Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:32

Zoveel heb ik echt nooit aan mijn kat uitgegeven...

Ik vind dat er hard wordt gedaan tegen de oude eigenaren en er een heleboel negatieve dingen in hun hoofd worden gelegd. TS zou ontroostbaar zijn, en de nieuwe eigenaren alleen maar boos. Ik kan daar echt niet bij, waarom zou dat zo zijn? En dat die nieuwe eigenaren eerst komen kijken in plaats van dat ze meteen die kat terugeisen, dat pleit toch juist voor ze?

Een kleine onkostenvergoeding zou ok zijn. Maar voordat iedereen met 'wettelijk gezien is de kat van TS' gaat gooien zou ik eerst het juridisch loket maar eens even bellen.

Vjestagirl

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:21

Geheel offtopic, maar €25,- aan kattenvoeding per maand? Eerder per kwartaal...

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:24

Vjestagirl schreef:

dan weet je niet wat die van mij eet hihi... 2 kuipjes op een dag soms 3 a 1 euro per kuipje en daarbij dan nog brokjes voor nierpatiënten.
even on topic.. had het al eerder vermeld maar hoop echt dat hun inzien dat het voor de kat beter is om bij jou te blijven ipv te moeten verhuizen en wennen aan een nieuwe huisgenoot.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:26

Ligt eraan wat je voert en of je grootverpakkingen koopt. :)
Koop je een kleine zak Hill's (1,5kg dacht ik) dan ben je over de €20,- kwijt en koop je diezelfde brok in 10kg zak dan kost het je een kleine €60,-.
Een van mijn katten eet ong 1kg per maand dus met alleen haar zou ik dan 10 maanden vooruit kunnen met 1 zak wat neerkomt op €6,- per maand.
Reken ik de andere kat mee (die eet meer) dan kom ik op 2,5kg per maand oftewel €15,- als je uitgaat van die 10kg zak.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:27

Vjestagirl schreef:

Wat voer jij dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:38

Charaz schreef:
Vjestagirl schreef:

Wat voer jij dan?

Royal Canin Sensitive 32, omdat mijn kat op gewoon voer t hele huis onder kotste. Ik haal nu zakken van 12 kilo in de aanbieding bij de welkoop voor €50,- en daar doet hij ongeveer een half jaar mee (op 60gram per dag)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:50

Dan zit je nog op 10 euro per maand. Reken een zak kattenbakvulling erbij van 10 euro, is 20 euro per maand.
Kom je alsnog aan 480 euro aan voer, mits ze geen snoepjes of natvoer eten, want dan mag je rustig 10 euro per maand erbij rekenen.(240 euro)
100 euro dierenarts en ontworming per jaar is ook nirt overdreven gerekend, dus dan zit je al een minstens 680 tot 920 euro per jaar. Afgegaan op het minimum...

Mijn katten eten trouwens graanvrij en cosma, inclusief kattenbakvulling kom ik zeker aan mijn bedrag per jaar.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:54

Onze buitenkat eet ook zeker wel een 20 a 25 euro per maand op. krijgt ook een goed voer en wat blikvoer bij. Castratie, chippen wormkuren en entingen kosten ook geld. Dat waren de vorige eigenaren anders ook kwijt geweest.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:00

Lusitana schreef:
Waarom gaat het in Nederland uiteindelijk altijd weer om geld en denkt men daar rechten uit te verlenen? Zo van: ik heb er geld aan uitgegeven dus is hij nu van mij?

Stel iemand gaat ongevraagd geld uitgeven aan je paard en gaat hem vervolgens opeisen omdat hij of zij er immers geld aan uitgegeven heeft?
Zo werkt het natuurlijk niet.

Ik vind wel dat als de kat zich thuisvoelt ik als eigenaar zou overdenken om hem/haar daar te laten, maar dat heeft dan te maken met de gevoelens van de kat en niet met wat de nieuwe persoon al of niet uitgegeven heeft....

Omdat ts er na 2 jaar niet meer van uit gaat dat de poes weg gaat en daarvoor geld uitgeeft.
En dat mag je best terugvragen als hun de poes terug willen. Immers het is dan ook hun kat

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:01

Onze buitenkat at 12 per maand. Gewoon droge brokken van de welkoop. Af en toe een vlooienbandje a 8 euro en de laatste jaren (ze is 18 geworden) een dierenartsbezoek. 1 zak grit per jaar, want we wonen naast een bos en als ze moest poepen ging ze naar buiten.

