[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Eviee

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:19

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik denk dat het bij mij niet goed gaat omdat ik maar een 60cm aquarium heb. Misschien zitten ze elkaar dan net iets te veel in de weg.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:01

vaak is het inderdaad hoe kleiner de bak hoe minder ze verdragen en gaan ze dat territorium extra verdedigen omdat ze "normaal" gesproken 1 meter eigen territorium hebben.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:19

Ja zo'n idee had ik dus ook. Ik kan ook nog even naar de aquariumwinkel bellen of ze hem eventueel terug zouden nemen, want ik heb hem nog niet zo lang.

Maar ik kijk eerst even of er iemand hier wellicht interesse heeft, dan zou ik zeker weten dat die een goed plekje krijgt :(:)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:57

Ik ben op zoek naar een betta man! Heb ook een 60cm bak maar dan met boraras urophthalmoides, die zijn kleiner en minder kleurrijk dan kardinaaltetra's dus daarvan zeggen ze dat het wel goed zou moeten gaan :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:01

Dat dwergsnoekje is schattig zeg! Wat een mooi visje :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:36

Wat voor man ben je naar op zoek ellen ? Plakat? halfmoon? crowntail? splender? Double tail? enz

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:02

LoveUggs: dankjewel voor de tip ivm planten!

Intussen is er minder en minder troebelheid in m'n water, zonder dat ik er wat aan gedaan heb. *\o/*

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:03

planten zuiveren heel veel in t water :) ik zeg altijd maar je kan er niet genoeg van hebben, al hou ik meer van een midden stand planten/ruimte haha.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:05

@Mioux nou die op de vorige pagina aangeboden staat vind ik erg mooi :) was vooral een reactie omdat zij er toch vanaf wil. Verder vind ik de half moon ook erg gaaf

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:07

Langvinnige dus, ken zo 1 2 3 niet even iemand, weet ook niet welke regio je zit? Ken momenteel vooral mensen die net kweeks hebben gehad van plakat...

Over betta gesproken :) Mijn nest groeit goed en is al een bestelling gedaan voor ze

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:08

Dat komt goed uit :D Dit is een halfmoon betta, als je wil kan je hem komen halen. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor. Als je echt interesse heb kan je me mailen, eviebrinkman@hotmail.com

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:10

De betta die jij op de vorige pagina had is geen halfmoon toch? Lijkt me eerder een double tail of als de staart normaal zo niet was (gespleten) een delta :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:10

Die is inderdaad ook héél mooi..!
Zat er heel even aan te denken om een betta man in mijn kleine bak te doen, maar ben bang dat hij straks de jonge zwaarddragers op gaat eten.. :o

Hebben jullie trouwens ervaring met Veldhuis?
Heb er zondag een bestelling gedaan, en nog steeds geen respons gehad.
Dus gisteren avond een email gestuurd, maar nog steeds geen reactie.. :o

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:11

Ik zit een beetje met een logistiek probleem, ik studeer nml zelf in Wageningen. M'n ouders wonen in Hillegom en m'n vader werkt in Papendrecht, dus het zou wel moeten lukken om hem op te halen, maar dat zou dan wss volgend weekend worden. Dus ligt er een beetje aan hoe snel je er vanaf wilt...

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:13

als het goed is is het echt een halfmoon, ik heb hem gekocht als halfmoon in ieder geval.

Het is voor mij geen probleem als het wat langer moet wachten, ik vind het al heel fijn als ik weet waar die heen gaat :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:14

zwaardragers jong lusten ze wel, maar lusten elk jong visje of garnaaltje wel hoor :)

Veldhuis heb ik al eens besteld, heel netjes en persoonlijk en alles zonder problemen binnen enkele dag binnen gehad. Je moet wel even kijken want soms kan er iets niet op voorraad zijn dan versturen ze alles in 1 geheel later.

Halfmoon word al snel gegeven omdat het sneller verkoopt. Maar dat is pas als het 180 graden D in de staart heeft :) Is wel een mooie betta hoor daar niet van :D

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:19

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten mioux. Ik heb hem in ieder geval gekocht als halfmoon. Ik heb ook geen goede foto van als die zijn vinnen helemaal uit zet. Maar mooi is hij zeker wel <3

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:26

Even tussendoor.
Was zaterdag op vivarium en daar was een betta lezing. Blijkbaar worden delta's vaak verkocht als halfmoon. Heb daar ook een bette half moon gekocht. En dat is hoogst waarschijnlijk ook een delta.
Dus denk dat deze ook een delta is.
(Maakt hem niet minder mooi. Maar als je echt halfmoon wilt kweken kan het lastig wezen.)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:30

Ah.. een reactie van Veldhuis.. hopelijk sturen ze morgen de spullen op en kan ik ze vrijdag in ontvangst nemen.. :o

Heb trouwens het idee dat de schimmel wat afneemt.. *\o/*
De molly's zijn al wat levendiger, en zitten weer aan mijn cabomba te knabbelen.. :')
Zaterdag maar weer ff een nieuw plantje halen..
Oh.. en de tijgerlotus begint nu echt wat grotere bladeren te geven.. <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:43

Klopt kanji daarom melde ik het ook hier, word heel veel gedaan omdat, niet flauw bedoeld, beginners kwa betta dat niet weten waar je op moet letten.

Halfmoon uit een delta krijgen is heel lastig, want er zit meerdere soorten bloed in, en als het een double is nog eens lastiger :)

Gelukkig casarell ! Heb zelf ook geen nare ervaringen gehad met veldhuis ! Mijn tigerlotus baby is ook al boven gekomen en de 4e inmiddels ook haha leuk die plantjes!

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:50

Oké dat wist ik inderdaad niet, maar ik had ook geen plannen om echt met hem te gaan kweken. Ik vind hem gewoon heel mooi :) vind het ook heel jammer dat die weg moet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:58

Zit net te kijken.. maar mijn baby zwaarddrager die zo gevlekt is is zo stoer..
Hij zwemt de hele bak al door.. en de anderen doen em niks.. :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:43

even kleine update :D Zijn nu laatste loodjes ! is zaterdag klaar!

Hier een stukje film van 1 van de jongend die er aan werkt, de schuifdeuren zijn gereed !
Straks nog verder af gemaakt worden en verven !

http://nl.tinypic.com/r/2djbbwg/9

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:49

Spannend!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:52

jaaa kan niet wachten ! Heb ook japonica garnalen bij kennisje besteld, 20 voor 5 euro :D :D zijn nog wel jong maar heel goedkoop !

edit: die is voor de kleine bak hoor hahaha