[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:33

De nacht is echt heel goed gegaan !
Half elf in de bench opgesloten, half twaalf ging hij piepen dus toen toch maar even laten plassen en meteen terug.
Daarna moest ik zelf plassen om half 4 dus hem meteen eruit en daarna direct weer terug gestopt.
Toen om 615 moest me vriend eruit voor werk meteen even naar buiten gedaan en daarna lekker op me buik gelegd en samen door geslapen tot half 9.

Weinig ongelukjes tot nu toe en ongeveer 5 min janken vannacht en daarna weer keurig slapen.

Vandaag van 1030/1500 mee geweest naar stal en rond 1200 was hij al helemaal gewend aan ze vaste plekje en het kunnen rond lopen daar echt zo leuk! Elke keer tijdens ze slaapje gewoon stalletje gemest en bijv ff longeren of iets dergelijks.
Later in de middag zelfs 10 min wakker verplicht op ze plekje gezeten en geen gepiep niks!!

Erg trots op ons hondje dus!!

Charlie krijgt vanuit de fokker pro plan brokjes en carnibest KVV afgewisseld over de dag.

Ooh en Charlie begint het zelfs aan te geven door te zeuren piepen als hij moet plassen als hij los loopt ongelooflijk hopen dat dit zo blijft doorzetten !

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:11

Leuk Kelly nog een golden. Deeks is echt totaal anders dan die van ons! Klinkt leuk canicrossen. Keet is 12 weken nu. We zijn al begonnen met puppyjachttraining. Ze begint nu erg ondeugend te worden thuis. Kriskras door de tuin rennen, alles vastpakken etc. Ze is wel lief voor onze dochter. Vandaag was ik eventjes weg had ze in de bench geplast. Had ze al heel lang niet meer gedaan.
En ik wil eigenlijk dat ze het ook niet in de tuin doet, hoe zouden we dat kunnen afleren?

Ik vind die Bracco zo leuk eruit zien ook. En Kiko ook. Bij ons op cursus zit een Piloon ofzo, lijkt wel op de Bracco.

Van

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:28

top Sanniej +:)+

De fokker gaat vers en brok voeren, ik weet nog niet welk merk
hier zal ze lotgering krijgen en misschien ook wel brok de eerste maanden

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:28

madeliefw schreef:
Ik vind die Bracco zo leuk eruit zien ook. En Kiko ook. Bij ons op cursus zit een Piloon ofzo, lijkt wel op de Bracco.

Een Spinone toevallig? Die lijken inderdaad erg op elkaar, maar dan met ruig haar. :D

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:49

Spinone is het ja Leuk beest

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:59

Erin_89 schreef:
Wat een leuke pups hebben jullie allemaal! Wij zijn vanmiddag bij een nest wezen kijken en verliefd geworden op een reutje. Op 13 augustus gaan we hem ophalen *\o/*

Maak kennis met Boris <3

[ [url=m/iSF12A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeee wat een dotje!! <3
Veel plezier met hem

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:39

Hoe is het met alle pupjes met deze hitte?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:50

Charlie doet het prima.
Vanmorgen lekker in de schaduw op stal en nu lekker in de huiskamer. (Die lekker koel is)
Verder af en toe naar buiten en niet te lang gaat het echt goed.

leadhooves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:03

Meneer Janssen is vooral binnen te vinden. De deur staat constant open, maar hij vindt het fijner om binnen in de koelte te zitten. En als hij toch buiten zit, zit hij in de modder of in het badje. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:02

Ik heb maandag foto's gemaakt van de pup (nu 21 weken) van mijn collega. Toen ze 8 weken was had ik haar ook al op de foto gezet. Maar een paar kg verschil. Wat is dat beest groot geworden haha! :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:07

Een heuse herder nu :P

Ik schrok ook van het filmpje dat ik van Zahra kreeg. Ze is zo groot :oo Voor mij helemaal, ik ben Chihuahua pups gewend haha. Ze heeft echt al hele lange stelten en weegt al meer dan 6 kilo. := Ik denk dat we een giraffe ophalen zaterdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:10

Haha ja dat kan ik me voorstellen. Ik heb nu zelf ook een Chihuahua en wij krijgen er een Border Collie bij, zal een beetje een zelfde effect hebben haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:52

Kiko lijkt weinig last te hebben van de hitte. Ze is stouter en baldadiger dan ooit. Kan geen moment uit het oog verloren worden en ze daagt je gewoon uit.
Tijd voor strafkamp morgen. ~~}>

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:01

Puppycursus morgen?

Ik lees steeds kliko :')
Terwijl ik kiko wel echt een leuke naam vind!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:30

Hoe is het met jullie pups?