Maar hier houden ze katten ook wel goedkoop hoor.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:15

@Lusitana: we kennen de financiële situatie van TS natuurlijk niet. Maar als er bij mij een hondje komt aangelopen krijgt die altijd noodopvang. En er wordt direct gezocht naar de baas. Als ik die nou niet vind, en ik vind het hondje heel leuk hou ik hem misschien.
Dan ga ik eerst uitrekenen of ik dat kan betalen, want ik verdien niet zoveel. Als ik het hondje besluit te houden betekend dat dat ikzelf dingen daarvoor laat. Niets ernstigs, een nieuwe broek, een etentje etc. Maakt allemaal niets uit.

Maar als ik twee jaar lang dingen laat om met liefde voor dat hondje te zorgen, en de baas meldt zich ineens, dan mag die baas als die het hondje terug wil hebben zeker de gemaakte onkosten vergoeden.
Want betalen voor MIJN lieve hondje doe ik graag. Maar betalen voor een anders hondje kan ik me niet permiteren.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:15

TS; geef niet je adres en laat ze niet bij je thuis komen. Ik herhaal het nogmaals, want ze kunnen dan ook buurten om te kijken of ze de kat zien lopen en hem katnnappen, oftewel gewoon stiekem meenemen. Niet doen dus! Verder zou ik ze idd zeggen dat ze jou de opvangkosten moeten vergoeden voor die 2 jaar. Eens kijken of ze dan nog zo graag de kat terug willen hebben. Dit zouden ze ook bij een asiel moeten betalen, dus daar is niks vreemds aan. Probeer het ze wat moeilijker te maken, dan zie je meteen hoe graag ze de kat werkelijk terug willen hebben en hoezeer ze de kat gemist hebben. Maar echt niet je adres doorgeven!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:20

Duhelo schreef:
Dan zit je nog op 10 euro per maand. Reken een zak kattenbakvulling erbij van 10 euro, is 20 euro per maand.
Kom je alsnog aan 480 euro aan voer, mits ze geen snoepjes of natvoer eten, want dan mag je rustig 10 euro per maand erbij rekenen.(240 euro)
100 euro dierenarts en ontworming per jaar is ook nirt overdreven gerekend, dus dan zit je al een minstens 680 tot 920 euro per jaar. Afgegaan op het minimum...

Mijn katten eten trouwens graanvrij en cosma, inclusief kattenbakvulling kom ik zeker aan mijn bedrag per jaar.

Mijn kat poept buiten, dus geen kattenbakvulling. Hij krijgt geen natvoer, en als er een zakje snoepjes van een euro per maand doorheen gaat is het veel.
Ontwormtabletjes koop ik voor €8,- voor een jaar, vlooienpippetjes kosten me €15,- per jaar. Inenten kost (incl algehele checkup) €50,- bij mijn dierenarts.

Ik kom uit op ongeveer €170,- per jaar

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:22

emil01 schreef:
TS; geef niet je adres en laat ze niet bij je thuis komen. Ik herhaal het nogmaals, want ze kunnen dan ook buurten om te kijken of ze de kat zien lopen en hem katnnappen, oftewel gewoon stiekem meenemen. Niet doen dus! Verder zou ik ze idd zeggen dat ze jou de opvangkosten moeten vergoeden voor die 2 jaar. Eens kijken of ze dan nog zo graag de kat terug willen hebben. Dit zouden ze ook bij een asiel moeten betalen, dus daar is niks vreemds aan. Probeer het ze wat moeilijker te maken, dan zie je meteen hoe graag ze de kat werkelijk terug willen hebben en hoezeer ze de kat gemist hebben. Maar echt niet je adres doorgeven!

