Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:59

Hier zijn ze net op huisbezoek geweest.
Hele leuke meid. Had zelf ook een hond van de stichting.
Ze ging het formulier mailen en dan hoorde ik nog of we waren goedgekeurd.
Maar volgens haar zou het wel goed komen. Ze ging er extra bij vermelden dat we een gigantische tuin hebben. :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:35

Dan komt het vast goed met je hondje!

Hier worden zo langzamerhand de paarden geïntroduceerd. Best spannend, want ZhuZhu gaat in de aanval en 1 van mijn ponies wil dat varkentje wel eens wassen. Aan mij de schone taak om het allemaal gezellig te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:26

Die pony denkt.. wat jij keffer... mijn hoef wordt je echt niet blij van hoor!

Sannert, komt vast goed.

Lisitano, heerlijk he?! dat er vaak gewoon nog groei in zit, maar moet je kijken naar hoelang nog en dan te bedenken dat er veel mensen na dag of week al reopen, dit wordt niets... Ze moeten nou eenmaal wel beetje de tijd krijgen om te wennen.

Voor degenen met FB, mijn held.. met schapen.. LIjkt hier net echt alsof ze ze wil drijven door dat circelen, in werkelijkheid wil ze eigenlijk met mij mee, maar er lopen levensgevaarlijke schaapjes (lees voornamelijk lammetjes).. waar ze dan langs moet (en slootkant en stalletjes erom heen).
Heerlijk, zo'n held.. :+ :Y) <3 <3
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 021299554/

Paarden zijn ook best ehhhh, afschrikwekkend.. hier had ze in de verte zitten wachten toen ik het draad repareerde, want de paarden waren daar, dus zij niet :D
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 094738980/

Ook leuk als ze liggen te rollen in de paddock gaat ze er wil blaffend omheen rennen, totdat ze opstaan, dan is ze weer foetsie..
Ze heeft wel een punt, dit is Hepsie als veulen en ehhhh.
(geloof dat ze dit jaar ook gezamelijk Ko de Ducktolling retriever het land uit gejaagd hebben. (heb zulke leuke paarden :') hobbyisten, als je je verveeld moet je je ergens mee amuseren)
https://youtu.be/QKdUAQzIRbI

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:17

Haha! Stoer veulen!

Die pny heb ik van een vriendin over genomen. Die kwam bij een boerderij vandaan waar de honden nog wel eens in een staart hingen ofzo. Dus die is voorbereid; een hond is niet tof en moet je een dreun verkopen. Hij heeft erge losse voorbeentjes..... Behalve als hij alleen met mij op buitenrit moet. Dan is hij blij dat er ook nog een hond bij is.
Laatst bijgewerkt door Fabster op 03-07-17 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:19

Echt eigenlijk is die pony vreselijk :D :+ :Y) , zo brutaal als ze daar is is ze nu volwassen nog steeds, of moet ik zeggen nog erger! Maar zo leuk en leergierig en zo blij en vriendelijk, maar ze zit echt overal tussen geplakt met die nieuwsgierige brutale snuit van d'r <3 <3 .

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:05

Ik heb in ieder geval mijn bezitterige gezelschaphondje... <3 :+ Ook al is ze niet in alle opzichten zoals ik haar had willen hebben, maakt dit toch wel veel goed, grijns...
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:11

Hier ontstaan de eerste schermutselingen. Tussen de honden onderling;ZhuZhu gaat ook haar ruimte opeisen. En een aanval op de kat. Want de kat binnen is geen probleem. Maar de kat buiten is toch echt een heel ander verhaal.... :oo

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:15

Aanval of gewoon er achter aan? Mijn hond gaat op stal wel achter de katten aan, maar niet om ze te vermoorden. De hond van de boer idem zijn vorige hond echter hebben we aantal keer echt rotschop moeten verkopen, die had ze echt vermoord. Greep ze en schudde ze dood, heeft ie met honden ook gedaan kon zelfs mijn x staf x mechelaar niet op het erf los laten dan vrat die herder hem echt op.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:59

Het was denk ik meer er achter aan. Maar waar mijn kat weg rent, bleef deze zitten (zat ook aan een tuig). Dus dat werd wel een kill and attack. Maar goed, we zaten er met zijn allen bovenop, dus een brul en iedereen staat rechtop (mijn oude hond was meteen weg := ). En ZhuZhu is daar ook wel van onder de indruk. Dus dat scheelt. Is goed dat het gebeurt onder onze neus. Met de paarden gaat t nu ook al beter en dat was eerder ook zo n reactie. Dus komt vast wel goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:04

Arme oude hond, die dacht, wat heb ik gedaan, ikke nie wete nie!!! Watte watte???

