. Maar ik wacht het gewoon even af.
. Mijn 13 jarige loopt haar er met gemak uit. Maar goed, dan kan ook de omschakeling en stress zijn. Nu past ze in ieder gebal goed in het wandelschema can de oude hond. De rest komt later wel.