Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:Geheel offtopic, maar €25,- aan kattenvoeding per maand? Eerder per kwartaal...
Charaz schreef:Vjestagirl schreef:Geheel offtopic, maar €25,- aan kattenvoeding per maand? Eerder per kwartaal...
Wat voer jij dan?
Lusitana schreef:Waarom gaat het in Nederland uiteindelijk altijd weer om geld en denkt men daar rechten uit te verlenen? Zo van: ik heb er geld aan uitgegeven dus is hij nu van mij?
Stel iemand gaat ongevraagd geld uitgeven aan je paard en gaat hem vervolgens opeisen omdat hij of zij er immers geld aan uitgegeven heeft?
Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik vind wel dat als de kat zich thuisvoelt ik als eigenaar zou overdenken om hem/haar daar te laten, maar dat heeft dan te maken met de gevoelens van de kat en niet met wat de nieuwe persoon al of niet uitgegeven heeft....
Duhelo schreef:Dan zit je nog op 10 euro per maand. Reken een zak kattenbakvulling erbij van 10 euro, is 20 euro per maand.
Kom je alsnog aan 480 euro aan voer, mits ze geen snoepjes of natvoer eten, want dan mag je rustig 10 euro per maand erbij rekenen.(240 euro)
100 euro dierenarts en ontworming per jaar is ook nirt overdreven gerekend, dus dan zit je al een minstens 680 tot 920 euro per jaar. Afgegaan op het minimum...
Mijn katten eten trouwens graanvrij en cosma, inclusief kattenbakvulling kom ik zeker aan mijn bedrag per jaar.
emil01 schreef:TS; geef niet je adres en laat ze niet bij je thuis komen. Ik herhaal het nogmaals, want ze kunnen dan ook buurten om te kijken of ze de kat zien lopen en hem katnnappen, oftewel gewoon stiekem meenemen. Niet doen dus! Verder zou ik ze idd zeggen dat ze jou de opvangkosten moeten vergoeden voor die 2 jaar. Eens kijken of ze dan nog zo graag de kat terug willen hebben. Dit zouden ze ook bij een asiel moeten betalen, dus daar is niks vreemds aan. Probeer het ze wat moeilijker te maken, dan zie je meteen hoe graag ze de kat werkelijk terug willen hebben en hoezeer ze de kat gemist hebben. Maar echt niet je adres doorgeven!
Vjestagirl schreef:Duhelo schreef:Dan zit je nog op 10 euro per maand. Reken een zak kattenbakvulling erbij van 10 euro, is 20 euro per maand.
Kom je alsnog aan 480 euro aan voer, mits ze geen snoepjes of natvoer eten, want dan mag je rustig 10 euro per maand erbij rekenen.(240 euro)
100 euro dierenarts en ontworming per jaar is ook nirt overdreven gerekend, dus dan zit je al een minstens 680 tot 920 euro per jaar. Afgegaan op het minimum...
Mijn katten eten trouwens graanvrij en cosma, inclusief kattenbakvulling kom ik zeker aan mijn bedrag per jaar.
Mijn kat poept buiten, dus geen kattenbakvulling. Hij krijgt geen natvoer, en als er een zakje snoepjes van een euro per maand doorheen gaat is het veel.
Ontwormtabletjes koop ik voor €8,- voor een jaar, vlooienpippetjes kosten me €15,- per jaar. Inenten kost (incl algehele checkup) €50,- bij mijn dierenarts.
Ik kom uit op ongeveer €170,- per jaar
emil01 schreef:TS; geef niet je adres en laat ze niet bij je thuis komen. Ik herhaal het nogmaals, want ze kunnen dan ook buurten om te kijken of ze de kat zien lopen en hem katnnappen, oftewel gewoon stiekem meenemen. Niet doen dus! Verder zou ik ze idd zeggen dat ze jou de opvangkosten moeten vergoeden voor die 2 jaar. Eens kijken of ze dan nog zo graag de kat terug willen hebben. Dit zouden ze ook bij een asiel moeten betalen, dus daar is niks vreemds aan. Probeer het ze wat moeilijker te maken, dan zie je meteen hoe graag ze de kat werkelijk terug willen hebben en hoezeer ze de kat gemist hebben. Maar echt niet je adres doorgeven!
Jennyj01 schreef:Als je over geld gaat praten weet je ook gelijk hoe graag ze hem terug willen.
Vjestagirl schreef:Jennyj01 schreef:Als je over geld gaat praten weet je ook gelijk hoe graag ze hem terug willen.
Aan de andere kant: als het mijn kat zou zijn waar ik over twijfelde of ik hem terug moest halen zou ik denken "oh, als ik maar genoeg poen neerleg mag ik hem wel meenemen?" en zou ik je een inhalige gnieperd vinden die helemaal niet om het welzijn van die kat denkt...