Hoop wel dat het inderdaad geen katten killer is, maar gewoon blij ei, wat leuk het rent ik ook!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:54

Ik moet eens informatie vragen bij mensen met border collies. Ze heeft dus ook echt die fixatie op haar target. De vraag (voor mij) is wat dat precies betekent. Speels of niet?

Ik vind border collies altijd een beetje rare honden. Ze zijn zo serieus en hebben weinig humor (vind ik). Dus ik moet me echt eens gaan verdiepen in dat ras. Ik herken veel van de border in haar.

Voordeel is dat ze wel echt heel slim zijn...

De piepbal was nog geen groot succes trouwens. :') Miep was er lekker mee aan het voetballen en er in aan het bijten en als ZhuZhu hem dan te pakken kreeg, nam ze de bal gauw mee naar haar hol :roll: := .

Daarna was ze in het gras inderdaad wat meer speels. Tot ze de kat in het oog kreeg... >;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:24

Is best lasting om als ze gefixeerd zijn hun gedrag verder nog in wenselijke banen te leiden, kan wel, maar je moet wel contact kunnen krijgen.
Die van mij is dan geen border maar doof en blind en gefixeerd als ze haas ziet, kan dan vlak langs je komen lopen en haar hondenvriendinnetje waar ze normal onafscheidelijk mee is, maar ze ziet ons dan niet eens al probeer je ervoor te springen.

Nou ja, MIep blij met nieuwe speeltje... en zoef ZhuZhu jat het af... Spelen is wel iets dat ze echt van zich moeten hebben en is deels trainbaar (maar je moet wel een ingang hebben).

Weet je al iets wat ZhuZhu erg leuk vind, naast de kat... Bij die van mij is het heel ordinair, eten... Dus in begin maar gewoon geheel tegen mijn principes in hondeworstjes etc. aangeschaft om haar om te kopen. Vorige hond van mij had tennisbal verslaving, dat was wel heel handig.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:14

mijn husky en border fixeren zich, ik heb lever meestal bij mij. Dat ruikt zo sterk leid ze echt af :+ samen met de klicker gaat dat goed, zelfs als mijn hus wild ziet kan ik haar afleiden.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:51

Denk dat je het ook tijd moet geven. Mijn Tauro ging vanaf dag 1 achter mijn katten aan (die komen niet binnen maar wel in de garage). Na een jaar was dat uit zichzelf voorbij. In de garage kijkt hij er vaak niet meer naar, als ze in huis komen, wordt hij wat zenuwachtig en ja als de kat een sprintje trekt... ;)
Ook mijn kippen vond hij heel interessant. Nu lopen mijn kippen los in de weide en geen van mijn honden komt eraan. Tauro gaat zelfs restjes pikken in het kippenhok terwijl de kippen erbij staan. Enkel als ze in de tuin komen en te veel fladderen durft Fenna (de Mastin) er eentje in de veren te bijten.
De paarden heeft Tauro van mijn oudste hond geleerd hoe hij dat moest doen, Fenna was daar vanaf dag 1 goed mee, dat was een gelukje :D

Op de site van ACE staat ook in één van hun teksten dat je minstens een half jaar moet rekenen voor ze helemaal zichzelf zijn/worden en soms nog langer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:56

Mijn vorige hond was inderdaad ook tennisbalverslaafd. Inderdaad handig. Deze ook wel eten, maar minder als de hyperfocus er is. We wachten het nog even af.

Vandaag wou Miep wel spelen. Maar ZhuZhu snapte de hint niet of wou niet. Dus ik ging even gek doen met Miep en toen wou ze wel mee doen. Beetje springen en blaffen. Het is wel een straathond. Geen tijd gehad om te spelen, mss.

Ik hoop dat ik een goeie ingang vind. Anders kan ze niet mee aan het paard. Ze moet wel goed luisteren dan. Maar goed, dat heb je ook niet voor elkaar binnen een week.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:19

Hondenworst doet inderdaad wonderen. Binnen dan. Dus nu buiten maar eens proberen.