Afbeelding

Afbeelding

Lucky is sinds gisteren hier.
Gaat super.
Elke keer als we haar op te gras zetten plast ze.
Nog niets binnen gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:49

Wat een dotje.

Wij gaan maandag voor het eerst kijken bij onze pup! Ik kan echt niet wachten. :)

Ik ben van plan om vers vlees te vaan voeren aan onze honden maar hoor verschillende merken. Welk merk voeren jullie? Ik kan dichtbij huis Lotgering halen. Zondag ga ik een worst halen om te proberen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:31

Wat goed van lucky!
Ik voer geen lotgering omdat mijn fokker er slechte ervaringen mee heeft gehad, hond op het randje van de dood weg moeten halen. Ook al zal het inmiddels al weer een stuk beter zijn, ik ga dan voor Dinapet :j Is hier in de buurt te halen, niet duur, en is ruim in soorten te verkrijgen (Eend, kalkoen, kip, konijn, paard, pens, rund, konijn/kalkoen/vis/pens, vismix, Natuur Compleet, en paard/rund/konijn/vis)
Tevens is het ook goed te mixen met de geperste brok die wij voeren van Kjens (dinapet heeft ook geperste brok, dus we zijn even aan het proberen wat het beste bevalt :P Tot nu toe eet onze volwassen hond de brokken van Kjens graag, en zijn zijn huidproblemen verleden tijd :D)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:02

Ook hier gaat het nog steeds erg goed.
Soms een ongelukje meestal maar 1x per dag en dan toch echt onze schuld doordat we net te laat waren.

Commando zit en hier zitten er al in. Soms is hij wel oost Indisch doof haha, maar we mogen niet klagen.

Tweede enting gehad en meteen controle dierenarts was meer dan tevreden vond hem erg mooi en echt correct voor een Franse buldog kwa neus ademhaling bouw. Zei zelfs zou een mooie dekreu zijn om de lijn voort te zetten.
Mooi compliment :)

Elke keer gaat hij mee naar stal en dat gaat ook super goed. Heel fijn want dat is en blijft wel ons dagelijk ritme zodat hij lekker veel weg is en niet alleen thuis.

Vandaag moet ik weer werken en blijft me vriend voor het eerst een helemaal alleen met hem thuis ben benieuwd want voor mijn vriend is het nog erg wennen en wat lastig.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:10

Dinapet zit bij mij totaal niet in de buurt, maar ik ga zeer zeker even ervaringen googlen!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:21

Dora is gister gechipt en ingeënt en dus mogen we nu korte stukjes gaan wandelen :D

Vandaag mocht ze op bezoek bij mijn grootouders, die wonen 1 straat verder dan de pups. Ik heb haar gedragen en ze heeft daar in de tuin gespeeld voor een kwartiertje.

Afbeelding

Alleen lopen aan de riem.. _O- mevrouw gaat gewoon zitten en laat zich voort trekken, hoe je haar ook probeert te lokken.. nu is ze natuurlijk nog maar 7.5 week en is het dus nog niet echt van belang (ze komt pas 20 augustus echt bij mij wonen) maar hoe kun je dit het beste aanleren? := mijn vorige hond was gewoon tuig-mak geboren vergeleken met Dora haha.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:57

Haha deed Keet ook, die ging ook gewoon liggen of zitten. Ik heb haar toen gewoon steeds opgepakt, en nu maak ik er een volg oefening van. Koekje voor haar neus en commando volg. Nu doet ze het trouwens niet meer, zijn nu 4 weken verder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:12

Hier gaat het ook supergoed, en Kiko heeft de laatste dagen kennis gemaakt met verschillende honden. Man 3 deuren verder traint politiehonden tot ze 3 jaar zijn, en die heeft net ook een nieuwe pup. Ze hebben al heerlijk samen gespeeld. Gisteren kwam mijn broer met zijn hond langs en die vond Kiko ook erg leuk. Vooral ook omdat die hond niet meteen op Kiko af ging, en Kiko dus niet bang werd daarvan. Vandaag kwam de schoonzoon van de buren langs met zijn Hollandse herder reu. Ook die was erg lief, negeerde Kiko ook direct en was dus ook niet eng.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:47

Zahra is thuis, sinds gister. <3 Wat doet ze het al goed!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:15

Ach! Zo'n lief en eigenwijs koppie! <3

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:21

Fijn dat het zo goed gaat met jullie hondjes!

Wat een schatje is Dora!

@Limoen: mooie foto zeg en een prachtige hond! Hoe is ze de eerste nacht doorgekomen?

Wij gaan straks naar de fokker toe om kennis te maken:D