Hier sta ik ook achter.
En vind jij dat ze hem nog wel mogen zien neem dan de kat mee aan een riempje naar een afgesproken plaats; )

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:25

Vjestagirl schreef:
Duhelo schreef:

Mijn kat poept buiten, dus geen kattenbakvulling. Hij krijgt geen natvoer, en als er een zakje snoepjes van een euro per maand doorheen gaat is het veel.
Ontwormtabletjes koop ik voor €8,- voor een jaar, vlooienpippetjes kosten me €15,- per jaar. Inenten kost (incl algehele checkup) €50,- bij mijn dierenarts.

Ik kom uit op ongeveer €170,- per jaar

En zelfs datis dan nog 340 euro totaal. Daarnaast is het niet jouw of mijn rekening die telt, wel de rekening van ts. Dus als zij wel vulling gebruikt, kwalitatieve voeding gebruikt en natvoer geeft, mag ze dat imo gewoon doorrekenen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:30

emil01 schreef:

:')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:36

Over de kosten praten is niet eens heel raar, voor zover ik weet wordt er bij gestolen paarden ook gekeken naar bewijs in de vorm van DAkosten etc. om te achterhalen of je daadwerkelijk de eigenaar bent.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:47

Heb je de mensen al verteld hoe de juridische regeling zit? Want misschien hebben ze wel het gevoel dat ze ze gewoon terug mogen komen halen. Als je hen uitlegt dat de kat in principe bij jou behoord en dat dat volgens de wet ook zo is. Moest ik dat horen zou ik als vorige eigenaar wel iets hebben van 'ik kan haar niet dwingen'. Terwijl ze nu misschien het gevoel hebben dat ze je wel kunnen dwingen de kat terug te geven, terwijl dat niet zo is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:55

Als je over geld gaat praten weet je ook gelijk hoe graag ze hem terug willen.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:03

Jennyj01 schreef:

+:)+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:06

Jennyj01 schreef:

Aan de andere kant: als het mijn kat zou zijn waar ik over twijfelde of ik hem terug moest halen zou ik denken "oh, als ik maar genoeg poen neerleg mag ik hem wel meenemen?" en zou ik je een inhalige gnieperd vinden die helemaal niet om het welzijn van die kat denkt...

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:12

Vjestagirl schreef:
Jennyj01 schreef:

Aan de andere kant: als het mijn kat zou zijn waar ik over twijfelde of ik hem terug moest halen zou ik denken "oh, als ik maar genoeg poen neerleg mag ik hem wel meenemen?" en zou ik je een inhalige gnieperd vinden die helemaal niet om het welzijn van die kat denkt...

Ze denkt juist wel aan het welzijn van de kat, ook als ze geld zou vragen.

Ik denk zelf dat de kat beter af is om op de plek te blijven wonen waar hij nu woont.... maar als die mensen perse hun kan zo graag terug willen hebben, dan vind ik het echt niet eens raar als ze TS zouden betalen voor de jaren dat ze voor het dier gezorgd heeft..

Als ik in de schoenen zou staan van die mensen, dan zou ik de kat bij TS laten, en als ik ervoor zou kiezen om hem mee te nemem, dan zou ik zeker betalen. Anders zou ik mezelf wel opgelaten voelen! TS heeft een hele band opgebouwd met de kat.

De kat heeft er niks aan om terug te gaan naar de 'vorige eigenaar', dat is in dit verhaal alleen in het belang van de 'vorige eigenaar'.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:23

Niet het gehele topic kunnen lezen, maar jeetje TS, vervelend!
Zelf heb ik niks met katten, maar ik weet wel dat het niks is voor die kat om weer terug te gaan.
Zij, of hij heeft nu tenslotte bij jou zijn plekje en territorium.

Succes

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:42

Ik denk maar zo... Het dier is niet voor niks weggelopen.

Als ze niet van kinderenhoud of van drukte..

Ik gaf dr niet terug iig

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:02

Mijn katten vreten echt ontzettend veel, kosten een godsvermogen aan eten en kattenbak vulling en ben ook naar de dierenarts gegaan. Gok in de 1,5 jaar dat ik de poes heb zon 300 euro aan dierenarts kosten en de kater 200 euro in een jaar max, die is gezonder xD incl chippen en enten en ontvlooien en ontwormen. Dan hebben we nog het dure voer van 50 euro voor 7,5 kilo waar ze samen nog 1,5 maand mee doen. Zijn grote katten :+

Dus ja, t's zal wel wat geld in de kat hebben gestoken...