Ik werk trouwens ook met een clicker. Ook met mijn paarden. Gaat goed.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:02

Wel net het eerste compliment binnen! :D . We waren aan het wandelen (Miep aan het zwemmen) en ik was met ZhuZhu het 'hier komen' aan het oefenen. Paar x geen respons. Dus een wat onaardiger stijl erin gegooid (letterlijk). Ik had haar aan de dubbele longeerlijnen en ze was buiten mijn bereik. Ik roep haar en ze komt niet. Wel een blik van 'ben ff bezig'. Ik roep haar nogmaals en ze komt een paar stappen naar me toe, maar besluit toch ergens anders te gaan snuffelen (met de blik op mij gericht, dus wat mij betreft is dat een dikke hondenvinger die ik kreeg). Dus ik roep haar een derde x en ik krijg geen reactie, dus ik gooi een platic tas (met hondenriemen erin) tegen haar aan. Ze schrikt zich helemaal dood en weet niet hoe snel ze bij mij moet komen :') . Dus snel een klik en lekker worstje erin . Boodschap was duidelijk: niet komen, gebeuren er enge dingen, wel komen lekkere dingen. De rest van de weg kwam ze keurig op commando. Soms nog wat twijfelend (want eerlijk is eerlijk, ik nam wel steeds de moeilijkere momenten, als ze even bezig was), maar ze kwam steeds.

Er kwam dus een meneer ons tegemoed lopen en ik roep haar bij me. Ze komt keurig. Dikke knuffel en worst. En die meneer zegt: 'zó, die luistert goed!' _O- Dat is toch een mooi compliment. Ik zei: nou, nog niet, maar we zijn druk aan het oefenen. Vond ie fijn, dat er werk in werd gestopt. Ondertussen lag Miep nog in de beek :D . 'Hoort die er ook bij?' Vraagt die man. Yep, maar die doet de wandeling zwemmend := . Ach ja....

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:13

Ik kreeg gisterrn trouwens papieren hoe en wat als de hond aankomt enz. Hoe te handelen wat je van de hond kan verwachten enz.
Daar stond in dat ze veel konden drinken in het begin. Zhuzhu was ook uit het buitenland of niet fabster ?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:14

Huisbezoek was trouwens goed ! :D
Vanavond hoor ik meer hoe en wat. Straks ga ik al een bench halen. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:22

O, goed om te weten, Sannert. ZhuZhu is uit Moskou en drinkt inderdaad veel. Moest net naar de DA om haar paspoort op orde te maken voor de vakantie naar Denemarken. Meteen bloed laten trekken of alle organen naar behoren werken. Maar dan komt dat vele drinken mss daar door. Trek dat mss nog wel bij.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:05

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:13

Nou, de centrale verwarming doet t hier nu niet hoor :D . Maar ik wacht het gewoon even af.

De DA vond haar wel iets te dik. En grappig genoeg geb ik deze hond uitgezocht, omdat ze een sportief baasje zochten. Ze zou een goede conditie hebben en graag mee rennen met diets of hardlopen. Maar nu doe we nog maar korte stuljes wandelen en ze is echt gesloopt _O- . Mijn 13 jarige loopt haar er met gemak uit. Maar goed, dan kan ook de omschakeling en stress zijn. Nu past ze in ieder gebal goed in het wandelschema can de oude hond. De rest komt later wel.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:18

Ja haha die centrale verwarming is niet van toepassing inderdaad. :D
Komt ze uit een asiel ?
Ik heb wel eens gehoord dat ze in buitenlandse asiels veel voeren zodat er geen ruzie om het voer komt. Vandaar dat honden vaker dikker zijn. Geen idee of dat echt is of een fabeltje. Maar leek me wel redelijk kunnen kloppen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:55

Deze komt uit een gastgezin. Maar blijkbaar werd ze daar ook goed gevoerd :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:53

Die ZhuZhu is toch een bravert hoor! Echt makkelijkste hond die ik ooit heb gehad. Vandaag meegenomen naar vriendin en haar 2 honden en dat ging ook prima.

In de auto heeft ze wel een keuze gemaakt. Geen kofferbak, maar achterbank :D

Afbeelding

Verder heeft ze echt een conditie van niks. Die is in de middag iok niet meer aanspreekbaar _O-

Ze wilde dan wel even bij ins in het gras komen liggen en beetje knuffelen. Maar that's it!

Afbeelding